Постанова
від 05.12.2016 по справі 805/4714/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 грудня 2016 р. Справа № 805/4714/16-а

Приміщення суду за адресою: 84122, м. Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Час прийняття постанови: 22 година 45 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Кравченко Т.О.

суддів Голошивця І.О., Молочної І.С.

за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С.

представника позивача - Кучерова І.А.

представників відповідача - Зенова Р.М.

третьої особи - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань адміністративну справу за позовом Слов'янської районної партійної організації партії «Наш Край» до Слов'янської районної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади від територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Слов'янському районі Донецької області ОСОБА_3, про визнання дій протиправними та скасування рішення, -

встановив:

03 грудня 2016 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Слов'янської районної партійної організації «Наш Край» (далі - позивач або Слов'янська РПО «Наш Край») до Слов'янської районної виборчої комісії (далі - відповідач або Слов'янська РВК), в якому позивач просив:

- визнати протиправними дії Слов'янської РВК щодо порядку утворення дільничних виборчих комісій з перших виборів депутатів Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади та Миколаївського міського голови 18 грудня 2016 року, під час проведення засідання комісії 28 листопада 2016 року;

- скасувати постанову Слов'янської РВК від 28 листопада 2016 року № б/н «Про утворення дільничних виборчих комісій з перших виборів депутатів Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади та Миколаївського міського голови у межах Миколаївської об'єднаної територіальної громади Слов'янського району Донецької області 18 грудня 2016 року».

Фактичні підстави для звернення до суду позивач вбачав в тому, що 28 листопада 2016 року відбулось засідання Слов'янської РВК, на порядку денному якого було питання утворення дільничних виборчих комісій з перших виборів депутатів Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади та Миколаївського міського голови 18 грудня 2016 року. Під час засідання проведено жеребкування. За його результатами прийнято рішення про утворення дільничних виборчих комісій та затверджений їх керівний склад.

Позивач наголошував, що рішення Слов'янської РВК прийнято о 05:00, що з самого початку ставить під сумнів проведене жеребкування та його легітимність; на постанові відсутній порядковий номер та відбиток печатки Слов'янської РВК, що суперечить вимогам ч. 15 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори».

На цих підставах позивач стверджував, що Слов'янська РВК діяла протиправно, а прийняте нею рішення (постанова) від 28 листопада 2016 року № б/н підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові, надав пояснення, аналогічні тим, що наведені у позовній заяві, просив задовольнити позов.

Ухвалою від 05 грудня 2016 року до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, залучена кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади від територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Слов'янському районі Донецької області ОСОБА_3.

В судовому засіданні третя особа підтримала позовні вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові, вважала їх обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Відповідач позовні вимоги визнав, про що надав відповідну заяву, в якій зазначив наступне.

28 листопада 2016 року о 00 год. 00 хв. Слов'янська РВК у складі попереднього голови виборчої комісії ОСОБА_4, секретаря комісії ОСОБА_5, а також члена комісії ОСОБА_6 припинила прийом документів від суб'єктів виборчого процесу щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, за чим мали можливість спостерігати суб'єкти виборчого процесу.

По закінченню прийому документів попередній голова комісії ОСОБА_4, секретар ОСОБА_5 та член комісії ОСОБА_6 в присутності представників різних політичних сил перерахували всі подання суб'єктів виборчого процесу, загальна кількість яких склала 61 примірник. Ці документи були поміщені у сейф, який ОСОБА_4 зачинила, а ключі від нього передала ОСОБА_5

Після цього ОСОБА_4 зачинила приміщення виборчої комісії, а двері приміщенні були опечатані ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6

При виході з будівлі Слов'янської райдержадміністрації 28 листопада 2016 року о 00 год. 10 хв. ОСОБА_4 здала ключ від приміщення виборчої комісії черговому охоронцю та розписалася в журналі видачі ключів.

Відповідач наголошував, що в присутності представників різних політичних партій члени комісії усно домовились та повідомили усім присутнім, що в подальшому комісія працюватиме відповідно до затвердженого графіку роботи, а саме: кожного дня з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв.

Проте, зранку 28 листопада 2016 року було виявлено, що печатки на дверях до приміщення Слов'янської РВК та на сейфі зірвані; на стенді виборчої комісії містилось повідомлення за підписом секретаря комісії ОСОБА_5 про скликання засідання на 03 год. 00 хв. 28 листопада 2016 року з наступним порядком денним «Утворення складу дільничних виборчих комісій у межах Миколаївської об'єднаної територіальної громади Слов'янського району Донецької області.

ОСОБА_4 та представники політичних сил наголошували, що 28 листопада 2016 року о 00 год. 00 хв. оголошення про проведення засідання оприлюднене не було, а перевірити 61 подання суб'єктів виборчого процесу, підготувати документи та обладнання для проведення жеребкування за 3 години фізично не можливо.

Крім того, суб'єкти виборчого процесу взагалі не були повідомлені про проведення жеребкування до складу дільничних виборчих комісій.

Відповідач зазначав, що постанова від 28 листопада 2016 року стосовно утворення дільничних виборчих комісій прийнята з порушенням вимог ч. ч. 2, 5 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори», оскільки засідання головою комісії не скликалось.

В порушення вимог ч. 8 ст. 23 Закону України «Про місцеві вибори» постанова не була оприлюднена.

Всупереч вимогам ч. 11 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори», п. п. 2.5., 9.7, 10.1, 10.4 Порядку № 228, постанова не має порядкового номеру, в протоколі засідання комісії також відсутній її номер.

В порушення вимог п. п. 9.6., 9.7., 10.6., 12.1. Порядку № 228 постанова і протокол засідання комісії не містять печатки Слов'янської РВК.

Всупереч вимогам п. п. 10.5., 10.6. Порядку № 228 постанова не була оприлюднена у встановленому законодавством порядку.

В судовому засідання представник відповідача позовні вимоги визнав та надав пояснення, аналогічні тим, що викладені у заяві про визнання позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України здійснювалося повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України «Про місцеві вибори» від 14 липня 2015 року № 595-VIII (далі - Закон № 595), який на час виникнення спірних правовідносин діяв у редакції від 01 серпня 2016 року.

Згідно з ч. 2 ст. 11 Закону № 595 початок виборчого процесу оголошується відповідною виборчою комісією у строки та в порядку, визначені цим Законом.

Ч. 6 ст. 14, п. 1-1 ч. 1 ст. 24 Закону № 595 призначення перших вборів депутатів, сільських, селищних, міських голів у порядку, визначеному законом, віднесене до компетенції Центральної виборчої комісії (далі - ЦВК).

07 жовтня 2016 року відповідно до ч. 8 ст. 7 Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» від 05 лютого 2015 року № 157-VIII, ч. 6 ст. 14, ч. ч. 4-7 ст. 15, п. п. 1, 11, 8 ч. 1 ст. 24 Закону № 595, Порядку призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів, затвердженого постановою ЦВК від 12 лютого 2016 року № 32, ЦВК прийнята постанова № 437 «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року».

Згідно з п. 1 постанови ЦВК від 07 жовтня 2016 року № 437 перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1 - 22, призначені на неділю, 18 грудня 2016 року.

Як свідчить додаток 4 до постанови ЦВК від 07 жовтня 2016 року № 437, до Переліку об'єднаних територіальних громад, утворених у межах Донецької області, у яких призначаються перші місцеві вибори 18 грудня 2016 року, включена Миколаївська міська об'єднана територіальна громада, до складу якої увійшли Миколаївська міська рада (місто Миколаївка), Рай-Олександрівська сільська рада (села Рай-Олександрівка, Пискунівка, Стародубівка), Малинівська сільська рада (села Малинівка, Васютинське, Никонорівка, Оріхуватка, Першомар'ївка, Тихонівка, Юрківка).

ЦВК призначені перші вибори депутатів Миколаївської міської ради Слов'янського району Донецької області та Миколаївського міського голови.

П. 2 постанови ЦВК від 07 жовтня 2016 року № 437 оголошено початок виборчого процесу перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених п. 1 цієї постанови, з 29 жовтня 2016 року (а.с. 30).

Отже, 29 жовтня 2016 року розпочаті виборчі процеси з виборів депутатів Миколаївської міської ради Слов'янського району Донецької області та з виборів Миколаївського міського голови.

Відповідно до ч. ч. 3-4 ст. 11 Закону № 595 виборчий процес включає такі етапи: 1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

У випадках, передбачених цим Законом, виборчий процес включає також такі етапи: 1) повторне голосування; 2) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків повторного голосування і результатів місцевих виборів.

За правилами ч. 5 ст. 11 Закону № 595 виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

Таким чином, спірні правовідносини виникли під час виборчих процесів з перших виборів депутатів Миколаївської міської ради та Миколаївського міського голови на етапі утворення дільничних виборчих комісій.

Політична партія «Наш Край» (ідентифікаційний код 37724082) зареєстрована як юридична особа 29 вересня 2011 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 068 102 0000 028463.

Донецька обласна організація політичної партії «Наш край» (ідентифікаційний код 39878456) зареєстрована як юридична особа 06 липня 2015 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 270 102 0000 005361.

Донецька обласна організація політичної партії «Наш Край» як структурне утворення політичної партії зареєстрована у Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію структурного утворення політичної партії від 21 лютого 2012 року № 177.

Діяльність Донецької обласної організації політичної партії «Наш Край» поширюється на територію Донецької області.

Позивач - Слов'янська районна партійна організація політичної партії «Наш Край» статусу юридичної особи не має, як структурне утворення політичної партії зареєстрована у Слов'янському міськрайонному управлінні юстиції, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію структурного утворення політичної партії від 19 серпня 2015 року № 209.

Діяльність Слов'янської районної партійної організації політичної партії «Наш Край» поширюється на територію Слов'янського району Донецької області.

31 жовтня 2016 року VII З'їздом політичної партії «Наш Край» прийнято рішення про участь її місцевих організацій у перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року (а.с. 7).

Політична партія «Наш Край» включена до Переліку політичних партій, якими прийнято рішення про участь їхніх місцевих організацій у місцевих виборах 18 грудня 2016 року, оприлюдненого на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, під № 16.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону № 595 місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах, є суб'єктом виборчого процесу на відповідних місцевих виборах.

Наявність у позивача статусу суб'єкта виборчого процесу з виборів депутатів Миколаївської міської ради підтверджена довідкою Миколаївської міської виборчої комісії Слов'янського району Донецької області від 23 листопада 2016 року № 65 про прийняття документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду міського голови на перших виборах Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади 18 грудня 2016 року, повідомленням Слов'янської РПО «Наш Край», адресованим Миколаївській міській виборчій комісії Слов'янського району Донецької області від 15 листопада 2016 року, рішенням зборів Слов'янської районної партійної організації політичної партії «Наш Край» про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Миколаївської міської ради Слов'янського району Донецької області від 18 листопада 2016 року, погодженим рішенням Центрального виконавчого комітету політичної партії «Наш Край» від 18 листопада 2016 року № 75/9, а також постановою Миколаївської міської виборчої комісії Слов'янського району Донецької області від 24 листопада 2016 року № 8 «Про реєстрацію кандидатів на посаду Миколаївського міського голови Слов'янського району Донецької області та кандидатів у депутати Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади, офіційних спостерігачів та уповноважених осіб на перших виборах 18 грудня 2016 року.

Відповідач - Слов'янська районна виборча комісія Донецької області (ідентифікаційний код 33705459) зареєстрована як юридична особа 24 січня 2006 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 277 102 0000 000917.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 12 Закону № 595 суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів.

Постановою Центральної виборчої комісії від 20 жовтня 2016 року № 450 «Про Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року» затверджений Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року.

Відповідно до п. 58 Календарного плану та ч. 4 ст. 23 Закону № 595 до 27 листопада включно мав бути реалізований такий захід як внесення до відповідної районної виборчої комісії подань щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

Строк внесення подань щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій сплинув 27 листопада 2016 року о 00 год. 00 хв.

Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону № 595 та п. 68 Календарного плану проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мало відбутися не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку внесення подань - до 02 грудня включно; суб'єкт виконання цього заходу - районна виборча комісія.

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 23 Закону № 595 та п. 69 Календарного плану утворення дільничних виборчих комісій мало відбутися не пізніш як за п'ятнадцять днів до дня голосування - 02 грудня 2016 року; суб'єкт виконання - районна виборча комісія.

Таким чином, граничним терміном реалізації цих заходів виборчого процесу було 02 грудня 2016 року.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 19 Закону № 595 дільничні виборчі комісії входять у систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів.

Виборчі комісії формуються (утворюються) і зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України, що визначено ч. 3 ст. 19 Закону № 595.

Отже, порушення вимог Закону № 595 в процесі утворення дільничної виборчої комісії не лише суперечить ч. 3 ст. 19 цього Закону, але і ставить під сумнів подальшу її діяльність та прийняті нею рішення.

Такий висновок суду ґрунтується на тому, що згідно з ч. 1 ст. 20 Закону № 595 виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. До повноважень дільничних виборчих комісій, крім іншого, належить організація голосування на виборчій дільниці, здійснення підрахунку голосів виборців, поданих на виборчій дільниці; складання протоколу про підрахунок голосів виборців, поданих на виборчій дільниці; визнання недійсним голосування на виборчій дільниці тощо (ч. 2 ст. 26 Закону № 595).

Порядок утворення дільничних виборчих комісій регламентований ст. 23 Закону № 595.

Згідно з абз. ч. 1 ст. 23 Закону № 595 дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону № 595 при утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб'єктами подання, шляхом жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.

Щодо кандидатур, поданих місцевими організаціями політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб'єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Законом вимогам.

Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у ст. 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною. Рішення про відхилення кандидатур не приймається.

Згідно з ч. 2 ст. 23 Закону № 595 до складу дільничної виборчої комісії можуть входити громадяни України, які відповідають вимогам ст. 21 цього Закону.

Дільнична виборча комісія утворюється у складі: 1) для малих дільниць - 10-14 осіб; 2) для середніх дільниць - 12-16 осіб; 3) для великих дільниць - 14-18 осіб. На виборчих дільницях, де кількість виборців не перевищує 50 осіб, дільнична виборча комісія може утворюватися у складі голови, секретаря та двох - чотирьох членів комісії, що визначено ч. 3 ст. 23 Закону № 595.

При цьому, згідно з ч. 7 ст. 23 Закону № 595 голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають призначатися від різних суб'єктів подання, визначених частиною першою цієї статті.

Відповідно до ч. 8 ст. 23 Закону № 595 рішення про утворення дільничної виборчої комісії оприлюднюється територіальною виборчою комісією, що утворила дільничну виборчу комісію, з відомостями про її склад у місцевих засобах масової інформації або в інший спосіб, визначений цією територіальною виборчою комісією, не пізніше наступного дня з дня утворення дільничної виборчої комісії.

Порядок проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 14 вересня 2015 року № 291 (далі - Порядок № 291).

Згідно з п. 9 Порядку № 291 жеребкування проводиться на засіданні територіальної виборчої комісії, яка утворює склад відповідних дільничних виборчих комісій не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку подань до складу дільничних виборчих комісій.

П. 10 Порядку № 291 визначено, що кількість місць, на які включаються кандидатури шляхом жеребкування, встановлюється знаходженням різниці між максимально можливою кількістю членів відповідної дільничної виборчої комісії, передбаченою частиною третьою статті 23 Закону (підпункти 1 - 3 пункту 1 цього Порядку), та кількістю кандидатур, які включаються до складу дільничної виборчої комісії обов'язково.

Відповідно до п. п. 11-12 Порядку № 291 жеребкування проводиться в разі, якщо кількість внесених кандидатур, які відповідають вимогам Закону і можуть включатися до складу відповідної дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування, є більшою, ніж кількість вакантних місць у складі дільничної виборчої комісії, щодо заповнення яких проводиться жеребкування.

Згідно з п. 13 Порядку № 291 для проведення жеребкування окремо для кожної дільничної виборчої комісії складається у вигляді таблиці список кандидатур, які відповідають вимогам Закону та можуть бути включені до її складу шляхом жеребкування. До такого списку в алфавітному порядку включаються кандидатури із зазначенням порядкового номера кожної з них, їх прізвищ, власних імен (усіх власних імен), по батькові (за наявності), суб'єкта їх подання (для місцевої організації партії - її повна назва, для кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости - прізвище, власне ім'я (усі власні імена), по батькові (за наявності). У разі коли дві або більше кандидатури мають однакові прізвища, власні імена (усі власні імена), по батькові (за наявності), такі кандидатури включаються до списку в порядку зростання дати їх народження. Список також містить графу для фіксації результатів жеребкування шляхом проставлення проти кандидатур, які включаються до складу комісії за результатами жеребкування, відмітки про включення цієї особи до складу комісії.

У разі якщо для включення до складу дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування одночасно внесено подання щодо кандидатур від двох і більше місцевих організацій однієї партії, до списку кандидатур, які відповідають вимогам Закону та можуть бути включені до складу такої дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування, включається кандидатура від місцевої організації цієї партії вищого щодо інших місцевих організацій партії рівня.

Кандидатури, подані іншими місцевими організаціями цієї партії, вважаються відхиленими. Рішення про відхилення таких кандидатур не приймається.

Відповідно до п. 14 Порядку № 595 жеребкування проводиться за допомогою барабана, скриньки або іншого пристрою, який дає змогу провести жеребкування (далі - пристрій), з використанням однакових за розміром та кольором аркушів паперу, карток, кульок тощо (далі - жеребки) з нанесенням на кожному жеребку одного з порядкових номерів згідно зі списком кандидатур, які відповідають вимогам Закону та можуть бути включені до складу комісії шляхом жеребкування.

Перед початком жеребкування виборча комісія визначає дільничну виборчу комісію, до складу якої згідно зі списками кандидатур, які відповідають вимогам Закону та можуть бути включені до її складу шляхом жеребкування, складеними відповідно до п. 13 цього Порядку, подано для включення найбільшу кількість кандидатур. Необхідна кількість жеребків повинна дорівнювати кількості кандидатур, запропонованих для включення до складу такої дільничної виборчої комісії.

Якщо жеребки виготовляються чи запаковуються у спосіб, що унеможливлює ознайомлення з їх змістом до моменту діставання їх з пристрою, жеребкування проводиться за допомогою пристрою з прозорого матеріалу.

Якщо жеребки виготовляються у спосіб, що дає можливість ознайомитися з їх змістом до моменту діставання їх з пристрою, жеребкування проводиться за допомогою пристрою з непрозорого матеріалу.

Види матеріалу пристрою (прозорий чи непрозорий) та жеребків для проведення жеребкування визначаються виборчою комісією до її засідання, на якому відбувається жеребкування.

П. 15 Порядку № 291 визначено, що територіальною виборчою комісією до проведення процедури жеребкування визначаються: член комісії для фіксування результатів жеребкування; член комісії або особа з числа залучених працівників для діставання жеребків із пристрою, оголошення та демонстрації присутнім на засіданні комісії нанесеного на кожному жеребку порядкового номера; особа з числа залучених працівників для виконання технічної роботи (вкидання жеребків у пристрій, його обертання, розкриття конвертів тощо); два члени комісії для опрацювання результатів жеребкування.

Відповідно до п. 16 Порядку перед початком жеребкування головуючий на засіданні виборчої комісії (чи за його дорученням - інший член комісії) оголошує: максимальний граничний склад кожної дільничної виборчої комісії, у якому вона буде утворена, кількість кандидатур, які включаються до складу дільничної виборчої комісії обов'язково, та кількість кандидатур, які за результатами розгляду подань можуть бути включені до складу дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування.

Жеребки поміщаються визначеною відповідною територіальною виборчою комісією особою з числа залучених працівників у пристрій для жеребкування та перемішуються. При цьому присутні на засіданні комісії представники суб'єктів подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій перед поміщенням жеребків у пристрій можуть їх оглянути.

За дорученням головуючого на засіданні територіальної виборчої комісії член цієї комісії або особа з числа залучених працівників дістає з пристрою жеребок і розпаковує його, якщо жеребок запакований, демонструючи та оголошуючи нанесений на ньому номер.

Такі номери заносяться членом територіальної виборчої комісії до відомості, де зазначається визначена жеребкуванням черговість включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

За правилами п. 17 Порядку № 291 згідно з установленою жеребкуванням черговістю визначається послідовність включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

Особи, внесені до списків кандидатур до складу дільничних виборчих комісій під номерами, зазначеними у відомості, підлягають включенню до складу дільничних виборчих комісій у черговості, визначеній жеребкуванням.

Для цього два визначені для опрацювання результатів жеребкування члени територіальної виборчої комісії послідовно щодо кожної дільничної виборчої комісії в порядку черговості, визначеної жеребкуванням, встановлюють у списку кандидатур до складу відповідної комісії наявність кандидатури за відповідним номером і в графі для фіксації результатів жеребкування проти зазначеної кандидатури роблять відмітку про включення цієї особи до складу комісії.

Після заповнення всіх вакантних місць у складі відповідної дільничної виборчої комісії список передається головуючому на засіданні виборчої комісії, який оголошує прізвища осіб, які включаються до складу комісії за результатами жеребкування, зазначаючи суб'єктів їх подання.

Під час оголошення головуючим списку кандидатур, які включаються до складу однієї дільничної виборчої комісії, процедура опрацювання результатів жеребкування членами територіальної виборчої комісії продовжується щодо інших комісій.

Така процедура повторюється щодо кожної дільничної виборчої комісії.

Жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій завершується після заповнення вакантних місць у всіх дільничних виборчих комісіях.

Відповідно до п. 18 Порядку № 291 визначені за результатами жеребкування кандидатури підлягають включенню до складу відповідних дільничних виборчих комісій під час їх утворення.

Згідно з п. 19 Порядку № 291 після закінчення процедури жеребкування територіальна виборча комісія щодо кожної дільничної виборчої комісії складає список осіб, які включаються до її складу. До таких списків включаються особи, що підлягають обов'язковому включенню до складу дільничних виборчих комісій (за умови наявності відповідних подань від місцевих організацій політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, та їх відповідності встановленим Законом вимогам) та особи, визначені шляхом жеребкування. Особи, внесені до таких списків, підлягають включенню до складу дільничних виборчих комісій під час їх утворення.

Одночасно з утворенням кожної дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія призначає від різних суб'єктів подання кандидатур до її складу, зазначених у пункті 3 цього Порядку, керівний склад такої дільничної виборчої комісії - голову, заступника голови, секретаря дільничної виборчої комісії.

При цьому в разі, якщо до складу дільничної виборчої включено дві особи від місцевої організації (місцевих організацій) однієї партії (місцевої організації цієї партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, та місцевої організації цієї партії, кандидатів у депутати від якої зареєстровано відповідною територіальною виборчою комісією в багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів), ці дві особи не можуть бути одночасно призначені на керівні посади в такій дільничній виборчій комісії.

Відповідно до п. 20 Порядку № 291 у разі утворення однієї дільничної виборчої комісії жеребкування щодо визначення кандидатур до її складу припиняється після заповнення всіх вакантних місць у цій комісії. Для цього із пристрою дістаються жеребки у кількості, що дорівнює кількості вакантних місць у складі дільничної виборчої комісії, та в разі, якщо жеребки запаковані, їх розкривають, демонструють та оголошують нанесені на них номери, які вносяться до відповідної відомості в порядку визначеної жеребкуванням черговості.

Після цього з пристрою дістаються всі інші жеребки (у разі, якщо вони запаковані - без розкриття) та вкладаються в окремий конверт (пакет), який запаковується та скріплюється печаткою виборчої комісії, яка утворює склад відповідної дільничної виборчої комісії.

На вимогу присутніх на засіданні територіальної виборчої комісії представників суб'єктів подання кандидатур до складу дільничної виборчої комісії запаковані жеребки можуть розкриватися та оголошуватися нанесені на них порядкові номери.

Згідно з вимогами п. 21 Порядку № 291 результати жеребкування заносяться до протоколу засідання територіальної виборчої комісії.

Організація роботи виборчої комісії регламентована ст. 27 Закону № 595.

Відповідно до ч. ч. 2, 4-7 ст. 27 Закону № 595 основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.

Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини членів комісії від складу цієї комісії.

Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного.

Членам виборчої комісії надаються проекти рішень комісії та необхідні матеріали, як правило, не пізніше останнього дня перед днем проведення засідання комісії, однак не пізніш як до початку засідання.

Засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник. У разі їх відсутності на засіданні комісії або невиконання ними цієї функції комісія визначає зі свого складу головуючого на засіданні.

Відповідно до ч. ч. 11-12 ст. 27 Закону № 595 на засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи в разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов'язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії надається для ознайомлення суб'єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

З питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.

Відповідно до ч. 14 ст. 27 Закону № 595 рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття.

Згідно з вимогами ч. 15 ст. 27 Закону № 595 рішення виборчої комісії з розглянутого питання повинно містити: 1) найменування комісії; 2) найменування рішення, час, дату та місце його прийняття і порядковий номер; 3) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 4) посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення; 5) резолютивну частину.

Рішення виборчої комісії підписується головуючим на засіданні. Зміст та номер рішення повинні бути відображені у протоколі відповідного засідання комісії.

Рішення виборчої комісії вивішується на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення не пізніше ранку наступного дня після дня його прийняття. Стенд офіційних матеріалів комісії обладнується у приміщенні комісії у місці, вільно доступному для відвідувачів.

Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів затверджений постановою ЦВК від 05 вересня 2015 року № 228 «Про Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів» (далі - Порядок № 228.

Відповідно до п. 1.15.-1.19. Порядку № 228 кожна виборча комісія здійснює документування своєї діяльності, що полягає в підготовці відповідно до встановленого порядку документів на паперових та електронних носіях, що фіксують прийняття рішень та здійснення іншої діяльності комісії в межах повноважень, передбачених законодавством України.

Документування діяльності виборчої комісії здійснюється державною мовою.

Організацію ведення діловодства виборчої комісії забезпечує секретар комісії.

Відповідальність за організацію роботи та стан діловодства у виборчій комісії, а також за дотримання цього Порядку покладається на голову відповідної виборчої комісії.

Вимоги цього Порядку обов'язкові для всіх членів виборчої комісії та осіб, які залучаються до її роботи.

Згідно з п. п. 2.1.-2.5. Порядку № 228 основною формою роботи виборчої комісії є засідання.

Виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог Закону та цього Порядку у формі відкритих засідань.

Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини членів виборчої комісії від складу цієї комісії.

Засідання виборчої комісії, як правило, плануються згідно з установленими виборчим законодавством календарними строками підготовки та проведення виборів, здійснення окремих виборчих процедур та організаційних заходів.

На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання.

Порядок скликання засідання виборчої комісії визначений п. п. 3.1.-3.4. Порядку № 228.

Засідання виборчої комісії скликається головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.

На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання виборчої комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги.

Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб.

Ведення засідання комісії регламентоване п. п. 7.1.-7.13 Порядку № 228.

Засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник.

У разі їх відсутності на засіданні виборчої комісії або невиконання ними цієї функції виборча комісія визначає зі свого складу головуючого на засіданні.

Голова комісії (заступник голови комісії або головуючий на засіданні) (далі - головуючий на засіданні) на початку засідання або початку розгляду питання оголошує кількість присутніх членів комісії, список запрошених та інших осіб, які мають право бути присутніми на засіданні виборчої комісії без дозволу або запрошення комісії, представників засобів масової інформації.

У разі відсутності секретаря комісії чи невиконання ним своїх повноважень на засіданні виборча комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов'язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів цього засідання.

На початку засідання виборчою комісією за пропозицією головуючого на засіданні обговорюється та затверджується порядок денний засідання комісії, про що приймається протокольне рішення.

У разі необхідності внесення змін до порядку денного під час засідання виборчої комісії (вилучення питання, доповнення новим питанням) головуючий на засіданні вносить відповідну пропозицію (самостійно або за ініціативою члена комісії).

Кожна пропозиція про внесення змін до порядку денного засідання виборчої комісії обговорюється та затверджується протокольним рішенням комісії.

Порядок прийняття рішень врегульований п.п. 9.1.-9.18 Порядку № 228.

За результатами розгляду питання на засіданні виборчої комісії приймається рішення.

Рішення виборчої комісії з питання порядку денного ухвалюється у формі постанови, яка оформлюється відповідно до пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку (додаток 1).

Постанова виборчої комісії повинна містити: найменування комісії; найменування рішення (постанова); час, дату та місце прийняття; порядковий номер; мотивувальну частину; нормативно-правове обґрунтування; резолютивну частину.

Найменування постанови виборчої комісії повинно бути лаконічним та відображати її основний зміст. Якщо в постанові йдеться про кілька питань, найменування може бути узагальненим.

Мотивувальна частина постанови повинна містити посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні виборчої комісії, встановлені факти та підстави для ухвалення рішення.

Нормативно-правовим обґрунтуванням постанови є посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови.

Резолютивна частина повинна містити відповідне рішення виборчої комісії, викладене у формі висновку, із зазначенням завдань і заходів, спрямованих на реалізацію повноважень комісії з питання, що розглядається.

Резолютивна частина може містити вказівки на необхідність доведення змісту постанови до суб'єктів, на яких поширюється її дія, виконавців, осіб, на яких покладається контроль за виконанням документа, а також строки його виконання та додатки.

Резолютивна частина постанови складається з пронумерованих пунктів та підпунктів.

Оформлення рішень, прийнятих на засіданні виборчої комісії, визначене п.п. 10.1-10.7 Порядку № 228.

Постанова, прийнята на засіданні виборчої комісії, підлягає відповідному оформленню для підписання, надсилання і оприлюднення.

Оформлення постанови здійснюється секретарем комісії (секретарем засідання).

Прийнята на засіданні виборчої комісії постанова після її оформлення підписується головуючим на засіданні комісії.

Додатки до постанови підписує секретар комісії (секретар засідання).

Прийняті виборчою комісією постанови повинні мати наскрізну послідовну нумерацію.

Вимоги до оформлення протоколу засідання виборчої комісії наведені у пп. 12.1.-12.9 Порядку № 228.

Протокол засідання виборчої комісії, в якому фіксується обговорення питань і прийняття рішень на засіданні комісії (додаток 2), веде секретар комісії (секретар засідання).

Протокол засідання виборчої комісії повинен містити такі реквізити: назву документа (протокол); назву виду діяльності виборчої комісії (засідання); назву виборчої комісії; час, дату і місце проведення засідання; загальну кількість членів виборчої комісії; кількість присутніх на засіданні членів виборчої комісії; кількість осіб, які беруть участь у засіданні на запрошення виборчої комісії та без дозволу або запрошення (у разі потреби до протоколу додається реєстраційний листок); порядок денний з формулюванням питань у називному відмінку.

Текст протоколу засідання виборчої комісії з розгляду кожного питання складається з трьох частин, що починаються словами: "Слухали", "Виступили", "Вирішили" ("Постановили").

У протоколі засідання виборчої комісії повинні бути відображені зміст та номер постанови, протоколу чи акта, які були відповідно прийняті або складені на засіданні комісії.

Протокол засідання виборчої комісії оформляє секретар комісії (секретар засідання).

До протоколу засідання виборчої комісії долучаються оригінали постанов, прийнятих на цьому засіданні, додатки до них, якщо такі були, інші документи щодо розглянутих на засіданні питань, а також, за наявності, викладені в письмовій формі окремі думки членів комісії.

Протокол засідання виборчої комісії підписує головуючий на засіданні комісії та секретар комісії (секретар засідання).

Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення членам комісії не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати.

Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення суб'єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Застосувавши до спірних правовідносин наведені вище правові норми, заслухавши пояснення представників сторін і третьої особи, свідків ОСОБА_4 та ОСОБА_7, дослідивши наявні у справі письмові докази, суд дійшов висновку, що на етапі утворення дільничних виборчих комісій Слов'янська РВК порушила вимоги ст.ст. 23, 27 Закону № 595 та Порядків № 228 та № 291.

Голова виборчої комісії ОСОБА_4 засідання комісії на 28 листопада 2016 року о 03 год. 00 хв. не призначала; належні та допустимі докази, які б свідчили про наявність підстав для призначення цього засідання іншим членом комісії, включаючи заступника голови комісії та секретаря, суду не надані.

Суду не надані належні та допустимі докази, які б свідчили про завчасне повідомлення суб'єктів виборчого процесу про засідання, призначене на 28 листопада 2016 року о 03 год. 00 хв., та його порядок денний.

За висновком суду, не може вважатися добросовісною та розсудливою поведінка суб'єкта владних повноважень, який, маючи час до 02 грудня 2016 року включно, розмістив оголошення про проведення засідання виборчої комісії на стенді для офіційних повідомлень в проміжок часу з 00 год. 00 хв. 27 листопада 2016 року. до 03 год. 00 хв. 28 листопада 2016 року, про що повідомила свідок ОСОБА_7

Суд відзначає, що суб'єкти виборчого процесу мають різні за змістом примірники постанови Слов'янської РВК від 28 листопада 2016 року; додатки до цієї постанови, в яких наведений склад ДВК, належним чином не оформлені та не підписані секретарем комісії.

Відповідачем надані примірники протоколів засідання Слов'янської РВК від 28 листопада 2016 року, які не лише оформлені без дотримання вимог Закону № 595 та Порядку № 228, не відображають всіх обов'язкових етапів жеребкування щодо кожної окремої виборчої дільниці, але й відрізняються між собою за змістом ухваленого комісією рішення.

Ці обставини виключають можливість встановлення дійсного змісту прийнятого Слов'янською РВК 28 листопада 2016 року рішення.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 136 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 цього Кодексу.

Відповідно до ч. ч. 3, 4 ст. 112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, що визначено ч. 2 ст. 71 КАС України.

Як було зазначено вище, відповідач позовні вимоги визнав.

Разом з цим, керуючись принципом офіційного з'ясування обставин у справі, передбаченим ст. 11 КАС України, суд витребував у сторін письмові докази та дослідив їх в судовому засіданні, допитав свідків, тощо, і дійшов висновку про протиправність дій Слов'янської РВК, які полягали у призначенні та проведенні засідання комісії від 28 листопада 2016 року з порушенням вимог Закону № 595 та Порядків № 291 і № 228, та про наявність підстав для скасування постанови Слов'янської РВК від 28 листопада 2016 року № б/н «Про утворення дільничних виборчих комісій з перших виборів депутатів Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади та Миколаївського міського голови у межах Миколаївської об'єднаної територіальної громади Слов'янського району Донецької області 18 грудня 2016 року».

Аналіз змісту п. п. 71, 72, 74, 77 Календарного плану, зумовлює висновок, що станом на 05 грудня 2016 року дільничні виборчі комісії мали бути утворені, ці комісії повинні були розпочати здійснення своїх повноважень, зокрема отримати попередній список виборців та іменні запрошення виборців, отримати затверджений текст виборчого бюлетеня з метою забезпечення загального ознайомлення з ним у приміщенні дільничної виборчої комісії.

Враховуючи швидкоплинність виборчого процесу, кількість та характер заходів, що мали бути реалізовані дільничними виборчими комісіями станом на 05 грудня 2016 року, час, що залишився до дня голосування, з метою забезпечення умов для проведення виборчого процесу у відповідності до вимог Закону № 595, та реалізації всіма суб'єктами виборчого процесу їх прав, діючи на підставі ч. 2 ст. 11 КАС України, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та прийняти рішення про зобов'язання Слов'янської РВК утворити дільничні виборчі комісії в порядку та у спосіб, що визначені Законом № 595 та Порядком № 291, у триденний строк з дня прийняття судового рішення.

Обраний судом спосіб захисту порушеного права узгоджується з положеннями ч. 8 ст. 27 Закону № 595 та п. 7.6. Порядку № 228.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Керуючись Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори», ст.ст. 2-15, 17-20, 23, 26, 69-72, 94, 98, 159-163, 167, 172, 177, 179, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

постановив:

1. Адміністративний позов Слов'янської районної партійної організації партії «Наш Край» до Слов'янської районної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади від територіальної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Слов'янському районі Донецької області ОСОБА_3, про визнання дій протиправними та скасування рішення - задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Слов'янської районної виборчої комісії, які полягали у призначенні та проведенні 28 листопада 2016 року засідання комісії з порушенням вимог ст.ст. 23, 27 Закону України «Про місцеві вибори».

3. Скасувати постанову Слов'янської районної виборчої комісії від 28 листопада 2016 року № б/н «Про утворення дільничних виборчих комісій з перших виборів депутатів Миколаївської міської ради об'єднаної територіальної громади та Миколаївського міського голови у межах Миколаївської об'єднаної територіальної громади Слов'янського району Донецької області 18 грудня 2016 року».

4. Зобов'язати Слов'янську районну виборчу комісію утворити дільничні виборчі комісії в порядку та у спосіб, що визначені Законом України «Про місцеві вибори», у триденний строк з дня прийняття цього рішення.

5. Стягнути з Слов'янської районної виборчої комісії на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 2 756,00 грн.

3. Постанова виготовлена у нарадчій кімнаті, повний текст проголошений у судовому засіданні 05 грудня 2016 року.

4. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двох днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

5. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Головуючий суддя Кравченко Т.О.

Судді Голошивець І.О.

Молочна І.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2016
Оприлюднено08.12.2016
Номер документу63186780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4714/16-а

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 05.12.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 04.12.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 04.12.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні