Ухвала
від 01.12.2016 по справі 826/12929/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 грудня 2016 року м. Київ К/800/54391/15

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

Єрьоміна А.В.(головуючий); Горбатюка С.А., Кравцова О.В., секретар судового засідання Вишняк О. М.

за участю:

представника відповідача Стецини І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Кепітал-строй» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 жовтня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кепітал-строй» до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

У липні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Кепітал-строй» (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - відповідач1), Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - відповідач2), в якому просив визнати протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) та КП «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по демонтажу належної ТОВ «Кепітал-строй» на праві власності нежитлової будівлі, що складається з групи приміщень №1 та №2 (літера «В», розташованої за адресою: м. Київ, вул. Іскрівська, будинок 20; по частковому демонтажу нежитлової будівлі, яка складається з групи приміщень №№ 1,2,3,4) (ЛІТЕРА «К»), розташованої за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, будинок 34; а також дії з підготовки демонтажу інших об'єктів нерухомого майна, що належать Товариству з обмеженою відповідальністю «Кепітал-строй» на праві власності, а саме: будівлі майнового комплексу, що складається з: нежилої будівлі (в літ. А) загальною площею 15, 9 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Б) загальною площею 17, 6 кв.м, нежилої будівлі (в літ. В) загальною площею 5,1 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Г) загальною площею 13,0 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Д) загальною площею 7,6 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Е) загальною площею 18,7 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Є), група приміщень №1 та №2 загальною площею 16,2 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Ж) група приміщень №№ 1,2,3 загальною площею 44,0 кв.м., нежилої будівлі (в літ. 3) загальною площею 6,8 кв.м., нежилої будівлі (в літ. И) група приміщень №№ 1,2,3,4,5,6,7,8 загальною площею 99,5 кв.м., нежилої будівлі (в літ. І), групи приміщень №1 та №2 загальною площею 28,7 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Ї) загальною площею 19,4 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Й) група приміщень №1 та №2, загальною площею 28,4 кв.м, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, будинок 100-К; комплексу нежитлових будівель літера «А», «Б», «В», «Г», що складається з: нежитлова будівля літ «А», групи приміщень №1,№2,№3,№4 загальною площею 74 кв.м., нежитлова будівля літ «Б», групи приміщень №1,№2,№3,№4 загальною площею 74 кв.м., нежитлова будівля літ «В», групи приміщень №1,№2 загальною площею 74,8 кв.м., нежитлова будівля літ «Г», групи приміщень №1,№2 загальною площею 74,8 кв.м., розташованого за адресою: м. Київ, вул. Заболотного Академіка, 48К; нежитлової будівлі, групи приміщень №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, розташованої за адресою: м. Київ, проспект 40-річчя Жовтня, будинок 74К; нежитлової будівлі, літ. «Є», що складається з групи приміщень №1 та №2, яка розташована за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, будинок 25; нежитлової будівлі, що складається з групи приміщень №1 та №2, яка розташована за адресою: м. Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 26-К; будівлі, група приміщень №1, №2 (в літ. Д), розташованої за адресою: м. Київ, вул. Кіото, будинок 8. Зобов'язати Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (місцезнаходження: 01032, місто Київ, вулиця Саксаганського, будинок 143, ідентифікаційний код: 34926981) та КП «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (місцезнаходження: 03680, місто Київ, вулиця Дегтярівська, 31, корпус 2; ідентифікаційний код: 26199708) утриматися від вчинення будь-яких дій, спрямованих на демонтаж, знесення руйнування тощо, об'єктів нерухомого майна, що належать ТОВ «Кепітал-строй» (місцезнаходження: 03022, м. Київ, вулиця Васильківська, будинок 38, офіс 127/2; ідентифікаційний код: 38990956) на праві власності, а саме: будівлі майнового комплексу, що складається з: нежилої будівлі (в літ. А) загальною площею 15, 9 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Б) загальною площею 17, 6 кв.м, нежилої будівлі (в літ. В) загальною площею 5,1 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Г) загальною площею 13,0 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Д) загальною площею 7,6 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Е) загальною площею 18,7 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Є), група приміщень №1 та №2 загальною площею 16,2 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Ж) група приміщень №№ 1,2,3 загальною площею 44, 0 кв.м., нежилої будівлі (в літ. 3) загальною площею 6,8 кв.м., нежилої будівлі (в літ. И) група приміщень №№ 1,2,3,4,5,6,7,8 загальною площею 99,5 кв.м., нежилої будівлі (в літ. І), групи приміщень №1 та №2 загальною площею 28,7 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Ї) загальною площею 19,4 кв.м., нежилої будівлі (в літ. Й) група приміщень №1 та №2, загальною площею 28,4 кв.м, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, будинок 100-К; комплексу нежитлових будівель літера «А», «Б», «В», «Г», що складається з: нежитлова будівля літ «А», групи приміщень №1,№2,№3,№4 загальною площею 74 кв.м, нежитлова будівля літ «Б», групи приміщень №1,№2,№3,№4 загальною площею 74 кв.м., нежитлова будівля літ «В», групи приміщень №1,№2 загальною площею 74,8 кв.м, нежитлова будівля літ «Г», групи приміщень №1,№2 загальною площею 74,8 кв.м., розташованого за адресою: м. Київ, вул. Заболотного Академіка, 48К; нежитлової будівлі, групи приміщень №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, розташованої за адресою: м. Київ, проспект 40-річчя Жовтня, будинок 74К; нежитлової будівлі, літ. «Є», що складається з групи приміщень №1 та №2, яка розташована за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, будинок 25; нежитлової будівлі, що складається з групи приміщень №1 та №2, яка розташована за адресою: м. Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 26-К; будівлі, група приміщень №1, №2 (в літ. Д), розташованої за адресою: м. Київ, вул. Кіото, будинок 8. Зобов'язати Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (місцезнаходження: 01032, місто Київ, вулиця Саксаганського, будинок 143, ідентифікаційний код: 34926981) та КП «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (місцезнаходження: 03680, місто Київ, вулиця Дегтярівська, 31, корпус 2; ідентифікаційний код: 26199708) не чинити перешкод у відновленні об'єктів нерухомого майна, що належить ТОВ «Кепітал-строй» (місцезнаходження: 03022, м. Київ, вулиця Васильківська, будинок 38, офіс 127/2; ідентифікаційний код: 38990956), а саме: нежитлової будівлі, що складається з групи приміщень №1 та №2 (літера «В»), розташованої за адресою: м. Київ, вул. Іскрівська, будинок 20; нежитлової будівлі, яка складається з групи приміщень №№1,2,3,4) (літера «К»), розташованої за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, буд. 34.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 жовтня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2015 року, в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

У касаційній скарзі, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, позивач просить оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій скасувати та ухвалити нове, яким позовні вимоги задовольнити.

Заслухавши суддю - доповідача, вислухавши пояснення сторін, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі касаційної скарги дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що у зв'язку із встановленням порушень Правил благоустрою м. Києва в Солом'янському районі по вул. Іскрівській, 20, провідним інспектором Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та на підставі Правил благоустрою м. Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 №1051/1051, стосовно ТОВ «Кепітал-строй» винесено припис від 21 жовтня 2014 року №1411196. Позивачу запропоновано усунути порушення шляхом надання дозвільної документації на розміщення тимчасової споруди в семиденний термін. В разі відсутності дозвільної документації демонтувати тимчасову споруду власними силами, відновити благоустрій. Попереджено, що в разі невиконання умов припису, будуть вжиті заходи згідно з законодавством.

ТОВ «Кепітал-строй» вимоги вищенаведеного припису невиконано, у зв'язку з чим 21 травня 2015 року, на підставі договору з надання послуг від 05 травня 2015 року №05/05/15-1, заявки на демонтаж КП «Київблагоустрій» від 18 травня 2015 року, доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища від 18 травня 2015 року №143/05-15, ТОВ «Арктика-Адвертайзинг» демонтовано павільйон за адресою: м. Київ, вул. Іскрівська, 20, що належить позивачу, про що складено акт демонтажу №91-А та акт опису майна.

03 червня 2015 року позивача звернувся із запитом №3821-с до КП «Київблагоустрій» в якому ставив питання щодо підстав проведення демонтажу нерухомого майна.

Листом від 09 червня 2015 року №043-665 КП «Київблагоустрій» повідомило позивача, що демонтаж тимчасової споруди здійснений 21 травня 2015 року підрядною організацією ТОВ «Арктика-Адвертайзинг» згідно договору з КП «Київблагоустрій» за дорученням від 18 травня 2015 року 143/05-15 Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища. Повідомлено, що дана тимчасова споруда зберігається на майданчику №2 зберігання безхазяйного майна за адресою: вул. Народного Ополчення, 14. Тимчасові споруди не видаються в зв'язку з інвентаризацією.

Крім того, ТОВ «Кепітал-строй» зазначає, що згідно графіка проведення демонтажів, розміщеного на офіційному сайті Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), останній планує знесення і інших будівель, що належать позивачу на праві власності.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з наступних мотивів, з якими погоджується суд касаційної інстанції.

Відповідно до частини третьої статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів».

За приписами частини третьої статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об'єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил.

Частинами першою, четвертою статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» встановлено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Відповідно до пункту частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання, зокрема, щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Рішенням Київської міської ради ІІ сесії VI скликання від 25 грудня 2008 року №1051/1051 затверджені Правила благоустрою міста Києва (далі - Правила №1051), які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Згідно з пунктом 13.2.3 Правил №1051 самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об'єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об'єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

У разі якщо власник малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об'єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об'єкта здійснюється в порядку, встановленому пунктом 13.3 цих Правил.

За приписами пункту 13.3.1 Правил №1051 у разі виявлення самовільно встановлених малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вноситься припис його власнику (особі, яка здійснила встановлення) з вимогою усунення порушень шляхом демонтажу об'єкта протягом семи робочих днів, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, на демонтаж яких надається один робочий день. Власник (особа, яка здійснила встановлення) проводить демонтаж з обов'язковим відновленням благоустрою території.

Відповідно до пункту 13.3.2 Правил №1051 якщо власники (особи, які здійснили встановлення) об'єктів, зазначених у пункті 13.3.1 цих Правил, ухиляються від демонтажу в строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), демонтаж, перевезення, зберігання таких об'єктів здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районними в місті Києві державними адміністраціями на підставі рішень, зазначених в пункті 13.3.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з подальшим відшкодуванням усіх витрат власником (особою, яка здійснила встановлення) тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства або малої архітектурної форми, винним у порушенні благоустрою.

Пунктом 13.3.3 Правил №1051 встановлено, що рішення про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за поданням районних в місті Києві державних адміністрацій.

Відповідно до пункту 13.3.4 правил №1051 за фактом демонтажу складається акт зовнішнього огляду (акт демонтажу) малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, який підписується представниками Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), КП "Київблагоустрій", представниками районних в місті Києві державних адміністрацій, а також власником (особою, яка здійснила встановлення) об'єкта (у разі його присутності).

Згідно з пунктом 19.2.1 Правил №1051 уповноважені працівники Головного управління контролю за благоустроєм мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Уповноважені працівники районних управлінь (відділів) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м.Києві державних адміністрацій) мають право вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до пункту 20.2.1 Правил, якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов'язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об'єктів благоустрою.

У відповідності з пунктом 20.2.10 Правил Головне управління контролю за благоустроєм здійснює заходи щодо проведення демонтажу самовільно розміщених тимчасових споруд (малих архітектурних форм) та елементів благоустрою на території міста Києва на підставі заявок балансоутримувачів об'єктів благоустрою, рішень комісії з питань впорядкування розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм) на території міста Києва, створеної розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також приписів прокурора та рішень суду за рахунок коштів міського бюджету з наступним відшкодуванням усіх витрат власником тимчасової споруди, винним у порушенні благоустрою. Демонтаж тимчасових споруд (малих архітектурних форм) та елементів благоустрою на підставі заявок власника цієї споруди здійснюється за рахунок останнього.

За приписами пункту 6 Положення про Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) N 94 від 27 січня 2011 року, Департамент має право, зокрема, здійснювати у встановленому порядку демонтаж та очищення території міста від безхазяйного майна, самовільно розміщених тимчасових споруд та елементів благоустрою, рекламних носіїв, покинутих будівельних матеріалів і конструкцій, транспортних засобів тощо; надавати відповідні доручення профільним структурним підрозділам районних в місті Києві державних адміністрацій і підпорядкованим комунальним підприємствам та контролювати їх виконання.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, позивачем на виконання вимог припису від 21 жовтня 2014 року №1411196 дозвільної документації на розміщення тимчасової споруди за адресою: м. Київ, вул. Іскрівській, 20 надано не було, застереження щодо самостійного демонтажу виконано не було. У зв'язку із чим, відповідачем вжито заходів щодо демонтажу зазначеної споруди.

Крім того, доказів оскарження чи скасування зазначеного припису у визначеному законом порядку судам не надано.

За таких обставин, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає обґрунтованим висновок судів попередніх інстанцій, що відповідачем дотримано вимог чинного законодавства при вчиненні оскаржуваних дій щодо демонтажу павільйону.

Стосовно тверджень ТОВ «Кепітал-строй», що споруда за адресою: м. Київ, вул. Іскрівська, буд. 20 (складається з групи приміщень №1 та №2 (літера «В») належить позивачу на праві приватної власності як об'єкт нерухомого майна і не може бути демонтована згідно Правил №1051, оскільки не відноситься до тимчасової споруди (малої архітектурної споруди) колегія суддів зазначає наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідачем здійснено заходи щодо демонтажу споруди за адресою: м. Київ, вул. Іскрівська, буд. 20.

Разом з тим, згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за ТОВ «Кепітал-строй» зареєстровано об'єкт нерухомого майна - нежитлова будівля, що складається з групи приміщень №1 та №2 (літера «В») за адресою м. Київ, вул. Ісрківська, 20, однак доказів, що об'єкт нерухомого майна нежитлова будівля, що складається з групи приміщень №1 та №2 (літера «В») за адресою м. Київ, вул. Ісрківська, 20 та споруда за адресою: м. Київ, вул. Іскрівська, буд. 20 є одним і тим же об'єктом суду не надано.

Крім того, згідно листа Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28 липня 2015 року №055-6220 Департамент в установленому порядку не присвоював поштової адреси: вул. Іскрівська, 20 (літера «В»).

Так, за приписами статті 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про іпотеку» нерухоме майно (нерухомість) - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці і невід'ємно пов'язані з нею, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Згідно статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення.

З огляду на викладене, суди першої та апеляційної інстанції дійшли правильного висновку, що відповідачем здійснено демонтаж малої архітектурної форми, а не нерухомого майна, оскільки демонтована споруда переміщена без її знецінення та зміни призначення, а поштова адреса: вул. Іскрівська, 20 (літера «В») Департаментом нерухомому майну не присвоювалась.

Щодо позовних вимог про заборону вчиняти дії щодо демонтажу об'єктів нерухомого майна, колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про відсутність підстав для їх задоволення з огляду на таке.

Судами встановлено, що згідно листа від 31 липня 2015 року №055-6416 Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не присвоював будь-яким об'єктам нерухомого майна наступні адреси: вул. В. Васильківська, буд. 34 (літера «К»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «А»); вул. Васильківська, буд.100-К (літера «Б»); вул. Васильківська, буд.100-К (літера «В»); вул. Васильківська, буд.100-К (літера «Г»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «Д»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «Д»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «Е»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «Є»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «Ж»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «З»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «И»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «І»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «Ї»); вул. Васильківська, буд. 100-К (літера «Й»); вул. Заболотного Академіка, буд. 48К (літера «А»); вул. Заболотного Академіка, буд. 48К (літера «Б»); вул. Заболотного Академіка, буд. 48К (літера «В»); вул. Заболотного Академіка, буд. 48К (літера «Г»); проспект 40-річчя Жовтня, буд. 74К; бульвар Дружби Народів. Будинок 25 (літера «Є»); бульвар Лесі Українки, будинок 26-К; вул. Кіото, будинок 8 (літера «Д»).

Водночас доказів, що споруди, розміщені за вказаними адресами, належать позивачу на праві приватної власності, наявності рішень, які можуть порушити таке право власності або вчинення дій з боку відповідачів щодо порушення такого права позивачем не надано.

Отже, позивачем не доведено суду вчинення з боку відповідачів порушення його прав та інтересів, які мають місце або можуть виникнути в разі демонтажу тимчасових споруд за вказаними вище адресами.

За таких обставин, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли правильного висновку, що відповідачем при вчиненні оскаржуваних дій щодо демонтажу павільйону дотримано вимог чинного законодавства, а також, відсутні підстави для задоволення вимог стосовно заборони вчиняти дії щодо демонтажу об'єктів нерухомого майна за зазначеними адресами, оскільки матеріалами справи підтверджується відсутність розміщення таких об'єктів, що підпадають під законодавче визначення нерухомого майна.

Згідно частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права під час ухвалення судових рішень чи вчинення процесуальних дій.

Колегія суддів дійшла висновку, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій ухвалені з дотриманням норм матеріального та процесуального права, підстав для його скасування з мотивів, викладених у касаційній скарзі, немає.

Керуючись статтями 220, 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ :

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Кепітал-строй» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 жовтня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236-238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення01.12.2016
Оприлюднено07.12.2016
Номер документу63189167
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12929/15

Ухвала від 03.03.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 15.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 30.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 17.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 06.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні