Постанова
від 15.11.2016 по справі 804/5108/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2016 р. Справа № 804/5108/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук - Борисенко Н.В.

при секретарі - Музиці Я.І.

за участю:

представника позивача -ОСОБА_1 представника відповідача - ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт» до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області про визнання дій протиправними, -

ВСТАНОВИВ:

11 серпня 2016 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт» (далі - ТОВ «Криворіженергоремонт», позивач) до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області (далі - відповідач), в якому з урахуванням вимог уточненої позовної заяви просить: з цільовим призначенням в якості скасувати рішення управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, яке оформлено витягами за № 665 та № 666 від 16.02.2016 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки щодо земельних ділянок громадської забудови розташованих за адресою пл. Горького. 8, м. Кривий Ріг: площею 135.00 м2 з кадастровим № 1211000000:02:003:0002: площею 493,00 м2 з кадастровим № 1211000000:02:003:0024, які використовуються товариством з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт» для розташування торговельного-виставочного комплексу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області при реалізації державної політики у сфері земельних відносин оформило витяги № 665 та № 666 від 22.02.2016 року з технічної документації пре нормативну грошову оцінку земельної ділянки (далі - витяги) щодо земельних ділянок площею 135,00 м2 з кадастровим № 1211000000:02:003:0002 та площею 493,00 м2 з кадастровим № 1211000000:02:003:0024 за адресою пл. Горького, 8, м. Кривий Ріг, яку ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт» використовує відповідно до договорів оренди земельної ділянки від 23.09.2013 з цільовим призначенням в якості житлової та громадської забудови для розташування торговельного-виставочного комплексу.

На думку представника позивача, відповідач вніс у ОСОБА_4 недостовірні дані, чим порушив: ч.1 ст.19 Земельного Кодексу України; ст. 23 Закону України «Про оцінку земель»; п.п.271.1.1 п.271.1; п.271.2 ст.271; п.289.1; п.289.2 ст.289 ПК України; Розділ III Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213; Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерств аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунальних господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року №18/15/21/11: Класифікацію видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом від 23.07.2010 № 548 Державного комітету України із земельних ресурсів, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за № 1011/18306. З огляду на викладене, на думку представника позивача, вказані порушення тягнуть за собою наслідки визначення неправильного розміру податку - плати за землю у формі орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та порушення матеріального права позивача.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, просив в задоволенні позову відмовити. Надав письмові заперечення проти позову, в яких зазначив, що дії службових осіб Управління стосовно підготовки та оформлення витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №№ 665, 666 від 16.02.2016 року вчинені з дотриманням вимог чинного законодавства та є законними, оскільки не суперечать Земельному кодексу України; Закону України «Про оцінку земель»; Методиці нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213; Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року; а також технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5, затвердженої Рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 року, а тому позовні вимоги, на думку представника відповідача задоволенню не підлягають.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовна заява не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, 12 лютого 2016 року уповноважена позивачем ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт» особа - ОСОБА_4 звернувся до Центру надання адміністративних послуг «Муніципальний центр послуг м. Кривого Рогу» із заявами про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, надавши при цьому, зокрема, Договори оренди земельних ділянок від 23 вересня 2013 року укладеного між Криворізькою міською радою в особі секретаря міської ради ОСОБА_6 та ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт», зареєстрованих в Реєстраційній службі Криворізького міського управління юстиції Дніпропетровської області, а також експлікацію земельних угідь, користувачем яких є позивач ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт».

16 лютого 2016 року Управлінням Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області було підготовлено витяг № 665 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 135,00 кв.м. переданої позивачу для розміщення торговельно-виставочного комплексу за адресою: м. Кривий Ріг, пл. Горького, 8 Дніпропетровська область, кадастровий номер 1211000000:02:003:0024. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка перебуває в користуванні Позивача, склала 578 641, 05 грн.; витяг № 666 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 493,00 кв.м. переданої позивачу для розміщення торговельно-виставочного комплексу за адресою: м. Кривий Ріг, пл. Горького, 8 Дніпропетровська область, кадастровий номер 1211000000:02:003:0002. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка перебуває в користуванні позивача, склала 2 113 111, 39 грн.

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

Відносини, які виникають у сфері оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель регулюються Законом України «Про оцінку земель» (далі - Закон №1378-15).

Відповідно до Закону №1378-15 нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно вимог статті 18 Закону №1378-15 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій в межах населених пунктів не рідше ніж один раз на 5-7 років. Нормативно грошову оцінку земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою.

Відповідно до статті 20 Закону №1378-15 за результатами економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

ОСОБА_7 з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. (ст.23 Закону №1378-15).

Видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - це адміністративна послуга, яку в даному випадку надає Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області через центр надання адміністративних послуг, відповідно до вимог Закону України «Про адміністративні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011р. №835 «Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014р. №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг».

У відповідності до Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель», Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995р. №213розроблено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок), затвердженого наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України та Української академії аграрних наук від 27.01.2006р. № 18/15/21/11.

З матеріалів справи вбачається, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5, розроблена Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені ОСОБА_8, була затверджена Рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 року, що набуло чинності з 01.01.2016 року.

Відповідно до абзацу 2 статті 20 Закону, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

У судовому засіданні було встановлено, що земельні ділянки за кадастровими номерами 1211000000:02:003:0024 та 1211000000:02:003:0002 використовуються позивачем на умовах оренди визначених Договорами оренди земельної ділянки від 23 вересня 2013 року укладеного з Криворізькою міською радою та зареєстрованих в Реєстраційній службі Криворізького міського управління юстиції Дніпропетровської області.

Так, відповідно до п. 1 Договору орендодавцем, - Криворізькою міською радою, - передано в строкове платне користування, а орендарем, - ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт», - прийнято в користування земельну ділянку для розміщення торговельного-виставочного комплексу, яка знаходиться на пл. Горького, 8 в Дзержинському районі м. Кривого Рогу.

Назва земельної ділянки, яка вказана у ОСОБА_4 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 665 та № 666 від 16.02.2016 року повністю відповідає назві, яка вказана у Договорі.

Крім того, позивачем при замовленні адміністративної послуги у заяві також назва земельної ділянка вказана така яка зазначена у ОСОБА_4 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 665 та № 666 від 16.02.2016 року.

Кожна з категорій земель становить узагальнене, або основне, цільове призначення земельних ділянок. З цього випливає, що зміна цільового призначення та відповідно зміна категорії земельної ділянки потрібна, тільки коли має місце зміна способу використання земельної ділянки тобто - використання за іншим призначенням.

Отже, види цільового використання земельних ділянок, які передаються у власність або користування повинні узгоджуватись з цільовим призначенням (тобто категоріями за цільовим призначенням) даних земельних ділянок, що затверджується відповідними рішеннями уповноваженого суб'єкта владних повноважень, а використання земельних ділянок не за цільовим призначенням не допускається.

Представник відповідача у судовому засіданні зазначив, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки у виданих позивачу ОСОБА_7, сформована за допомогою спеціального програмного забезпечення, а саме: програми «Норматив +».

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, зазначена у ОСОБА_7, вирахувана програмою та є результатом перемноження середньої вартості земельної ділянки на коефіцієнти Км2, КмЗ, Кф, К(і) та на площу земельної ділянки (135,00 кв. м. та 493,00 кв. м.).

Так, середня вартість земельної ділянки розрахована у технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5 Рогу ДП УДНДІПМ «ДІПРОМІСТО» імені ОСОБА_8, затвердженій Рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 року, та становить 270,60 грн./кв.м.

Коефіцієнти Км2 - 3,54 та КмЗ - 1,00 вирахувані програмним забезпеченням у автоматичному режимі, виходячи з особливостей економіко-планувальної зони ДЗ-3, визначеної програмним забезпеченням при введенні у відповідному полі програми кадастрового номеру земельної ділянки. При чому значення коефіцієнта Км2 відразу визначається програмним забезпеченням, виходячи з визначеної тим самим програмним забезпеченням економіко-планувальної зони земельної ділянки. Значення коефіцієнта КмЗ залежить від наявності чи відсутності інженерно-інфраструктурних факторів, що проходять чи не проходять через земельну ділянку, нормативно грошова оцінка якої визначається.

Наявність чи відсутність зазначених вище факторів, що проходять чи не проходять через земельну ділянку, відображається на графічній карті програми, яка, отримавши відповідні позначки навпроти кожного фактору (плюс чи мінус), вираховує значення коефіцієнта КмЗ.

Коефіцієнт Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони).

Коефіцієнт КмЗ - локальний коефіцієнт, який враховує місцеположення земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів - документація, що складається із текстових та графічних матеріалів, оформлена відповідно до Стандарту СОУ ДКЗР 0032632-012:2009 «Оцінка земель. Правила розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» (далі - стандарт), затвердженого наказом Держкомзему від 24.06.2009 № 335 та зареєстрованого Українським науково-дослідним і навчальним центром проблем стандартизації, сертифікації та якості 10 вересня 2009 року за № 32595752/1927.

Відповідно до положень Стандарту локальні фактори - це фактори, які проявляються в межах окремої земельної ділянки і коригують її цінність (вартість) у межах економіко-планувальної зони. Принципи встановлення локальних факторів та зони їх впливу, визначення величини локальних коефіцієнтів та принципи їх розрахунку відповідно до частки площі, що покриває земельну ділянку, розкриваються у пояснювальній записці технічної документації. Зони розповсюдження всіх локальних факторів наносяться на схеми прояву локальних факторів оцінки.

Згідно п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затвердженого Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Так, відповідно до облікових даних Державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності (форма 6-зем) станом на 01.01.2016 земельна ділянка площею 135,00 га та площею 493,00 га по площі Горького, 8 в Дзержинському районі обліковується за ТОВ «Криворіженергоремонт» під розміщення торговельно-виставочного комплексу в рядку 52 (дані про заклади торгівлі), в графі 42 - землі комерційного використання.

Крім того, відповідно до таблиці 1.1. «Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф)» додатку 1 до вищевказаного Порядку до земель комерційного використання з Кф 2,5 належать: землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; землі готелів та ресторанів; землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування; землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).

Таким чином, суд вважає, що викладене дає правові підстави для застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) в числовому виразі -2.5, як і зазначено у ОСОБА_4 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 665 та № 666 від 16.02.2016 року.

Коефіцієнт К(і) - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки. Його значення, а саме: 1,7898, вираховується та вноситься до ОСОБА_4 програмним забезпеченням автоматично.

Коефіцієнт К(і), на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розраховується відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно та залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Так, коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять:

у 2014 році - 1,249;

у 2015 році - 1,433.

Враховуючи, що середня (базова) вартість 1 кв. м земель міста у розмірі 270,60 грн.

була розрахована станом на 01.01.2014 року, коефіцієнт К(і) є добутком двох коефіцієнтів

індексації нормативної грошової оцінки земель, взятих за 2014 та 2015 роки, а саме:

1,249x 1,433 = 1,7898.

Таким чином, з огляду на викладене, суд приходить до висновку, що Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, керуючись чинним законодавством, в межах своїх повноважень, за допомогою програмного забезпечення «Норматив +» лише видає витяги із затвердженої та обов'язкової для застосування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_5, затвердженої Рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 року, та не має впливу на значення застосованих програмним забезпеченням коефіцієнтів та, як наслідок, на її розмір. Враховуючи, що виданий відповідачем ОСОБА_7 відповідає всім вимогам чинного законодавства, відповідач жодним чином не порушував права позивача щодо сплати ним податку на земельну ділянку у порядку та розмірі, визначеному Податковим Кодексом України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд вважає за необхідне у задоволенні позову відмовити.

Відповідно до ст.94 КАС України судові витрати у справі покладаються на сторону, проти якої ухвалена постанова.

Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Криворіженергоремонт» до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області про визнання дій протиправними - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Повний текст постанови складено 21 листопада 2016 року.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 21.11.2016 р. Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_9 ОСОБА_9 ОСОБА_10

Дата ухвалення рішення15.11.2016
Оприлюднено12.12.2016
Номер документу63223341
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5108/16

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 15.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Постанова від 15.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 12.08.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні