Постанова
від 05.12.2016 по справі 821/1307/16
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2016 р.м. ХерсонСправа № 821/1307/16 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хом'якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до товариства з обмеженою відповідальністю "СФЕРАМАКС", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головного управління ДФС у Херсонській області про анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, дозволи на експлуатацію РЕЗ та відповідні дозволи на експлуатацію абонентських РЕЗ,

встановив:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ, позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом, у якому просить, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, анулювати товариству з обмеженою відповідальністю "СФЕРАМАКС" (ТОВ "СФЕРАМАКС", відповідач) ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 13.10.2016 №8585 (термін дії до 04.05.2017), дозволи на експлуатацію РЕЗ №СРТ-40-2237 від 29.10.2008; №СРТ-40-2238 від 29.10.2008; №СРТ-40-2239 від 29.10.2008; №СРТ-85-0008191 від 16.07.2011; №СРТ-85-0116057 від 04.07.2013; №СРТ-85-0116059 від 04.07.2013; №СРТ-85-0140384 від 04.03.2014; №СРТ-48-2584 від 23.09.2009 та відповідні дозволи на експлуатацію абонентських РЕЗ №48-04-000644 від 11.11.2009; №48-04-000645 від 11.11.2009. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач, за інформацією податкового органу, не сплачує збір (рентну плату) за користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців, чим порушує вимоги Закону України "Про радіочастотний ресурс України" та Податкового кодексу України у зв'язку з чим позивач просить суд анулювати ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України та дозволи на експлуатацію РЕЗ, дозволи на експлуатацію абонентських РЕЗ.

Представник позивача до суду не з'явився, у позовній заяві, крім іншого, просить суд здійснювати розгляд справи за його відсутності та за наявними у справі матеріалами.

Представник відповідача в судове засідання не прибув. Правова позиція відповідача щодо заявлених позовних вимог суду не відома, заяв про відкладення розгляду справи, про розгляд справи за його відсутності або заперечень проти позову суду не надавав. Ухвала суду про відкриття провадження та закінчення підготовчого провадження, ухвала суду про зупинення провадження у справі із визначенням наступної дати, часу та місця розгляду справи, що були направлені на адресу відповідача, повернулись до суду із відміткою на конверті "за вказаною адресою не знаходиться". Зазначена поштова кореспонденція була направлена на адресу відповідача, вказаною у позовній заяві та витязі з ЄДРПОУ.

За змістом ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

Представник третьої особи просив суд здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження. Надав до суду відзив на позовну заяву, де зазначив, що ТОВ "СФЕРАМАКС" є платником рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, має відповідну ліцензію, якою товариству надано право користуватись радіочастотним ресурсом України у регіонах: Кіровоградська область, м. Севастополь, Херсонська область та Миколаївська область. Згідно з пунктом 5.1. Закону України від 12.08.2014 року №1636- VII "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України", на території ВЕЗ "Крим" не справляються, загальнодержавні податки та збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України, до яких віднесено, зокрема, рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України. Одночасно, як визначено підпунктом 1 пункту 12.3 Закону №1636, під час тимчасової окупації справляння податків і зборів ... відносно території ВЕЗ "Крим" діють з урахуванням того, що загальнодержавні податки і збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України ... не справляються з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) та фізичними особами на тимчасово окупованій території, операцій та/або з інших об'єктів оподаткування (в тому числі об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території. З огляду на положення Закону №1636, звільнення від сплати рентної плати за користування РЧР на території материкової України для користувачів РЧР, що мають місце основної реєстрації територію АР Крим, не передбачено. Згідно з базою даних ІС "Податковий блок" ТОВ "СФЕРАМАКС" за податкові періоди з березня 2014 року по 29.09.2016 податкову звітність по збору за користування РЧР та рентній платі за користування РЧР не подавав. За даними інтегрованих карток платника за 2014-2016 роки, у період з 01.04.2014 по теперішній час ТОВ "СФЕРАМАКС" платіж до бюджету не сплачував.

Згідно ч. 6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, суд вважає за можливе здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 04.05.2007 року Національною комісією з питань регулювання зв'язку України видано ТОВ "СФЕРАМАКС" ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України серія АВ №303603, 29 жовтня 2008 року №5341 Державним підприємством "Український державний центр радіочастот" видано дозволи на експлуатацію радіоелектронного засобу широкосмугового радіо доступу №СРТ-40-2237, СРТ-40-2238, СРТ-40-2239, дійсні до 04 травня 2017 року, виданий 16 липня 2011 року № СРТ-85-0008191, дійсний до 04.05.2017 року, видані 04 липня 2013 року № СРТ-85-0116057, СРТ-85-0116059 дійсний до 04.05.2017 року, виданий 04 березня 2014 року № СРТ-85-0140384, дійсний до 04.05.2017 року, виданий 23 вересня 2009 року № СРТ-48-2584, дійсний до 04.05.2017 року.

Відповідно до витягу з ЄДРПОУ ТОВ "СФЕРАМАКС" з 23.08.16 зареєстроване за адресою: 73000, Херсонська область, місто Херсон, Суворовський район, проспект Ушакова, буд. 25, офіс 305. Попереднє місце реєстрації: 99001, АДРЕСА_1.

З матеріалів справи вбачається, що до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, надійшов лист Головного управління ДФС у Херсонській області від 04.08 2016 року № 1459/10/21-22-12-03-09, яким повідомлено про несплату ТОВ "СФЕРАМАКС" до державного бюджету з 20.04.2014 року по 05.08 2016 року рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та неподану останнім декларації з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України у цей період.

Окрім того, позивачем надано до суду заяву про зміну позовних вимог, а саме п. 3 позовних вимог викладено у такій редакції: анулювати ТОВ "СФЕРАМАКС" ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 13.10.2016 №8585 (термін дії до 04.05.2017), дозволи на експлуатацію РЕЗ №СРТ-40-2237 від 29.10.2008; №СРТ-40-2238 від 29.10.2008; №СРТ-40-2239 від 29.10.2008; №СРТ-85-0008191 від 16.07.2011; №СРТ-85-0116057 від 04.07.2013; №СРТ-85-0116059 від 04.07.2013; №СРТ-85-0140384 від 04.03.2014; №СРТ-48-2584 від 23.09.2009 та відповідні дозволи на експлуатацію абонентських РЕЗ №48-04-000644 від 11.11.2009; №48-04-000645 від 11.11.2009. У своїй заяві зазначає, що за заявою ТОВ "СФЕРАМАКС" №2615/2 у зв'язку зі зміною його місцезнаходження НКРЗІ здійснено переоформлення ліцензії від 04.05.2007 №5341 відповідно до вимог ст.. 34 Закону України "Про радіочастотний ресурс України", НКРЗІ прийнято рішення від 13.09.2016 року №471 "Про ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України". Видано переоформлену ліцензію на новому бланку за №8585 від 13.10.2016, та вказано, що ліцензія № 5341 від 04.05.2007 року вважається недійсною у зв'язку з її переоформленням.

При вирішенні даної справи суд керується наступним.

Правова основа користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України, визначені Законом України "Про радіочастотний ресурс України" від 1 червня 2000 року № 1770-III (далі - Закон № 1770-III).

Відповідно до ст. 1 Закону № 1770-ІІІ радіочастотний ресурс - частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону № 1770-ІІІ національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування. Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 14 Закону № 1770-III повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.

Відповідно до ст.1 Закону № 1770-III ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України - документ, який засвідчує право суб'єкта господарювання на користування радіочастотним ресурсом України протягом визначеного терміну в конкретних регіонах та в межах певних смуг, номіналів радіочастот з виконанням ліцензійних умов. Радіочастотний ресурс - частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.

Відповідно до ч.2 ст.12 Закону № 1770-III органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації". Частиною першою ст.14 вказаного Закону передбачено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування. Відповідно до п.1 ч.2 ст.14 Закону № 1770-III повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону. Згідно п.1 ч.2 ст.30 Закону № 1770-III користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі: ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг. Ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України видаються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, суб'єктам господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг (ч.1 ст.31 Закону № 1770-III).

Судом встановлено, що відповідно до ліцензії НКРЗІ від 04.05.2017 №8585 (Серії ДЛ № 000777) ТОВ "СФЕРАМАКС" є користувачем радіочастотних ресурсів України, термін дії ліцензії - до 04.05.2017 р.

Згідно із ст.57 Закону № 1770-III користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Збір за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до пп.318.1.1 п.318.1 ст.318 ПК України загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, які користуються радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, є платниками збору.

Згідно з матеріалами справи, відповідач до 23.08.2016 був зареєстрований на тимчасово окупованій території України. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань попереднє місцезнаходження ТОВ "СФЕРАМАКС" - АДРЕСА_2, 99001. Відповідно до преамбули Закону України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" він є спеціальним законом, що визначає особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України згідно із статтею 13 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", створює вільну економічну зону "Крим" (далі - ВЕЗ "Крим"), та врегульовує інші аспекти правових відносин між фізичними і юридичними особами, які знаходяться на тимчасово окупованій території або за її межами. Згідно з пунктом 3.1 статті 3 Закону № 1636 на території ВЕЗ "Крим" діє особливий правовий режим економічної діяльності фізичних та юридичних осіб, у тому числі особливий порядок застосування норм регуляторного, податкового та митного законодавства України, а також особливий режим внутрішньої та зовнішньої міграції фізичних осіб. Згідно з пунктом 26 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України на період дії Закону України від 15.04.2014 № 1207-VII "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" норми Кодексу мають застосовуватися з урахуванням особливостей, визначених Законом № 1636. Пунктом 5.1 статті 5 Закону № 1636 встановлено, зокрема, що на території ВЕЗ "Крим" не справляються загальнодержавні податки та збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України. Але ТОВ "СФЕРАМАКС" здійснює свою діяльність згідно ліцензії № 5341 від 04.05.2007 та ліцензії № 8585 від 13.10.2016 не лише у місті Севастополь (тимчасово окупованої території), але й у Кіровоградській, Херсонській та Миколаївській областях України.

Згідно з пунктом 254.3 статті 254 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування рентною платою за користування радіочастотним ресурсом України є ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію РЕЗ та ВП.

Таким чином, на період запровадження (дії) ВЕЗ "Крим" не справляється рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України за ширину смуги радіочастот загального користування, що використовується у межах Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Справляння рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України у інших регіонах України за вказаною ліцензією та відповідно до отриманих дозволів на експлуатацію РЕЗ відбувається у встановленому законодавством порядку. Таким чином, відповідач є платником збору за користування радіочастотним ресурсом України відповідно до норм визначених Податковим кодексом України.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.6 Закону № 1770-III користувачі радіочастотного ресурсу України зобов'язані вносити платежі та збори, передбачені законом, а також у встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, порядку плату за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування.

Пунктом 321.1 ст.321 та ст.49 ПК України передбачено, що користувачі радіочастотного ресурсу щомісяця протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця, подають до органів податкової служби податкові декларації.

Відповідно до п.322.1 та п.322.2 ст.322 ПК України збір сплачується платниками збору у строки визначені для місячного податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації, у разі несплати збору або сплати його в неповному обсязі платниками збору протягом шести місяців органи державної податкової служби подають інформацію про таких платників збору до центрального органу з регулювання у сфері телекомунікації, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 р. №106 "Деякі питання ведення обліку податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету" на органи державної податкової служби покладено контроль за справлянням збору за користування радіочастотним ресурсом України.

Юридичні та фізичні особи, винні в порушенні законодавства про радіочастотний ресурс України, несуть відповідальність у порядку, визначеному законами України. У разі несплати збору або сплати його в неповному обсязі платниками збору протягом шести місяців контролюючі органи на підставі пункту 322.2 статті 322 ПКУ подають інформацію про таких платників збору до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

Частиною 3 ст.58 Закону № 1770-III передбачено, що у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також відповідні дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідачем не надано доказів сплати збору за користування радіочастотним ресурсом.

Оскільки, ТОВ "СФЕРАМАКС" вимоги законодавства України щодо сплати збору за користування радіочастотним ресурсом України не виконало, доводи наведені позивачем не спростувало, тому суд вважає, що позовні вимоги НКРЗІ підлягають задоволенню.

Судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст. 71, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позовні вимоги задовольнити.

Анулювати товариству з обмеженою відповідальністю "СФЕРАМАКС" (код ЄДРПОУ 34744546) ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 13.10.2016 №8585 (термін дії до 04.05.2017), дозволи на експлуатацію РЕЗ №СРТ-40-2237 від 29.10.2008; №СРТ-40-2238 від 29.10.2008; №СРТ-40-2239 від 29.10.2008; №СРТ-85-0008191 від 16.07.2011; №СРТ-85-0116057 від 04.07.2013; №СРТ-85-0116059 від 04.07.2013; №СРТ-85-0140384 від 04.03.2014; №СРТ-48-2584 від 23.09.2009 та відповідні дозволи на експлуатацію абонентських РЕЗ №48-04-000644 від 11.11.2009; №48-04-000645 від 11.11.2009.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 5.1.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2016
Оприлюднено13.12.2016
Номер документу63255757
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1307/16

Постанова від 29.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 25.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 07.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Постанова від 02.03.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 02.03.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 03.01.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 29.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Постанова від 05.12.2016

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні