ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2016 року 17год.00хв.Справа № 808/2974/16 м.Запоріжжя ОСОБА_1 окружний адміністративний суд у складі судді Дуляницької С.М., за участю секретаря судового засідання Філоненко Ю.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представники ОСОБА_2, ОСОБА_3
відповідача: представник ОСОБА_4,
третьої особи: представник не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_4 - Сіті"
до Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 міська рада
про визнання дій протиправними, скасування Витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Арсенал-Сіті" (далі - позивач, ТОВ "Арсенал-Сіті") звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 міська рада, в якому позивач просить:
- визнати протиправними дії відповідача щодо здійснення нормативно-грошової оцінки та видачі витягів з технічної документації щодо нормативно-грошової оцінки земельної ділянки: № 3141/86-16 від 08.04.2016 стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0063, №5078/86-16 від 05.08.2016 стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062, № 5050 від 05.08.2016 стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062, №5903 та №5903/1 від 23.09.2016 стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0063, №5902 від 23.09.2016 стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0048, №5901 від 23.09.2016 стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062, що розташовані у м.Запоріжжя по вул. Прибережна автомагістраль, в частині застосування при здійсненні розрахунків нормативно-грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 1,0 та 2,5;
- скасувати зазначені витяги з технічної документації щодо нормативно-грошової оцінки земельної ділянки;
- зобов'язати відповідача провести перерахунок нормативно-грошової оцінки земельної ділянки та видати нові витяги з технічної документації щодо нормативно-грошової оцінки земельної ділянки стосовно земельних ділянок з кадастровими номерами 2310100000:05:003:0048, 2310100000:05:003:0062, 2310100000:05:003:0063, що розташовані у м.Запоріжжя по вул. Прибережна автомагістраль із застосуванням коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 0,5.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що земельні ділянки з кадастровими номерами 2310100000:05:003:0048, 2310100000:05:003:0062, 2310100000:05:003:0063 позивачу надані для розташування житлового багатоповерхового комплексу з об'єктами інфраструктури соціально-громадського призначення, розташування громадсько-торгівельного комплексу. Станом на дату розгляду справи на вказаних земельних ділянках ведуться підготовчі роботи, на земельних ділянках відсутні об'єкта завершеного будівництва, позивач не використовує земельні ділянки будь-яким іншим чином. Проектна документація стосовно будівництва на названих земельних ділянках станом на дату розгляду справи не розроблена, а відтак вказане свідчить про те, що земельні ділянки відведені під майбутнє будівництво. Таким чином, при обчисленні нормативно-грошової оцінки повинен враховуватися коефіцієнт функціонального використання (Кф) 0,5. За таких обставин представники позивача просять позовні вимоги задовольнити повністю.
Відповідач проти позову заперечує мотивуючи тим, що цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:05:003:0063 - для розташування житлового багатоповерхового комплексу з об'єктами інфраструктури соціально-громадського призначення, землі комерційного використання, коефіцієнт функціонального використання 2,5.
Земельна ділянка з кадастровим номером 2310100000:05:003:0062 передана позивачу в оренду терміном на 49 років для розташування громадсько-торгівельного комплексу в межах згідно з планом, за рахунок земель ОСОБА_1 міської ради. Цільове призначення земельної ділянки - для розташування громадсько-торгівельного комплексу, землі комерційного призначення, коефіцієнт функціонального використання - 2,5.
Земельна ділянка за кадастровим номером 2310100000:05:003:0048 відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку надана для розташування комплексу житлової забудови, а відтак коефіцієнт функціонального використання становить 1,0.
При визначенні коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, відповідач враховував відновну прибутковість видів економічної діяльності позивача. Всі перелічені відповідно до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України види діяльності ТОВ "Арсенал-Сіті" відносяться до категорії земель за функцією використання - землі комерційного призначення.
Зважаючи, що будівництво на земельних ділянках не ведеться, позивачем не надано доказів того, що ним розробляється документація щодо будівництва, зареєстровано декларацію про початок будівельних робіт, а тому підстави для застосування коефіцієнта, який характеризує функціональне використання - 0,5 (землі, зайняті поточним будівництвом та відведені під майбутнє будівництво) - відсутні.
За наведених обставин представник відповідача просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, направив до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. Проти задоволення позовних вимог заперечує.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, дійшов висновку, що позов слід задовольнити часткового з огляду на таке.
Позивачу видано Державний акт на право власності на земельну ділянку площею 5,7737 га кадастровий номер 2310100000:05:003:0048 (а.с.127). Цільове призначення (використання) земельної ділянки - для розташування комплексу житлової забудови. Відповідачем видано витяги з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки названої земельної ділянки, в яких коефіцієнт функціонального використання (Кф) враховано на рівні 1,0 (а.с.69-71).
Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 28.04.2007 № 34/156 Товариству з обмеженою відповідальністю "Арсенал-Сіті" затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по Прибережній автомагістралі (за автостоянкою ТОВ "Аверс"). В п. 3 вказаного рішення зазначено: "Передати в оренду терміном на 49 років товариству з обмеженою відповідальністю "Арсенал-Сіті" земельну ділянку (кадастровий номер 2310100000:05:003:0063) площею 3,0000 га (інші відкриті землі, будівництво на яких не розпочато) по Прибережній магістралі (за автостоянкою ТОВ "Аверс") для розташування житлового багатоповерхового комплексу з об'єктами інфраструктури соціально-громадського призначення в межах згідно з планом, за рахунок земель ОСОБА_1 міської ради" (а.с.55). Між позивачем та ОСОБА_1 міською радою 20.06.2007 року укладено договір оренди землі на вказану земельну ділянку (а.с.107-116). В пунктах 1, 14 договору вказано, що земельна ділянка передається для розташування житлового багатоповерхового комплексу з об'єктами інфраструктури соціально-громадського призначення. Відповідачем видано витяги з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки названої земельної ділянки, в яких коефіцієнт функціонального використання (Кф) враховано на рівні 2,5 та 1 (а.с.56-63).
Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 28.04.2007 № 34/154 Товариству з обмеженою відповідальністю "Арсенал-Сіті" затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в районі перехрещення вул. Лермонтова та Прибережної магістралі. В п. 3 вказаного рішення зазначено: "Передати в оренду терміном на 49 років товариству з обмеженою відповідальністю "Арсенал-Сіті" земельну ділянку (кадастровий номер 2310100000:05:003:0062) площею 0,5353 га (інші відкриті землі, будівництво на яких не розпочато) в районі перехрещення вул. Лермонтова та Прибережної магістралі для розташування громадсько-торгівельного комплексу в межах згідно плану, за рахунок земель ОСОБА_1 міської ради" (а.с.64). Між позивачем та ОСОБА_1 міською радою 20.06.2007 року укладено договір оренди землі на вказану земельну ділянку (а.с.85-104). В пунктах 1, 14 договору вказано, що земельна ділянка передається для розташування громадсько-торгівельного комплексу. Відповідачем видано витяги з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки названої земельної ділянки, в яких коефіцієнт функціонального використання (Кф) враховано на рівні 2,5 (а.с.65-68).
Не погоджуючись з діями відповідача щодо не застосування при здійсненні нормативно-грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), на рівні 0,5, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з приписів ч.3 ст.2 КАС України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Зміст позовних вимог зводиться до дослідження наявності (відсутності) підстав для застосування при здійсненні нормативно-грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнта, який характеризує функціональне призначення земельної ділянки, на рівні 0,5 (землі, зайняті поточним будівництвом та відведені під майбутнє будівництво).
Відповідно до ст.201 Земельного кодексу України, грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом ОСОБА_5 України.
Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні, відносини, пов'язані з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель врегульовані Законом України "Про оцінку земель" (далі - Закон № 1378).
Відповідно до ст.1 Закону №1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
За змістом ст.5 Закону №1378 залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель, грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно ст.13 Закону №1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Стаття 18 Закону № 1378 визначає, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до ст.20 Закону №1378 за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч.3 ст.23 Закону № 1378).
Відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, яку затверджено Постановою Кабінету ОСОБА_5 України №213 від 23.03.1995 (з наступними змінами та доповненнями) (далі -Методика) нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Відповідно до п. 21 Методики, нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою:
В х Нп
Цн = -------- х Кф х Км,
Нк
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6%);
Нк - норма капіталізації (3%);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);
Км - коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки.
Така ж формула для визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів передбачена і Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затверджений спільним наказом Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та ЖКГ України, Української академії аграрних наук, Державного комітету України по водному господарству, Державного комітету лісового господарства № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за №388/12262 (далі - Порядок № 18/15/21/11).
Пунктом 3.1 Порядку № 18/15/21/11 встановлено, що в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8 (п.3.2 Порядку № 18/15/21/11).
Як визначено пунктом 3.5. Порядку № 18/15/21/11, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики (далі - Інструкція № 377).
Відповідно до Таблиці 1.1 додатку 1 до Порядку №18/15/21/11 коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) залежать від категорії земель за функцією використання.
Так, для земель житлової забудови значення коефіцієнта Кф становить 1,0; для земель комерційного використання - 2,5. До складу категорії інших земель, крім іншого, відносяться землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво, для яких значення коефіцієнта Кф дорівнює 0,5.
Суд зазначає, що цільове призначення та функціональне використання земельної ділянки не є тотожними поняттями, оскільки останнє залежить від виду економічної діяльності особи, яка таку земельну ділянку використовує, та змінюється при зміні виду діяльності. В свою чергу віднесення земель до тієї чи іншої категорії за цільовим призначенням здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, а зміна цільового призначення - Верховною ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, в залежності від власника.
В обґрунтування віднесення спірних земельних ділянок за функціональним використанням "землі комерційного призначення" та "землі житлової забудови" відповідач посилається на види діяльності позивача та категорії земель, визначені в договорах оренди.
Як зазначалось вище, земельні ділянки виділені позивачу для розташування житлового багатоповерхового комплексу з об'єктами інфраструктури соціально-громадського призначення, розташування громадсько-торгівельного комплексу, розташування комплексу житлової забудови.
Сторони не заперечують обставин, що станом на дату розгляду справи на вказаних земельних ділянках будь-які будівлі чи споруди відсутні, поточне будівництво не ведеться; позивач земельні ділянки в своїй комерційній діяльності не використовує.
З огляду на те, що земельні ділянки вільні від будівель та споруд, позивач не використовує земельні ділянки за їх функціональним використанням в своїй комерційній діяльності, а коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, то до завершення будівництва об'єктів, які повинні розміщуватися на земельних ділянках з кадастровими номерами 2310100000:05:003:0048, 2310100000:05:003:0062, 2310100000:05:003:0063, Порядком нормативної грошової оцінки земель передбачено зменшення Кф до 0,5, не залежно від коду розділу КВЕД, який відкритий у орендаря (власника) земельної ділянки, оскільки зменшується або унеможливлюється отримання прибутку від економічної діяльності на об'єкті. При цьому суд зазначає, що Кф 0,5 застосовується як до земель, які зайняті поточним будівництвом, так і до земель, які відведені під майбутнє будівництво.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вимогу позивача про визнання протиправними дій Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області стосовно застосування при здійсненні розрахунків нормативно-грошової оцінки земельних ділянок кадастрові номери: 2310100000:05:003:0048, 2310100000:05:003:0062, 2310100000:05:003:0063, коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 1,0 та 2,5 - слід задовольнити.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч.1 ст.2 КАС України).
На думку суду, права позивача будуть поновлені, а інтереси ефективно захищеними, шляхом зобов'язання Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок кадастрові номери: 2310100000:05:003:0048, 2310100000:05:003:0062, 2310100000:05:003:0063.
Стосовно позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо видачі витягів з технічної документації щодо нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, суд зазначає, що вказані дії є службовою діяльністю відповідача, витяги видавалися відповідачем в тому числі і на звернення позивача. А відтак, суд не вбачає порушень в діях відповідача щодо видачі витягів з технічної документації щодо нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, що є підставою для відмови позивачу в задоволенні вказаної позовної вимоги.
Щодо позовної вимоги про скасування витягів з технічної документації щодо нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, суд зазначає таке. Сам по собі витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки не є рішенням суб'єкта владних повноважень, у контексті ст.17 КАС України, оскільки не породжує для позивача жодних прав та обов'язків, а лише відображає результати проведених відповідачем дій щодо розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, у зв'язку з чим вказана позовна вимога задоволенню не підлягає.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача видати нові витяги з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, суд зазначає, що витяг із технічної документації надається землекористувачу за заявою.
Відповідно до п.2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету ОСОБА_5 України № 213 від 23.03.1995 року в редакції, чинній на момент розгляду справи, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Враховуючи, що позивач з заявою до відповідача про видачу витягів з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок із застосуванням коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки 0,5 не звертався, відповідач у видачі витягу позивачу не відмовляв, суд не вбачає підстав для зобов'язання відповідача видати нові витяги.
Крім того, в силу вимог ст. 23 Закону України "Про оцінку земель", питання щодо видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки відноситься до виключної компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин та його територіальних органів. В даному випадку видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки відноситься до компетенції відповідача.
З огляду на вимоги Кодексу адміністративного судочинства України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади. Адміністративний суд у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, виконуючи завдання адміністративного судочинства, не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень.
Також суд вважає за необхідне зазначити, що рекомендаціями Комітету ОСОБА_5 Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом ОСОБА_5 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями треба розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
А відтак, позовна вимога про зобов'язання відповідача видати нові витяги з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок до задоволення не підлягає.
При цьому, зобов'язанням відповідача провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок суд повністю поновлює порушені права позивача, а обов'язок видати новий витяг після проведення перерахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки виникає у відповідача лише після надходження заяви позивача.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал-Сіті".
Згідно з ч.3 ст.94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області стосовно застосування при здійсненні розрахунків нормативно-грошової оцінки земельних ділянок кадастрові номери: 2310100000:05:003:0048, 2310100000:05:003:0062, 2310100000:05:003:0063, коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 1,0 та 2,5.
Зобов'язати Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок кадастрові номери: 2310100000:05:003:0048, 2310100000:05:003:0062, 2310100000:05:003:0063.
В задоволені решти позовних вимог відмовити.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_4 - Сіті" судові витрати в розмірі 2756,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М.Дуляницька
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2016 |
Оприлюднено | 16.12.2016 |
Номер документу | 63366918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Дуляницька Світлана Мефодіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні