Постанова
від 01.12.2016 по справі 922/3909/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

про затвердження ліквідаційного балансу

"01" грудня 2016 р. Справа № 922/3909/13

вх. № 3909/13

Суддя господарського суду Усатий В.О.

при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.

ліквідатора - Чаговець Т.П., свід від 20.02.2013 р.,

представника ПАТ "Сбербанк Росії" - Гур"єв М.В., дов.від 22.11.2016 р.,

представника ВВД ФССНВУ у м.Харкові - Степаненко О.Ю., дов.ід 04.01.2016 р.

По справі за заявою ТОВ "Вирахувально-комерційна фірма "Кредит", м. Харків

до ТОВ "Вирахувально-комерційна фірма "Кредит", м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 10.09.2014 р. ТОВ "Вирахувально - комерційну фірму "Кредит" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Погорілу О.І.

Ухвалою суду від 22.04.2015 року задоволено клопотання Погорілої О.І. про звільнення її від виконання обов'язків ліквідатора банкрута; звільнено арбітражного керуючого Погорілу О.І. від виконання обов'язків ліквідатора боржника, призначено ліквідатором банкрута - арбітражного керуючого Чаговець Т.П.

Враховуючи необхідність завершення ліквідаційної процедури, розгляд звіту ліквідатора неодноразово відкладався.

Розпорядженням керівника апарату суду від 29.01.2016 р. призначено повторний автоматичний розподіл справи у зв'язку з відсутністю повноважень судді ОСОБА_8

Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, визначено суддю Усатого В.О. для розгляду даної справи.

Ухвалою суду від 05.04.16 р. відкладено розгляд звіту ліквідатора на 16.08.2016 р., зобов'язано ліквідатора надати суду повний звіт про здійснені заходи з ліквідації банкрута, разом з документальними доказами завершення ліквідаційної процедури.

Від ПАТ "Сбербанк" надійшла скарга (вх. № 14712 від 04.05.2016 р.), в якій банк просить суд визнати неправомірними дії та бездіяльність ліквідатора, усунути арбітражного керуючого Чаговець Т.П. від виконання обов'язків ліквідатора у справі та призначити іншого ліквідатора, яка була призначена до розгляду в судовому засіданні 16.08.2016 р.

До суду від ПАТ "Сбербанк" надійшла заява (вх. № 16952 від 23.05.2016 р.), в якій заявник просить суд витребувати у організатора аукціону ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" докази оплати учасниками аукціону ОСОБА_6 та ОСОБА_7 гарантійних внесків для участі в аукціоні з продажу заставного майна ТОВ "Вирахувально - комерційну фірму "Кредит", а саме: нежитлової будівлі літ "А-2" загальною площею 1078,8 кв.м., нежитлової будівлі літ "Б-1" загальною площею 30,3 кв.м., що розташовані за адресою: АДРЕСА_2 та визнати недійсним результати аукціону з продажу вказаного заставного майна ПАТ "Сбербанк", який оформлено протоколом №1 ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" проведення відкритих торгів у формі аукціону від 07.04.2016 р.

Ухвалою господарського суду від 24.05.16 р. вказана заява ПАТ "Сбербанк" призначена до розгляду на 16.08.2016 р.; залучено до участі у справі покупця спірного майна - ОСОБА_6; зобов'язано ПАТ "Сбербанк" направити на адресу покупця спірного майна - ОСОБА_6 копію заяви, докази чого надати суду; зобов'язано ліквідатора, ОСОБА_6 та ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" надати відзив на заяву ПАТ "Сбербанк" з документами в його обґрунтування, а також Статут та Правила торгів біржі.

На виконання вимог суду від ліквідатора надійшов письмовий відзив на скаргу ПАТ "Сбербанк" (вх.№ 20402 від 21.06.16 р.).

Через канцелярію суду від ліквідатора надійшов звіт про хід виконання ліквідаційної процедури, разом із документальними доказами (вх.№ 27187 від 16.08.16р.).

В судовому засіданні 16.08.2016р. ліквідатор повідомила, що на цей час проведена робота з реалізації нерухомого майна банкрута, кошти від продажу майна в повному обсязі надійшли на ліквідаційний рахунок.

На виконання вимог суду від ліквідатора надійшов письмовий відзив на заяву ПАТ "Сбербанк" та доповнення до вказаного відзиву.

Також, від ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" надійшли письмові заперечення на заяву ПАТ "Сбербанк", проте витребувані судом документи біржею не надані.

Присутній у засіданні суду представник ПАТ "Сбербанк" надав усні пояснення по справі.

Представник заявника підтримав заяву про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна банкрута та просив суд її задовольнити.

Присутній у засіданні суду ліквідатор надав пояснення по справі, в тому числі щодо спірного майна, проти заяви ПАТ "Сбербанк" заперечував, з підстав викладених у відзиві та просив суд відмовити заявнику.

Представники ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" та покупця спірного майна у засідання суду не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, документів витребуваних судом не надали, про час та місце слухання справи повідомлялись належним чином.

Враховуючи неявку у судове засідання учасників процесу та ненадання ними витребуваних судом документів, які мають суттєве значення для розгляду заяви ПАТ "Сбербанк" по суті, суд відклав розгляд заяви на 17.11.2016 р.

В судовому засіданні 16.08.2016 р. представник скаржника підтримав скаргу на дії ліквідатора в повному обсязі та просив суд її задовольнити.

Ліквідатор проти скарги ПАТ "Сбербанк" заперечував, з підстав викладених у відзиві та просив суд відмовити скаржнику.

Заслухавши присутніх учасників процесу, розглянувши матеріали справи, з метою повного, всебічного та об'єктивного дослідження наданих сторонами документів, суд відклав розгляд скарги ПАТ "Сбербанк" на дії ліквідатора на 17.11.2016 р.

Заслухавши присутніх учасників процесу, розглянувши матеріали справи, враховуючи необхідність завершення ліквідаційної процедури, суд відклав розгляд звіту ліквідатора також на 17.11.2017 р.

Ухвалою суду від 07.10.2016 р. задоволено клопотання ПАТ "Сбербанк" про витребування доказів, зобов'язано організатора аукціону - ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" надати банківські виписки по рахунку № 26007378014286, відкритому в банку ПАТ "Ідея Банк", МФО 336310, код ЄДРПОУ 37875935 за період з часу розміщення публікації про проведення аукціону - 12:06 годин 03.03.2016р. по 17:00 годину 01.04.2016 р.; зобов'язано ПАТ "Ідея Банк", МФО 336310, код ЄДРПОУ 37875935 надати банківські виписки по рахунку № 26007378014286 ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" за період з 12:06 годин 03.03.2016р. по 17:00 годину 01.04.2016р.; зобов'язано покупця спірного майна - ОСОБА_6 надати банківські квитанції, належним чином оформлені платіжні доручення, чеки, як докази про зарахування на рахунок №26007378014286 в банку ПАТ "Ідея Банк", МФО 336310, код ЄДРПОУ 37875935 ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" розміру гарантійного внеску для участі в аукціоні з продажу заставного майна ТОВ "Вирахувально-комерційна фірми "Кредит".

До початку розгляду заяви по суті, ПАТ "Сбербанк" надав заяву про фіксацію судового процесу за допомогою звукозаписувальних технічних заходів, яке було задоволено судом.

В судовому засіданні представник ПАТ "Сбербанк" надав додаткові пояснення та повідомив суд, що на його думку учасники спірного аукціону є заінтересованими особами щодо боржника, а також зазначив, що ліквідатором не надано суду нотаріально посвідчених договорів купівлі-продажу спірного майна.

Ліквідатор заперечувала проти заяви банку та вважає її безпідставною.

Представник організатора аукціону та покупець спірного майна в судове засідання не з"явилися, витребуваних документів не надали.

Приймаючи до уваги необхідність отримання витребуваних документів., суд відклав розгляд заяви ПАТ "Сбербанк" , а також скарги ПАТ "Сбербанк" на 01.12.2016 р.

Ліквідатор повідомила, що ліквідаційна процедура завершена, докази чого надала до суду.

Заслухавши ліквідатора, враховуючи не вирішення на цей час судом скарги на дії ліквідатора та заяви банку про визнання недійсним результатів аукціону, суд вважає затвердження ліквідаційного звіту передчасним, у зв"язку з чим звіт ліквідатора було відкладено на 01.12.2016 р.

В судовому засіданні 01.12.2016 р. розглянувши заяву ПАТ "Сбербанк" (вх. № 16952 від 23.05.2016 р.) про визнання недійсними результаті аукціону, заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали справи та надані докази, суд зазначає наступне.

В обгрунтування своєї заяви банк посилається на те, що організатором аукціону в оголошення зазначені різні реквізити на сплату гарантійного внеску та для здійснення оплати переможцем аукціону за придбане майно, на фотографіях нерухомого майна відсутнє знаходження оголошення на самому об"єкті нерухомого майна, аукціон проведений після завершення строку ліквідаційної процедури, що автомобілі продані за дуже низькою ціною, що покупцем майна банкрута є заінтересована особа щодо боржника та що ліквідатором не надано до суду нотаріально засвідченого договору купівлі-продажу нерухомого майна.

Згідно з частиною 4 статті 10 та частиною 8 статті 44 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі- Закон), суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, вирішує усі майнові спори з вимогами до боржника, у тому числі спори про визнання недійсними будь-яких правочинів (договорів), укладених боржником. Спори, які виникають при проведенні та виконанні результатів аукціонів, у тому числі про визнання недійсними договорів купівлі-продажу майна, розглядаються в межах провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до частин 1, 2 статті 44 Закону, після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі. Ліквідатор організовує проведення аукціону з продажу активів банкрута з урахуванням вимог цього Закону. Ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до законодавства або залучити на підставі договору організатора аукціону - юридичну особу, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги.

Згідно з частинами 1, 4 - 8 статті 49 Закону, продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів. Суб'єктами аукціону є його замовник, організатор та учасники. Замовником є ліквідатор, призначений господарським судом у порядку, встановленому цим Законом. Організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону. Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку, основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди. Учасниками аукціону можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, юридичні особи України та іноземні юридичні особи, які подали необхідні документи та пройшли процедуру реєстрації виконавцем аукціону відповідно до цього Закону. Замовнику та організатору забороняється встановлювати вимоги, вчиняти дії чи виявляти бездіяльність, що будь-яким чином порушують рівність учасників аукціону або допускають їх дискримінацію. Усім учасникам аукціону гарантується рівний доступ до будь-якої інформації про майно, виставлене для продажу, а також про хід підготовки та проведення аукціону.

Частинами 1, 3, 5 статті 51 Закону передбачено, що за договором про проведення аукціону організатор аукціону зобов'язується за свій рахунок провести аукціон та укласти договір з його переможцем, а замовник - сплатити організаторові аукціону обумовлену договором винагороду. Після оприлюднення оголошення про проведення аукціону організатор може відмовитися від договору лише у випадку, коли проведення аукціону стало неможливим з причин, за які організатор аукціону не відповідає. Організатор аукціону виконує такі функції: опубліковує і розміщує повідомлення про продаж майна боржника і повідомлення про результати проведення торгів; приймає заявки на участь в аукціоні; укладає із заявниками договори про завдаток; визначає учасників торгів; здійснює проведення торгів; визначає переможця торгів і підписує протокол про результати проведення торгів; повідомляє учасників торгів про результати проведення торгів.

Згідно з частиною 3 статті 55 Закону, результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.

Ухвалою суду від 03.08.2015 р. задоволено клопотання про визнання організатора аукціону учасником у справі про банкрутство, визнано ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" учасником провадження у справі № 922/3909/13 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Вирахувально - комерційна фірма "Кредит" м. Харків.

18.08.2015 р. ліквідатором укладено з ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" договір про проведення відкритих торгів у формі аукціону.

Ухвалою суду від 24.12.2015 р. задоволено клопотання ліквідатора (вх№ 50327) та надано згоду на продаж майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Вирахувально - комерційна фірма "Кредит", яке знаходиться в заставі АТ "Сбербанк Росії" за оціночною вартістю 11 511 890,00 грн., а саме:

- нежитлові будівлі загальною площею 1102,1 кв.м., розташовані за адресою: АДРЕСА_2

- нежитлова будівля літера "А-2", загальною площею 1071,8 кв.м.,

- нежитлова будівля літера "Б-1", загальною площею 30,3 кв.м.

Ліквідатором до реєстру вимог кредиторів окремо включені відомості про заставне майно, (майно в заставі у ПАТ "Сбербанк Росії" після перейменування ПАТ "Сбербанк"), а саме: нежитлові споруди, розташовані за адресою: АДРЕСА_2 в т.ч.:

- нежитлова будівля літера "А-2", загальною площею 1071,8 кв.м.,

- нежитлова будівля літера "Б-1", загальною площею 30,3 кв.м.,

Також, це підтверджено відомостями з державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

На веб-сайті було розміщено оголошення про проведення першого аукціону 02.10.2015 р.

Аукціон не відбувся за відсутності заяв.

На веб-сайті було розміщено оголошення про проведення першого повторного аукціону 05.11.2015 р. з початковою вартістю 17335064,71 грн. з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче ніж до граничної вартості, яка становить 50% початкової вартості. Аукціон не відбувся за відсутності заяв.

На веб-сайті було розміщено оголошення про проведення другого повторного аукціону 09.12.2015 р. з початковою вартістю 13868051,77грн. з можливістю зниження початкової вартості (без встановлення граничної вартості майна).

Аукціон не відбувся за відсутності заяв.

Відповідно до вимог ст.44 Закону, ліквідатором було розподілене майно банкрута на окремі лоти.

Ухвалою суду від 24.12.2015 р. у зв"язку з ненадання заставним кредитором згоди на реалізацію заставного майна, було надано згоду на реалізацію заставного майна .

Оголошення про проведення відкритих торгів у формі аукціону було розміщено на сайті Міністерства юстиції та Вищого господарського суду відповідно до вимог законодавства, що визначено в додатку №1

Початкова вартість заставного майна складала 11 511 890,00 грн. без можливості пониження. Відкриті торги у формі аукціону було призначено на 29.01.2016 р. Відкриті торги у формі аукціону не відбулись.

Оголошення про проведення перших повторних відкритих торгів у формі аукціону було розміщено на сайті Міністерства юстиції та Вищого господарського суду відповідно до вимог законодавства, що визначено в додатку №2.

Початкова вартість заставного майна складала 9209512,00 грн. з можливістю зниження початкової вартості але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50% початкової вартості . Відкриті торги у формі аукціону було призначено на 02.03.2016 р. Відкриті торги у формі аукціону не відбулись.

Оголошення про проведення других повторних відкритих торгів у формі аукціону було розміщено на сайті Міністерства юстиції та Вищого господарського суду відповідно до вимог законодавства, що визначено в додатку №3 ( в матеріалах справи). Початкова вартість лоту заставного майна складала 7367609,60 грн. з можливістю зниження початкової вартості (без встановлення граничної вартості майна). Відкриті торги у формі аукціону було призначено на 07.04.2016 р. та відбулись, про що визначено в протоколі №1 та вказані нежитлові будівлі були реалізовані за ціною 515732,3 грн. згідно договору №2224 від 29.04.2016 р.

29.04.2016 р. між покупцем спірного майна та ліквідатором укладено договір купівлі-продажу спірного майна, який посвідчений приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Ємцем І.О. 29.04.2016 р. та зареєстровано в реєстрі за № 2224.

Грошові кошти, отримані від реалізації спірного майна направлені на часткове погашення заборгованості заставному кредитору в сумі 474473,72 грн., що не заперечується самим ПАТ "Сбербанк Росії" та сплачено за проведення аукціону в сумі 41258,58 грн.

Відповідно до ст.59 Закону, оголошення про проведення аукціону на веб-сайті повинно містити відомості про: майно, що продається, його характеристику та місцезнаходження; час та місце проведення аукціону (для електронних торгів - веб-сайт, на якому проводяться електронні торги, та період часу, протягом якого проводяться торги); початкову вартість та відомості про можливість її зниження на тому ж аукціоні; розмір та порядок внесення гарантійного внеску; можливість надання переможцю податкової накладної; продавця майна (найменування, місцезнаходження, засоби зв'язку); порядок, місце, строк і час представлення заявок на участь в торгах; порядок оформлення участі в торгах, перелік документів і вимоги, що пред'являються учасникам, до їх оформлення; порядок і критерії виявлення переможця торгів; строки платежів, реквізити рахунків, на які вносяться платежі; організатора аукціону (найменування, місцезнаходження, засоби зв'язку); спосіб отримання додаткової інформації про проведення аукціону.

В оголошенні наводиться текст договору, що укладається на аукціоні, крім умови про ціну та зазначення особи покупця.

Якщо продажу підлягає будівля, споруда, приміщення, квартира, то у характеристиці майна зазначаються план, загальна площа та житлова площа, кількість кімнат (приміщень), їх площа та призначення, матеріали стін, кількість поверхів, поверх або поверхи, на яких розташоване приміщення (квартира), інформація про підсобні приміщення та споруди, відомості про земельну ділянку, на якій розташована будівля, споруда, право на земельну ділянку, що переходить до покупця будівлі, споруди, приміщення, квартири тощо.

Якщо продажу підлягає транспортний засіб, то у характеристиці майна зазначаються марка, модель, рік випуску, об'єм двигуна, вид пального, пробіг, комплектація, потреба у ремонті, колір тощо.

В оголошенні вміщуються фотографічні зображення речей, що продаються.

Відповідно до ч.3 ст.58 Закону, під час продажу на аукціоні нерухомого майна оголошення повинно бути також розміщено на нерухомому майні.

Як вбачається з доданих до матеріалів справи документів, оголошення про реалізацію спірного нерухомого майна було на ньому розміщено.

Щодо зазначення в оголошенні різних реквізитів для сплати гарантійного внеску та коштів від реалізації майна, то суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.ч.7,8 ст.41 Закону, під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатор зобов'язаний використовувати тільки один рахунок боржника в банківській установі. Інші рахунки, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури, підлягають закриттю ліквідатором. Залишки коштів на цих рахунках перераховуються на основний рахунок боржника. Кошти, які надходять при проведенні ліквідаційної процедури, зараховуються на основний рахунок боржника. З основного рахунка здійснюються виплати кредиторам у порядку черговості, визначеному цим Законом. З основного рахунка банкрута проводяться виплати кредиторам, виплати поточних платежів та витрат, пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

Відповідно до ст.70 Закону, гарантійні внески учасників підлягають поверненню протягом трьох робочих днів з дня закінчення аукціону, крім випадків, передбачених частинами другою - третьою цієї статті. Гарантійний внесок, сплачений переможцем аукціону, зараховується до ціни, що підлягає сплаті. Гарантійний внесок не підлягає поверненню у разі, якщо аукціон закінчився без визначення переможця (крім випадків виявлення недоліків майна, не зазначених в оголошенні про проведення аукціону, що розміщується на веб-сайті), а також переможцю аукціону, якщо він не виконав обов'язку щодо сплати ціни відповідно до вимог цього Закону. Організатор аукціону, який не повернув гарантійного внеску або сплаченої ціни у встановлений строк, сплачує пеню в розмірі 120 відсотків облікової ставки Національного банку України від суми боргу за період прострочення.

Згідно ч.1 ст.61 Закону, рішення організатора аукціону про допуск заявників до участі в торгах приймається за наслідками розгляду представлених заяв на участь в аукціоні і оформляється протоколом про визначення учасників аукціонів. До участі в торгах допускаються заявники, що подали заяви на участь в аукціоні і документи, що додавалися до них, які відповідають вимогам, встановленим цим Законом і вказаним у повідомленні про проведення торгів. Заявники, допущені до участі в торгах, визнаються учасниками аукціону.

Суд зазначає, що отримання відомостей про зарахування гарантійних внесків і повернення можливо виключно з банківського рахунку, до якого має доступ організатор аукціону.

Таким чином, у оголошенні для сплати гарантійних внесків зазначається банківській рахунок Товарної біржі, а для сплати вартості придбаного майна - рахунок боржника.

Щодо проведення аукціону поза межами строку ліквідаційної процедури, то суд зазначає, що відповідно до п.6 ч.1 ст.83 Закону, господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом, однак до цього часу, більш того, на момент проведення аукціону, ліквідаційний звіт судом не був затверджений.

Відповідно до ч.2 ст.60 Закона, заява на участь в аукціоні повинна містити також відомості про наявність або відсутність заінтересованості заявника стосовно боржника, кредиторів, замовника, організатора аукціону та про характер цієї заінтересованості у разі її наявності.

Відповідно до ч.1 ст.61 Закону, рішення організатора аукціону про допуск заявників до участі в торгах приймається за наслідками розгляду представлених заяв на участь в аукціоні і оформляється протоколом про визначення учасників аукціонів. До участі в торгах допускаються заявники, що подали заяви на участь в аукціоні і документи, що додавалися до них, які відповідають вимогам, встановленим цим Законом і вказаним у повідомленні про проведення торгів. Заявники, допущені до участі в торгах, визнаються учасниками аукціону.

Суд констатує, що заявником не надано доказів того, що покупець спірного майна - нежитлових приміщень є заінтересованою особою щодо боржника, як того вимагає ст.33 ГПК України.

Крім того, в свої заяві про визнання недійсним аукціону з продажу нерухомого майна, банк зазначає про дуже низьку вартість проданого транспортного засобу, проте це питання не є предметом розгляду заяви, оскільки заявник просить суд визнати недійсним аукціон з продажу заставного майна - вказаних нежитлових приміщень.

Однак, суд, розглянувши матеріали справи, зазначає, що відповідно довідки Управління Державтоінспекції №125 від 26.09.2014р. на боржником зареєєстровано наступне транспортні засоби:

ЗИЛ 5301, держ. Номер 38505ХА,

КАМАЗ 5320, держ. Номер 43049ХА,

КАМАЗ 4310, держ. Номер 33939ХА

КАМАЗ 43101, держ. Номер 33937ХА

КАМАЗ 43101, держ. Номер 33938ХА

КАМАЗ 43101, держ. Номер 33968ХА

ГКБ 8350, держ. Номер 15254ХА

КАМАЗ 43101, держ. Номер 33940ХА .

ГКБ 8328, держ. Номер 11858ХА

ОДАЗ, держ. Номер 08173ХА

ОДАЗ 9674 держ. Номер 08189ХА

ГКБ 819, держ. Номер 09975ХА

ГКБ 8328, держ. Номер 15369ХА,

NISSAN SUNNY (ДЕРЖ НОМЕР 04139 ХВ

AUDI Ф6 держ.номер 6700АВ

MERCEDES-BENZ 260, (держ номер АХ 7153 АХ

МАЗ 5433, дер.номер 22420ХА, які увійшли до інвентаризаційного опису та включені ліквідатором до цілісного майнового комплексу та виставлялися на торги разом зі спірним нерухомим майном.

Після того, як не вдалося реалізувати майно банкрута цілісним майновим комплексом, ліквідатором здійснено оцінку транспортних засобів та виставлено на торги лотами №2, №3, №4, №5, №6 на тому ж аукціоні 07.04.2016.

Лоти №4, №6 були реалізовані відповідно до вимог закону, про що визначено в протоколах №2, №3, згідно договору №2 від 20.05.2016р. на суму 3138,40 грн. та договору №3 від 20.05.2016р. на суму 5088,69 грн.

Відкриті торги у формі аукціону не відбулись щодо Лотів №2, №3, №5, оскільки не були подані заявки для участі в проведенні аукціону.

Ліквідатором була проведена оцінка транспортних засобів, що не були реалізовані на аукціоні Лотів №2, №3, №5. Під час проведення аукціону було визначено переможця, який в подальшому відмовився від укладання договору та сплати запропонованої ним суми.

Відповідно до п.6. ст.44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор може здійснювати безпосередній продаж активів, в тому числі, не проданих на аукціоні. У цьому випадку безпосередній продаж може здійснюватися за ціною останніх торгів на аукціоні, не проданих на біржових торгах через товарну біржу.

Ліквідатором було реалізовано майнові активи, що підтверджено договором №4 від 01.07.2016 на суму 22000,00 грн., договором №5 від 29.09.2016 на суму 55000,00 грн., договором №6 від 03.10.2016 р. на суму 13000,00 грн. та актами прийму передачі.

Відповідно ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст.34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповдіно до ст.33 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обгрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.

Таким чином, розглянувши надані до суду документи, враховуючи, що заявлені доводи заявника не доведені ним та спростовуються матеріалами справи, суд не знаходить підстав для визнання недійсним результатів аукціону з продажу вказаного заставного майна ПАТ "Сбербанк", який оформлено протоколом №1 ТБ "Всеукраїнський торгівельний центр" проведення відкритих торгів у формі аукціону від 07.04.2016 р.

Ухвалою суду від 07.10.2016 р. було задоволено клопотання ПАТ "Сбербанк" про забезпечення заяви (вх. № 16952 від 23.05.2016 р.), накладено арешти на нежитлову будівлю літ "А-2" загальною площею 1078,8 кв.м., нежитлову будівлю літ "Б-1" загальною площею 30,3 кв.м., що розташовані за адресою: АДРЕСА_2, до вирішення вказаної заяви по суті.

Враховуючи, що спір вирішено по суті та відпали підстави, які були підставою для винесення накладання арешту, суд відповідно до ст.68 ГПК України, вважає за необхідне скасувати накладений ухвалою суду від 07.10.2016 р. арешт на нежитлову будівлю літ "А-2" загальною площею 1078,8 кв.м., нежитлову будівлю літ "Б-1" загальною площею 30,3 кв.м., що розташовані за адресою: АДРЕСА_2.

Відповідно до ч.11 ст. 41 Закону, дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).

Скарга ПАТ "Сбербанк" мотивована тим, що ліквідатором реалізоване нерухоме та рухоме майно банкрута за дуже низькими цінами, що завдає збитки кредиторами.

Судом при розгляді заяви досліджено реалізацію нерухомого та рухомого майна та не встановлено допущення порушень закону при його реалізації.

Більш того, заявником при поданні скарги не наведено жодного доказу в підтвердження своєї незгоди з вартістю майна, яке було реалізоване на аукціонах та понесених банком або кредиторами збитків.

Таким чином, враховуючи відсутність доказів в підтвердження заявлених в скарзі доводів та їх спростування матеріалами справи, суд не вбачає дії ліквідатора при виконання своїх повноважень неправомірними та відмовляє ПАТ "Сбербанк" в задоволенні скарги.

Розглянувши наданий ліквідатором звіт про виконання ліквідаційної процедури, суд встановив наступне.

Постановою суду від 10.09.2014 р. визнано банкрутом ТОВ Вирахувально-комерційна фірма "Кредит" та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено Погорілу О.І. Ухвалою від 22.04.2015 р. ліквідатором призначено арбітражного керуючого Чаговець Т.П.

На офіційному сайті ВГСУ № 8787 від 12.09.2014 р. було зроблено оголошення про визнання божника банкрутом.

Відповідно до ч.3 ст.95 Закону, кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.

Після виходу повідомлення на адресу господарського суду надійшли кредиторські вимоги, що були розглянуті господарським судом наступним чином.

Ухвалою суду від 29.10.2014 р. заяву ФОП ОСОБА_1 з грошовими вимогами до банкрута задоволено в повному обсязі в сумі 322400,00грн.

Ухвалою суду від 29.10.2014 р. заяву Основ'янської ОДПІ м. Харкова з грошовими вимогами до банкрута задоволено в повному обсязі в сумі 73129,00 грн.

Ухвалою суду від 29.10.2014 р. заяву ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області з грошовими вимогами до банкрута задоволено в повному обсязі в сумі 99611,23 грн.

Ухвалою суду від 29.10.2014 р. заяву ВВД ФССНВУ у м. Харкові з грошовими вимогами до банкрута задовольнити в повному обсязі в сумі 23619,61 грн.

Ухвалою суду від 26.05.2015 р. заяву АТ "Сбербанк Росії" з грошовими вимогами до банкрута задоволено в повному обсязі в сумі 21 132 725,42 грн., а також 1218,00 грн. - судовий збір.

Ухвалою суду від 09.12.2015 р. відмовлено Основ'янській ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області в задоволенні заяви з вимогами до боржника в сумі 2265,09 грн та ухвалено вважати вимоги Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області до банкрута в сумі 2265,09 грн. такими, що підлягають погашенню у шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

Ухвалою суду від 09.12.2015 р. відмовлено ДПІ у Дзержинському р-ні м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області в задоволенні заяви з вимогами до боржника в сумі 510,00 грн. та ухвалено вважати вимоги ДПІ у Дзержинському р-ні м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області до банкрута в сумі 510,00 грн. такими, що підлягають погашенню у шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

Ліквідатором окремо включені вимоги, що забезпечені заставою (майновим поручителем) ПАТ "Сбербанк Росії" після перейменування ПАТ "Сбербанк" на суму 21132725,42 грн. нежитлові споруди, розташовані за адресою: АДРЕСА_2 в т.ч.:

- нежитлова будівля літера "А-2", загальною площею 1071,8 кв.м.,

- нежитлова будівля літера "Б-1", загальною площею 30,3 кв.м.,

Ліквідатором окремо включено до реєстру вимог кредиторів заборгованість по заробітній платі на суму 17345,63 грн.

Інших заяв з грошовими вимогами до боржника від кредиторів до суду не надходило.

Ухвалою суду від 01.12.2016 р. затверджено реєстр вимог кредиторів.

Відповідно до ст.41 Закону ліквідатором проведено інвентаризацію майнових активів банкрута, за результатами якої нежитлові будівлі, розташовані за адресою: АДРЕСА_2 в т.ч.: нежитлова будівля літера «А-2», загальною площею 1071,8 кв.м. та нежитлова будівля літера «Б-1», загальною площею 30,3 кв.м., які знаходяться в заставі ПАТ "Сбербанк Росії" та автомобілі в кількості 17 штук, які не забезпечені заставою.

Ліквідатором здійснено реалізацію майна банкрута на аукціонах, а саме: нежитлові споруди були реалізовані за ціною 515732,3 грн, а транспортні засоби на загальну суму 110366,04 грн.

Залишок коштів на рахунку на початок ліквідаційної процедури складав 17901,62 грн.

З метою пошуку додаткового майна, що не визначено на балансі підприємства, але може знаходиться в його власності , ліквідатором зроблені запити та отримані відповіді:

до Державної інспекції України З безпеки на морському та Річковому транспорті, Від державної служби України з безпеки на транспорті вих.ном. 1940-05/1/1-14 від 16.10.2014 р. отримана відповідь про відсутність записів про суднах, власником яких є ТОВ Вирахувально-комерційна фірма «Кредит» ,

до Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України, отримано відповідь № 08-02-17/3901 від 30.09.2014 р. про відсутність даних про великовантажних та інших технологічних транспортних засобів ,.

до Управління Державтоінспекції , отримано відповідь №125 від 26.09.2014р. про наявність транспортних засобів, що увійшли до інвентаризаційного опису та увійшли до цілісного майнового комплексу,

до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, отримана відповідь №09/04/19728/НК від 24.10.2014 р. . що серед власників, які володіють значними пакетами акцій (10 відсотків статутного капіталу) емітентів, данні відсутні ,

До Державної авіаційної служби України , отримана відповідь вих. ном. 20.01.19-10824 від 30.09.2014 р., що повітряні не зареєстровані ,

До Державної інспекції сільського господарства , отримана відповідь №05.01-26/7068 від 01.10.2014 р. про відсутність на правах власності сільськогосподарської техніки, самохідних машин та механізмів ( в матеріалах справи).

До державної фіскальної служби України та отримана відповідь №2197/п/99-99-18-03-04-14 від 10.10.2014 р., що підприємство не перебуває на обліку в митницях ДФС, як особа, яка здійснює операції з товарами ,

До Харківської митниці та отримана відповідь №061/02-15/7473 від 07.10.2014 та отримана відповідь, що підприємство не здійснювала зовнішньо економічну діяльність

На запит ліквідатора державна служба інтелектуальної власності України повідомила , що данні щодо володіння правами інтелектуальної власності є на офіційному веб-порталі ДСІВ. (Лист №1-8/7330 від 03.10.2014 в матеріалах справи) Згідно витягів на права інтелектуальної власності ( в матеріалах справи):

Відомості з Державного реєстру патентів України на винаходи -дані відсутні

Відомості з Державного реєстру патентів України на корисні моделі -дані відсутні

Відомості з Державного реєстру патентів України на промислові зразки -дані відсутні

Відомості з Державного реєстру України топографій інтегральних мікросхем (ІМС) -дані відсутні

Відомості з Державного реєстру свідоцтва України на знаки для товарів і послуг -дані відсутні

Відомості з Державного реєстру України назв місць походження географічних зазначень походження товарів і прав використання зареєстрованих кваліфікованих зазначень походження товарі (КЗПТ) - дані відсутні

Кошти, отримані ліквідатором від реалізації заставного майна направлені нею на часткове погашення вимог заставного кредитора в сумі 474473,72 грн. та в сумі 41258,58 грн. сплачені біржі за проведення аукціону.

Інші кошти направлені на погашення заробітної плати в сумі 17345,63 грн., погашенн витрат по ліквідаційній процедурі та оплату послуг .

Судом перевірений звіт про здійснення та відшкодування витрат по ліквідаційній процедурі , який підлягає затвердженню.

Всі виконавчі провадження щодо боржника закрити.

Документи банкрута, що підлягають довгостроковому зберіганню були передані на зберігання до архівної установи, печатка підприємства знищена, рахунки банкрута закрито.

Ліквідатором направлені повідомлення про завершення ліквідаційної процедури до пенсійного фонду, податкової інспекції, центру зайнятості .

Ліквідатором складений ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю на загальну суму 500,5 тис. грн.

Відповідно до абз.3 п.1 ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Згідно п. 1 ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються документи, що свідчать про виконану ліквідатором роботу по ліквідації банкрута.

Відповідно до п.п.2-3 ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам доходів і зборів за місцезнаходженням банкрута.

Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Керуючись п. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно п. 6 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.

Враховуючи, що ліквідатор виконав всі заходи по ліквідації банкрута та надав документи, що свідчать про відсутність активів банкрута та неможливість його функціонування згідно з законодавством, суд вважає необхідним затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, припинити провадження у справі та сповістити державні органи про ліквідацію банкрута.

Керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 37-48, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",

УХВАЛИВ:

Відмовити ПАТ "Сберанк Росії" в задоволенні заяви (вх. № 16952 від 23.05.2016 р.) про визнання недійсним результату аукціону.

Скасувати накладений ухвалою суду від 07.10.2016 р. арешт на нежитлову будівлю літ "А-2" загальною площею 1078,8 кв.м., нежитлову будівлю літ "Б-1" загальною площею 30,3 кв.м., що розташовані за адресою: АДРЕСА_2.

Відмовити ПАТ "Сбербанк Росїї" в задоволенні скарги (вх. № 14712 від 04.05.2016 р.) на дії ліквідатора.

Затвердити звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат по ліквідаційній процедурі.

Затвердити наданий суду ліквідаційний звіт та ліквідаційний баланс.

Ліквідувати Товариство з обмеженою відповідальністю "Вирахувально-комерційну фірму "Кредит", код 14098333, зареєстровано Виконавчим комітетом Харківською міської ради, за адресою: м. Харків, вул. Сумгаїтська, буд.5, кв. 56

Провадження у справі припинити.

Зобов'язати Головне управління статистики у Харківській області виключити з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України Товариство з обмеженою відповідальністю "Вирахувально-комерційну фірму "Кредит", код 14098333.

Зобов`язати державного реєстратора провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - банкрута, внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та передати органам державної статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації припинення для зняття юридичної особи з обліку.

Ухвалу направити ліквідатору, кредитору, боржнику, Харківському обласному управлінню статистики, державному органу з питань банкрутства, державному реєстратору, фондам.

Суддя Усатий В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення01.12.2016
Оприлюднено15.12.2016
Номер документу63370887
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3909/13

Ухвала від 25.10.2017

Господарське

Верховний Суд України

Ємець А.А.

Ухвала від 03.10.2017

Господарське

Верховний Суд України

Ємець А.А.

Постанова від 27.06.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Катеринчук Л.Й.

Ухвала від 15.06.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Катеринчук Л.Й.

Постанова від 09.03.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Окрема ухвала від 22.02.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Ухвала від 22.02.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Ухвала від 11.01.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Ухвала від 22.12.2016

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Здоровко Л.М.

Постанова від 01.12.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні