Ухвала
від 12.12.2016 по справі 815/2411/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2016 р.м.ОдесаСправа № 815/2411/16

Категорія: 8.3 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А. Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Федусика А.Г.,

суддів - Шевчук О.А. та Зуєвої Л.Є.,

при секретарі - Пальоній І.М.,

за участю: представника відповідача - Кучеренко Ігоря Володимировича та представника апелянта - Бейгельзімер Марка Гдальєвича,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Одеського приватного навчально-виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ор Самеах Одеської області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2016 року по справі за адміністративним позовом Одеського приватного навчально-виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ор Самеах Одеської області до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И Л А :

У травні 2016 року Одеський приватний навчально-виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ор Самеах Одеської області (далі Заклад) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (далі ДФС) про визнання протиправним та скасування рішення від 07 грудня 2015 року №0056771704.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2016 року позовні вимоги було залишено без задоволення.

Не погоджуючись з постановою суду Заклад подав апеляційну скаргу, в якій зазначається, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про задоволення позовних вимог.

Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що в листопаді 2015 року відповідач здійснив документальну планову перевірку Закладу щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб за період з 01 липня 2012 року по 30 червня 2015 року, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01 січня 2011 року по 30 червня 2015 року, повноти нарахування, утримання та сплати до бюджету військового збору за період з 03 серпня 2014 року по 30 червня 2015 року, збору за першу реєстрацію транспортного засобу за період з 01 липня 2012 року по 31 грудня 2014 року, транспортного податку за період з 01 січня 2015 року по 30 червня 2015 року та державного мита за період з 01 липня 2012 року по 30 червня 2015.

За наслідком проведеної перевірки було складено акт перевірки від 23 листопада 2015 року №8435/15-53-17-06/26543362, в якому зазначено про порушення позивачем п.14.1.54, пп.14.1.180 п.14.1 ст.14, п.127.1 ст.127, пп.162.1.3. п.162.1ст.162,п.163.1 ст.163, пп.168.1.1, 68.1.5 п.168.1 ст.168, п.171.2 ст.171, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України - нараховано, але не сплачено (не перераховано) податковим агентом податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати до бюджету за період, що перевірявся, в сумі 334 629,56 грн.; пп.1 частини 2 ст.6 Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", за період - серпень - жовтень 2013 року, січень - грудень 2014 року, січень - травень 2015 року.

На підстав вказаного акту перевірки та з огляду на наявні порушення податкового законодавства ДФС було прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за № 0056771704 від 07 грудня 2015 року на суму штрафу 366954,79 грн. та пені 235738,25 грн..

Винесення вказаного рішення і стало підставою для звернення з даним позовом до суду.

Вирішуючи справу та відмовляючи в задоволенні вимог, суд першої інстанції виходив з того, що висновки посадових осіб ДФС, викладені в акті перевірки щодо порушення позивачем строків сплати єдиного внеску є обґрунтованими.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає їх правильними з огляду на наступне.

Відповідно до положень ч.2 ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі Закон) платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; допускати посадових осіб органу доходів і зборів до проведення перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, а до проведення перевірки щодо достовірності відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, та для призначення пенсій - посадових осіб органів Пенсійного фонду за наявності направлення та/або наказу про перевірку та посвідчення осіб, надавати їм передбачені законодавством документи та пояснення з питань, що виникають у процесі перевірки; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю;

Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (ст. 9 Закону).

Згідно до ч.5, 8 ст.9 Закону сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь). Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, для яких звітним періодом є календарний рік. У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця її останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.

Відповідно до п.1-3 ч.1 ст.10 Закону днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі; у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з п.1 розділу VІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449 (далі Інструкція) за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Пунктом 2 вказаної Інструкції передбачено, що до платників, визначених підпунктами 1 - 4 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів.

Так, з матеріалів справи вбачається, що всі нараховані контролюючим органом суми штрафних санкцій та пені зазначені в додатку №6 до акту перевірки № 8435/15-53-17-06/26543362 від 23 листопада 2015 року, відповідають обставинам справи та вчиненого Закладом правопорушення, що підтверджує правомірність винесення ДФС спірного рішення.

Крім того, слід зазначити, що Закладом на обґрунтування власної правової позиції щодо задоволення позовних вимог по суті спірних правовідносин щодо дотримання останнім строків сплати єдиного внеску, як в позові, так і в апеляційній скарзі, не було зазначено жодних належних та достатніх аргументів, Закладом лише зазначалось про наявність (на думку позивача) процедурних недоліків при проведенні перевірки та винесенні спірного рішення відповідача. Так, позивачем зокрема зазначалось, що ДФС в рішенні не було вказано назву позивача, назви банківської установи та поточного рахунку в ній та інші обставини, які, між іншим, жодним чином не впливають на спірні правовідносини щодо сплати єдиного внеску по суті.

Також, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з приводу правомірності проведення ДФС перевірки позивача, оскільки право на проведення відповідної перевірки передбачено, як положеннями ст.75 ПК України, так і п.2, 6 ч.1 ст.13 Закону.

При цьому судова колегія враховує, що позивачем було добровільно допущено представників ДФС до проведення спірної перевірки, а наявність виявлених під час її проведення порушень податкового законодавства в ході розгляду справи фактично Закладом спростована не була.

Таким чином, враховуючи все вищезазначене у сукупності, колегія суддів приходить до висновку про правомірність застосування до Закладу штрафних санкцій за допущені порушення податкового законодавства, а тому вважає, що позовні вимоги Закладу про визнання протиправними і скасування рішення від 07 грудня 2015 року №0056771704 є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, а саме рішення не може бути скасовано.

Отже, враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції викладена достатньо повно, висновки обґрунтовані з посиланням на конкретні норми Законів України та відповідають чинному законодавству.

Доводи позивача викладені у апеляційній скарзі за змістом ідентичні наданим до адміністративного позову запереченням, зазначених висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні норм матеріального права.

За таких обставин, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Одеського приватного навчально-виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ор Самеах Одеської області - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2016 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності згідно законодавства та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції в порядку, встановленому КАС України.

Головуючий: А.Г. Федусик Суддя: Суддя: Л.Є. Зуєва О.А. Шевчук

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2016
Оприлюднено19.12.2016
Номер документу63427389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2411/16

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 19.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Постанова від 04.10.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Постанова від 29.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 15.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні