Постанова
від 01.03.2016 по справі 804/16030/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2016 р. Справа № 804/16030/15

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Сидоренко Д.В., при секретарі Гончаровій В.Г., розглянувши за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Ювікс»,

до Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області,

про визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити певні дії.

Обставини справи: до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов приватного підприємства «Ювікс» до Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про зобов'язання Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відновити в АС «Податковий блок» та в інформаційних базах, перелік яких визначений центральнім органом державної податкової служби в Україні, стан, який був до внесення висновків Акту перевірки від 24.04.2015 р. № 166/22-01/30166455.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в Акті перевірки № 166/22-01/30166455 висновки перевіряючих не відповідають фактичним обставинам та такими, що виникли в результаті невірного тлумачення наданих документів та чинного законодавства України. Також позивач вказує на повне ігнорування наданих документів бухгалтерського та податкового обліку зі сторони відповідача. Позивач вважає, що внесення відповідачем результатів перевірки до електронних баз є передчасним та порушує вимоги податкового законодавства.

Присутній у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі.

Відповідно проти задоволення адміністративного позову заперечував. У запереченнях запереченнях на адміністративний позов відповідач вказав на необґрунтованість позовних вимог ПП «Ювікс», посилаючись на те, що дії податкового органу узгоджуються з нормами чинного законодавства. Перевіркою позивача щодо дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства було встановлено, що позивачем безпідставно сформовано податковий кредит за рахунок сум податку на додану вартість згідно податкових накладних, виписаних контрагентами, шляхом укладання з ними нереальних правочинів, які були спрямовані винятково на зменшення бази оподаткування, та не мали під собою розумної, економічно-обґрунтованої, необхідної і достатньої ділової (господарської) мети в результаті чого було виявлено факт значного заниження податку на прибуток та податку на додану вартість. Відповідно до результатів перевірки була внесена інформація до відповідних електронних баз даних. За результати акту перевірки від 24.04.2015 р. № 166/22-01/30166455 Криворізькою центральною ОДПІ було винесено податкові повідомлення-рішення форми «Р» : №0000872200, № НОМЕР_1 від 11.06.2015р. та №0001112201 від 15.07.2015р., які в свою чергу були оскаржені відповідачем та постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2015р. №804/7777/15 були визнані неправомірними та скасовані. Що ж стосується позовних вимог позивача, стосовно визнання протиправними дій Криворізької ОДПІ по проведенню документальної позапланової виїзної перевірки ПП «Ювікс», за результатами якої було складено акт від 24.04.2015 р. №166/22-01/30166455 та визнання протиправними дії відповідача по в становленню в вищезгаданому акті фактів не підтвердження реальності здійснення правочинів то суд залишив їх без задоволення. Так як податкові повідомлення-рішення були оскаржені позивачем, сума грошового зобов'язання, визначена податковим повідомленням-рішенням виведена із інтегрованої картки платника податків до окремого, реєстру, де вона міститься, до набрання судовим рішенням законної сили. Відповідач наголошує, що із зворотного боку інтегрованої картки ПП «Ювікс» з податку на додану вартість за період з 01.01.2011р. по 01.04.2014р. коригування сум нарахованих податкових зобов'язань або податкового кредиту по податку на додану вартість на підставі від акту перевірки 24.04.2015 р. № 166/22-01/30166455 відсутні. Відповідач вказує на те, що зі змісту позовної заяви позивача не вбачається, який саме стан було змінено Криворізькою центральною ОДПІ за наслідками внесення висновків Акту перевірки від 24.04.2015 р. №166/22-01/30166455.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Ювікс» є юридичною особою, що зареєстроване виконавчим комітетом Криворізької міської ради в Дніпропетровської області 09.09.1998р. та взято на податковий облік в органах державної податкової служби 29.09.1998 року за №1086 (497).

Відповідно до наказів Криворізької центральної ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 06.04.2015р. № 65 «Про проведення документальної виїзної позапланової перевірки приватного підприємства «Ювікс» (код ЄДРПОУ 30166455)» та №87 від 15.04.2015 «Про продовження строку проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП «Ювікс»» та на підставі направлень від 06.04.2015р. № 33 та від 07.04.2015р. виданих Криворізькою центральною ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровської області: начальником управління податкового аудиту, радником податкової служби II рангу ОСОБА_2, заступником начальника управління - начальником відділу перевірок платників податків управління податкового аудиту, радником податкової служби III рангу ОСОБА_3 та на підставі направлень від 08.04.2015р. № 36, №37 виданих Криворізькою центральною ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровської у Дніпропетровській області: головним державним ревізором-інспектором сектору контрольно-перевірочної роботи юридичних засобів управління доходів і зборів з фізичних осіб ОСОБА_4 та завідувачем сектору контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління доходів та зборів з фізичних осіб ОСОБА_5 згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI розпочато та проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП «Ювікс» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011р. по 01.04.2014р.. За результатами перевірки було складено відповідний акт «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки приватного підприємства «Ювікс» (код ЄДРПОУ 30166455) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011р. по 01.04.2014р.» від 24.04.2015р. № 166/22-01/30166455.

В акті № 166/22-01/30166455 зафіксований висновок в якому викладено наступні порушення:

- п.44.1, п.44.6 ст.44, п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.149.1 ст.149, п.п.139.1.1, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України, п.1, п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та п.п.2.1, п.п.2.2, п.п.2.4, п.п.2.15, п.п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 25 212 590 грн., а саме: 1 квартал 2011р. 242 000 грн., 2 квартал 2011р. 1 588 595 грн., 2-3 квартал 2011р. 2 961 720 грн., 2-4 квартал 2011р. 5 463 520 грн., 1 квартал 2012р. 1 676 575 грн., 1 півріччя 2012р. 3 902 660 грн., 9 міс. 2012р. 6 153 915 грн., 2012р. 8 678 810 грн., 2013р. 10 828 260 грн.

- відповідно до п.102.1 ст.102 ПК України за період з 01.01.2011р. по 31.12.2011 р. по витратам, що враховуються при визначенні обєкта оподаткування, минув строк позовної давнини 1095 днів.

- п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.4, п.198.6 ст.198, п.201.1 ст.201 ПК України, п.1, п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та п.п.2.1, п.п.2.2, п.п.2.4, п.п.2.15, п.п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, у результаті чого занижено податок на додану вартість за період з 01.01.2011р. по 01.04.2014р. на суму 5 522 830 грн - відповідно до п.102.1 ст.102 ПК України за період з 01.01.2011р. по 01.04.2012 р. по податковому кредиту, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, минув строк позовної давнини 1095 днів - ст.51 та абз.б) п.176.2 ст.176 ПК України.

На підставі акту перевірки від 24.04.2015р. податковим органом винесено податкові повідомлення-рішення форми «Р» від 11.06.2015р.:

- №0000882201, яким ПП «Ювікс» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: Податок на прибуток приватних підприємств на 4 406 910 грн., в тому числі за основним платежем 3 525 528 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 881 382 грн.;

- №0000872200, яким ПП «Ювікс» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 2 959 268,75 грн., в тому числі за основним платежем 2 367 415 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 591 853,75 грн.

В ході проведеної інвентаризації податкових повідомлень-рішень Криворізькою центральною ОДПІ встановлено технічну помилку при формуванні податкового повідомлення-рішення з податку на додану вартість №0000872200 від 11.06.2015р. та винесено окреме податкове повідомлення-рішення від 15.07.2015р. №0001112201, яким ПП «Ювікс» на підставі акту перевірки від 24.04.2015р. збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 2 941 087 грн., в тому числі за основним платежем 1 566 156 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 1 374 931,75 грн.

Приватне підприємство «Ювікс» в свою чергу оскаржило дії Криворізької центральної ОДПІ адміністративним позовом з наступними вимогами:

- визнати протиправними дії Криворізької центральної ОДПІ по проведенню документальної позапланової виїзної перевірки ПП «Ювікс», за результатами якої складено акт від 24.04.2015р. №166/22-01/30166455;

- визнати протиправними дії Криворізької центральної ОДПІ по встановленню в акті документальної позапланової виїзної перевірки від 24.04.2015р. №166/22-01/30166455 не підтвердження реальності здійснення господарських відносин;

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 11.06.2015р. №0000882201 та №0000872200, від 15.07.2015р. №0001112201.

Постановою Дніпропетровського адміністративного окружного суду від 11.08.2015р. №804/7777/15 (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/51844143) адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 11.06.2015р. №0000882201 та №0000872200, від 15.07.2015р. №0001112201. В іншій частині у задоволені відмовлено.

За відомостями комп'ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 29.10.2015р. у справі №804/7777/15 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Криворізької центральної ОДПІ на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2015р. та постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 26.01.2016р. у справі №804/7777/15 апеляційну скаргу Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області задоволено, скасовано постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2015 року в адміністративній справі № 804/7777/15, у задоволенні позову Приватного підприємства «Ювікс» відмовлено.

Статтею 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до статті 71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Підпунктом 72.1.5 п.72.1 ст.72 Податкового кодексу України передбачено, що для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, за результатами податкового контролю.

За приписами статті 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом:

- ведення обліку платників податків;

- інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби;

- перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

У пункті 74.1 статті 74 ПК України зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до норм Податкового Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

З системного аналізу вищенаведених норм слідує, що перевірки є заходом податкового контролю, в результаті якого отримується податковою інформацією, яка може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

09.12.2014р. Колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України ухвалена постанова (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/42202884) у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Инфинити» до державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Миколаєва Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Миколаївській області про визнання протиправними бездіяльності і дій та зобов'язання вчинити дії.

Згідно вищезазначеної постанови, виходячи із системного тлумачення статей 71, 72, 74 ПК колегія суддів Судової плати в адміністративних справах Верховного Суду України дійшла такого правового висновку: для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю і не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку - дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, у тому числі й складеного за її результатами акта, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов'язків по збиранню доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження відповідних операцій, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку. Зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов'язкових юридичних наслідків.

Відповідно до ч.1 ст.244-2 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

Враховуючи відсутність обставин визнання протиправними дій відповідача щодо здійснення податкового контролю відносно платника податків (ПП «Ювікс»), суд приходить до висновку про відсутність обставин протиправності дій Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Дніпропетровській області, пов'язаних з внесенням до бази даних інформації про результати проведеної перевірки, та як наслідок необхідність відмови в задоволенні позову про зобов'язання Криворізьку центральну об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Дніпропетровській області відновити в АС «Податковий блок» та в інформаційних базах, перелік яких визначений центральним органом державної податкової служби в Україні, стан, який був до внесення висновків Акту перевірки від 24.04.2015 р. № 166/22-01/30166455.

У судовому засіданні, яке відбулось 01.03.2016 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст складено 09.03.2016 року.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Суддя ОСОБА_6

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2016
Оприлюднено19.12.2016
Номер документу63431397
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/16030/15

Постанова від 24.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 13.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 01.03.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні