Рішення
від 25.06.2010 по справі 2-8509/10
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 2-8509/10

Номер провадження -

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2010 року Кіровський районний суд м. Кіровограда

в складі головуючого судді - Кабанової В.В.

при секретарі - Трофименко О.М. розглянувши в М.Кіровограді цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України М.Кіровограда про визнання дій неправомірними, до вчинення дій та стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям війни», суд, -

ВСТАНОВИВ: Позивач звернувся до суду з позовом, щодо визнання дій неправомірними, зобов'язання Управління Пенсійного Фонду України в м. Кіровограді здійснити перерахунок та виплату щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком за періоди з 9.07.07року по 31.12.07року, з 22.05.08 року по 31.12.08року, з 01.01.09р.по 31.12.09 року. В обгрунтування вимог зазначив, що відповідно він є дитиною війни, і як дитина війни, відповідно до ст.6 Закону України № 2195- IV «Про соціальний захист дітей війни" від 18 листопада 2004 року з 01 січня 2006 року має право на отримання щомісячної допомоги у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком. Проте, така допомога відповідачем йому не виплачувалась, оскільки ст.ст.77,110 Закону України №3235-ІУ про Державний бюджет України на 2006 рік" від 20.10.2005 року та п.12 ст.71 Закону України № 489-V про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19.12.2006 року дію ст.6 Закону України про соціальний захист дітей війни" зупинено. Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року №6-рп/2007 п.12 ст.71 Закону України про державний бюджет на 2007 рік", яким зупинено дію ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», визнано неконституційним. Таким чином розмір невиплаченої відповідно до ст.6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» пенсії за 2007 рік складає-1454,68 грн., за 2008 рік - 1158,6 грн., за 2009 рік 1195, 2 грн., загальна сума заборгованості становить 4848, 93 грн..

Позивач в судове засідання не з»явився повідомлявся про час та місце розгляду справи. Позивачем до суду надана заява щодо можливості розгляду справи за його відсутністю, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з»явився. Відповідач повідомлявся про час та місце розгляду справи. В судове засідання не з'явився причини неявки до суду не повідомив. Зважаючи на те, що причини неявки в судове засідання суб'єкти владних повноважень не повідомив не надав заяв про можливість розгляду справи за його відсутності, суд вважає неявку сторін без поважних причин. Згідно 169 ЦПК України справа може бути розглянута на підставі наявних доказів в справі.

Найбільш важливим з несформульованих принципів п.1 ст.6 Конвенції є принцип рівних можливостей, згідно з яким кожна зі сторін під час розгляду справи повинна мати рівні можливості і жодна зі сторін не повинна мати будь-яких істотних переваг над протилежною стороною.

Сторони не змінили підстави або предмет позову, просили суд розглянути справу в рамках заявлених вимог.

Відповідно до ст.И ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних, осіб, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі

Судом встановлені наступні факти та відповідні ним правовідносини.

У відповідності до ст.1 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року №2195-ІУ, дитиною війни визнається особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.

Відповідно до пенсійного посвідчення позивач народилась 20 лютого 1940 року, та отримує пенсію за віком і є дитиною війни, має право на пільги передбачені Законом України "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року №2195-1V.

В листі позивачу представником відповідача зазначається, що до компетенції органів Пенсійного фонду не входить дана виплата. І із норми ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» не вбачається, що виплати дітям війни повинні проводити органи Пенсійного фонду Вважає жоден з правових актів, які регулюють дані правовідносини не покладає обов'язку на органи Пенсійного фонду даних виплат.

У відповідності до ст. ст. 6, 7 вказаного Закону, дітям війни пенсії підвищуються на З0 відсотків мінімальної пенсії за віком. Фінансове забезпечення державних соціальних гарантії. передбачених цим законом, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України.

П.12 ст.71 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2007" від 19.12.2006 року №489-У. дію ст.6 ЗУ'Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року №2195-ІУ, на 2007 рік зупинено. Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007 положенні п.12 ст.7 ЗУ'Про Державний бюджет України на 2007 рік", визнанні неконституційними. Згідне ч.2 ст.152 Конституції України, відповідно до якої Закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнанні неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Рішення зворотної дії в часі не має.

З 9 липня по 31 грудня 2008 року позивач мав правові підстави для нарахуванні підвищення пенсії на 30 % мінімальної пенсії за віком, передбаченої ст.6 "Про соціальний захист дітей війни", і тому в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню.

У відповідності до пп.2 п.41 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007 рок> №107-УІ, ст.6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року №2195-ГУ, викладено в новій редакції згідно якої, дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія ЗУ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Частиною 4 статті 14 ЗУ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 року №3551-ХП визначено, що учасникам війни пенсії підвищуються на 10 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008, пп.2 п.41 розділу II ЗУ "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007 року №107-УІ, визнано неконституційним

З 22 травня 2008 року позивач має право на отримання підвищення пенсії, не на 10( відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком пенсії. На підставі зазначеного, Управлінню Пенсійного фонду України м. Кіровограда слід здійснити позивачу перерахунок пенсії починаючи з 22 травня 2008 року, згідно вище вказаного законодавства України, і тому в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню.

Що стосується вимог позивача щодо виплати надбавки до пенсії починаючи з 01.01.2009 року, то відповідно до статті 6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" (у редакції від 18.11.2004, чинній у 2009 році) дітям війни пенсії або щомісячне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на ЗО відсотків мінімальної пенсії за віком.

Статтею 71 ЗУ "Про державний бюджет України на 2009 рік" Кабінету Міністрів України

надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до

законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних

межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами вказана норма

передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм

розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на

спірні відносини розмір зазначених соціальних виплат згідно із ЗУ "Про соціальний захист дітей

війни" залежить від розміру мінімальної пенсії за віком. «

Таким чином, нарахування та виплата у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися відповідно до норм ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" .

Нормами ЗУ «Про Державний бюджет України на 2009 рік» не передбачено обмежень щодо застосування положень ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни», та крім цього ст. 54 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2009 рік» встановлено у 2009 році прожитковий мінімум

І

на одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, в розмірах, що діяли у грудні 2008 року. Відповідно до ЗУ №1715-УІ від 06.11.2009 року "Про внесення змін до ЗУ "Про державний бюджет України на 2009 рік" статтю 54 після частини першої доповнено новою частиною такого змісту: установити з 1 листопада 2009 прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 701 гривня та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком до 6 років-632 гривні; дітей віком від 6 до 18 років- 776 гривень; працездатних осіб-744 гривні; осіб, які втратили працездатність- 573 гривні. Розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України. Виходячі з вищевикладеного на відповідача покладається обов»язок здійснення перерахунку пенсії починаючи з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року, згідно законодавства України, в цій частині вимоги підлягають задоволенню.

Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань судом не приймається до уваги.

Органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань. Правовідносини, що виникають в процесі реалізації права на отримання надбавки до пенсії засновані на принципі юридичної визначеності. Зазначений принцип не дозволяє державі посилатися на відсутність певного нормативного акта, який визначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституційних та інших актах. Звуження змісту прав і свобод означає зменшення ознак, змістовних характеристик можливостей людини, які відображаються відповідними правами та свободами, тобто якісних характеристик права. Звуження обсягу прав і свобод - це зменшення кола суб'єктів, розміру території, часу, розміру або кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання прав і свобод, тобто їх кількісної характеристики.

Враховуючи те, що позивач є дитиною війни, він наділений державою певним правовим статусом, який включає в себе право на додаткові елементи соціального захисту, зокрема право ,. на отримання надбавки до пенсії.

Посилання відповідача на неврегульованість питання обчислення розміру пенсії дітям війни чинним законодавством, не приймається судом до уваги, оскільки ст.6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" визначено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. З огляду на викладене, дане питання цілком врегульоване чинним законодавством України.

Крім того, незважаючи на компетенцію деяких органів влади по наданню обов'язкових роз'яснень щодо виконання вимог законодавства, наявність чи відсутність будь-яких відомчих чи міжвідомчих роз'яснень, інструкцій та розпоряджень щодо механізму виконання норм Закону України не може бути підставою для невиконання цих норм, якщо це тягне за собою порушення прав та законних інтересів громадян України.

Відповідно до п.1,п.З Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007р. № 1261 Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики, одним з основних завдань якого є забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством. Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, м.Києві та Севастополі, управління в районах, містах і районах у містах.

Зважаючи на те, що здійснення перерахунку пенсії відноситься до компетенції органів Пенсійного фонду України, а суд не вправі виконувати функції даного суб'єкта владних повноважень, суд визнає необхідне зобов'язати управління Пенсійного фонду України М.Кіровограда здійснити перерахунок та виплатити щомісячного підвищення до пенсії позивачу, починаючи з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008

року та з 01.01.09 року по 31.12.09 року відповідно до ст.6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» з урахуванням норм ч.І ст.28 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та здійснити її виплату, прийнявши до уваги розмір фактично щомісячно виплаченої пенсії у вказані періоди та права на щомісячну виплату підвищення пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком. Враховуючи викладене вимога щодо стягнення певної суми, чи зобов»язання щодо проведення виплат певної суми з вищевикладених підстав задоволенню підлягає.

З огляду на вказане, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку що безпідставною є відмова відповідача здійснити позивачу на письмове звернення перерахунок щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям війни», тому позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ст.. 88 ЦПК України , суд стягує на користь позивача з відповідача 8,50 грн. судового збору та 37 грн. витрат на інформаційно- технічне забезпечення позову.

Керуючись ч.2 ст.152 Конституції України, ст.1, 6, 7 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", ч.4 ст.14 ЗУ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, ст.28 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст.58, п.12 ст.71 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2007 рік", пп.2 п.41 розділу II ЗУ "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" І, рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007, рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 , Статтею 71 ЗУ "Про державний бюджет України на 2009 рік" , ст.ст.11, 88, 212-218 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ: Позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України М.Кіровограда про зобов'язання провести перерахунок та виплату щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям війни» задовольнити частково.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України м. Кіровограда провести перерахунок та виплату підвищення пенсії ОСОБА_1 в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком у відповідності до ст..6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни" з урахуванням норм ч.І ст.28 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та розміру фактично щомісячно виплаченої пенсії, починаючи з 09.07.2007 року по 31.12.2007 рік, з 22.05.2008 року по31.12.2008рокутаз01.01.09рокупо31.12.09року.

Стягнути з управління Пенсійного фонду України М.Кіровограда ОСОБА_1 8,50 грн. судового збору, та 37 грн. витрат на інформаційно - технічне забезпечення позову.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подачі до Апеляційного суду Кіровоградської області, через Кіровський районний суд м. Кіровограда заяви про апеляційне оскарження рішення суду протягом 10 днів з дня його проголошення і апеляційної скарги на рішення суду протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя Кіровського В. В. Кабанова

районного суду

м.Кіровограда

СудКіровський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення25.06.2010
Оприлюднено20.12.2016
Номер документу63445762
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-8509/10

Рішення від 25.06.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Кабанова В. В.

Рішення від 07.10.2010

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Турецький О. С.

Ухвала від 15.06.2010

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Руднєва О. О.

Рішення від 05.08.2010

Цивільне

Волноваський районний суд Донецької області

Голуб Т. І.

Ухвала від 12.05.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 24.03.2011

Цивільне

Ленінський районний суд м.Вінниці

Федчишен С. А.

Ухвала від 06.12.2010

Цивільне

Ковпаківський районний суд м.Сум

Кондратенко Микола Вікторович

Ухвала від 01.10.2010

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Мудрецький Роман Володимирович

Ухвала від 22.09.2010

Цивільне

Київський районний суд м.Донецька

Бурлаченко Олег Олександрович

Рішення від 24.09.2010

Цивільне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Любчик Василина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні