ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
про порушення провадження у справі про банкрутство
(підготовче засідання)
"14" грудня 2016 р.Справа № 922/3835/16
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Яризька В.О.
при секретарі судового засідання Солдатовій М.Ю.
розглянувши заяву Східної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, м. Харків, про визнання банкрутом товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1С.", м. Харків , код ЄДРПОУ 34557514 за участю :
представника ініціюючого кредитора - ОСОБА_2 (дов.),
ВСТАНОВИВ:
Східна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області звернулась до господарського суду Харківської області з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "ОСОБА_1С.".
Ухвалою суду від 15.11.2016р. вказана заява прийнята до розгляду та призначено підготовче судове засідання на 29.11.2016р.
Визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий ОСОБА_3 заяви на участь у справі в якості розпорядника майна не подав.
28.11.2016р. надійшла заява від арбітражного керуючого ОСОБА_4 про згоду на участь у даній справі в якості розпорядника майна.
Ухвалою суду від 29.11.2016р. розгляд справи в підготовчому судовому засіданні відкладено на 14.12.2016р.
У підготовчому засіданні 14.12.2016р. представник ініціюючого кредитора підтримав подану заяву, надав розрахунок заборгованості боржника, зокрема, яка підтверджена постановою Харківського окружного адміністративного суду від 17.06.2015р. у справі № 820/6137/15.
Боржник у судове засідання не з'явився, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений ухвалою суду, про причини неявки суду не повідомив.
06.12.2016 р. через канцелярію суду надійшла заява від арбітражного керуючого ОСОБА_5 про згоду на участь у справі в якості розпорядника майна ТОВ "ОСОБА_1С.".
Арбітражні керуючі ОСОБА_4 та ОСОБА_5 у призначене судове засідання не з'явились.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.
Враховуючи належне повідомлення учасників судового процесу по час та місце проведення підготовчого засідання по справі, суд вважає, що нез'явлення учасників судового процесу не перешкоджає проведенню підготовчого судового засідання та розгляду питання щодо порушення провадження у справі за їх відсутності за наявними матеріалами.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
З матеріалів заяви вбачається, що в відповідності до ст. 11 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , кредитор - Східна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області звернулась до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство у відношенні товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1С.", посилаючись на те, що безспірні вимоги кредитора до боржника складають більше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, такі вимоги не були задоволені протягом трьох місяців.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.
Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.
Згідно представлених суду доказів боржник - товариство з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1С." на момент розгляду справи включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та знаходиться на обліку в Східній ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 17.06.2015р. у справі № 820/6137/15 задоволено адміністративний позов Основ"янської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1С." на користь державного бюджету України кошти в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 2722145,56 грн.
З розрахунку заборгованості, що наданий до матеріалів справи, вбачається, що стягнута сума складається з донарахувань податку на додану вартість, в т.ч. основний платіж - 2712665,00 грн., штрафні санкції - 3645,00 грн., пеня - 5826,56 грн.
Суд зазначає, що порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95 - 99 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 цього Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Із змісту наведеної законодавчої норми випливає, що Податковим кодексом України встановлено особливий порядок виконання судових рішень про стягнення коштів з платника податків у рахунок погашення податкового боргу. Органами стягнення за такими рішеннями, які здійснюють процедуру їх примусового виконання, є контролюючі органи в розумінні Податкового кодексу України.
В Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 24.10.2013 № 1484/12/13-13 зазначено, що чинне законодавство передбачає окремий порядок примусового виконання судових рішень про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. При цьому органи державної виконавчої служби до цієї процедури не залучаються. В адміністративних судів відсутні підстави для видачі виконавчих листів про примусове виконання судових рішень у порядку статей 257 та 258 Кодексу адміністративного судочинства України, тому що процедура погашення податкового боргу є самостійною процедурою, яка регулюється окремими нормами, а саме Податковим кодексом України, а не законодавством про виконавче провадження.
Згідно ч. 7 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до заяви кредитора - органу доходів і зборів чи інших органів, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов’язкових платежів), страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів до отримання відповідної заборгованості у встановленому законодавством порядку.
Східною ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області вживались заходи щодо стягнення податкового боргу з ТОВ "ОСОБА_1С.", а саме :
- Східною ОДПІ сформовано та надіслано на адресу боржника податкову вимогу № 2166-25 від 08.04.2015 року, яка була повернута поштою за закінченням терміну зберігання;
- Східна ОДПІ зверталась до ПАТ "ВТБ Банк" з інкасовими дорученнями (розпорядженнями) № 60 від 11.04.2016 року, № 61 від 11.04.2016 року, № 62 від 11.04.2016 року щодо стягнення податкового боргу з боржника. ПАТ "ВТБ Банк" повернув інкасові доручення без виконання згідно п. 12,7 Інструкції "Про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті", затвердженої Постановою Правління НБУ від 21.01.2004 року за № 22, а саме - відсутні кошти на рахунку.
- Східною ОДПІ отримано Інформаційну довідку з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, з якої вбачається, що у вказаних реєстрах відсутні відомості щодо реєстрації права власності та обтяжень майна ТОВ "ОСОБА_1С.";
- Східною ОДПІ сформовано лист № 2689/9/20-38-17-23 від 22.04.2016р. про те, що згідно інформації із серверу УДАІ у Харківській області за ТОВ "ОСОБА_1С." транспортні засоби не зареєстровані.
Таким чином, матеріали справи містять докази в відповідності до ч. 7 ст. 11 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» вжиття кредитором заходів щодо отримання заборгованості у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Законом.
У підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, а також вирішує інші питання, пов'язані з розглядом справи.
Згідно ч. 3 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо справа порушується за заявою кредитора, господарський суд перевіряє обґрунтованість його вимог, їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження.
Суд дійшов висновку, що матеріалами справи підтверджено наявність заборгованості ТОВ "ОСОБА_1С." перед державним бюджетом у сумі 2722145,56 грн., в т.ч. заборгованість у сумі 2712665,00 грн. є безспірною, оскільки така сума становить більше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, є основним зобов'язанням боржника, підтверджена судовим рішенням, яке набрало законної сили, при цьому вжитими заходами не вдалось стягнути цю суму на протязі більше, ніж три місяці після настання встановленого строку для сплати.
Зазначене свідчить про те, що кредитором при подачі до суду заяви про порушення справи про банкрутство відносно боржника повністю дотримані приписи ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
На підставі вищенаведеного, суд дійшов висновку порушити провадження у справі про банкрутство, ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів, у відношенні боржника ввести процедуру розпорядження майном та призначити розпорядника майна.
Відповідно до положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна, за результатом направлення господарським судом відомостей (конкретної справи про банкрутство, спеціалізації арбітражного керуючого) автоматизованою системою було визначено арбітражного керуючого ОСОБА_3, якого суд зобов'язав надати заяву на участь у справі в якості розпорядника майна.
Від арбітражного керуючого ОСОБА_3 заява на участь у даній справі в якості розпорядника майна не надійшла.
Згідно абз. 4 ч. 1 ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
На адресу суду надійшли заяви арбітражних керуючих ОСОБА_4 та ОСОБА_5 про згоду на участь у даній справі.
Згідно ч. 2 ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі:
1) які є заінтересованими у цій справі;
2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років;
3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом.
Згідно ч. 9 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в ухвалі про порушення провадження у справі про банкрутство зазначається про призначення розпорядника майна та встановлення йому розміру оплати послуг та джерела її сплати.
Згідно положень ч. 2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати.
Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.
Розглянувши заяви арбітражних керуючих ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на участь у справі в якості розпорядника майна боржника, судом встановлено, що порушень законодавства при виконанні обов’язків арбітражного керуючого і порушень строків подання інформації за час виконання своїх обов’язків вказані арбітражні керуючі не мають, управління боржником раніше не здійснювали, не є особами, які згідно з Законом України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» є заінтересованими, не є особами, яким заборонено здійснювати цей вид підприємницької діяльності або займати керівні посади, не мають судимості за вчинення корисливих злочинів, мають технічні можливості для виконання відповідних обов'язків; діяльність арбітражних керуючих є застрахованою.
Суд дійшов висновку призначити розпорядником майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_4, який має більший досвід, оскільки приймав участь у більшій кількості справ, та вищий рівень кваліфікації, та встановити розмір оплати його послуг в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень за рахунок коштів ініціюючого кредитора.
Відповідно до ч. 10 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, здійснюється офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Взявши до уваги зазначене, суд дійшов висновку здійснити офіційне оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство відносно боржника.
Керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 1, 2, 9, 10, 11, 12, 16 , 19, 22, 114, 115Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",
УХВАЛИВ:
1. Порушити провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1С.", код ЄДРПОУ 34557514.
2. Визнати вимоги ініціюючого кредитора - Київської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області у розмірі 2722145,56 грн., у тому числі 2712665,00 грн. безспірних вимог.
3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів, який передбачає зупинення виконання боржником грошових зобов’язань і зобов’язань щодо сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов’язань та зобов’язань щодо сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах;
- забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій;
- не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов’язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій;
- зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію;
- не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов’язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.
4. Ввести процедуру розпорядження майном боржника.
5. Призначити розпорядником майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_4 (свідоцтво № 451 від 12.03.13, адреса :04136, м. Київ вул. М.Гречка, 13, каб. 526, ідентифікаційний код НОМЕР_1) та встановити розмір оплати послуг арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "ОСОБА_1С." у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним своїх повноважень, шляхом її авансування ініціюючим кредитором.
6. Оприлюднити на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України повідомлення про порушення справи про банкрутство боржника із зазначенням повного найменування боржника, його поштової адреси, банківських реквізитів, найменування та адреси господарського суду, номера справи, відомостей про розпорядника майна, граничного строку подання заяв конкурсних кредиторів з вимогами до боржника.
7. Встановити строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів до 02.02.2017 року.
8. Встановити дату складання розпорядником майна реєстру вимог кредиторів та подання його на затвердження до господарського суду 02.02.2017 року.
9. Встановити строк проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника до 02.02.2017 року.
10. Попереднє засідання господарського суду призначити на "07" лютого 2017р. о 10 год. 00 хв. у приміщенні господарського суду Харківської області, зал 322, 3-й поверх.
11. Ухвалу про порушення провадження у справі про банкрутство надіслати кредитору, боржнику, розпоряднику майна, Комінтернівському районному суду м. Харкова, відділу з питань банкрутства, державному реєстратору, Комінтернівському ВДВС міста Харків Головного територіального Управління юстиції у Харківській області.
12. Ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство набирає законної сили з моменту її винесення.
Суддя ОСОБА_6
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2016 |
Оприлюднено | 21.12.2016 |
Номер документу | 63480610 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні