Постанова
від 14.12.2016 по справі 820/5413/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

14 грудня 2016 р. № 820/5413/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

при секретарі судового засідання - Самігулліній К.В.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК "Укрторгімпорт" до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, ТОВ "ТПК "Укрторгімпорт", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 23.06.2016 року №0000741403; № НОМЕР_1; №0000761403; №0000751403;

- судові витрати покласти на відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 02 червня 2016 року Головним управлінням державної фіскальної служби у Харківській області складено акт № 272/20-40-14-03-08/36458555 " Про результати планової виїзної перевірки ТОВ " ТПК Укрторгімпорт " (код 36458555) з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014р. по 31.12.2015р.", на підставі якого 23 червня 2016 року прийняті спірні податкові повідомлення - рішення № НОМЕР_1, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, № НОМЕР_4. Позивач стверджує, що не вчиняв податкових правопорушень, про які згадується в акті перевірки. Викладені в акті судження інспекції є помилковими, не відповідають положенням закону та не узгоджуються з дійсними фактичними обставинами проведених платником податків господарських операцій. ТОВ "ТПК "Укрторгімпорт" виконані всі необхідні вимоги для включення до податкового кредиту сум ПДВ та податку на прибуток та сплачені податки у вірному обсязі.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені в позовній заяві, просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.

Представник відповідача - Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, позов не визнав.

У письмових запереченнях на позов (т.3 а.с. 102-106) відповідач вказав, що викладені в акті № 272/20-40-14-03-08/36458555 від 02.06.2016 року судження контролюючого органу про вчинення платником податків податкових правопорушень є правильними та вірними. Вказані порушення встановлені цілком об'єктивно. В ході перевірки також досліджена вся наявна податкова інформація з контрагентами позивача. На думку контролюючого органу, висновків інших податкових органів достатньо для судження про порушення позивачем вимог Податкового кодексу України. За таких підстав, податкові повідомлення-рішення від 23.06.2016 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, № НОМЕР_4 є правомірними та обґрунтованими. Посилаючись на викладені вище доводи, відповідач просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні заявлених вимог.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені у письмових запереченнях на позов, просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні позову.

Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що позивач пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набув правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (код ЄДРПОУ 36458555). На обліку як платник податків підприємство перебуває в Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління ДФС.

Вказані обставини сторонами визнаються, а тому в силу ч. 3 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства не доказуються перед судом.

Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області відповідно до пп. 20.1.4 п.20.1, ст. 20, ст. 75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77, п. 82.1 ст.82 Податкового кодексу України та на підставі направлень № 2300, 2301, 2302, 2303,2304,2305 від 22.04.2016 року та наказу від 12.04.2016 за № 948 проведена планова виїзна перевірка ТОВ "ТПК "Укрторгімпорт" (код за ЄДРПОУ 36458555 ) з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2015.

Результати перевірки оформлені актом від 02 червня 2016 року за №272/20-40-14-03-081/36458555 (т. 1 а.с. 52-135).

У висновках вказаного акту перевірки контролюючим органом відображено порушення позивачем приписів:

- п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" завищено доходи, визначені відповідно до даних фінансової звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку на суму 48 029 661 грн., а саме: 2015 рік - на суму 48029661 гри., завищено витрати, визначені відповідно до даних фінансової звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку на суму 64 550 384 грн., а саме: 2015 рік - на суму 64 550 384 грн., що також призвело до заниження ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" податку на прибуток на суму 2973730 грн., а саме: 2015 рік - 2973730 грн.;

- 185.1 ст. 185 та п. 187.1 ст. 187, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.5, п.198.6 ст.198. п.201.1, п.201.4, п.201.6, п.201.7, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" завищено податкові зобов'язання на суму 9747965 грн., в тому числі: за липень 2015 - 3799 жовтень 2015 - 227475 гри., за листопад 2015 - 1746349 гри., за грудень 2015 - 7580614 грн., завищено податковий кредит на суму 14234951 грн., в тому числі: за лютий 2015 - 138915 грн., за березень 2015 - 37998 грн., за серпень 2015 - 103700 грн., за жовтень 2015 818520 гри., за листопад 2015 - 1012850 грн., за грудень 2015 - 12122968 грн., що також призвело до заниження податку на додану вартість до сплати на загальну суму 2934187 грн., в тому числі: лютий:2015 - 138828 грн., березень 2015 -2666 грн., червень 2015 - 35419 грн., грудень 2015 - 2757274 грн., та завищення рядку 24 "Сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду" декларації з податку на додану вартість за грудень 2015 року (№9273538822 від 19.01.2016) на суму 1 552 799 грн.;

- вимог п.2.6 Положення № 637, відповідно до п. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 № 436/95-ВР та як наслідок, застосовування фінансових санкцій у вигляді штрафу: за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми 2000x5 = 10000 грн.;

- п.п. 169.2.2.п. 169.2 п.п. 169.4.2 п. 169.4 ст.169 Податкового кодексу України, а саме: не утримання, не перерахування до бюджету у періоді з січня 2014 р. по лютий 2015р. податку на доходи фізичних осіб у сумі -913,50грн., через безпідставне надання податкової соціальної пільги робітнику підприємства, який працював за сумісництвом та заява про застосування податкової соціальної пільги до перевірці не була надана;

- п.п. 169.2.2.п. 169.2 п.п. 169.4.2 п.16.4.ст,169 Податкового кодексу України, а саме: неутримання та неперерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб у березні 2014р., липні 2014р. у сумі - 182,70 гри., через безпідставне застосування податкової соціальної пільги до доходу фізичних осіб, нарахованого після їх звільнення, тобто які не є робітниками підприємства;

- п. 164.6 ст.164, 169.4.1. п. 169.1 ст.169 Податкового кодексу України, неутримання та неперерахування податку на доходи фізичних осіб за липень 2014р., січень 2015р., липень - вересень 2015р., листопад - грудень 2015р., у сумі-730,80 грн., у зв'язку з, безпідставним застосуванням податкової соціальної пільги до суми заробітної плати, яка перевищує у 2014р.-2015р. граничний розмір для застосування податкової соціальної пільги;

- . п. 54.2 ст.54 , п.п. 168.1.2., п.п.168.1.4, п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 п. 176.2 (а) ст. 176 Податкового кодексу України, а саме:, не перерахування у повному обсязі утриманого податку на доходи фізичних осіб, у встановлений законодавством термін ( п.п. 168.1.2 , п.п. 168.1.4 п.п. 168.1.5 п.168.1 ст. 168 ПКУ), при виплаченій заробітній платі або погашені заборгованості по заробітній платі, а саме: за січень 2015р. у сумі -253,78 грн., за лютий 2015р., у сумі - 354,90 грн. Податок на доходи фізичних осіб перерахований -12.05.2016р.;

- згідно п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахована пеня за несвоєчасно перерахований до бюджету податку на доходи фізичних осіб за 2014-2015р. у розмірі 120 % ставки НБУ, що склало -223,27 грн.;

- п. 176.2 (б) ст.176 , абз.1 п. 119.2 ст.119 Податкового кодексу України , а саме: надання податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого ) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку за ф. І- ДФ за 2-3 кв. 2014р. не у повному обсязі та з недостовірними відомостями, що привило збільшення податкового зобов'язання;

- п.п. 1.4 п. 16 ' (підрозділ 10) Розділу XX Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасне перерахування військового збору після встановленого граничного строку , але одночасно з виплатою заробітної плати або погашенням заборгованості по заробітній платі за наступні періоди: за жовтень 2014р . у сумі -64,47 грн., по строку сплати 30.11.2014р., заробітна плата виплачена 17.12.2014р., військовий збір перерахований одночасно з виплатою заробітної плати -17.12.2014р.;

- згідно п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахована пеня за не перерахований до бюджету військового збору у розмірі 120 % ставки НБУ, що склало -0,50 грн.

З посиланням на висновки вказаного акту перевірки контролюючим органом прийняті податкові повідомлення - рішення від 23 червня 2016 року за:

- № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених на території України товарів на загальну суму 4401280,5грн. (в тому числі за основним платежем в розмірі 2934187,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 14670935 грн.) (т. 1 а.с. 178);

- № НОМЕР_2, яким зменшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість на суму 9747964,22 грн. і зменшено суму податкового кредиту по податку на додану вартість на суму 10544931,13 грн.(т.1 а.с. 180);

- № НОМЕР_4 щодо завищення відємного значення податку на додану вартість на суму 1552799, 00 грн. (т. 1 а.с. 182);

- № НОМЕР_5 про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на прибуток на загальну суму 2973730,00 грн (основний платіж - 2973730,00 грн.);

Позивач оскаржив вищевказані податкові повідомлення - рішення в адміністративному порядку шляхом подання скарги до Державної фіскальної служби України.

За результатами розгляду скарг ДФС України, оскаржені податкові повідомлення - рішення залишено без змін, а скаргу позивача без задоволення (а.с. 147-154, т.1).

З дослідженого акту перевірки слідує, що фактичною підставою для прийняття контролюючим органом рішень, слугувало відображене в акті судження відповідача про те, що в ході перевірки документально не підтверджено реальність здійснення позивачем господарських відносин з контрагентами-постачальниками та контрагентами покупцями

З цих підстав контролюючим органом зроблено висновки про те, що позивач неправомірно задіяв у складі податкового кредиту при обчисленні податку на додану вартість та податку на прибуток витрати по взаємовідносинам з зазначеними контрагентами. А тому, це призвело до того, що підприємством завищено податковий кредит за травень, липень 2015 року на загальну суму ПДВ - 128 652 грн.

На вказані доводи відповідач посилався як у акті перевірки, так і в письмових запереченнях на адміністративний позов, поданих до суду.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірного правового акту індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного.

Згідно з п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до п.п.134.1.1, п.п.134.1.2 п.134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, у цьому розділі об'єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу; дохід (прибуток) нерезидента, що підлягає оподаткуванню згідно зі статтею 160 цього Кодексу, з джерелом походження з України.

Згідно з п.п.135.5.4 п.135.5 ст. 135 Податкового кодексу України, інші доходи включають вартість товарів, робіт, послуг, безоплатно отриманих платником податку у звітному періоді, визначена на рівні не нижче звичайної ціни, суми безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, безнадійної кредиторської заборгованості, крім випадків, коли операції з надання/отримання безповоротної фінансової допомоги проводяться між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи.

Відповідно до п.п.138.1.1. п.138.1 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку; витрати банківських установ, до яких відносяться: а) процентні витрати за кредитно-депозитними операціями, в тому числі за кореспондентськими рахунками та коштами до запитання, цінними паперами власного обігу; б) комісійні витрати, в тому числі за кредитно-депозитними операціями, розрахунково-касове обслуговування, інкасацію та перевезення цінностей, операціями з цінними паперами, операціями на валютному ринку, операціями з довірчого управління; в) від'ємний результат (збиток) від операцій з купівлі/продажу іноземної валюти та банківських металів; г) від'ємне значення курсових різниць від переоцінки активів та зобов'язань у зв'язку зі зміною офіційного курсу національної валюти до іноземної валюти відповідно до підпункту 153.1.3 пункту 153.1 статті 153 цього Кодексу; ґ) суми страхових резервів, сформованих у порядку, передбаченому статтею 159 цього Кодексу; д) суми коштів (зборів), внесені до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб; є) витрати з придбання права вимоги на виконання зобов'язань у грошовій формі за поставлені товари чи надані послуги (факторинг); є) витрати, пов'язані з реалізацією заставленого майна; ж) інші витрати, прямо пов'язані зі здійсненням банківських операцій та наданням банківських послуг; з) інші витрати, передбачені цим розділом.

Згідно з п.п.138.10.3 п.138.10 ст. 138 Податкового кодексу України, до складу інших витрат включаються: витрати на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг: а) витрати на пакувальні матеріали для затарювання товарів на складах готової продукції; б) витрати на ремонт тари; в) оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут; г) витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів; ґ) витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; д) витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, пов'язаних зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (оперативна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона); є) витрати на транспортування, перевалку, страхування товарів, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; є) витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування; ж) витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів підприємства; з) інші витрати, пов'язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

Відповідно до приписів п.198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх ввезенні на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України; в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та у разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пунктом 198.2 ст. 198 Податкового Кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Також, згідно з п. 198.3 ст. 198 Податкового Кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст.39 цього кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно п. 198.6 Податкового Кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п.201.11 ст.201 цього Кодексу).

Відповідно до п. 200.1. ст.200 Податкового Кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно вимог п.200.2. ст.200 вказаного Кодексу при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Також п.200.3. ст.200 Податкового Кодексу України встановлено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" (покупець) у перевіряємий період мало господарські відносини із ТОВ "Східенергосервіс" (продавець) (код 40035421) на підставі договору № 152 від 01 жовтня 2015 року, відповідно до умов якого продавець зобов'язується передати у власність покупцеві обладнання, надалі товар в асортименті і в кількості, встановлених договором , а покупець зобов'язується прийняти цей товар і сплатити за нього певну договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних (т. 2 а.с. 118-119).

Відповідно до п. п 2.1 п.1 вищевказаного договору, ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки.

Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції.

Гарантійний термін товару зазначений в сертифікатах якості заводу виробника.

Постачання товару здійснюється транспортом покупця зі складу продавця. На прохання покупця відправка продукції може здійснюватися прискореним способом транспортом продавця з віднесенням додаткових витрат на рахунок покупця.

Згідно до ст. 655 Цивільного Кодексу України, за договором купівлі - продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Виходячи із змісту цієї норми, наслідками за договором купівлі - продажу товару є перехід права власності на товар від продавця до покупця за певну грошову суму.

На виконання умов договору, ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" прийняло товар, що підтверджується видатковими накладними: № 61 від 06 листопада 2015 року, № 60 від 05 листопада 2015 року (т. 2 а.с.120-121).

Право на віднесення сум до податкового кредиту підтверджено податковими накладними оформленими підприємством придбаних товарно - матеріальних цінностей, що відповідає вказаним показникам у вищевказаних видаткових накладних, у відповідності до вимог податкового законодавства.

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період листопад 2015 року у сумі 156547,7 грн., та відповідають даним додатку 5 до декларації з податку на додану вартість, що не заперечується представником відповідача у судовому засіданні.

Відповідно банківських виписок розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі (т. 1 а.с. 247).

Відповідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" кредиторська/дебіторська заборгованість відсутня.

З матеріалів справи вбачається, що реалізація ТМЦ придбаних у ТОВ "Східенергосервіс" здійснювалась на адресу ТОВ "Транс-ленд" за договором постачання товарів від 02.11.2015 року за № 01/11-2015. (т. 3 а.с. 32-33).

Відповідно до умов вищевказаного договору, продавець зобов'язується передати у власність покупцю товар, вказаний у видатковій накладній, а покупець зобов'язується прийняти даний товар та оплатити за нього грошову суму. Асортимент, кількість, ціна одиниці товару та загальна сума правочинну визначається у видатковій накладній.

Відповідно до п.п. 6.1 п.6 договору, поставка товару здійснюється транспортом покупця на умовах самовивозу зі складу продавця.

На виконання умов договору, ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" прийняло товар, що підтверджується видатковими накладними, а саме: № 203 від 04.11.2015 року, № 204 від 03.11.2015 року, № 201 від 05.11.2015 року, № 158 від 06.11.2015 року, № 211 від 06.11.2015 року, від 09.11.2015 року № 196,197,198, 202,205,209,212, від 10.11.2015 року № 213, 214, від 11.11.2016 року № 215, від 12.11.2015 року № 216, від 23.11.2015 № 220, від 25.11.2015 року № 224, від 26.11.2015 року № 230, від 27.11.2016 року № 225, від 30.11.2015 року № 252, від 23.12.2015 року № 271, від 24.12.2015 року № 272, 26.12.2015 року № 292, 293,294,295,296, від 28.12.2015 року № 298,299,від 29.12.2015 року № 297,від 30.12.2015 року № 266, 269,263,265,226,228,267,268, від 31.12.2015 року № 207 (т.3 а.с. 34-74).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних у сумі 1227 474,60 грн. (т.3а.с.75-77) .

Відповідно банківських виписок розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі (т. 1 а.с. 247).

Тобто, з вищевказаного вбачається та підтверджено матеріалами справи, що поставка товару придбаного позивачем у ТОВ "Східенергосервіс" здійснювалася на адресу ТОВ "Транс-ленд" за договором постачання товарів від 02.11.2015 року за № 01/11-2015, що підтверджено первинними документами наданими позивачем до матеріалів справи, тобто, в даному випадку обов'язок поставки покладався на ТОВ "Транс-ленд". Тому, документи, що підтверджують поставку (транспортування) товару зберігаються у ТОВ "Транс-ленд".

Мета вище передбачених господарських операцій полягала в отриманні прибутку ВІД використаного у власній господарській діяльності товару що реалізований в подальшому у повному обсязі.

Відтак, відсутність ТТН не дає суду обґрунтованих підстав для висновку про відсутність факту транспортування товару, оскільки надані до суду документи первинного обліку чітко встановлюють реальність виконання умов укладеного правочину.

Посилання відповідача в акті перевірки щодо нереальності господарських операцій між ТОВ"ТПК Укрторгімпорт" та ТОВ "Східенергосервіс" у зв'язку із відсутністю товарно - транспортних накладних та відображення контролюючим органом твердження, що податкові накладні, виписані позивачу ТОВ "Східенергосервіс" не відповідають вимогам статті 201 Податкового кодексу України, оскільки під час здійснення виїзду контролюючим органом на податкову адресу ТОВ "Східенергосервіс", а саме:61000, Харківська область, пр. Московський , буд 247, встановлено, що підприємство не знаходиться за адресою реєстрації, суд не приймає до уваги.

Положеннями статті 655 Цивільного кодексу України, визначено, що за договором купівлі - продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Зокрема, обов'язок продавця передати товар покупцю вважається виконаним з моменту передання товару в розпорядження покупця, якщо товар повинен бути переданий покупцю за місцезнаходженням товару. Тобто, право власності у покупця майна (товару) виникає з моменту передання йому товару, якщо інше не встановлено договором або законом. При цьому, згідно договору вартість доставки включена в ціну товару.

Таким чином, якщо умовами договору купівлі - продажу товару передбачена його доставка покупцю і покупець окремо не оплачує послуги перевезення, то в даному випадку ТТН не оформлюються, оскільки до моменту розвантаження товару продавець перевозить власний вантаж. При цьому не важливо, здійснюється перевезення власним або орендованим автомобільним транспортом.

Вищевикладене також регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 № 207, згідно якої водію юридичної особи або ФО-П, який здійснює вантажні перевезення для власних потреб, не обов'язково мати ТТН. В даному випадку водій повинен мати в наявності видаткову накладну або інший аналогічний документ, який підтверджує право власності на вантаж.

Посилання відповідача на податкову інформацію Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області щодо ТОВ "Східенергосервіс" (40035421) з питань проведення фінансово - господарських операцій за період листопад, грудень 2015 року, січень - березень 2016 року від 17.03.2016 року № 176/20-36-14-02-09 - суд не бере до уваги, оскільки Податковий кодекс України не ставить право платника ПДВ на податковий кредит в залежність від дії або бездіяльності його контрагентів. Якщо контрагенти не виконали свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи.

Судом також встановлено, що у перевіряємий період позивач мав господарські відносини з ТОВ "Моноліт Констракшин".

Так, 01 жовтня 2015 року між ТОВ "Моноліт Констракшин" (продавець) та позивачем укладено договір поставки нафтопродуктів № 1/10-2015 (т.2 а.с. 83-86), відповідно до умов якого, продавець зобов'язується поставити та передати у власність покупця нафтопродукти в кількості та асортименті, що передбачені в накладних на відпуск товару, виписаних продавцем, а покупець зобов'язується прийняти товар від продавця та оплатити його загальну вартість на умовах даного договору.

Товар постачається автомобільним транспортом на умовах FСА - завантажено в автомобільний транспорт покупця з резервуарів нафтобаз, узгоджених сторонами додатково. Товар за даним договором може постачатись на умовах СРТ - перевезення оплачене за реквізитами вказаними покупцем у відповідних заявках на поставку товару.

Приймання товару за кількістю та якістю здійснюється покупцем:

- при поставці товару на умовах FСА - в місці завантаження товару у наданий покупцем транспорт;

- при поставці товару на умовах СРТ - в місці завантаження товару, вказаному у відповідному додатку.

Також, 01 жовтня 2015 року між ТОВ "Моноліт Констракшин"(продавець) та позивачем (покупець) укладено договір купівлі - продажу № 2/10-2015 року, відповідно до умов якого, продавець зобов'язується передати у власність покупцеві товар гумотехнічні вироби в асортименті і в кількості, встановлених договором, а покупець, зобов'язується прийняти цей товар і сплатити за нього певну договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних . Асортимент, кількість, ціна одиниці товару та загальна сума угоди визначаються у видаткових накладних (т. 2 а.с. 80-81).

Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки.

Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції.

Постачання товару здійснюється транспортом Покупця зі складу Продавця. На прохання покупця відправка продукції може здійснюватися прискореним способом транспортом продавця з віднесенням додаткових витрат на рахунок покупця.

Крім того, 01 жовтня 2015 року між ТОВ "Моноліт Констракшин"(продавець) та позивачем (покупець) укладено договір купівлі - продажу товару № 3/10-2015 року (т. 3 а.с. 76-77), відповідно до якого, продавець зобов'язується передати у власність покупцеві обладнання, надалі товар в асортименті і в кількості, встановлених договором. а покупець зобов'язується прийняти цей товар і сплатити за нього певну договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних. Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки.

Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції.

Гарантійний термін товару зазначений в сертифікатах якості заводу виробника.

Постачання товару здійснюється транспортом Продавця зі складу Покупця.

На виконання вищевказаних договорів ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" прийняло товар, що підтверджується видатковими накладними, а саме: за договором №3/10-2015 від 01.10.2015 року - №62 від 09 листопада 2015 року та № 61 від 07.11.2015 року (т.2 а.с. 78-79).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період листопад 2015 року у сумі 147 287,27 грн., та відповідають даним додатку 5 до декларації з податку на додану вартість.

З акту перевірки вбачається, що на адресу ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" підприємством ТОВ "Моноліт Констракшн" виписані видаткові накладні на загальну суму 592800 грн., в т.ч. ПДВ 98800 грн.(стрічка конвеєрна гумовотканева ТУ 2561-216-00149245-96 2 ШТС (ТГ)-800-4-ЕР-200-4-2-ТСО-РБ У), та № І40 від 27.10.2015 на загальну суму 820800 грн., в т.ч. ПДВ 136800 грн. (бензин А - 92). По факту постачання товару виписані податкові накладні № 12 від 22.10.2015 на загальну суму 592800 грн., в т.ч. ПДВ -988000 грн., № 140 від 27.10.2015 року на загальну суму 820800 грн., в т.ч. ПДВ 136800 грн.

Товар позивачем повернуто ТОВ "Моноліт Констракшн"4 відповідно до накладних на повернення товару від 30.11.2015. Здійснено коригування податкового кредиту відповідно до розрахунків коригування №4 та №5 кількісних та вартісних показників до податкових накладних, відображені ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" у Додатку №1 до декларації з податку на додану вартість (реєстраційний номер № НОМЕР_6 від 18.12.2015) (т.2 а.с.82,87).

Відповідно банківських виписок, розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі.

Щодо факту транспортування товару суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що документів щодо транспортування товару від ТОВ "Моноліт Констракшин" до ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" позивачем ні до перевірки, ні до суду не надано.

Проте, в ході розгляду справи позивачем підтверджено матеріалами справи, що товар придбаний позивачем у ТОВ "Моноліт Констракшин" реалізований у повному обсязі у період листопад 2015 року. Реалізація вказаного товару здійснювалась на адресу ТОВ "Транс-ленд" за договором постачання товарів від 02.11.2015 року за № 01/11-2015, який вже досліджувався вище.

У перевіряємий період позивач також мав господарські відносини з ТОВ "Оптметхім-215".

Так, 10 грудня 2015 року між позивачем (замовник) та ТОВ "Оптметхім-2015" (виконавець) укладено договір № 28 (т. 2 а.с. 192), відповідно до умов вказаного договору, виконавець зобов'язується за завданням замовника протягом установленого в договорі строку надавати за плату наступні послуги: навантажувальні роботи, а замовник зобов'язується оплачувати надані послуги. Ціна договору становить сукупну суму за надані та прийняті послуги, яка зазначається у актах приймання - передачі послуг. Форма оплати - безготівкова.

01 грудня 2015 року між ТОВ "Оптметхім-2015" (продавець) та позивачем (покупець) укладено договір купівлі - продажу товару № 285 (т.2 а.с.194-195), відповідно до умов, якого продавець зобов'язується передати у власність Покупцеві товар в асортименті і в кількості, встановлених у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується прийняти цей товар і сплатити за нього певну Договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних. Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки. Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції. Гарантійний термін товару зазначений в сертифікатах якості заводу виробника. Постачання товару здійснювався транспортом продавця.

На виконання умов вищевказаних договорів ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" прийняло роботи, що підтверджується актами надання послуг, а саме: № 162 від 31.12.2015 року, № 158 від 29.12.2015 року (т. 2 а.с. 203,205) та прийняло товар, що підтверджується видатковими накладними, а саме: від 22.12.2015 № 75, від 23.12.2015 року № 84, 83, від 24.12.2015 року № 86,85, від 25.12.2015 року № 87, 88 (т.2 а.с.196-202).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період грудень 2015 року у сумі 1894151 гри., та відповідають даним додатку 5 до декларації з податку на додану вартість (т.2 а.с.206).

Щодо факту транспортування товару суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що документів щодо транспортування товару від ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" до ТОВ "Оптметхім-2015" позивачем ні до перевірки, ні до суду не надано.

Враховуючи, що транспортування придбаного товару у ТОВ "Оптметхім-2015" здійснювалось відповідно до умов договору саме продавцем, а саме ТОВ "Оптметхім-2015", ТТН зберігаються у вказаного контрагента.

Відповідно до оборотно - сальдової відомості по рахунку 28 "Товари за грудень 2015 року" зазначені ТМЦ, отримані від ТОВ "Оптметхім-2015" реалізовані в повному обсязі.

Крім того, реалізація ТМЦ здійснювалась на адресу ТОВ "Транс - Ленд" за договором постачання товарів від 02.11.2015 року за № 01/11-2015, який вже досліджувався вище.

Реалізація робіт, отриманих від ТОВ "Оптметхім-2015" здійснювалась у грудні 2015 року на адресу ТОВ "Інтерком".

Так, 01 грудня 2015 року між ТОВ "Інтерком" (замовник) та позивачем укладено договір про надання послуг № 0112 (т.2 а.с. 89-90), відповідно до умов якого Виконавець зобов'язується за завданням Замовника протягом визначеного в Договорі строку надавати наступні послуги (надалі іменуються "послуги"): навантаження - розвантаження в складських приміщеннях, розташованих за адресою: Харківська обл., Харківський р-н, с. Васищево, вул. Промислова,21, а Замовник зобов'язується оплачувати надані послуги.

Відповідно до п. п.1.2 п. 2 вказаного договору, вартість навантажувально-розвантажувальних послуг встановлюється виходячи з базової ставки оплати таких робіт, з урахуванням коефіцієнта складності виконання певних робіт. Значення цього коефіцієнта наведено в Додатку 1 до цього договору, який є невід'ємною частиною цього договору.

Базові ставки послуг узгоджуються у додаткових угодах до договору, які є його невід'ємною частиною.

Позивачем з ТОВ "Інтерком" у додатку до договору про надання послуг № 0112 від 01.12.2015 року , визначено кофіцієнт складності виконання навантажувально-розвантажувальних робіт, який підписаний обома сторонами (т. 2 а.с. 91)

Також, позивачем складено розрахунок вартості наватажувально-розвантажувальних послуг за період з 01 грудня по 05 грудня 2015 року, з 07 грудня по 09 грудня 2015 року, з 16 грудня по 24 грудня 2015 року, який підписано обома сторонами (т. 2 зворотній бік а.с. 92-94).

На виконання умов договору між сторонами підписані акти здачі - прийняття робіт (надання послуг) (т. 2 а.с. 92-95).

Посилання відповідача на податкову інформацію від 12.01.2016 року № 3/22-01/39828782 Вишгородської ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Київській області щодо ТОВ "Оптметхім-2015" (39828782) з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами - постачальниками та контрагентами - покупцями за період 01.12.2015 по 31.12.2015 - суд не бере до уваги, оскільки Податковий кодекс України не ставить право платника ПДВ на податковий кредит в залежність від дії або бездіяльності його контрагентів. Якщо контрагенти не виконали свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи.

Крім того, в перевіряємий період позивач мав господарські відносини з ТОВ "Роял ОСОБА_3".

Так, між ТОВ"Роял ОСОБА_3" та позивачем укладено договір купівлі - продажу товару № 1/11-2015 від 01.10.2015 року, відповідно до умов якого, Продавець зобов'язується передати у власність Покупцеві товар в асортименті і в кількості, встановлених у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується прийняти пеи товао і сплатити за нього певну Договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних.Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки. Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції. Гарантійний термін товару зазначений в сертифікатах якості заводу виробника Постачання товару здійснюється транспортом Покупця зі складу Продавця. На прохання Покупця відправка продукції може здійснюватися прискореним способом транспортом Продавця з віднесенням додаткових витрат на рахунок Покупця.

Також, 01 жовтня 2015 року між ТОВ"Роял ОСОБА_3" та позивачем укладено договір поставки нафтопродуктів № 1/11-2015 (т.2 а.с. 177-178), відповідно до умов якого, продавець зобов'язується поставити та передати у власність покупця нафтопродукти в кількості та асортименті, що передбачені в накладних на відпуск товару, виписаних продавцем , а покупець зобов'язується прийняти товар від продавця та оплатити його загальну вартість на умовах данного договору.

Товар постачається Покупцю автомобільним транспортом на умовах FСА - завантажено в автомобільний транспорт Покупця з резервуарів нафтобаз, узгоджених Сторонами додатково, згідно Заявок, наданих Покупцем.

Товар за даним договором може постачатись на умовах СРТ - перевезення оплачене за реквізитами вказаними Покупцем у відповідних Заявках на поставку Товару. Вид розрахунків - безготівковий. Форма - платіжним дорученням.

Крім того, між ТОВ"Роял ОСОБА_3"(експедитор) та позивачем (замовник) укладено договір про надання транспортно - експедиційних послуг № 4/10-2015 від 01.10.2015 року, відповідно до якого, Експедитор надає послуги по організації перевезення найманим вантажним транспортом, довіреною особою власника якого він є, відповідно до чинного законодавства України, вимог міжнародних Конвенцій і угод в галузі міжнародних перевезень, статуту автомобільного транспорту України, правил перевезень вантажів, та інших законодавчих та нормативних актів, що регулюють правові відносини в галузі перевезень вантажів в межах України та в міжнародному сполученні. Експедитор надає одну чи декілька з наступних послуг:

- здійснює організацію перевезення вантажів автомобільним транспортом по території України на підставі відповідних заявок;

- розсилає товарно-транспортну документацію;

- здійснює розрахунки з усіма учасниками транспортного процесу;

- приймає участь у складанні актів у випадках, передбачених чинним законодавством. вирішує з замовником претензійні питання;

- за згодою сторін виконує інші доручення Замовника.

На виконання вищевказаних договорів підприємству ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" поставлено ТМЦ та надані послуги, на що були отримані наступні документи, а саме:

- видаткові накладні від 30.10.2015 року № 4,5, від 29.10.2015 року № 1,2,3, від 12.11.2015 року № 70, від 10.11.2015 року № 63, від 09.11.2015 року № 61, від 10.11.2015 року № 62;

- акт надання послуг від 31.10.2015 року № 8 (т.2 а.с. 181-190).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період жовтень у сумі 818 520 грн., за період листопад 2015 року у сумі 709015,20 грн., та відповідають даним додатку 5 до декларації з податку на додану вартість.

Розрахунки за отримані ТМЦ та послуги проводились в безготівковій формі.

Відповідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» станом на 31.12.2015 року кредиторська/дебіторська заборгованість відсутня.

Відповідно оборотно-сальдової відомості по субрахунку 685.1 «Розрахунки з інший кредиторами (в національній валюті)» рахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами» станом на 31.12.2015 року кредиторська/дебіторська заборгованість відсутня.

Матеріалами справи підтверджено, що реалізація ТМЦ та послуг, отриманих від ТОВ"Роял ОСОБА_3" здійснювалася наступними покупцями:

- ТОВ "Моноліт Констракшин"(код 39205335) на підставі договору № 1-11 від 01.11.2015 року (т.3 а.с. 1-11 ).

Відповідно до умов вказаного договору позивач (продавець) зобов'язується передати у власність Покупцеві (ТОВ "Моноліт Констракшин") товар в асортименті , в кількості , зазначеній у видаткових накладних, а Покупець зобов'язуються прийняти цей товар і сплатити за нього певну договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних.

Постачання Товару здійснюється транспортом Покупця зі складу Продавця. На прохання Покупця відправка продукції може здійснюватися прискореним способом транспортом Продавця з віднесенням додаткових витрат на рахунок Покупця.

На виконання вказаного договору позивачем виписані видаткові накладні: від 30.11.2015 року № 231, 232, 233,234,235,236,237,238,239,240.

Податкові накладні оформлені по факту постачання товарно-матеріальних цінностей.

- ТОВ "Транс Ленд" (код 34749570) на підставі договору від 01/11-2015 від 01.11.2015, який вже досліджений судом (т. 3 а.с.32-33).

- ТОВ "Айронстіл" (код 39657961) на підставі договору постачання від 01.10.2015 року № 1/10-2015 (т.2 а.с. 215-217).

На виконання вказаного договору позивачем виписані видаткові накладні: від 25 грудня 2015 року № 262, від 24.12.2015 року № 219 (т. 2 а.с. 217-218).

Позивачем надано до суду копію товарно-транспортної накладної (т.2 а.с. 219-220), з якої вбачається, що товар поставлений постачальником автомобілем Skoda Super AE 0039 ET на адресу приміщення покупця ТОВ "Айронстіл" - Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Красіне, вул. Центральна, б.64А/5.

Податкові накладні оформлені по факту постачання товарно-матеріальних цінностей.

- ТОВ "Океан-Комплексні рішення" (код 38482946) на підставі договору купівлі продажу товару № 153 (т.2 а.с. 223-224).

На виконання вказаного договору позивачем виписані видаткові накладні:від 30.11.2015 року № 159,241 (т.2 а.с. 227-228).

Податкові накладні оформлені по факту постачання товарно-матеріальних цінностей.

- ТОВ"Клімтехінвест" (код 37762987) на підставі договору № 15/9-2015 від 15.09.2015 року (т.2 а.с. 230-231).

Поряд із цим, судом встановлено, що позивач у перевіряємому періоді мав господарські відносини з ТОВ "Компанія Пром - Технологія".

Так, між позивачем (замовник) та ТОВ "Компанія Пром - Технологія"(виконавець) укладено договір про надання комплексу послуг від 10.12.2015 року № 28 (т. 2 а.с. 134-135), відповідно до умов якого, виконавець зобов'язується за завданням Замовника протягом установленого в договорі строку надавати за плату наступні послуги:

- навантажувальні роботи

- послуги з дослідження кон'юктури ринку збуту

а замовник зобов'язується оплачувати надані послуги.

Ціна договору становить сукупну суму за надані та прийняті послуги, яка зазначається у актах приимання-передачі послуг.

Також, 10.12.2015 року позивачем (замовник) та ТОВ "Компанія Пром - Технологія"(виконавець) укладено договір про надання комплексу послуг № 29 (т. 2 а.с. 140-142), відповідно до якого виконавець зобов'язується за завданням замовника протягом установленого в договорі строку надавати за плату наступні послуги:

- технічне діагностування техніки та обладнання згідно переліку, а замовник зобов'язується оплачувати надані послуги.

Ціна договору становить сукупну суму за надані та прийняті послуги, яка зазначається у актах приимання-передачі послуг.

На виконання вищевказаних договорів, підприємством ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" отримані наступні документи, а саме:

- акти надання послуг від 29.12.2015 № 20, від 31.12.2015 року № 21 (т.2 а.с. 136-137 та акти здачі - приймання наданих послуг (т.2 а.с. 143-150).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період грудень 2015 року у сумі 710021 грн., та відповідають даним додатку 5 до декларації з податку на додану вартість.

Отримані від ТОВ "Компанія Пром - Технологія" роботи та послуги в подальшому реалізовані на адресу наступних контрагентів-покупців:

- ТОВ "Інтерком" (код 39452074) на підставі договору № 0112 від 01.12.2015 року (т.2 а.с. 89-90).

- ТОВ "Клімтехінвест" (код 37762987) на підставі договору від15.09.2015 року № 15/9-2015 (т. 2. а.с. 230-231).

Позивач у перевіряємому періоді мав господарські відносини з ТОВ "Інтерпромтехснаб ЛТД".

Так, 23.01.2015 року між позивачем (замовник) та ТОВ"Інтерпромтехснаб ЛТД" укладено договір про надання комплексу послуг № 23/1 (т.3 а.с. 152-153), відповідно до умов якого, у виконавець зобов'язується за завданням Замовника протягом установленого в договорі строку надавати за плату наступні послуги:

- послуги по завантаженню та розвантаженню;

- послуги зберігання на складах;

- послуги пов'язані з передпродажною підготовкою товару,

а замовник зобов'язується оплачувати надані послуги.

Ціна договору становить сукупну суму за надані та прийняті послуги, яка зазначається у актах приимання-передачі послуг.

Форма оплати - безготівкова.

На виконання вказаного договору, підприємством ТОВ «ТПК Укрторгімпорт» отримано наступні документи:

- акти надання послуг від 23.01.2015 № 3,4, від 26.01.2015 № 5, від 27.01.2015 № 6, від 30.01.2015 № 8, від 28.01.2015 № 7, від 23.02.2015 № 34,19,23,25, 26,27, 31, від 24.02.2015 № 20,24, 32, від 25.02.2015 № 21, від 26.02.2015 № 22, від 26.06.2016 № 45, 47, від 15.12.2015 № 56,57 (т.2 а.с.154-175).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період лютий 2015 року у сумі 138 915 грн., за період грудень 2015 року у сумі10 200,00 грн. та відповідають даним додатку 5 до декларації з податку на додану вартість.

Під час судового засідання встановлено, що корисні властивості від наданих послух ТОВ"Інтерпромтехснаб ЛТД" використані у власній господарській діяльності.

01 серпня 2015 року між ТОВ "Стимоіл-Компані" (продавець) та позивачем укладено генеральний договір поставки нафтопродуктів № 1-8/2015 (т.2 а.с. 130-131), відповідно до умов якого, Продавець зобов'язується передати у власність Покупцеві товар в асортименті і в кількості, встановлених у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується прийняти цей товар і сплатити за нього певну Договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних.

Загальна кількість Товару за даним Договором становить суму кількості поставленого протягом терміну дії договору товару, згідно накладних на відпуск.

Товар постачається Покупцю автомобільним транспортом на умовах FСА завантажено в автомобільний транспорт Покупця з резервуарів нафтобаз, узгоджених Сторонами додатково, згідно Заявок, наданих Покупцем.

Товар за даним договором може постачатись на умовах СРТ - перевезення оплачене за реквізитами вказаними Покупцем у відповідних Заявках на поставку Товару.

Вид розрахунків - безготівковий. Форма - платіжним дорученням.

Приймання товару за кількістю та якістю та якістю здійснюється Покупцем:

- при поставці товару на умовах FСА - в місці завантаження товару у наданий покупцем транспорт;

- при поставці товару на умовах СРТ - в місці вивантаження товару, вказаному у відповідному Додатку.

На виконання вказаного договору, підприємством ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" отримано наступні документи:

видаткову накладну № 1 від 25.08.2015 року (т.2 а.с.132).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період жовтень 2015 року у сумі 103700 грн., та відповідають даним додатку 5 ДО декларації з податку на додану вартість.

Відповідно банківських виписок розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі.

Транспортування зазначених ТМЦ здійснювалось відповідно до товарнотранспортної накладної: № 10/8/2015 від 25.08.2015 року.

Згідно рахунку 28 «Товари» відображено номенклатуру топливо РТ (керосин). Топливо РТ (керосин) реалізовано наступним контрагентам-покупцям:

- ТОВ ПАТ " Шахта імені ОСОБА_4" код 174846 на підставі договору № 13 від 15.07.2015 року (т.3 а.с. 7-8), відповідно до умов якого, постачальни зобов'язується здійснювати поставку товару покупцю, а покупець прийняти та здійснити його оплту відповідно до умов даного договору.

На виконання умов договору позивач видав видаткові накладні: від 15.07.2015 року № 93, від 22.07.2015 року № 102, від 26.08.2015 року № 118, від 28.07.2015 року № 105 (т. 3 а.с. 9,12,15).

Право на віднесення сум до податкового кредиту підтверджено реєстром податкових накладних на суму проданих товарно - матеріальних цінностей, що відповідає вказаним показникам у накладних, у відповідності до вимог податкового законодавства (т. 3 а.с. 26).

Факт оплати підтверджується платіжними дорученнями (т. 3 а.с. 22-25).

Факт транспортування підтверджується товарно -транспортними накладними № 14/7/2015 від 15.07.2015 року, № 13/7/2015 від 21.07.2015 року, № 27/7/2015 від 26.08.2015,№ 16/7/2015 від 27.07.2016 року (т.3 а.с. 4,14,17,18,21).

- ТОВ "Моноліт Констракшин" код 39205335 на підставі договору № 1-11 від 01.11.2015 року, який досліджений вище.

Крім того, у перевіряємий період позивач мав господарські відносини з ТОВ НВФ "Екостар МК ЛТД".

Так, 01.10.2015 року між ТОВ НВФ "Екостар МК ЛТД" (продавець) та позивачем (покупець) укладено договір купівлі - продажу № 3/10-2015 (т. 2 а.с. 207-208), відповідно до умов якого, продавець зобов'язується передати у власність Покупцеві товар в асортименті і в кількості, встановлених у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується Прийняти цей товар і сплатити за нього певну Договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних.

Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки.

Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції.

Гарантійний термін товару зазначений в сертифікатах якості заводу виробника.

Постачання товару здійснюється транспортом Покупця зі складу Продавця. На прохання Покупця відправка продукції може здійснюватися прискореним способом транспортом Продавця з віднесенням додаткових витрат на рахунок Покупця.

На виконання вказаного договору, підприємству ТОВ «ТПК Укрторгімпорт» [^ поставлено ТМЦ, на що було отримано наступні документи:

- видаткові накладні від 10.11.2015 № 14, 13,12,11 (т.2 а.с.209-2012).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період листопад 2015 року у сумі 1615889,2 грн. та відповідають даним додатку 5 до декларації з податку на додану вартість (т. 2 а.с. 214).

Розрахунки за отримані ТМЦ та послуги проводились в безготівковій формі (т.2 а.с 213).

Позивачем здійснювалася реалізація ТМЦ та послуг, отриманих від ТОВ НВФ "Екостар МК ЛТД" наступними покупцями:

- ТОВ "Транс - Ленд" код 34749570 на підставі договору постачання від 01.11.2015 року за № 01/11-2015.

- ТОВ "Айронстіл" код 39657961 на підставі договору № 1/10-2015.

- ТОВ "Океан-Комплексні рішення" код 38482946 на підставі договору купівлі продажу від 01.11.2015 року за № 153 (т.2 а.с. 223-224).

Поряд із цим, у перевіряємий період позивач мав господарські відносини з ТОВ "Дабест".

Так, 01.12.2015 року між ТОВ "Дабест"(продавець) та позивачем (покупець) укладено договорів купівлі - продажу № 1 (т. 2 а.с. 14-15), відповідно до якого, продавець зобов'язується передати у власність Покупцеві товар в асортименті і в кількості, встановлених у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується прийняти цей товар і сплатити за нього певну Договором грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних.

Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки.

Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції.

Гарантійний термін товару зазначений в сертифікатах якості заводу виробника.

Постачання товару здійснюється транспортом Покупця зі складу Продавця. На прохання Продавця з віднесенням додаткових витрат на рахунок Покупця.

Крім того, між позивачем (замовник) та ТОВ "Дабест" (виконавець) укладено договір про надання комплексу послуг від 01.12.2015 № 2 (т. 2 а.с. 23), відповідно до якого, у виконавець зобов'язується за завданням Замовника протягом установленого в договорі строку надавати за плату наступні послуги:

- навантажувальні роботи;

- гнуття композитних панелей та откосів ;

- виготовлення та встановлення композитних панелей;

- порізка.

а замовник зобов'язується оплачувати надані послуги.

Ціна договору становить сукупну суму за надані та прийняті послуги, яка зазначається у актах приимання-передачі послуг.

На виконання вказаних договорів, підприємством ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" отримано наступні документи:

- видаткові накладні від 15.12.2015 року № 37,36,35, від 16.12.2014 року № 38,від 21.12.2015 року № 43, від 23.12.2015 року № 44, від 25.12.2015 року № 46 (т. 2 а.с. 16-22);

- акти наданих послуг від 16.12.2015 № 39, від 17.12.2015 № 40, від 20.12.2015 року № 41, від 21.12.2015 року № 42, від 25.12.2015 року № 45, від 26.12.2015 № 47, від 27.12.2015 року № 48, від 28.12.2015 року № 49, від 09.12.2015 року № 34.

Крім того, сторонами підписано акт приймання - передачі наданих послуг за договором про надання послуг № 2 від 01.12.2015 року.

Згідно даних бази ЄРПН на адресу ТОВ «Укрторгімпорт» від ТОВ «Дабест» виписано та зареєстровано податкові накладні (т. 2 а.с. 53).

Суми податку на додану вартість відображено у реєстрі отриманих податкових накладних за період грудень 2015 року у сумі 4 578 617,36 грн., та відповідають даним додатку 5 до декларації з податку на додану вартість.

Розрахунки за отримані ТМЦ та послуги в перевіряємому періоді проводились у безготівковому вигляді шляхом перерахування грошових коштів на розрахункових рахунках.

При аналізі даних бухгалтерського обліку ТОВ «ТПК Укрторгімпорт», зазначені послуги, отримані від ТОВ «Дабест», були частково реалізовані у періоді грудень 2015 року.

Реалізація послуг здійснювалась на адресу:

- ТОВ «Інтеркорм», код 39452074 (договір постачання №131115 від 13.11.2015).

- ТОВ "Базис Профнастил", код 36458555 (договір постачання №158 від 01.12.2015).

Таким чином, послуги в сумі 2498475 грн. (без ПДВ) підприємством було відображено у складі витрат при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, як використані у власній діяльності. Крім того, ПДВ у сумі 499695 грн. включено до складу податкового кредиту як використаний у власній діяльності.

Крім того, у перевіряємий період встановлено, що 25 грудня 2015 року між ТОВ "Ред Алерт"(продавець) та позивачем (покупець) укладено договір купівлі - продажу № 30 (т. 2 а.с 126-127).

Відповідно до умов вищевказаного договору, продавець зобов'язується передати у власність покупцеві товар в асортименті і в кількості, встановлених у видаткових накладних, а покупець зобов'язується прийняти цей товар і сплатити за нього встановлену договором грошову суму (ціну) у розмірі визначеному у видаткових накладних. Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки.

Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції.

Покупець зобов'язується прийняти цей товар і сплатити за нього встановлену договором грошову суму (ціну) у розмірі визначеному у видаткових накладних. Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки.

Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції.

Гарантійний термін товару зазначений в сертифікатах якості заводу виробника.

Постачання товару здійснюється транспортом покупця зі складу продавця. На прохання покупця відправка продукції може здійснюватися прискореним способом транспортом продавця з віднесенням додаткових витрат на рахунок покупця.

На виконання умов договору ТОВ "ТПК Укрторгімпорт" прийняло товар, що підтверджується видатковою накладною : № 109 від 30 грудня 2015 року (т. 2 а.с.128).

Право на віднесення сум до податкового кредиту підтверджено податковими накладними оформленими підприємством придбаних товарно - матеріальних цінностей, що відповідає вказаним показникам у вищевказаних видаткових накладних, у відповідності до вимог податкового законодавства, а саме № 109 та № 110 від 30 грудня 2015 року.

Розрахунок здійснювався у безготівковій формі, та проведено в повному обсязі.

Поряд із цим, між позивачем (замовник) та ТОВ "Ред Алерт" (виконавець) укладено договір про надання комплексу послуг № 31 від 10.12.2015 року (т.2 а.с. 123-124).

Відповідно до зазначеного договору виконавець зобов'язується за завданням замовника протягом установленого в договорі строку надавати за плату наступні послуги:

- проведення маркетингових досліджень;

- проведення дослідження ринку продукції (послуг) бізнес-плану;

- ринково-економічний аналіз;

- розрахунок основних показників рентабельності;

- фінансовий аналіз у вигляді підсумкових результатів,

а замовник зобов'язується оплачувати надані послуги.

Ціна договору становить сукупну суму за надані та прийняті послуги, яка зазначається у актах приимання-передачі послуг.

На виконання умов цього договору складений та підписаний акт надання послуг № 110 від 30.12.2015 року (т.2 а.с. 129).

При аналізі даних бухгалтерського обліку та наданих за грудень 2015 року зазначені послуги, отримані від ТОВ «Ред Алерт», були реалізовані на адресу ТОВ «Ірбіс Лтд», код 20340548 на підставі договору № 1225-2015 від 12.10.2015 року.

Крім того, у грудні 2015 року між позивачем (продавець) та ТОВ Фірма "Констракшин груп Інтернешинл" (покупець) укладено договір від 01.12.2015 року № 160.

Відповідно до умов, якого продавець зобов'язується передати у власність покупцеві товар в асортименті і в кількості, встановлених у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується прийняти цей товар сплатити за нього певну Договором Грошову суму (ціну) у кількості зазначеній в видаткових накладних.

Ціна одиниці товару включає вартість товару, упаковки.

Якість товару має відповідати нормативній документації виробника продукції.

Гарантійний термін товару зазначений в сертифікатах якості заводу виробника.

Постачання товару здійснюється транспортом Покупця зі складу Продавця. На прохання Покупця відправка продукції може здійснюватися прискореним способом Транспортом Продавця з віднесенням додаткових витрат на рахунок Покупця.

Оцінивши перелічені первинні документи за правилами ст.86 КАС України, суд доходить висновку, що зміст оглянутих документів містить назву документа (форми), дату та місце складання, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, особистий підпис особи, яка брала участь у здійсненні господарської операції, первинні документи виписані реально існуючими суб'єктами права.

Оглянуті документи не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", ст.44 Податкового кодексу України, п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за №168/704; далі за текстом - Положення №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, призвели до зміни в структурі активів платника податків, а відтак сприймаються судом як належні та допустимі докази реальності вчинення господарських операцій.

Таким чином, надаючи оцінку всім наявним в матеріалах справи договору, податковим накладним, накладним, платіжним дорученням, товарно-транспортним накладним та іншим первинним документам, якими позивач доводе перед судом реальність здійснення господарської операції, суд, досліджуючи їх, встановлює наявність обставин реальності здійснення господарських операцій платника податку, на підставі яких таким платником були сформовані дані податкового обліку.

Реальність здійснення господарських операцій між позивачем і контрагентами підтверджується також фактом подальшого використання придбаного позивачем товару у власній господарській діяльності.

Таким чином, надаючи оцінку всім наявним в матеріалах справи договорам, податковим накладним, накладним, платіжним дорученням та іншим первинним документам, якими позивач доводе перед судом реальність здійснення господарської операції, суд, досліджуючи їх, встановлює наявність обставин реальності здійснення господарських операцій платника податку, на підставі яких таким платником були сформовані дані податкового обліку.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем включено до складу податкового кредиту суми з придбання товару у контрагентів за відповідний період.

На час укладання та виконання зазначених вище договорів контрагенти позивача, зареєстровані як юридичні особи та є платниками податку на додану вартість, що встановлено в ході розгляду справи та не заперечується сторонами .

Водночас, слід зазначити, що сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце.

Крім того, суд звертає увагу, що Податковий кодекс України не ставить право платника ПДВ на податковий кредит в залежність від дії або бездіяльності його контрагентів. Якщо контрагенти не виконали свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи.

Висновок про те, що платник не несе відповідальності за порушення, допущені його контрагентом узгоджується з практикою Європейського Суду (Рішення Європейського Суду від 22 січня 2009 року у справі «Булвес» АД проти Болгарії (заява № 3991/03), відповідно до п. 714 якого, визначено, що компанія-заявник не повинна нести відповідальність за наслідки невиконання постачальником його обов'язків щодо своєчасного декларування ПДВ і, як наслідок, сплачувати ПДВ повторно разом із пенею. Суд вважає, що такі вимоги прирівнюються до надзвичайного обтяження для компанії-заявника, що порушило справедливий баланс, який повинен був підтримуватися між вимогами загальних інтересів та вимогами захисту права власності.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В ході судового розгляду відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів належним чином правомірність прийнятого ним рішення.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Розподіл удових витрат здійснюється у відповідності до положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись ст.19 Конституції України, ст. ст. 11, 70,71,83,94. 160-163, 167, 186 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК "Укрторгімпорт" до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області від 23.06.2016 року №0000741403; №0000771403; №0000761403; №0000751403.

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 19 грудня 2016 року.

Суддя О.В. Панченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2016
Оприлюднено27.12.2016
Номер документу63547052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5413/16

Постанова від 24.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 20.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 18.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 26.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 07.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні