Постанова
від 21.12.2016 по справі 820/5239/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21 грудня 2016 р. № 820/5239/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

при секретарі судового засідання - Самігулліній К.В.

за участю

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Амкріс" до Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Управління Державної казначейської служби України у Червонозаводському районі м. Харкова про стягнення пені,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Амкріс», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 05.12.2016р., просить стягнути на свою користь з відповідача за рахунок державного бюджету пеню у розмірі 435918,38 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що у строки, визначені Податковим кодексом України він направив на адресу першого відповідача в електронному вигляді декларації з ПДВ за жовтень, листопад, грудень 2015 року, січень, лютий, березень, квітень 2016 року. При цьому, він задекларував до бюджетного відшкодування на свій рахунок суми за наведені періоди. Позивач зазначає, що перший відповідач мав протягом визначених термінів надати органу, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню на користь платника податків з бюджету, а останній мав видати платнику податків зазначену у висновку суму бюджетного відшкодування.

Позивач вказує, що отримав суми бюджетного відшкодування, які були перераховані йому із порушенням строків, визначених чинним законодавством, в зв'язку з чим він отримав право на стягнення на свою користь пені за кожен день неперерахування на його рахунок відшкодування податку на додану вартість, оскільки суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного ст. 200 Податкового кодексу України строку вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки НБУ, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

У судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, з урахуванням уточнень.

Відповідач, згідно наданих до суду письмових заперечень, позов не визнав та пояснив, що за приписами Податкового кодексу України, з дати подання декларації про відшкодування з бюджету коштів може пройти 40 днів, за які сума пені не повинна нараховуватись, проте позивачем дану обставину при обрахуванні суми пені не взято до уваги. Також зазначив, що для стягнення пені передбачений загальний строк позовної давності у 6 місяців з моменту коли платник податків дізнався про порушення свого права, який позивачем у даній справі дотримано не було.

У судовому засіданні представник відповідача позов також не визнав з підстав, викладених в наданих до суду письмових запереченнях.

Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивач перебуває на обліку в ДПІ Червонозаводського району м. Харкова з 24.01.2005р. за № 3991.

Починаючи з 01.07.2012р. позивач отримав право на автоматичне бюджетне відшкодування податку на додану вартість, відповідаючи критеріям, зазначеним в п.200.19 ст.200 Податкового кодексу України.

Позивач відповідно до вимог ст. 202 розділу V Податкового кодексу України застосовує звітний (податковий) період, який дорівнює один календарний місяць.

Позивачем у строки, встановлені Податковим кодексом України, в електронному вигляді направлено на адресу першого відповідача податкові декларації з податку на додану вартість за жовтень 2015 року - 18.11.2015р., за листопад 2015 року - 18.12.2015р. , за грудень 2015 року - 18.01.2016р., за січень 2016 року - 19.02.2016р., за лютий 2016 року - 17.03.2016р., за березень 2016 року - 15.04.2016р., та за квітень 2016 року 17.05.2016р., які отримано останнім, що сторонами у справі не заперечується.

При цьому позивач виконав вимоги п.п. б п. 200.4 ст.200 Податкового кодексу України та задекларував до бюджетного відшкодування на свій рахунок у банку суми за жовтень 2015 року 1496230,00 грн., за листопад 2015 року 1624376,00 грн., за грудень 2015 року 1223609,00 грн., за січень 2016 року 2040066,00 грн., за лютий 2016 року 2607882,00 грн., за березень 2016 року 2717580,00 грн., за квітень 2016 року 2134357,00 грн.

На виконання п.200.7. та п.200.8 ст.200 Податкового кодексу України позивач, маючи право на отримання бюджетного відшкодування, прийняв рішення про повернення сум бюджетного відшкодування та подав першому відповідачу податкову декларації та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування за жовтень 2015 року 1496230,00 грн., за листопад 2015 року 1624376,00 грн., за грудень 2015 року 1223609,00 грн., за січень 2016 року 2040066,00 грн., за лютий 2016 року 2607882,00 грн., за березень 2016 року 2717580,00 грн., за квітень 2016 року 2134357,00 грн., з розрахунками суми бюджетного відшкодування та з урахуванням того, що митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронних митних декларацій відповідно до закону.

У зв'язку із цим суд зазначає, що згідно п. 200.18. ст. 200 Податкового кодексу України, платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті, подали відповідну заяву та відповідають критеріям, визначеним п. 200.19 цієї статті, мають право на автоматичне бюджетне відшкодування податку. Автоматичне бюджетне відшкодування здійснюється за результатами камеральної перевірки, яка проводиться протягом 20 календарних днів, наступних за граничним терміном отримання податкової декларації, та відповідно до вимог, визначених ст. 76 цього Кодексу. Тобто, по деклараціям за жовтень 2015 року - до 10.12.2015р. та за листопад 2015 року - до 10.01.2016р.

Відповідно до змін, внесених Законом України від 24.12.2015 №909-VIII, яким було скасовано п. 200.18. ст. 200 Податкового кодексу України, передбачено, що починаючи з декларації за грудень 2016 року, яку платники податків подають до контролюючого органу у лютому, застосовується загальне правило щодо проведення камеральної перевірки декларації з ПДВ, що передбачено п. 200.10 ст. 200 ПКУ.

Таким чином, протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган повинен був провести камеральну перевірку заявлених у ній даних, а саме: за грудень до 19.02.2016р., за січень до 23.03.2016р.; за лютий до 21.04.2016р.; за березень до 20.05.2016р.; за квітень до 19.06.2016р.- включно.

При цьому п.п. 200.18.1. п. 200.18 ст. 200 Податкового кодексу України наголошує на тому, що контролюючий орган зобов'язаний протягом трьох робочих днів після закінчення перевірки надати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає автоматичному відшкодуванню з бюджету.

У подальшому, відповідно до п.п. 200.18.2. п. 200.18 ст. 200 Податкового кодексу України орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, надає платнику податку суму автоматичного бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом трьох операційних днів після отримання висновку контролюючого органу. Такі вимоги стосуються декларацій з ПДВ за жовтень-листопад 2015 року включно.

З урахуванням наведеного, на підставі п.п. 200.18.1. та 200.18.2 п. 200.18. ст.200 Податкового кодексу України перший відповідач був зобов'язаний протягом трьох робочих днів після закінчення перевірки (тобто включно до 15.12.2015р., 13.01.2016 - відповідно за жовтень-листопад 2015 року) надати другому відповідачу висновок із зазначенням сум, що підлягають автоматичному відшкодуванню з бюджету. Другий відповідач повинен був протягом трьох операційних днів (тобто включно до 18.12.2015, 18.01.2016 - за відповідні місяці) після отримання висновків від першого відповідача надати позивачу суми автоматичного бюджетного відшкодування у розмірі за жовтень 2015 року 1496230,00 грн., за листопад 2015 року 1624376,00 грн. шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.

Починаючи з декларації за грудень 2016 року застосовується наступне правило щодо надання висновків та перерахування коштів.

Відповідно до п. 200.12 ст. 200 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний протягом п'яти робочих днів після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Тобто за деклараціями з ПДВ за грудень 2015 року - квітень 2016 року контролюючий орган був зобов'язаний у строк по 26.02.2016р., 30.03.2016р., 28.04.2016р., 27.05.2016р., 24.06.2016р. включно подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Згідно п.200.13 ст.200 Податкового кодексу України, на підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, повинен був видати платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу. Таким чином, щодо сум бюджетного відшкодування по деклараціям за грудень 2015 року 1223609,00 грн., за січень 2016 року 2040066,00 грн., за лютий 2016 року 2607882,00 грн., за березень 2016 року 2717580,00 грн., за квітень 2016 року 2134357,00 грн. у строки: 05.03.2016, 06.04.2016, 05.05.2016, 03.06.2016, 01.07.206 включно.

Як встановлено судом, позивач на дату звернення до суду отримав суми наведеного вище бюджетного відшкодування, а саме: 29.01.2016р. отримано суми відшкодування ПДВ за жовтень-листопад 2015 року, 27.05.2016р. отримано суми відшкодування ПДВ за січень 2016 року, 08.07.2016р. отримано суми відшкодування ПДВ за грудень 2015 року та 25.07.2016р. отримано суми відшкодування ПДВ за лютий-квітень 2016 року.

З огляду на викладене вбачається, що відповідачі не виконали своєчасно свої обов'язки, покладені на них чинним законодавством України, та в результаті такої бездіяльності позивач своєчасно не отримав автоматичне бюджетне відшкодування за жовтень 2015 року - квітень 2016 року.

Слід зауважити, що п. 200.23. ст. 200 Податкового кодексу України надає позивачу право щодо стягнення пені за кожен день неперерахування на його рахунок відшкодування податку на додану вартість, зокрема, за вказаною нормою, суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість, на суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Виходячи з викладеного позивач має право на нарахування пені на суму такої заборгованості на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Сума пені на дати погашення заборгованості бюджетного відшкодування ПДВ складає 435918,38 грн., що підтверджується розрахунком, наданим позивачем до суду.

Щодо строків позовної давності по заявлених позивачем вимогах суд зазначає, що п. 43.3. ст. 43 ПКУ визначено обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Крім цього, існує зустрічна норма Податкового кодексу України, згідно якої суб'єкти податковий орган має право за стягнення заборгованості та нарахування пені з платників податків у встановлені строки, а саме:

пункт 102.1. ст. 102 Податкового кодексу України передбачає, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.

Таким чином, слушною є позиція, за якою дану норму можна застосовувати за аналогією та вважати, що строк у 1095 днів від дня виникнення заборгованості бюджету не минув, і тому позивач має законне право на стягнення всієї суми пені, заявленої в уточненій позовній заяві від 05.12.2016р.

Враховуючи наведене та керуючись ст. ст. 11, 12, 52, 55, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Амкріс" до Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Управління Державної казначейської служби України у Червонозаводському районі м. Харкова про стягнення пені - задовольнити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Амкріс" (адреса: 61030, м.Харків, вул. Біологічна, 19, код ЄДРПОУ: 33290318) зі Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області за рахунок державного бюджету пеню у сумі 435918 (чотириста тридцять п'ять тисяч дев'ятсот вісімнадцять) грн. 38 коп. за реквізитами: отримувач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Амкріс", код ЄДРПОУ - 33290318, поточний рахунок №26001037918301 в АТ "УкрСиббанк" м.Харків, МФО 351005.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Амкріс" (адреса: 61030, м.Харків, вул. Біологічна, 19, код ЄДРПОУ: 33290318) судовий збір у розмірі 6538 (шість тисяч п'ятсот тридцять вісім) грн. 78 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області (61001, м.Харків, вул. Богдана Хмельницького, буд.17, код ЄДРПОУ 39858581).

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 23 грудня 2016 року.

Суддя Панченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2016
Оприлюднено27.12.2016
Номер документу63648818
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5239/16

Постанова від 23.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні