ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
23 листопада 2016 року м. Київ К/800/31949/16
Суддя Вищого адміністративного суду України Усенко Є.А., розглянувши касаційну скаргу Державної фіскальної служби України (далі - ДФС)
на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва
та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 01.11.2016
у справі № 826/7035/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ерідан-2011»
до Державної фіскальної служби України
про визнання протиправною відмову, зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
ДФС 23.11.2016 (згідно зі штампом вхідної кореспонденції) звернулась до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 01.11.2016.
Касаційна скарга підлягає залишенню без руху: документ про сплату судового збору до касаційної скарги не додано, а заявлене клопотання про звільнення від сплати судового збору не обґрунтовано в тій мірі, яка б давала підстави для його задоволення (ДФС посилається на те, що є бюджетною установою, фінансування якої здійснюється згідно з кошторисом, який затверджується на календарний рік один раз; зазначає при цьому, що платіжне доручення про сплату судового збору буде надано додатково); касаційна скарга підписана представником особи, документ на підтвердження повноважень якого оформлений без дотримання нормативно встановлених вимог.
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI, зі змінами, внесеними Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо сплати судового збору" від 22.05.2015 № 484-VIII (редакція діє з 01.09.2015), ставка судового збору за подання касаційної скарги на рішення суду встановлена у розмірі 120 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Відповідно до частини 1 статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Статтею 8 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Фінансування витрат на оплату судового збору для державних органів із державного бюджету передбачено за кодом економічної класифікації 2800 "Інші поточні платежі", розмір яких щорічно затверджується відповідним кошторисом.
Відповідно до паспорту бюджетної програми на 2016 рік, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.02.2016 № 84, за відомчою класифікацією видатків (КПКВК) 3507010 затверджено напрями використання бюджетних коштів із загального фонду для сплати судового збору органами Державної фіскальної служби у розмірі 710 982,70 тис. грн.
Особа, яка вважає, що в неї існують перешкоди для доступу до правосуддя через неможливість сплатити судовий збір з певних причин, може подати до суду відповідне клопотання з обґрунтуванням доводів про наявність таких перешкод та підтвердженням цих доводів відповідними доказами.
Заявляючи клопотання про звільнення від сплати судового збору, ДФС посилається на недостатній рівень фінансування видатків на сплату судового збору, водночас докази на підтвердження відсутності можливості сплатити судовий збір на дату подання касаційної скарги (зокрема, про відсутність бюджетного фінансування на сплату судового збору згідно з кошторисом витрат, затвердженим для ОДПІ на 2016 рік в розрізі календарних місяців; довідки територіального органу ДКС України щодо фактичного стану фінансування видатків на сплату судового збору; виписки з казначейського рахунку ДФС станом на дату подання касаційної скарги, тощо ), не надає.
Згідно з частиною 4 статті 213 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга підписується особою, яка її подає, або її представником, який додає оформлений належним чином документ про свої повноваження.
Відповідно до статті 58 цього Кодексу повноваження представників підтверджуються довіреністю.
Копії, які видаються, зокрема, органами державної влади України, повинні бути засвідчені з додержанням вимог пунктів 5.26, 5.27 Національного стандарту України "Державна уніфікована система організаційно - розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів ДСТУ 4163-2003", затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55. Так, завіряти документи слід із зазначенням назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, з відміткою "З оригіналом згідно", засвідченою печаткою та дати засвідчення копії.
Додана до касаційної скарги світлокопія довіреності ДФС від 28.09.2016 на ім'я Бідзяна А.К. не відповідає вищевказаним вимогам Національного стандарту України "Державна уніфікована система організаційно - розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів ДСТУ 4163-2003", оскільки не засвідчена відповідно до вище наведених нормативних вимог.
Відповідно до частини 3 статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 213 цього Кодексу, застосовуються правила статті 108 цього Кодексу.
Керуючись статтями 108, 165, 213, 214 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 01.11.2016 у справі № 826/7035/16 залишити без руху, надавши відповідачу строк для усунення вищевказаних недоліків касаційної скарги протягом тридцяти днів з моменту отримання ухвали про залишення касаційної скарги без руху.
Роз'яснити, що відповідно до статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга буде повернута та вважатись неподаною, якщо особа, що подає касаційну скаргу, не усуне зазначені недоліки касаційної скарги до вказаного строку або не заявить клопотання про його продовження.
Суддя
Вищого адміністративного
суду України Є.А. Усенко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2016 |
Оприлюднено | 26.12.2016 |
Номер документу | 63652085 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Усенко Є.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні