Рішення
від 20.12.2016 по справі 915/1150/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2016 року Справа № 915/1150/16

м. Миколаїв.

Господарський суд Миколаївської області,

головуючий суддя Коваль Ю.М.,

при секретарі Яйченя К.М.,

з участю представників сторін:

від позивача - прокурора Бескровної І.І.,

від відповідача-1 - ОСОБА_1, дов. від 04.01.2016 р. № 13/03.1-27,

від відповідача-2 ОСОБА_2, дов. від 16.11.2016 р.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом керівника Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області,

55213, вул. І.Виговського, 18, м. Первомайськ, Миколаївська область,

в інтересах держави

до відповідачів:

1) Первомайської міської ради Миколаївської області,

55213, вул. Грушевського, 3, м. Первомайськ, Миколаївська область,

2) товариства з обмеженою відповідальністю В«Флора.В» ,

55200, вул. Гагаріна, 29, м. Первомайськ, Миколаївська область,

про визнання незаконним та скасування пункту рішення органу місцевого самоврядування, визнання недійсним на майбутнє договору оренди землі, скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису про реєстрацію права оренди на земельну ділянку та повернення земельної ділянки, -

В С Т А Н О В И В:

Керівник Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області звернувся до Первомайської міської ради Миколаївської області та товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) В«Флора.В» з позовною заявою, котра містить наступні вимоги:

В« 1. Порушити провадження у справі.

2. Визнати незаконним та скасувати пункт 4 рішення Первомайської міської ради від 26.08.2016 № 16, яким вирішено надати в оренду ТОВ В«Флора.В» терміном на 20 років земельну ділянку площею 2,1197 га (кадастровий номер 4810400000:06:081:0054) для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури по вул. Гагаріна, 29 у м. Первомайськ з моменту припинення права постійного користування зазначеною земельною ділянкою КП В«ФлораВ» .

3. Визнати недійсним на майбутнє укладений 01.09.2016 між Первомайською міською радою та ТОВ В«Флора.В» договір оренди землі, на підставі якого передано в оренду підприємству земельну ділянку з кадастровим номером 4810400000:06:081:0054.

4. Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис № 16179347 від 01.09.2016 про реєстрацію права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 4810400000:06:081:0054 за товариством з обмеженою відповідальністю В«Флора.В» (ЄДРПОУ 38395534).

5. Зобов'язати ТОВ В«Флора.В» Повернути територіальній громаді в особі Первомайської міської ради земельну ділянку з кадастровим номером 4810400000:06:081:0054 по вул. Гагаріна, 29 у м. ПервомайськВ» .

Позивач також просить суд про стягнення з відповідачів грошових коштів на відшкодування витрат з оплати позовної заяви судовим збором.

Вимоги обґрунтовано тим, що приймаючи оспорюване рішення Первомайська міськрада діяла всупереч чинного законодавства України, зокрема, ст.19 Конституції України, ст. 24 Закону України В«Про місцеве самоврядуванняВ» , ст.ст. 124, 134 Земельного кодексу України, внаслідок чого ТОВ В«Флора.В» за спірним договором набуто права оренди на земельну ділянку поза конкурсною процедурою, чим позбавлено територіальну громаду м. Первомайськ правомочностей власника землі в тому обсязі, який дозволяє її статус. Прокурор зауважує, що цільове призначення спірної земельної ділянки - будівництво та обслуговування будівель ринкової інфраструктури - не відноситься до визначених ст. 134 Земельного кодексу України випадків, коли права на земельні ділянки не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).

За такими вимогами ухвалою суду від 31.10.2016 р. порушено провадження в даній справі.

У відзиві від 11.11.2016 р., з урахуванням доповнень від 15.12.2016 р. до відзиву, Первомайська міськрада не визнала позов, вважаючи його необґрунтованим, вважаючи що:

1) оспорюване рішення прийнято в межах наданих органам місцевого самоврядування повноважень та у відповідності до приписів чинного законодавства України, зокрема, п. 6 ч. 2 ст. 19 Закону України В«Про статус депутатів місцевих радВ» , п. 34 ч. 1 ст. 26, ст. 59 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» ;

2) оспорюване рішення прийнято на виконання Правил торгівлі на ринках (далі - Правила), затверджених наказом від 26.02.2002 р. № 57/188/84/105 Міністерства економіки України та з питань Європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.03.2002 р. за № 288/6576, у відповідності до п. 2 яких ринок - це суб'єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій (далі - ринок). Правилами передбачено, що ринки повинні мати, зокрема, телефонний зв'язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних місць більше 250, електро- та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття тощо. Зазначені об'єкти інфраструктури ринку перебувають у власності ТОВ В«Флора.В» . Крім того, ТОВ В«Флора.В» має експлуатаційний дозвіл, який дає товариству, як операторові ринку, провадити види господарської діяльності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, котрого немає і не було у попереднього землекористувача.

Вислухавши прокурора, який позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві, з урахуванням пояснень від 11.11.2016 р., та представників відповідачів, які позов не визнали повністю, дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого.

Спірна земельна ділянка до прийняття оспорюваного рішення Первомайської міськради була надана для обслуговування ринку в постійне користування раніше створеному рішенням Первомайської міськради від 07.04.2000 № 8 В«Про створення комунального підприємства зеленого господарства В«ФлораВ» (а.с.139) комунальному підприємству (КП) В«ФлораВ» за рішенням Первомайської міськради від14.05.2010 р. № 14. На підставі цього рішення КП В«ФлораВ» видано державний акт від 11.05.2011 р. серії ЯЯ № 193644 на право постійного користування спірною земельною ділянкою за кадастровим номером 4810400000:06:081:0054, юридична адреса котрої вул. Гагаріна, 29, м. Первомайськ, для обслуговування ринку (ас.35).

На зазначеній земельні ділянці рішенням Виконавчого комітету Первомайської міськради від 08.10.2010 р. № 678 створено ринок, який функціонує і на цей час, що сторонами підтверджується (ас.83).

Згідно довідки Виконкому Первомайської міськради від 08.09.2016 р. № 5154/03.1-26, на даний час на зазначеній земельній ділянці розміщено 658 тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, згідно реєстрів паспортів прив'язки (а.с. 46-63).

За твердженнями прокурора, всі зазначені вище тимчасові споруди розміщено на території ринку на підставі договорів, укладених КП В«ФлораВ» з суб'єктами підприємницької діяльності, в тому числі ТОВ В«Флора.В» .

Відповідно до плану території ринку, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Первомайської міськради від 15.05.2015 р. № 208, на території ринку створено 4639 торгових місць (а.с. 86-87).

Крім того, на території ринку ТОВ В«ФлораВ» здійснює свою діяльність також у ринковому павільйоні по реалізації риби, який є об'єктом нерухомості, збудованим за згодою власника і експлуатується за укладеним з Первомайською міською радою договором суперфіцію від 04.09.2015 р. (а.с.36-43).

Рішенням сесії Первомайської міської ради від 26.08.2016 р. № 16 В«Про вилучення та надання земельної ділянки в оренду по вул. Юрія Гагаріна, 29В» припинено право постійного користування спірною земельною ділянкою КП В«ФлораВ» , вилучено в останнього її і зараховано до земель запасу Первомайської міськради (п.п.1,2 рішення). Цим же рішенням припинено укладений між Первомайською міською радою і ТОВ В«Флора.В» вказаний вище договір суперфіцію від 04.09.2015 р.

Оспорюваним пунктом 4 зазначеного рішення спірну земельну ділянку надано в оренду ТОВ В«Флора.В» терміном на 20 років для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури.

На підставі цього рішення між Первомайською міськрадою та ТОВ В«Флора.В» укладено договір від 01.09.2016 р. оренди землі, згідно якого ТОВ В«Флора.В» прийнято у платне користування терміном на 20 років земельну ділянку за кадастровим номером 4810400000:06:081:0054, загальною площею 2,1197 га, із яких: 0,5648 га - під будинками та спорудами; 1,5549 га - прибудинкова територія (п.п. 1-3, 8 договору оренди).

01.09.2016 р. до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відповідний запис № 16179347 про реєстрацію права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 4810400000:06:081:0054 за ТОВ В«Флора.В» .

Прокурор вважає, що приймаючи оспорюване рішення Первомайська міськрада діяла всупереч визначеного чинним законодавством України, зокрема ст.ст. 124, 134 Земельного кодексу України, порядку набуття права на оренду земельної ділянки комунальної власності. Крім того, на думку прокурора, ринковий павільйон по реалізації риби підлягав виключенню із структури ринку, а ТОВ В«Флора.В» мало право на отримання у поза конкурентному порядку в користування земельної ділянки лише для обслуговування вказаного павільйону у межах, визначених Державними будівельними нормами України.

Суд вважає позовні вимоги безпідставними.

Згідно чинного законодавства України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією (ч. 1 ст. 13 Конституції України).

Органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України (ст. 19 Конституції України, ст. 24 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» ).

Земельним Кодексом України (далі - ЗК України) визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу (ч.ч. 1, 2 ст. 124 ЗК України).

Земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб (ч.ч.1,2 ст. 134 ЗК України).

Суд визнає, що за оспорюваним рішенням органу місцевого самоврядування в оренду ТОВ В«Флора.В» передано не лише земельну ділянку, а й розміщений на ній ринок, як цілісний майновий комплекс. Такий висновок суду ґрунтується на законодавстві України.

Так, Закон України В«Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктівВ» визначає: В«агропродовольчий ринок - це суб'єкт господарювання, що створює належні умови для реалізації (оптової реалізації) сільськогосподарської продукції, в тому числі харчових продуктів, на спеціально оснащених та відведених місцях відповідно до законуВ» (п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону).

Зазначений у розумінні вказаного Закону суб'єкт господарювання є оператором ринку: В«оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб'єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об'єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об'єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок (п.55 ч.1 ст.1 Закону). Оператору ринку надається експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, який видається компетентним органом операторові ринку харчових продуктів на підставі результатів перевірки відповідності його потужностей вимогам санітарних заходів та дає змогу оператору ринку провадити господарську діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження (п.22 ч.1 ст. 1 Закону).

Правилами торгівлі на ринках, затверджених наказом від 26.02.2002 р. № 57/188/84/105 Міністерства економіки України та з питань Європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.03.2002 р. за № 288/6576, ринок - це суб'єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій (п. 2 Правил).

За конструкцією ринки можуть бути криті, відкриті та комбіновані; за часом діяльності - постійно діючі або сезонні, ранкові та вечірні; за місцезнаходженням - міські, селищні та сільські; за видами економічної діяльності - з оптової торгівлі, з роздрібної торгівлі; за товарною спеціалізацією - з продажу продовольчих товарів, непродовольчих товарів, транспортних засобів, худоби та кормів, тварин і птахів, квітів тощо, а також змішані (п.5 Правил).

Територія ринку повинна мати відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянку землі, зручне сполучення громадського транспорту загального користування, підземні чи наземні переходи для пішоходів, стоянки для транспортних засобів відвідувачів, безпечні для руху пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, автостоянок та під'їздів, телефонний зв'язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних місць більше 250, електро- та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття тощо (п.6 Правил). На вході до ринку розміщується вивіска із зазначенням повної назви ринку і його власника, спеціалізації ринку, режиму роботи, а також графічно виконаний план території з позначенням усіх стаціонарних об'єктів ринку (обов'язково лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи), пішохідних і транспортних маршрутів, аварійних виходів (п.8 Правил).

Адміністрація ринку узгоджує з місцевим органом самоврядування режим роботи ринку; з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби, ветеринарної медицини, пожежного нагляду, архітектурно-будівельної комісії, державтоінспекції - проектну документацію щодо функціонального планування території ринку, розміщення приміщень, торговельних місць і об'єктів, їх кількості і розміру, забезпечення їх торговельно-технологічним обладнанням та забезпечує утримання території ринку й організацію продажу товарів відповідно до затвердженого плану. Улаштування та утримання території ринків повинно відповідати вимогам Санітарних правил утримання територій населених місць (СанПіН N 4690-88) та Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.96 № 23 та зареєстрованих у Мін'юсті України 19.06.96 за N 314/1339 (п .7 Правил).

Ветеринарно-санітарними правилами для ринків, затвердженими наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.1996 р. № 23 і зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 19.06.1996 р. за № 314/1339 передбачено вимоги до обладнання та утримання ринків. Згідно цих правил ринок у своєму складі повинен мати відповідно обладнані торговельні місця, лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи, упорядковану територію, громадські санітарні вузли, достатню кількість води, електроенергії, зв'язок, тепло. Найбільш потужними ринковими комплексами є криті ринки і ринки павільйонного типу. Всі ринкові споруди повинні бути підключені до міської мережі водопостачання, каналізації, опалення і електрозабезпечення у відповідності з діючими нормативними документами СНІП 2.04.01-85 ' Внутрішній водопровід і каналізація будинків' , СНІП 11-4-79 'Природне і штучне освітлення. Норма проектування' , системи вентиляції і опалення повинні відповідати вимогам СНІП 2.04.05-86 (п.3 В«Вимоги до обладнання та утримання ринківВ» Ветеринарно-санітарних правил).

Наведеним вище Законом України В«Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктівВ» визначаються вимоги щодо ветеринарно-санітарної безпеки на ринках. Так, Законом передбачено: В«Цілі туші або частини туш парнокопитних та інших копитних тварин, туші свійської птиці, кроликів та малих диких тварин, риба, мед, яйця, молоко необроблене, сир домашнього виробництва і продукти рослинного походження можуть продаватися на агропродовольчих ринках за умови підтвердження їхньої придатності за результатами випробувань (досліджень) акредитованої лабораторії, яка знаходиться на агропродовольчому ринку, державним інспектором, який знаходиться на цьому ж ринку (ч.1 ст. 36. Закону). Позначка придатності ставиться державним інспектором, який знаходиться на агропродовольчому ринку, на цілі туші або частини туш парнокопитних та інших копитних тварин, на кожну тушу малих диких тварин та свійської птиці, кролів, щодо яких підтверджено придатність для споживання людиною, за результатами випробувань (досліджень) акредитованої лабораторії, яка знаходиться на агропродовольчому ринку. Придатність для споживання людиною продуктів рослинного походження, а також необробленого молока та сиру домашнього виробництва підтверджується державним інспектором за результатами випробувань (досліджень) акредитованої лабораторії (ч.1 ст. 36. Закону). Забороняється функціонування агропродовольчого ринку за відсутності акредитованої лабораторії ч.5 ст.36 Закону). Уповноважена лабораторія - акредитована лабораторія, якій компетентний орган надав право досліджувати (випробовувати) об'єкти санітарних заходів для цілей державного контролю (п. 89 ч. 1 ст. 1 Закону).

Прийнятим пізніше нормативним актом В«Положення про основні вимоги до організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринківВ» , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 р. № 868 поняття ринку викладено так: В« під терміном В«ринокВ» розуміється об'єкт торгівлі, на території якого суб'єкт господарювання, що має право на користування чи розпорядження земельною ділянкою, на якій даний об'єкт розташований, організовує та/або забезпечує створення належних умов для провадження торговельної діяльності підприємцями. Об'єкти торгівлі, які функціонують як гіпермаркети, торговельні центри, універмаги, універсами, супермаркети, міні-маркети, магазини, крамниці, є відокремленими капітальними спорудами та мають окрему поштову адресу, до ринків не належать.В» (п. 2 Правил).

Цими ж Правилами передбачено, що послуги з обслуговування та утримання торговельних місць на території ринку надаються суб'єктом господарювання, який є юридичною особою (п.3 Правил). Суб'єкт господарювання повинен мати затверджений відповідним органом місцевого самоврядування план території ринку, в якому зазначається розмір земельної ділянки, інформація про наявність правовстановлюючих документів на неї, кількість торговельних місць та займана ними площа, площа стоянок для транспортних засобів (із зазначенням кількості таких засобів, що можуть розміститися на стоянці), найменування, призначення і площа будівель та інших споруд, розташованих на території ринку (п.6 Правил). Реконструкція (переобладнання, модернізація) та закриття ринку здійснюються в установленому порядку за умови забезпечення підприємців іншими торговельними місцями з урахуванням рекомендацій місцевої галузевої ради підприємців. Суб'єкт господарювання за рік до початку проведення робіт з реконструкції (переобладнання, модернізації) та закриття ринку повідомляє про це підприємців, які провадять торговельну діяльність на території ринку, та подає до органу місцевого самоврядування заяву про необхідність забезпечення таких підприємців іншими торговельними місцями (п.7 Правил).

ТОВ В«Флора.В» згідно договору купівлі-продажу від 26.10.2012 р., посвідченого приватним нотаріусом Миколаївського міського нотаріального округу ОСОБА_3, та зареєстрованим у реєстрі за № 3391, є власником комплексу нежитлових будівель по вул. Гагаріна, 29, м. Первомайськ, до якого, за твердженнями Первомайської міськради, не спростованими прокурором, входить, зокрема: адмінбудівля; м'ясо-молочний комплекс з підвалом, обладнане приміщення ветеринарно-санітарної лабораторії; склад з підвалом; пральня; гараж-майстерня; павільйон торговельно-закупівельних приміщень; склад; вбиральня; павільйон В«Клен-1В» .

Вказаний комплекс нежитлових будівель ТОВ В«Флора.В» і ринок на спірній земельній ділянці мають одну й ту ж адресу: вул. Гагаріна, 29, м. Первомайськ. За твердженням відповідачів, таке є тому, що комплекс будівель ТОВ В«Флора.В» і спірна земельна ділянка раніше, до придбання ТОВ В«Флора.В» комплексу будівель, і на даний час є однією територією ринку, оскільки комплекс будівель ТОВ В«Флора.В» і спірна земельна ділянка мають спільну огорожу, і в комплексі будівель ТОВ В«Флора.В» є акредитована лабораторія, без котрої діяльність ринку неможлива. Такої лабораторії не мало КП В«ФлораВ» , яке було до спору користувачем спірної земельної ділянки ринку, як не було й інших, передбачених законодавством України, необхідних для функціонування ринку об'єктів.

Твердження відповідачів узгоджується з доказами, зокрема, 1) експлуатаційним дозволом від 09.03.2016 р. № 14-18-19 виданим управлінням ветеринарної медицини в Первомайському районі Головного управління ветеринарної медицини в Миколаївській області Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, який дає ТОВ В«Флора.В» право оператора ринку провадити визначені види господарської діяльності, а саме, діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження; 2) повідомленням Управління ветеринарної медицини в Первомайському районі Головного управління ветеринарної медицини в Миколаївській області Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України від 29.02.2016 р. № 88 про відмову в наданні експлуатаційного дозволу КП В«ФлораВ» .

Таким чином, суд визнає, що оспорюваним рішенням Первомайської міської ради правомірно передано ТОВ В«Флора.В» в оренду земельну ділянку, яка фактично є ринком - цілісним майновим комплексом. Цей комплекс міг бути переданий в оренду на засадах Закону України В«Про оренду державного та комунального майнаВ» , проте всі об'єкти нерухомого майна інфраструктури ринку, в тому числі адмінбудівля, м'ясо-молочний комплекс з підвалом, приміщення ветеринарно-санітарної лабораторії, павільйон по реалізації риби, павільйон В«Клен-1В» , склад з підвалом, пральня, гараж-майстерня, павільйон торговельно-закупівельних приміщень, склад, вбиральня, а також замощення території ринку, електро- газопостачання, водопостачання і водовідведення тощо належать ТОВ В«Флора.В» .

За таких обставин, надання спірної земельної ділянки на конкурентних засадах не відповідало б засадам права ТОВ В«Флора.В» на здійснення діяльності оператора ринку, яким товариство було до прийняття оспорюваного рішення і укладення спірного договору оренди земельної ділянки і є на даний час. Крім того, надання в користування спірної земельної ділянки шляхом продажу, у відповідності до ст.ст.124, 134 ЗК України, на що наполягає позивач, потягло б припинення діяльності ринку, так як інших суб'єктів підприємництва, які могли б бути оператором ринку та мали експлуатаційний дозвіл, немає, і, позивачем не подано доказів суду про їх наявність.

Ураховуючи викладене, суд вважає, що Первомайська міська рада, приймаючи оспорюване рішення і укладаючи спірний договір оренди, діяла в межах повноважень, передбачених Законом України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» , в інтересах громади міста, ТОВ В«ФлораВ» . та інших суб'єктів підприємництва, які здійснюють свою діяльність на спірній земельній ділянці як цілісному майновому комплексу ринок, з дотриманням викладеного вище законодавства України, в тому числі положень ст.ст. 124, 134 ЗК України, Закону України В«Про оренду земліВ» , а тому відхиляє в цій частині доводи позивача.

Суд також відхиляє доводи прокурора про те, що оспорюваним рішенням та спірним договором оренди земельну ділянку надано ТОВ В«Флора.В» не для здійснення оператора ринку, а для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, а надання за таким цільовим призначення земельних ділянок не відноситься до визначених ст. 134 ЗК України випадків, коли права на земельні ділянки не підлягають продажу на конкурентних засадах, з таких підстав. По-перше, згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затверджених наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548 і зареєстрованих у Мін'юсті України 01.11.2010 р. за № 1011/18306, цільове призначення земель для ринку передбачено за видом секція В«ВВ» із кодом 03.10 - В«для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктуриВ» . По-друге, п. 31 спірного договору оренди ТОВ В«Флора.В» надано право споруджувати на орендованій земельній ділянці будівлі та споруди за проектами, погодженими у встановленому порядку, але лише з дозволу орендаря.

Отже, суд визнає, що підстав для задоволення позову немає, а тому в його задоволенні належить відмовити.

Вирішуючи питання про судові витрати у справі, суд виходить з того, що, у відповідності до ст. 49 ГПК України, у разі відмови судом у задоволенні позову, судовий збір покладається на позивача.

У судовому засіданні 20.12.2016 р., згідно зі ст. 85 ГПК України, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Керуючись ст.ст. 43, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволені позову керівника Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржено до Одеського апеляційного господарського суду через Господарський суд Миколаївської області протягом 10 днів з дня підписання повного тексту рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повний текст рішення виготовлено 23.12.2016 р.

Суддя Ю.М. Коваль.

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення20.12.2016
Оприлюднено28.12.2016
Номер документу63672111
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1150/16

Ухвала від 07.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Постанова від 20.06.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Ухвала від 12.06.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Постанова від 28.02.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ліпчанська Н.В.

Ухвала від 23.01.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ліпчанська Н.В.

Рішення від 20.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 08.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 16.11.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 31.10.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні