РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" грудня 2016 р. Справа № 906/415/16
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючого судді Розізнана І.В.
судді Гудак А.В. ,
судді Олексюк Г.Є.
при секретарі судового засідання Берун О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл" на рішення господарського суду Житомирської області від 08.08.2016р. у справі № 906/415/16 (суддя Прядко О.В.)
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл"
до виконавчого комітету Житомирської міської ради
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: 1) комунального підприємства "Житомирводоканал" Житомирської міської ради; 2) Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області; 3) Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області; 4) товариства з обмеженою відповідальністю "Житомиркомунсервіс"
за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Житомирської обласної державної адміністрації
про визнання недійсним рішення № 888 від 16.12.2015 р. в частині
за участю представників сторін:
позивача - ОСОБА_1, представник за довіреністю від 25.04.2016р., ОСОБА_2, представник за довіреністю від 03.11.2015р.;
відповідача - ОСОБА_3, представник згідно договору №26/406 від 06.06.2016р.;
третіх осіб - не з'явилися;
Судом роз'яснено представникам права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22 ГПК України.
В судовому засіданні здійсюється фіксація судового процесу за допомогою технічного засобу, а саме програмно-апаратного комплексу "Діловодство спеціалізованого суду".
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл" звернулося до господарського суду Житомирської області з позовом про визнання недійсним рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради "Про проведення конкурсів на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та селі Дениші Житомирського району Житомирської області" №888 від 16.12.2015р. в частині проведення конкурсу на визначення кращого інвестиційного проекту будівництва електростанції на річці Тетерів в селі Дениші Житомирського району Житомирської області з моменту його прийняття.
Рішенням господарського суду Житомирської області від 08.08.2016р. у справі № 906/415/16 відмовлено в задоволенні позову.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, товариство з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл" звернулося до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти нове рішення, яким задоволити позов в повному обсязі.
Мотивуючи апеляційну скаргу скаржник зазначає, що рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради "Про проведення конкурсів на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та селі Дениші Житомирського району Житомирської області" №888 від 16.12.2015р. було оголошено конкурс на визначення кращого інвестиційного проекту будівництва гідроелектростанції на річці Тетерів в селі Дениші Житомирського району Житомирської області, що включає в себе окрім будівництва ГЕС також і передачу організатором конкурсу (відповідачем) в користування правого донного водоскидного отвору суб'єкту господарювання, що окрім того має побудувати міні ГЕС в с. Дениші для забезпечення користування таким отвором. Разом з тим, скаржник зазначає, що рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки передача в користування правого донного водоскидного отвору будь-якому іншому суб'єкту господарювання повністю унеможливлює забір води з такого отвору позивачем, адже спільне користування таким отвором не тільки не передбачено умовами конкурсу, оголошеного відповідачем оскаржуваним рішенням, але і є технічно неможливим, що належним чином доводить факт порушення інтересів позивача на забір води на гідротурбіни малої ГЕС від правого донного водоскидного отвору греблі у с. Дениші та відповідно на будівництво малої ГЕС у с. Дениші і виробництво електроенергії за рахунок існуючого скиду води із Денишівського водосховища, що не було відображено в оскаржуваному рішенні і не було оцінено судом першої інстанції.
Скаржник вказує, що з 2011 року Житомирська обласна державна адміністрація, керуючись інтересами та прагненнями залучення інвестицій в економіку Житомирської області неодноразово заключала меморандуми з ТОВ "Укртрансрейл", в яких на позивача покладалося завдання по виконанню проектних, будівельних та в подальшому експлуатаційних робіт Денишівської малої ГЕС. Крім того, Житомирською обласною державною адміністрацією було повністю схвалено запропоновану ТОВ "Укртрансрейл" інвестиційну програму стосовно будівництва робіт Денишівської малої ГЕС. В подальшому позивач п'ять років проходив відповідні процедури, пов'язані із отриманням всіх необхідних дозволів та погоджень на будівництво міні ГЕС і вже після завершення збору всіх необхідних документів, залишилося лише одне - укласти відповідний договір з КП "Житомирводоканал" (на балансі якого знаходиться гребля з правим донними водоскидним отвором і на праві господарського відання якому належить гребля). КП "Житомирводоканал" в 2011 році було видано для позивача технічні вимоги використання водосховища с. Дениші при проектуванні, будівництві та роботі міні ГЕС на Денишівському водосховищі, які були підтверджені в 2015 році. Позивач отримав схвалення та погодження інвестиційного проекту від Житомирської ОДА (лист від 07.06.2011 року № 3767/29/2-11) та від виконавчого комітету Житомирської міськради (лист від 06.07.2011 № 18/5208 та від 07.08.2012 року № 18/5763).
Скаржник звертає увагу суду на те, що жодний інший суб'єкт господарювання протягом п'яти років не здійснював дій, які були б спрямовані на будівництво міні ГЕС на річці Тетерів у с.Дениші, не отримував дозволів, технічних висновків, не брав в орендне користування земельну ділянку не розпочинав будівництво, не отримував технічні умови від КП "Житомирводоканал" на використання водосховища с. Дениші при проектуванні, будівництві та роботі міні ГЕС на Денишівському водосховищі, а позивач здійснивши такі дії обґрунтовано, законно та добросовісно розраховував на те, що йому буде надано можливість здійснювати забір води на гідротурбіни малої ГЕС від правого донного водоскидного отвору греблі у с. Дениші, адже без такого забору саме будівництво міні ГЕС у с. Дениші втрачає будь-який зміст, оскільки джерело роботи міні ГЕС є саме вода, яка під високим тиском подається на гідротурбіни, що в даному випадку було можливо саме внаслідок забору води з правого донного водоскидного отвору греблі. Будівництво позивачем малої ГЕС у с. Дениші планувалося виключно з метою виробництва електроенергії за рахунок існуючого скиду води із Денишівського водосховища, а отже, інтерес позивача у даній справі щодо забору води на гідротурбіни малої ГЕС від правого донного водоскидного отвору греблі у с. Дениші є цілком законним, не суперечить Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам та відповідає всім критеріям охоронюваного законом інтересу і підлягає захисту. Скаржник зазначає, що судом першої інстанції при прийнятті рішення не було взято до уваги положення ст. 19 Конституції України, ч. 1 ст. 10 та ч. 3 ст. 24, ч. 1 ст. 51, ст. 52 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", порушено вимоги ст. 55 Конституції України, ст. 20, 331 ЦК України, ст. 136 ГК України, ст. 16 ЗУ "Про інвестиційну діяльність".
Виконавчим комітетом Житомирської міської ради надіслано до суду відзив на апеляційну скаргу (вх. №25283/16 від 28.09.2016р.) та додаткові пояснення до відзиву на апеляційну скаргу (вх. №25956/16 від 06.10.2016р., вх. №27785/16 від 02.11.2016р.), в яких відповідач доводи апеляційної скарги вважає безпідставними та необґрунтованими, тому просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 02.09.2016р. у справі №906/415/16 апеляційну скаргу позивача прийнято до провадження, справу призначено до розгляду.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 06.10.2016р. у справі №906/415/16 заяву ТзОВ "Укртрансрейл" про забезпечення позову задоволено частково; заборонено виконавчому комітету Житомирської міської ради Житомирської області, Житомирській міській раді, їх посадовим та службовим особам, вчиняти будь-які дії щодо виконання в будь-який спосіб результатів конкурсу з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів у селі Дениші Житомирського району Житомирської області в частині будівництва гідроелектростанції на річці Тетерів у селі Дениші Житомирського району Житомирської області (Лот 2).
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 06.10.2016р. залучено до участі у справі №906/415/16 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ТОВ "Житомиркомунсервіс".
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 28.09.2016р. у справі №906/415/16 апеляційну скаргу позивача прийнято до провадження колегію суддів у складі: головуюча суддя Сініцина Л.М., судді Гудак А.В., Олексюк Г.Є.
Розпорядженням керівника апарату від 21.11.2016р. №01-06/191 у зв'язку із тимчасовою непрацездатністю головуючої судді Сініциної Л.М. у період з 17.11.2016 р. по 30.11.2016р. включно, враховуючи двохмісячний строк розгляду апеляційної скарги на рішення місцевого господарського суду згідно норм ГПК України, який закінчується 28.11.2016р., відповідно до п. 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду та п. 9.2 Засад використання автоматизованої системи документообігу суду у Рівненському апеляційному господарському суді, призначено повторний автоматизований розподіл справи №906/415/16.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.11.2016р. визначено колегію суддів для розгляду справи №906/415/16 у складі: головуючий суддя Розізнана І.В., суддя Гудак А.В., суддя Олексюк Г.Є.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 24.11.2016р. у справі №906/415/16 апеляційну скаргу позивача прийнято до провадження колегію суддів у складі: головуючий суддя Розізнана І.В., судді Гудак А.В., Олексюк Г.Є.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 24.11.2016р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Житомирську обласну державну адміністрацію та зобов'язано її надати суду пояснення стосовно того, чи можливе будівництво позивачем малої ГЕС в с. Дениші Житомирського району Житомирської області (в рамках підписаних меморандумів про співпрацю) у разі надання відповідачем дозволу на використання правого донного водоскидного отвору іншому суб'єкту господарювання; належним чином завірену копію розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації від 14.02.2012р. №49 для долучення до матеріалів справи. Зобов'язано позивача надати суду пояснення стосовно того, чи передавалась земельна ділянка, яка є предметом договору оренди земельної ділянки від 06.06.2012р., в суборенду іншим особам (якщо так: надати відповідні докази). Зобов'язано КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради надати суду належним чином завірену копію державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №078322. Зобов'язано Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області підготувати та надіслати суду схематичне зображення місць розташування земельних ділянок кадастровий номер 1822082200:01:000:0735 та кадастровий номер 1822080600:04:000:0362; повідомити суду чи є вільна земельна ділянка в місці приєднання до правого донного водоскидного водовипуску греблі на річці Тетерів в с. Дениші Житомирського району. Зобов'язано виконавчий комітет Житомирської міської ради надати суду пояснення з приводу того на якій земельній ділянці, згідно умов Положення конкурсу, передбачається подальше будівництво гідроелектростанції з використанням гідротехнічної споруди, що є власністю територіальної громади м. Житомира та знаходиться на річці Тетерів в селі Дениші (зазначити місцезнаходження земельної ділянки та вказати орган уповноважений розпоряджатися нею).
На виконання вимог ухвали суду від 24.11.2016р., Житомирська обласна державна адміністрація надала пояснення (вх. № 31883/16 від 12.12.2016р.), в яких третя особа зазначає, що предметом меморандумів є лише встановлення взаємовигідних відносин, координація зусиль, спрямованих на створення сприятливих умов для реалізації спільних інтересів. В меморандумах не обумовлено передачу ТзОВ "Укртрансрейл" з метою будівництва малої ГЕС права користування чи доступу на інших підставах правим донним водоскидним отвором гідроспоруди, що на р. Тетерів в с. Дениші. Житомирська обласна державна адміністрація при наданні в оренду земельної ділянки загальною площею 0,0364 га кадастровий номер: 1822082200:01:000:0735 діяла у межах повноважень визначених Земельним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", Законом України "Про місцеві державні адміністрації" надавши лише земельну ділянку, розпоряджатися якою, згідно чинного законодавства належить до компетенції облдержадміністрації. За результатами розгляду даної справи встановлено, що гідроспоруда на річці Тетерів в селі Дениші є об'єктом права комунальної власності територіальної громади м. Житомира та закріплена за КП "Житомирводоканал" на праві господарського відання. Враховуючи наведене та беручи до уваги положення чинного законодавства, повноваження щодо управління, користування та розпорядження майном комунальної форми власності належать Житомирській міській раді як власнику майна.
На виконання вимог ухвали суду від 24.11.2016р., Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області надало суду пояснення (вх. №32032/16 від 12.12.2016р.), в яких зазначає, що надати інформацію стосовно наявності вільної земельної ділянки в місці приєднання до правого донного водоскидного водовипуску греблі на річці Тетерів в с. Дениші Житомирського району неможливо, оскільки відповідно до норм Земельного кодексу України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташуванням, з визначеними щодо неї правами, а формування земельної ділянки як об'єкта цивільних прав полягає у її формуванні, що передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Також, Управління Держгеокадастру у Житомирському районі Житомирської області надало відомості Державного земельного кадастру у вигляді викопіювання з кадастрової карти з відображенням земельних ділянок з кадастровими номерами 1822082200:01:000:0735 та 1822080600:04:000:0362.
На виконання вимог ухвали суду від 24.11.2016р., ТОВ "Укртрансрейл" надіслало до суду пояснення (вх. №32089/16 від 14.12.2016р.), в яких позивач повідомляє суд про те, що земельна ділянка, яка є предметом договору оренди земельної ділянки від 06.06.2012р. перебуває одноособово на правах оренди у ТОВ "Укртрансрейл" з цільовим призначенням - для побудови міні ГЕС, строком оренди - до червня 2036р. При цьому, позивач зазначає, що Корольовським районним судом м. Житомир по справі №296/3836/16-а прийнято рішення щодо визнання недійсним рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №888 від 16.12.2015р. про призначення спірного конкурсу.
На виконання вимог ухвали суду від 24.11.2016р., виконавчий комітет Житомирської міської ради надіслав до суду пояснення (вх. №32102/16 від 14.12.2016р.), в яких відповідач вказує, що предметом конкурсу з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанції на р. Тетерів в с. Денишів Житомирського р-ну Житомирської обл. було лише право користування правим донним водоскидним отвором гідротехнічної споруди. При цьому, переможець конкурсу, в даному випадку - ТОВ "Житомиркомунсервіс", самостійно визначає та відводить (оренда, суборенда, викуп, тощо) земельну ділянку на якій він збирається будувати ГЕС, а також отримує всі необхідні умови та дозволи, які необхідні для функціонування такої ГЕС. Наявність у ТОВ "Укртрансрейл" орендованої земельної ділянки не дає їм право не допускати або обмежувати інших суб'єктів господарювання у праві відведення земельної ділянки для будівництва ГЕС на р. Тетерів в с. Денишів Житомирського р-ну Житомирської обл. та в праві використання гідротехнічної споруди, яка знаходиться в комунальній власності м. Житомир, надав фотографічне зображення земельних ділянок та гідроспоруди. Відповідач наголошує на тому, що оскаржуване рішення жодним чином не може порушувати права позивача, оскільки не стосується його земельної ділянки.
На виконання вимог ухвали суду від 24.11.2016р., КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради надало суду завірену копію державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №078322, а також зазначило, що технічні вимоги використання водосховища в с. Дениші є попередніми вимогами щодо отримання технічних умов та не являються технічними умовами, що слугують підставою для укладення відповідного договору з виконавцем відповідних послуг.
Житомирська обласна державна адміністрація надіслала до суду клопотання (від 19.12.2016р. вх. №32542/16), в якому третя особа просить суд здійснювати розгляд справи за відсутності його повноважного представника.
ТОВ "Укртрансрейл" подало до суду додаткові пояснення на відзиви сторін по суті спору від 22.12.2016р., в яких позивач вказує, що відповідачем допущено низку порушень вимог законодавства та прийнято неправомірне рішення про призначення та проведення конкурсу, чим завдано шкоди інтересам позивача по даній справі; просить вимоги апеляційної скарги задоволити в повному обсязі.
ТОВ "Укртрансрейл" подало до суду клопотання від 22.12.2016р., в якому просить здійснювати фіксацію судового засідання за допомогою технічного запису.
Для участі в судовому засіданні 22.12.2016р. з'явилися представники скаржника та відповідача.
Треті особи не забезпечили явку представників для участі в судовому засіданні 22.12.2016р., хоча про день, час та місце розгляду апеляційної скарги повідомлялись у встановленому законом порядку (ухвала суду від 14.12.2016р.).
Разом з тим, оскільки з технічних причин було неможливо здійснювати фіксацію судового процесу через знеструмлення електромережі суду, яке тривало впродовж робочого дня та спричинило вихід з ладу обладнання та комп`ютерних програм, що підтверджується актом від 22.12.2016р., з метою забезпечення заявленого позивачем права, справа в судове засідання 22.12.2016р. не вносилась, а призначене судове засідання відбулося 23.12.2016р., про що представники позивача та відповідача були повідомлені розпискою-заявою від 22.12.2016р.
В судовому засіданні 23.12.2016р. представники скаржника заявили усне клопотання про відкладення розгляду справи, посилаючи на те, що всі учасники у справі належним чином не були повідомлені про судове засідання 23.12.2016р., що є підставою для скасування рішення суду.
Представник відповідача в судовому засіданні 23.12.2016р. заперечив проти клопотання про відкладення розгляду справи, зазначив, що треті особи висловили свою позицію щодо позову, розгляд справи відбувається тривалий час, явка сторін в судове засідання обов`язковою не визнавалась, тому вважає за можливе розглянути справу в даному судовому засіданні.
Колегія суддів апеляційного суду, враховуючи клопотання Житомирської обласної державної адміністрації про розгляд справи за відсутності його представника; те, що відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні; що судом вчинено всі необхідні дії для належного повідомлення всіх учасників провадження у справі про судове засідання 22.12.2016р. (ухвала суду від 14.12.2016р.), яке з технічних причини відбулося 23.12.2016р.; що явка сторін в судове засідання обов`язковою не визнавалась; що третіми особами висловлено свою позицію щодо позову, вважає за можливе розглянути справу в даному судовому засіданні, за наявними у справі матеріалами, у відповідності до вимог ст.101 ГПК України за участю представників сторін, які з`явилися для участі в судовому засіданні 22.12.2016р.
В судовому засіданні 23.12.2016р. представники скаржника підтримали доводи апеляційної скарги, просять її задоволити, а рішення суду першої інстанції скасувати.
Представник відповідача в судовому засіданні 23.12.2016р. заперечив доводи апеляційної скарги, просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Розглянувши апеляційну скаргу, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши надану судом першої інстанції юридичну оцінку обставинам справи та повноту їх встановлення місцевим господарським судом, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду дійшла наступного висновку.
Як встановлено апеляційним судом, розпорядженням голови Житомирської обласної державної адміністрації "Про передачу гідротехнічних споруд на р. Тетерів" від 22.05.1996р. №312 було включено до складу комунального майна області та передано до комунальної власності м. Житомир гідротехнічні споруди на р. Тетерів (т. 2, а.с. 3).
Рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради народних депутатів "Про прийняття у комунальну власність міської ради народних депутатів гідротехнічних споруд на р. Тетерів" від 28.11.1996р. №604 вирішено прийняти у комунальну власність міської ради народних депутатів гідротехнічні споруди на р. Тетерів (т. 2, а.с. 2).
Відділом земельних ресурсів у Житомирському районі видано КП "Житомирське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" (правонаступником якого є КП "Житомирводоканал") державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії 078321 від 18.07.2011 загальною площею 101,6195 га на землях Високопічської сільської ради Житомирського району (т. 2, а.с. 148).
Відділом земельних ресурсів у Житомирському районі видано КП "Житомирське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" (правонаступником якого є КП "Житомирводоканал") державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ №078322 від 18.07.2011р. загальною площею 201,2044 га на землях Буківської сільської ради Житомирського району (т. 3, а.с. 125).
Як вбачається з листа від 07.06.2011р. №3767/29/2-11 Житомирська обласна державна адміністрація, опрацювавши інвестиційну програму ТОВ "Укратрансрейл" щодо відновлення роботи ряду об'єктів малої гідроенергетики області, вирішила її схвалити (т. 1, а.с. 182).
Відповідно до Меморандумів про співпрацю, які складені між Житомирською обласною державною адміністрацією та ТОВ "Укратрансрейл" 14.09.2011р. та 29.10.2014р. облдержадміністрація має сприяти товариству у проходженні реєстраційно-дозвільних процедур, які передбачені законодавством для створення майбутнього підприємства; надавати перелік вільних земельних ділянок, незадіяних виробничих приміщень та сприятиме оформленню відповідної документації щодо оренди або придбання земельної ділянки, виробничих приміщень у власність товариств; надавати допомогу у забезпеченні майбутнього підприємства кваліфікованими працівниками; повідомляти про зміни законодавства стосовно режимів інвестування та оподаткування у сфері зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності; створюватиме на території області рівні умови діяльності та справедливої конкуренції для усіх суб'єктів підприємницької діяльності, незалежно від форм власності (т. 1, а.с. 183, 184).
Відповідно до п. З додатку 1 до розпорядження голови Житомирської обласної державної адміністрації "Про надання в оренду земельних ділянок, зміну цільового призначення земельної ділянки, надання дозволу на розроблення проектів землеустрою, надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки та продаж земельних ділянок" від 14.02.2012р. №49 ТОВ "Укртрансрейл" затверджено проект землеустрою та надано в оренду земельну ділянку під будівництво малої гідроелектростанції на Денишівському водосховищі (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) загальною площею 0,0364 (під природними водотоками) із земель водного фонду в межах Денишівської сільської ради Житомирського району строком на 5 років. Відповідно до п. З розпорядження райдержадміністраціям, за місцем розташування земельних ділянок, вирішено видати державні акти на право власності на земельні ділянки і укласти договори оренди землі з підприємствами і фізичними особами-підприємцями, яким надаються у власність та оренду земельні ділянки.
06.06.2012р. між Житомирською районною державною адміністрацією Житомирської області (орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, згідно п. 1 якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку під будівництво малої гідроелектростанції на Денишівському водосховищі на території Денишівської сільської ради, за межами населеного пункту.
Згідно п. п. 2, 7 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0364 га, кадастровий номер: 1822082200:01:000:0735, строком на 5 років.
Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області на замовлення ТОВ "Укртрансрейл" видало декларацію про початок виконання будівельних робіт малої ГЕС в с. Дениші, Житомирського р-ну Житомирської обл. (т. 1, а.с. 40-44).
КП "Житомирводоканал" було розроблено та виготовлено технічні вимоги використання водосховища Дениші (від 09.09.2015р. №4/960), згідно яких при проектуванні, будівництві та роботі міні ГЕС на Денишівському водосховищі дотримуватись наступних вимог: забір води на гідротурбіни ГЕС здійснювати від донних шлюзів греблі; будівництво ГЕС проводити без порушення цілісності конструкції греблі, проект підключення підвідних трубопроводів ГЕС до греблі узгодити з КП "Житомирводоканал", забезпечити режим роботи ГЕС без порушення технічного пропуску води через греблю, розробити та узгодити режими водокористування з КП "Житомирводоканал", забезпечити режим, який не буде змінювати екологічні показники води, що проходить через гідроагрегат (т. 1, ас. 49).
Рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради "Про проведення конкурсів на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та селі Дениші Житомирського району Житомирської області" від 16.12.2015р. №888 вирішено провести конкурси на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та селі Дениші Житомирського району Житомирської області та затвердити Положення про умови проведення конкурсу з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місці Житомирі та селі Дениші Житомирського району Житомирської області; створити конкурсну комісію з визначення кращих інвестиційних проектів; встановлено термін проведення конкурсу - до 05.02.2016р. (т.1, а.с.26).
Положенням про умови проведення конкурсу з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місці Житомирі та селі Дениші Житомирського району Житомирської області передбачено, що метою проведення конкурсу є активізація інвестиційної діяльності, збільшення обсягів залучення інвестицій в економіку м. Житомир (п. 1.1. Положення); завданням конкурсу є визначення на конкурсній основі кращих пропозицій з будівництва гідроелектростанцій з використанням гідротехнічних споруд, або їх частин, що є власністю територіальної громади м. Житомир та знаходяться на річці Тетерів в м. Житомир, на річці Тетерів в селі Дениші Житомирського району Житомирської області (п. 1.2. Положення); результати конкурсу затверджуються рішенням сесії міської ради шляхом прийняття рішень щодо підтримки реалізації відповідних інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій (п. 1.3. Положення);після затвердження міською радою результатів конкурсу переможець, отримує право на укладення договору користування відповідною гідротехнічною спорудою або її частиною та інших договорів, необхідних для будівництва гідроелектростанції (п. 7.1. Положення) (т. 1, а.с. 27-34).
Рішенням виконавчий комітет Житомирської міської ради "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 16.12.2015р. №888" від 20.01.2016 №32 вирішено внести зміни до рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради "Про проведення конкурсів на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та селі Дениші Житомирського району Житомирської області" від 16.12.2015р. №888 в частині виключення з Положення про умови проведення конкурсу п. 6.6.8, нумерацію п. 6.6.9 було замінено на п. 6.6.8 (т. 1, а. с. 37).
18.03.2016р. в газеті "Місто" було опубліковано оголошення про конкурс щодо визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомирі та селі Дениші Житомирського району Житомирської області.
На засіданні конкурсної комісії з визначення кращих інвестиційних проектів, оформленого протоколом № 2 від 04.04.2016р. вирішено затвердити зміни до конкурсної документації для учасників конкурсу шляхом встановлення кінцевого строку подання конкурсної пропозиції - до 12:00 29.04.2016р. (т. 1, а. с. 38-39).
Як вбачається з листа виконавчого комітету Житомирської міської ради вих. №16/3964 з 11.05.2016р. конкурс було призупинено на невизначений термін (т. 1, а. с. 131).
Розпорядженням Житомирської обласної державної адміністрації від 30.05.2016р. №150 вирішено, зокрема, поновити договори оренди землі підприємствам та фізичним особам-підприємцям, згідно додатку 3. Відповідно до п. 11 додатку 3 до розпорядження Житомирської обласної державної адміністрації від 30.05.2016р. №150 вирішено поновити договір оренди земельної ділянки (кадастровий номер 1822082200:01:000:0735) товариству з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл" для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) строком на 20 років.
19.07.2016р. виконавчим комітетом Житомирської міської ради було прийнято рішення відновити проведення конкурсу щодо визначення кращого інвестиційного проекту будівництва гідроелектростанції на річці Тетерів в селі Дениші Житомирського району Житомирської області та визначити, шляхом внесення змін до конкурсної документації, наступний термін подання та розкриття конкурсних пропозицій: кінцевий строк подання - 28.07.2016р. до 12:00, дата та час розкриття - 28.07.2016р. до 15:00 (т. 1, а. с. 234).
Згідно листа виконавчого комітету Житомирської міської ради від 08.08.2016р., станом на 15.07.2016р. конкурс не був проведений, а станом на день прийняття рішення у справі в юридичному департаменті інформація про результати конкурсу відсутня (т. 2, а. с. 1).
22.08.2016р. на офіційному сайті Житомирської міської ради опубліковано проект рішення щодо затвердження результатів конкурсу, визнання переможцем ТзОВ "Житомиркомунсервіс" та надання йому повноважень на виконання робіт з реконструкції.
Предметом спору у даній справі є визнання недійсним рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради "Про проведення конкурсів на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та селі Дениші Житомирського району Житомирської області" №888 від 16.12.2015р. в частині проведення конкурсу на визначення кращого інвестиційного проекту будівництва електростанції на річці Тетерів в селі Дениші Житомирського району Житомирської області.
Як встановлено апеляційним судом, ТОВ "Укртрансрейл" звернулося до Корольовського районного суду м. Житомир з позовом до виконавчого комітету Житомирської міської ради про визнання недійсним рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради № 888 від 16.12.2015 р. в частині проведення конкурсу на визначення кращого інвестиційного проекту будівництва електростанції на річці Тетерів в с. Дениші Житомирського району.
Підставами позову позивач визначив порушення виконавчим комітетом Житомирської міської ради при прийнятті оскаржуваного рішення публічного порядку прийняття даного акту та перевищення компетенції щодо його видачі.
Ухвалою Корольовського районного суду м. Житомир від 26.04.2016р. позивачу відмовлено у відкритті провадження у справі за даним позовом. Суд першої інстанції дійшов висновків , що у відповідності до приписів ст. 17 КАС України та ст. 1 ГПК України позов не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Однак, ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 07.06.2016р. у справі №296/3836/16-а апеляційну скаргу ТОВ "Укртрансрейл" задоволено, ухвалу Корольовського районного суду м. Житомир від 26.04.2016р. скасовано, справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Апеляційний адміністративний суд в ухвалі зазначив, що позов заявлено зокрема, з тих підстав, що відповідач, приймаючи рішення від 16.12.2015р. №888, перевищив свої повноваження, так як вирішення питань, які стосуються будь-яких інших територіальних громад не відноситься до його компетенції. У справі, що розглядається ТОВ "Укртрансрейл" звернувся з позовом до виконавчого комітету Житомирської міської ради, як організатора проведення конкурсу на визначення кращого інвестиційного проекту будівництва електростанції на річці Тетерів, до повноважень якого відносяться здійснення регулювання інвестиційної діяльності на своїй території. Виходячи з предмету спірних правовідносин, зважаючи на наявність у відповідача у спірних правовідносинах визначальних ознак суб'єкта владних повноважень у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів дійшла висновку про наявність у переданому на вирішення суду спорі визначальних ознак справи адміністративної юрисдикції.
Як встановлено апеляційним господарським судом, постановою Корольовського районного суду м. Житомир від 29.11.2016р. позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Укртрансрейл» задоволено; визнано протиправним та скасовано рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради «Про проведення конкурсів на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та селі Дениші Житомирського району Житомирської області» №888 від 16.12.2015р. в частині проведення конкурсу на визначення кращого інвестиційного проекту будівництва електростанцій на річці Тетерів в селі Дениші Житомирського району Житомирської області (з усіма змінами та додатками до такого рішення).
Апеляційний господарський суд зазначає, що п. 1 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України унормовано, що справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
При цьому, спір набуває ознак публічно-правового за умов не лише наявності серед суб'єктів спору публічного органу чи посадової особи, а й здійснення ним (ними) у цих відносинах владних управлінських функцій, тобто їх діяльності, спрямованої на виконання покладених на них Конституцією чи законами України завдань.
Враховуючи те, що позивач звернувся до адміністративного суду з позовом, предметом якого є вимоги аналогічні вимогам у даній господарській справі, а адміністративний суд у справі №296/3836/16-а перевіряє законність дій виконавчого комітету міської ради, як органу владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення на предмет здійснення їх в межах повноважень та у спосіб і на підставі, що передбачені Конституцією та законами України, тощо, тому надання повторної юридичної оцінки ідентичним обставинам та доказам судом іншої юрисдикції (господарської) суперечить принципу правової певності, спрямованого на забезпечення стабільності та загальнообов'язковості судового рішення, створює ситуацію неодноразового розгляду спору та пов'язаного з цим можливого конфлікту судових актів.
Разом з тим, згідно п. 2 роз'яснення Вищого господарського суду України від 26.01.2000р. №02-5/35 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.
Однією з підстав даного позову є порушення виконавчим комітетом Житомирської міської ради майнових прав та законних інтересів ТОВ "Укртрансрейл", як інвестора будівництва малої ГЕС на Денишівському водосховищі, оскільки дане рішення перешкоджає її будівництву, тому апеляційний господарський суд у межах розгляду даної справи вважає за необхідне дослідити чи оскаржуване рішення виконавчого комітету міської ради порушує права та охоронювані законом інтереси позивача у справі.
Так, позивач посилається на те, що оскаржуване рішення є протиправним, порушує його права та інтереси, оскільки ним протягом тривалого часу здійснювались дії, які пов'язані із отриманням необхідних дозволів та погоджень для будівництва міні ГЕС на річці Тетерів в селі Дениші Житомирського району Житомирської області, зокрема підписані у 14.09.2011р. та 29.10.2014р. з Житомирською обласною державною адміністрацією меморандуми про співпрацю; укладено із Житомирською районною державною адміністрацією Житомирської області договір оренди земельної ділянки під будівництво малої гідроелектростанції на Денишівському водосховищі на території Денишівської сільської ради; погоджено з КП "Житомирводоканал" генеральний план по будівництву малої ГЕС в с. Дениші та отримано технічні вимоги використання водосховища Дениші від 09.09.2015 вих. №4/960; оформлено декларацію про початок виконання будівельних робіт малої ГЕС. Разом з тим, на думку позивача, передача в користування правого донного водоскидного отвору будь-якому іншому суб'єкту господарювання повністю унеможливлює забір води з отвору позивачем, адже спільне користування таким отвором не тільки не передбачено умовами конкурсу, оголошеного відповідачем, але є технічно неможливим, що належним чином доводить факт порушення інтересів позивача на забір води на гідротурбіни малої ГЕС від правого донного водоскидного отвору греблі у с. Дениші та відповідно на будівництво малої ГЕС у с. Дениші і виробництво електроенергії за рахунок існуючого скиду води із Денишівського водосховища.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що згідно ч.1 ст. 3 ЦК України загальними засадами цивільного законодавства є, зокрема судовий захист цивільного права та інтересу.
Відповідно до ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Перелік способів захисту цивільних прав та інтересів наведений у ч.2 ст. 16 ЦК України.
Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб'єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.
Отже, при вирішенні спору суд з'ясовує характер спірних правовідносин (предмет та підставу позову), характер порушеного права та можливість його захисту в обраний позивачем спосіб.
Матеріально-правовий аспект захисту цивільних прав та інтересів насамперед полягає в з'ясуванні, чи має особа таке право або інтерес та чи були вони порушені або було необхідним їх правове визначення.
При цьому, слід виходити з положень ст. 11 ЦК України про підстави виникнення цивільних прав і цивільних обов'язків. Відповідно до них цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, передбачених актами цивільного законодавства, Конституцією України та міжнародними договорами України, а також із дій осіб, не передбачених цими актами, але які породжують цивільні права та обов'язки.
Матеріальний аспект захисту охоплюється положеннями гл. 3 ЦК України, в якій йдеться саме про захист цивільних прав та інтересів.
До прав, які підлягають цивільно-правовому захисту, відносяться всі майнові й особисті немайнові права, які належать суб'єктам цивільного права.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорення.
Таким чином, у розумінні закону, суб'єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.
Офіційне тлумачення поняття інтересу, який підлягає захисту, надано в рішенні Конституційного Суду України від 01.12.2004р. №1-10/2004, яким визначено, що охоронюваний законом інтерес треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони для задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності та іншим загально-правовим засадам.
Суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що гідротехнічна споруда (гідроспоруда) - це споруда для використання водних ресурсів, а також для боротьби із шкідливим впливом вод: греблі й дамби різного призначення та їхні конструктивні елементи; водоскиди, водоспуски, споруди водовідведення: тунелі, канали, труби, лотки; регуляційні споруди, накопичувачі промислових відходів, ставки, відкриті водозабори, гідромеханічне та механічне обладнання, призначене для нормального функціонування споруд. (п.1.9.18 ОСОБА_1 обстеження і паспортизації гідротехнічних споруд систем гідравлічного вилучення та складування промислових відходів та хвостів, затвердженої Наказом Державного комітету України у справах містобудування і архітектури від 19.12.1995р. №252.).
Виходячи з вищевикладеного, гідроспоруда це узагальнююча назва усіх споруд, які служать для використання водних ресурсів, а також для боротьби з шкідливою дією вод (греблі, дамби, водопідпірні споруди, водоскиди, водовипуски, водозабірні споруди та ін.).
Відповідно до ст.1 ВК України водний об'єкт - це природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, річка, озеро, водосховище, ставок, канал, водоносний горизонт).
В процесі судового слідства апеляційним судом з`ясовано, що гідроспоруда на річці Тетерів в селі Дениші є власністю територіальної громади м. Житомира, закріплена за КП "Житомирводоканал" на праві господарського відання та знаходиться на його балансі. В свою чергу, земельна ділянка під гідроспорудою знаходиться на праві постійного користування комунального підприємства "Житомирводоканал" Житомирської міської ради, що підтверджується державним актом серії ЯЯ №078322 від 18.07.2011р.
Згідно п. 2 (б) ст. 83 ЗК України у комунальній власності перебувають земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
Відповідно до ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.
Згідно ч. 2 ст. 327 ЦК України управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Згідно ст. 51 Закону України "Про місцеве самоврядування" виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування" матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Згідно ч. 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема управління майном, що є у комунальній власності, яке здійснює безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування; залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності до участі в комплексному соціально-економічному розвитку сіл, селищ, міст, координація цієї роботи на відповідній території (ст. ст. 27, 29 Закону України "Про місцеве самоврядування").
Відповідно до ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.
Відповідно до п. 5.1. статуту КП "Житомирводоканал" органом управління майном є виконавчий комітет Житомирської міської ради.
Таким чином, правом управління комунальним майном - гідроспорудою на річці Тетерів в селі Дениші наділений, в силу закону, виконавчий комітет Житомирської міської ради.
Судом не приймаються до уваги доводи позивача щодо неможливості відповідача здійснювати володіння та користування гідроспорудою у зв'язку з не проведеною державною реєстрацією права власності на неї у встановленому законом порядку, оскільки прийняття у комунальну власність гідроспоруди підтверджується рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради народних депутатів від 28.11.1996р. №604, що в силу ч. 2 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" стало підставою для набуття права комунальної власності.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що позивачем, в силу ст. ст. 33, 34 ГПК України, не надано суду належних та допустимих доказів існування між ним та Житомирською міською радою домовленостей з приводу реалізації інвестиційних проектів, обумовлених з Житомирською обласною державною адміністрацією, а лише вказано, що ним підготовлені документи для будівництва малої ГЕС на річці Тетерів, що в с. Дениші Житомирського району. Однак, суд апеляційної інстанції вважає, що вказане не може засвідчувати одноособове право позивача на будівництво гідроелектростанції на Денишівському водосховищі та бути підставою для недопущення запровадження інвестиційних проектів на будівництво малої ГЕС на вказаному об'єкті іншими суб'єктами господарювання; позивач нарівні з іншими учасниками конкурсу на право користування гідроспорудою з правом будівництва малої ГЕС, мав можливість взяти участь у конкурсі на загальних підставах, однак вказаним правом не скористався.
Судом не приймаються до уваги доводи позивача, щодо неможливості прийняття участі у конкурсі у зв`язку із допущеними порушення організатором при його призначенні, оскільки чинним законодавством унормований обов'язок органу місцевого самоврядування діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19 Конституції України), тобто презюмується законність дій органу до моменту встановлення судом зворотнього. Таким чином, позивач мав можливість взяти участь в конкурсі, і у разі виявлення допущених органом владних повноважень порушень - домагатись їх усунення у спосіб та в порядку встановленому законом.
При цьому, суд апеляційної інстанції враховує, що відповідно до ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Перший протокол; Конвенція) кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Перший протокол ратифіковано Законом України від 17 липня 1997 року № 475/97-ВР і з огляду на приписи ч. 1 ст. 9 Конституції України , ст. 10 ЦК застосовується судами України як частина національного законодавства. При цьому розуміння змісту норм Конвенції та Першого протоколу, їх практичне застосування відбувається через практику (рішення) Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ), яка згідно зі ст. 17 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3477-IV "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" застосовується українськими судами як джерело права.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що в меморандумах про співпрацю сторонами не обумовлено передачу позивачу з метою будівництва малої ГЕС права користування чи доступу на інших підставах гідроспорудою, що на р. Тетерів в с. Дениші, меморандуми про співпрацю підписані з метою встановлення взаємовигідних відносин, координації зусиль, спрямованих на створення сприятливих умов для реалізації спільних домовленостей про створення позивачем на території Житомирської області власного виробництва; розміщення замовлення на розробку технологій, виготовлення (закупівлю) обладнання, його поставку та введення в експлуатацію; розвиток соціальної сфери області, розбудови, відновлення та розширення мережі соціальних об'єктів тощо. А тому є неправомірним намагання позивача реалізувати свої права та інтереси, обмовлені меморандумами, за рахунок обмеження права власника (іншої особи) майна мирно володіти своїм майном.
Як вбачається із фотографічного зображення місця розташування греблі, земельна ділянка, що належить на праві постійного користування КП "Житомирводоканал" та земельна ділянка, що належить на праві оренди позивачу (договір оренди від 06.06.2012р.) є окремими земельними ділянками, що мають індивідуальні кадастрові номери, а оскаржуване рішення виконавчого комітету ніяким чином не порушує права та охоронювані законом інтереси позивача, як орендаря земельної ділянки.
Колегія суддів вважає доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, безпідставними, документально необґрунтованими; апеляційним судом не встановлено порушень чи неправильного застосування норм матеріального чи процесуального права при розгляді спору судом першої інстанції, а тому мотиви, з яких подана апеляційна скарга, не можуть бути підставою для скасування прийнятого у справі рішення, а наведені в ній доводи не спростовують висновків суду.
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 06.10.2016р. у справі №906/415/16 були вжитті заходи забезпечення позову відповідно до ст. ст. 66, 67 ГПК України.
Апеляційний суд зазначає, що відповідно до ст. 68 ГПК України питання про скасування забезпечення позову вирішується господарським судом, що розглядає справу, із зазначенням про це в рішенні чи ухвалі.
У разі відмови в позові суд у рішенні має зазначити про скасування забезпечення позову. Якщо розгляд справи завершується винесенням ухвали (припинення провадження у справі, залишення позову без розгляду), суд зазначає про скасування забезпечення позову у відповідній ухвалі. Вирішуючи питання про скасування забезпечення позову, слід виходити з того, що заходи забезпечення спрямовані на реальне виконання рішення суду щодо відновлення порушених прав позивача.
Враховуючи те, що за результатами вирішення спору, позивачу відмовлено в задоволенні позову, суд апеляційної інстанції приходить до висновку скасувати заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 06.10.2016р. у справі №906/415/16.
Керуючись ст.ст. 33, 43, 49, 68, 99, 101, 102, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Рівненський апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл" на рішення господарського суду Житомирської області від 08.08.2016р. у справі № 906/415/16 - залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
2. Скасувати заходи забезпечення позову вжиті ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 06.10.2016р. у справі № 906/415/16.
3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку згідно з Розділом ХІІ-1 Господарського процесуального кодексу України.
4. Справу повернути до господарського суду Житомирської області.
Головуючий суддя Розізнана І.В.
Суддя Гудак А.В.
Суддя Олексюк Г.Є.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2016 |
Оприлюднено | 28.12.2016 |
Номер документу | 63673568 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Розізнана І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні