СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2016 р. справа №818/1387/16
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бондаря С.О.
за участю секретаря судового засідання - Алексеєнко Є.А.
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/1387/16
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Розсоші"
до головного управління Держгеокадастру у Сумській області, відділу державної реєстрації Великописарівської районної державної адміністрації, треті особи: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16
про визнання дій протиправними та скасування наказів,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Розсоші" звернулося до суду з адміністративним позовом до головного управління Держгеокадастру у Сумській області, відділу державної реєстрації Великописарівської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій головного управління Держгеокадастру у Сумській області щодо видачі наказів та скасування наказів про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою: №18-2430/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2427/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2428/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2425/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2426/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2423/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2429/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2424/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2431/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2421/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2432/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2434/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-1210/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1208/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1207/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1209/32-15-СГ від 04.08.2015; визнання протиправними дій головного управління Держгеокадастру у Сумській області щодо видачі наказів та скасування наказів про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність: №18-3691/16-16-СГ від 20.09.2016, №18-3689/16-16-СГ від 20.09.2016, № 18-3684/16-16-СГ від 20.09.2016; № 18-3991/16-16-СГ від 20.09.2016; № 18-4307/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4289/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4310/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4265/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4286/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4329/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4284/16-16-СГ від 05.10.2016; №18-4245/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4285/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4275/16-16-СГ від 05.10.2016; №18-3682/16-16-СГ від 29.09.2016; № 18-4273/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4330/16-16-СГ від 05.10.2016; скасування рішень про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки за ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16 Свої вимоги мотивує тим, що землі які були передані у власність третім особам відповідно до вищевказаних наказів є частиною земель запасу, які перебувають у користуванні ТОВ «Розсоші» на підставі договору оренди. Тому відповідачі не мали права передавати зайняту земельну ділянку іншим особам.
Головне управління Держгеокадастру у Сумській області, заперечуючи проти позову, свою позицію обґрунтовує тим, що строк договору оренди земельної ділянки, укладеного з позивачем закінчився 20.06.2016 року. ТОВ «Розсоші» звернулося до головного управління Держгеокадастру у Сумській області із заявою про продовження договору оренди з порушенням встановлених законом строків та не додало до заяви відповідні документи. Тому позивачу було відмовлено у продовженні строку оренди земельних ділянок, у зв"язку з чим земельні ділянки були передані третім особам.
Представник позивача ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов необхідно задовольнити частково, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що 5 травня 2006 року між Великописарівською районною державною адміністрацією та ТОВ "РОЗСОШІ" укладено договір оренди земельної ділянки (далі по тексту - договір оренди). Предметом договору є платне користування земельною для ведення сільськогосподарського товарного виробництва, із земель запасу, яка знаходиться в межах території Розсошівської сільської ради. Загальна площа земельної ділянки - 57,6032 га (рілля).
20 червня 2006 року договір оренди земельної ділянки зареєстрований у Великописарівському відділі Сумської регіональної філії ДП "Центр ДЗК" про що у державному реєстрі зроблено запис № 040662803237.
Пунктом 6 договору визначено, що договір укладено на 10 років з моменту набрання ним чинності. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
На виконання умов договору, ТОВ "РОЗСОШІ" 20.05.2016 року звернулося до головного управління Держгеокадастру у Сумській області з клопотанням про поновлення строку договору оренди земельної ділянки (т.1 а.с.29).
Не отримавши відповіді від головного управління Держгеокадастру у Сумській області, позивач продовжує користуватися земельною ділянкою.
Проте, управління Держгеокадастру у Сумській області своїми наказами №18-2430/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2427/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2428/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2425/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2426/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2423/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2429/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2424/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2431/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2421/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2432/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2434/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-1210/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1208/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1207/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1209/32-15-СГ від 04.08.2015, надало третім особам ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17П, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20 дозволи на розроблення документації із землеустрою щодо земель, які знаходяться у користуванні ТОВ "РОЗСОШІ" на підставі договору оренди.
Наказами відповідача №18-3691/16-16-СГ від 20.09.2016, №18-3689/16-16-СГ від 20.09.2016 , № 18-3684/16-16-СГ від 20.09.2016; № 18-3991/16-16-СГ від 20.09.2016; № 18-4307/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4289/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4310/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4265/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4286/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4329/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4284/16-16-СГ від 05.10.2016; №18-4245/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4285/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4275/16-16-СГ від 05.10.2016; №18-3682/16-16-СГ від 29.09.2016; № 18-4273/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4330/16-16-СГ від 05.10.2016 документація із землеустрою була затверджена, а земельні ділянки надані у власність вказаним особам.
На підставі вказаних наказів відділ державної реєстрації Великописарівської районної державної адміністрації прийняв рішення про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки:
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0149, номер запису про право 16893199, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_2;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0150, номер запису про право 16894838, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_3;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0151, номер запису про право 16914280, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_4;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0152, номер запису про право 16914823, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_5;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0153, номер запису про право 16914930, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_6;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0154, номер запису про право 16963527, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_7;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0155, номер запису про право 16913947, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_8;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0156, номер запису про право 16982175, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_9;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0158, номер запису про право 16719840, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_10;
-кадастровий номер 5921284000:08:003:0159, номер запису про право 16720335, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_11;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0160, номер запису про право 16719633, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_12;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0161, номер запису про право 16720029, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_13;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0162, номер запису про право 16894595, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_14;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0163, номер запису про право 16983999, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_15;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0164, номер запису про право 16964359, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_16.
Задовольняючи позовні вимоги, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.
Згідно ст. 22 Земельного кодексу України (далі по тексту - Кодекс) землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Статтею 15-1 Кодексу визначено, що до повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин належить (а) внесення в установленому порядку пропозицій щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, регулювання земельних відносин; (є-1) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
За приписами ч. 1 ст. 123 Кодексу надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Згідно ч. 1 ст. 124 Кодексу передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Статтею 141 Кодексу передбачені вичерпні підстави припинення права користування земельною ділянкою: добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; систематична несплата земельного податку або орендної плати; набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці; використання земельної ділянки у спосіб, що суперечить вимогам охорони культурної спадщини.
За приписами ст. 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до ст. 5 вказаного Закону орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.
Згідно ст.33 Закону України «Про оренду землі» по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі). Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. У разі смерті орендодавця до спливу строку дії договору оренди землі орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це спадкоємця земельної ділянки протягом місяця з дня, коли йому стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку.
До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.
При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.
Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.
У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із:
власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності);
уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).
У відповідності до вказаних вимог законодавства ТОВ "РОЗСОШІ", як орендар, своєчасно повідомило головне управління Держгеокадастру у Сумській області про поновлення договору оренди землі, направивши відповідачу відповідну заяву та проект додаткової угоди.
Проте, відповідач не надав суду належних доказів своєчасного розгляду вказаної заяви та належного повідомлення позивача про своє рішення.
Посилання головного управління Держгеокадастру у Сумській області на лист від 22.06.2016 року, яким позивачу відмовлено у поновленні договору оренди землі, як на підставу відмови у задоволенні позову, суд вважає необґрунтованим, оскільки відсутні докази повідомлення позивача про вказане рішення.
Крім того, зазначене рішення прийнято головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області поза межами строків визначених статтею 33 Закону України «Про оренду землі», оскільки договір оренди землі закінчився 20.06.2016, а рішення прийнято 22.06.2016, тобто після сплину місячного строку, без належного повідомлення позивача про прийняте рішення. При цьому, позивач продовжував користуватися земельною ділянкою.
Тому, у даному випадку, ТОВ "РОЗСОШІ" продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення відповідача про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.
Відповідно до ч.5 ст.116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Головне управління Держгеокадастру у Сумській області, в порушення вказаних вимог Земельного кодексу України, протиправно прийняло оскаржувані накази.
Оскільки, відділом державної реєстрації Великописарівської районної державної адміністрації державна реєстрація права власності на земельні ділянки на користь третіх осіб вчинена на підставі протиправних наказів головного управління Держгеокадастру у Сумській області, вказана реєстрація є протиправною і підлягає скасуванню.
Суд також зазначає, що відповідно до п.12 Порядку про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (затверджений Постановою КМУ від 25.12.2015 №1127), під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор обов'язково використовує відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно. Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено відповідно до законодавства, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - Єдиний реєстр документів).
Згідно з п.14 Порядку про державну реєстрацію у разі коли під час розгляду заяви встановлено наявність підстав, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" для зупинення розгляду заяви, державний реєстратор невідкладно приймає рішення щодо зупинення розгляду заяви.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.
Отже, реєстратор повинен був скористатися всіма можливими реєстрами із яких було б встановлено, що земельні ділянки на які реєструється право власності перебувають у користуванні ТОВ «РОЗСОШІ».
Відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Головне управління Держгеокадастру у Сумській області та відділ державної реєстрації Великописарівської районної державної адміністрації, як суб'єкти владних повноважень, не довели правомірності оскаржуваних наказів та рішення про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки.
Стосовно позовних вимог про визнання протиправними дій головного управління Держгеокадастру у Сумській області щодо видачі наказів про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та видачі наказів про затвердження документації із землеустрою і надання земельних ділянок у власність, то в їх задоволенні необхідно відмовити, оскільки вказані вимоги фактично зводяться до визнання протиправними та скасування вищезазначених наказів. Тому належним способом захисту позивача є не оскарження дій відповідача щодо видачі наказів, а визнання протиправними та скасування наказів.
Таким чином, суд вважає за необхідне визнати протиправними та скасувати накази головного управління Держгеокадастру у Сумській області про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою: №18-2430/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2427/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2428/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2425/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2426/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2423/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2429/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2424/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2431/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2421/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2432/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2434/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-1210/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1208/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1207/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1209/32-15-СГ від 04.08.2015; визнати протиправними та скасувати накази головного управління Держгеокадастру у Сумській області про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність: №18-3691/16-16-СГ від 20.09.2016, №18-3689/16-16-СГ від 20.09.2016 , № 18-3684/16-16-СГ від 20.09.2016; № 18-3991/16-16-СГ від 20.09.2016; № 18-4307/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4289/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4310/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4265/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4286/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4329/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4284/16-16-СГ від 05.10.2016; №18-4245/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4285/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4275/16-16-СГ від 05.10.2016; №18-3682/16-16-СГ від 29.09.2016; № 18-4273/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4330/16-16-СГ від 05.10.2016; скасувати рішення про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки:
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0149, номер запису про право 16893199, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_2;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0150, номер запису про право 16894838, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_3;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0151, номер запису про право 16914280, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_4;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0152, номер запису про право 16914823, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_5;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0153, номер запису про право 16914930, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_6;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0154, номер запису про право 16963527, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_7;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0155, номер запису про право 16913947, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_8;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0156, номер запису про право 16982175, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_9;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0158, номер запису про право 16719840, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_10;
-кадастровий номер 5921284000:08:003:0159, номер запису про право 16720335, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_11;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0160, номер запису про право 16719633, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_12;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0161, номер запису про право 16720029, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_13;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0162, номер запису про право 16894595, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_14;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0163, номер запису про право 16983999, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_15;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0164, номер запису про право 16964359, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_16.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Розсоші" до головного управління Держгеокадастру у Сумській області, відділу державної реєстрації Великописарівської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та скасування наказів - задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати накази головного управління Держгеокадастру у Сумській області про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою: №18-2430/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2427/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2428/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2425/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2426/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2423/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2429/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2424/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2431/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2421/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2432/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-2434/16-16-СГ від 29.07.2016; №18-1210/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1208/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1207/32-15-СГ від 04.08.2015; №18-1209/32-15-СГ від 04.08.2015.
Визнати протиправними та скасувати накази головного управління Держгеокадастру у Сумській області про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність: №18-3691/16-16-СГ від 20.09.2016, №18-3689/16-16-СГ від 20.09.2016 , № 18-3684/16-16-СГ від 20.09.2016; № 18-3991/16-16-СГ від 20.09.2016; № 18-4307/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4289/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4310/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4265/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4286/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4329/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4284/16-16-СГ від 05.10.2016; №18-4245/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4285/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4275/16-16-СГ від 05.10.2016; №18-3682/16-16-СГ від 29.09.2016; № 18-4273/16-16-СГ від 05.10.2016; № 18-4330/16-16-СГ від 05.10.2016.
Скасувати рішення про державну реєстрацію права власності на земельні ділянки:
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0149, номер запису про право 16893199, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_2;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0150, номер запису про право 16894838, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_3;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0151, номер запису про право 16914280, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_4;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0152, номер запису про право 16914823, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_5;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0153, номер запису про право 16914930, дата державної реєстрації 13.10.2016 року, на користь ОСОБА_6;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0154, номер запису про право 16963527, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_7;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0155, номер запису про право 16913947, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_8;
- кадастровий номер 5921284000:09:003:0156, номер запису про право 16982175, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_9;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0158, номер запису про право 16719840, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_10;
-кадастровий номер 5921284000:08:003:0159, номер запису про право 16720335, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_11;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0160, номер запису про право 16719633, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_12;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0161, номер запису про право 16720029, дата державної реєстрації 03.10.2016 року, на користь ОСОБА_13;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0162, номер запису про право 16894595, дата державної реєстрації 11.10.2016 року, на користь ОСОБА_14;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0163, номер запису про право 16983999, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_15;
- кадастровий номер 5921284000:08:003:0164, номер запису про право 16964359, дата державної реєстрації 17.10.2016 року, на користь ОСОБА_16.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Розсоші" (Сумська область, Великописарівський район, с. Розсоші, вул. Центральна, буд. 81, код ЄДРПОУ 33219504) за рахунок бюджетних асигнувань головного управління Держгеокадастру у Сумській області (м. Суми, вул. Петропавлівська, 108, код ЄДРПОУ 39765885) суму судового збору в розмірі 3171 грн. (три тисячі сто сімдесят одна грн.).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя C.О. Бондар
Повний текст постанови складено 23 грудня 2016 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2016 |
Оприлюднено | 30.12.2016 |
Номер документу | 63675769 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
C.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні