ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про забезпечення адміністративного позову
21 грудня 2016 р. м. Чернівці Справа № 824/992/16-а
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Дембіцького П.Д.,
за участю:
секретаря судового засідання: Антонюк О.В.,
представника третьої особи : ОСОБА_1,
розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання про забезпечення адміністративного позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіваріус ЛТД" до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області, Управління Державної казначейської служби у м. Чернівцях про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, та стягнення коштів.
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Чернівецького окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Архіваріус ЛТД" до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області, Управління Державної казначейської служби у м.Чернівцях про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, та стягнення коштів.
Разом із позовною заявою позивач надав суду клопотання про вжиття заходів забезпечення позову. У наданому клопотанні позивач просить суд вжити заходи забезпечення адміністративного позову шляхом накладення арешту на рахунок відповідача ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області.
В обґрунтування вказаного клопотання позивач посилається на те, що 16.09.2015 року Вінницьким апеляційним адміністративним судом було прийнято рішення яким зобов'язано управління Пенсійного фонду України в м. Чернівцях направити подання до управління Державної казначейської служби України у м. Чернівцях про повернення помилково або надмірно зарахованих до бюджету коштів у розмірі 52512,32 грн. товариству з обмеженою відповідальністю "Архіваріус ЛТД", а також зобов'язано управління Державної казначейської служби України у м. Чернівцях на підставі подання управління Пенсійного фонду України в м. Чернівцях перерахувати на розрахунковий рахунок товариства з обмеженою відповідальністю "Архіваріус ЛТД" (код ЄДРПОУ 36430079, р/р26001060352276 в ЧФ "ПриватБанк", МФО 356282) надмірно нараховані до бюджету кошти у розмірі 52512,32 грн. На день звернення позивача до суду постанова Вінницького апеляційного адміністративного суду не виконана.
Позивач у судове засідання не з'явився, клопотання про забезпечення позову підтримав та просив розглянути без його участі.
Представник відповідача заперечувала щодо задоволення клопотання про забезпечення позову.
Дослідивши зміст клопотання про забезпечення позову, аналізуючи при цьому наявні у справі документи, суд вважає, що воно не підлягає задоволенню виходячи із наступного.
Відповідно до вимог ст.117 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Так, суд звертає увагу на те, що згідно з вимогами ст.117 КАС України підставами для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову можуть бути наступні обставини:
1) існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі; 2) неможливість захисту прав, свобод та інтересів позивача після набрання рішенням законної сили без вжиття таких заходів; 3) необхідність докладання значних зусиль та витрат для відновлення прав позивача у майбутньому; 4) очевидність ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Отже, процесуальним законом встановлено виключні обставини, які можуть бути підставою для вжиття заходів забезпечення позову.
Аналіз вищенаведеної норми дозволяє дійти висновку, що забезпечення адміністративного позову - це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання судового рішення в разі задоволення позовних вимог. Під час вирішення питання щодо вжиття заходів забезпечення позову суд враховує як інтереси позивача, так і відповідача.
При цьому слід зазначити, що інститут забезпечення адміністративного позову з урахуванням ст. ст. 3, 117 КАС України повинен відповідати завданню адміністративного судочинства - забезпечувати захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органу місцевого самоврядування, їхніх посадових, чи службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Розглянувши клопотання про забезпечення адміністративного позову, суд вважає, що необхідно відмовити у його задоволенні, оскільки позивачем не надано суду достатньо обґрунтованих доводів, що в разі невжиття заходів забезпечення позову існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим у майбутньому, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відсутні передбачені ч.1 ст.117 КАС України обставини для вжиття заходів забезпечення позову, а тому суд не вбачає підстав для задоволення клопотання позивача про забезпечення адміністративного позову.
За таких обставин, керуючись ст. ст. 117, 118, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні клопотання про забезпечення адміністративного позову відмовити.
Згідно ст. 118 КАС України виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно. Виконання ухвал про заборону вчиняти певні дії виконуються в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень. Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
У відповідності до ст.ст. 185, 186 КАС України ухвала може бути оскаржена повністю або частково в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на ухвалу подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня її проголошення. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Згідно статті 254 КАС України ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя П.Д. Дембіцький
Ухвалу в повному обсязі складено 26 грудня 2016 р.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2016 |
Оприлюднено | 30.12.2016 |
Номер документу | 63676012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні