Справа № 815/5958/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 грудня 2016 року Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бжассо Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одеса справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправними відмови у наданні дозволів на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність та зобов'язання повторно розглянути клопотання
ВСТАНОВИВ :
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Львівській області), за результатом розгляду якого позивач просить суд: визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у наданні ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в приватну власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га., на сформовані земельній ділянці державної власності сільськогосподарського призначення кадастровий номер 4622487900:05:000:0054 на території Львівська обл., Мостиський район, Шегинівська сільська рада, Львівської області Мостиського районну (за межами населених пунктів), яка оформлена листом від 29.09.2016 року №Б-12704/0-6395/6-16; визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у наданні ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в приватну власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га., на сформовані земельній ділянці державної власності сільськогосподарського призначення кадастровий номер 4622487900:05:000:0054 на території Львівська обл., Мостиський район, Шегинівська сільська рада, Львівської області Мостиського районну (за межами населених пунктів), яка оформлена листом від 29.09.2016 року № Б-12704/0-6397/6-16; зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області повторно розглянути клопотання позивачів від 04.09.2016 року із урахуванням вимог ч.7 ст. 118 Земельного кодексу України; зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області в 30-денний строк з моменту набрання постановою суду першої інстанції законної сили подати до суду звіт про виконання судового рішення, а копію цього звіту направити позивачам.
В обґрунтування позовних вимог представник позивачів зазначив наступне.
04.09.2016 року позивачі та інші громадяни звернулись із колективним клопотанням до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області щодо передачі їм (кожному) безоплатно у власність земельні ділянки площею 2,0 га (кожному) для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель запасу державної власності на сформованій земельній ділянці кадастровий номер 4622487900:05:000:0054 на території: Львівська обл., Мостиський район, Шегинівська сільська рада, Львівської області Мостиського району (за межами населених пунктів) із наданням кожному дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки. До клопотання були додані копії паспортів та ідентифікаційних кодів, графічні матеріали місця розташування бажаної земельної ділянки, інформація з Державного земельного кадастру про правовий статус земельної ділянки (масиву) кадастровий номер 4622487900:05:000:0054.
На день подання клопотання та на день подання позову, відповідно до інформації оприлюдненої на офіційному веб-сайті Держгеокадастру України (земельні торги), офіційному сайті Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, відповідна земельна ділянка (масив) не включено до переліку земельних ділянок, право оренди на яку виставлено на земельні торги.
Відповідно до опублікованої актуальної інформації на офіційному веб-сайті Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, станом на день подання клопотання та на день подання цього позову, відповідна земельна ділянка (масив) не зарезервована для учасників АТО.
Листами однакового змісту від 29.09.2016 року № Б-12704/0-6395/6-16 на ім'я ОСОБА_1, та від 29.09.2016 року № Б-12704/0-6397/6-16 на ім'я ОСОБА_2, відповідач відмовив позивачам у наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою із мотивів того, що обране місце розташування земельних ділянок знаходиться у межах про інвентаризованого масиву відповідно до Постанови КМУ від 23.05.2012 року № 513. Такі ділянки можуть надаватися лише у користування (оренду).
Представник позивачів зазначає, що до того ж, відповідач послався на доручення Віце-прем'єр-міністра України №37732/0/1-14 від 08.10.2014 року, рішення колегії Держземагентства України №2/1 від 14.10.2014 року та доручення Голови Львівської облдержадміністрації №13/0/6-15 від 10.02.2015 року про те, що Шегинівська сільська рада листом №02.18-240 від 21.09.2016 року не проінформувала, що питання погодження надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для ведення особистого селянського господарства буде розглядатися на засіданні чергової 11-тої сесії сільської ради.
Представник позивача зазначив, що позивачі вважають, що відповідач своєю протиправною діяльністю незаконно та безпідставно позбавив їх права отримання земельних ділянок у нормах безоплатної приватизації, безпідставно відмовивши у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою.
Під час судового розгляду справи позивач ОСОБА_2 та представник позивачів ОСОБА_3 підтримали заявлений позовні вимоги та просили задовольнити їх з підстав, викладених в адміністративному позові.
Відповідач до судового засідання не з'явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду, причини неявки суду не повідомив.19.12.2016 від представника відповідача надійшли письмові заперечення на адміністративний позов, згідно яких відповідач заперечує проти позовних вимог позивачів, оскільки вимоги суперечать встановленому порядку діяльності, функціональним обов'язкам, завданням, повноваженням Головного управління Держгеокадастру у Львівській області як органу виконавчої влади на місцях щодо неухильного виконання постанов, наказів, розпоряджень Кабінету Міністрів України, Держземагенства/Держгеокадастру, які ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, зокрема у регулюванні земельних відносин в Україні.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження, що відповідає вимогам ч.6 ст. 128 КАС України.
04 вересня 2016 року позивачі звернулись до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області з клопотанням (заявою) в якому просили розглянути питання щодо передачі заявникам безоплатно у власність земельних ділянок площею 2,0 га (кожному) для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель запасу державної власності на сформованій земельної ділянки державної власності кадастровий номер 4622487900:05:000:0054 на території Львівська область, Мостиський район, Шегинівська сільська рада. Львівської області Мостиського району із наданням кожному громадянину дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. До вказаного клопотання було додано: копії паспортів та ідентифікаційних кодів заявників; графічні матеріали на яких позначене бажане місце розташування земельної ділянки; інформація з ДЗК України.
29 вересня 2016 року листом № Б-12704/0-6395/6-16 Головне управління Держгеокадастру у Львівській області відмовило у наданні ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, площею 2,00 га на сформованій земельній ділянці державної власності сільськогосподарського призначення кадастровий номер 4622487900:05:000:0054, розташованої за межами населеного пункту на території Шегинівської сільської ради Мостиського району Львівської області.
29 вересня 2016 року листом № Б-12704/0-6397/6-16 Головне управління Держгеокадастру у Львівській області відмовило у наданні ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, площею 2,00 га на сформованій земельній ділянці державної власності сільськогосподарського призначення кадастровий номер 4622487900:05:000:0054, розташованої за межами населеного пункту на території Шегинівської сільської ради Мостиського району Львівської області.
Вищевказані листи-відмови ідентичного змісту обґрунтовані наступним. Відповідно до графічних матеріалів, долучених до клопотання та інформації наданої відділом Держгеокадастру у Мостинському районі (лист від 20.09.2016 року № 22-1313-0.2-4589/2-16) пропонована позивачами до відведення земельна ділянка знаходиться у межах про інвентаризованого та зареєстрованого в ДЗК масиву відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 року № 513 Про затвердження порядку проведення інвентаризації земель на виконання плану заходів, передбачених бюджетною програмою за КПКВК 2803030 Проведення земельної реформи .
Такі земельні ділянки можуть надаватися у користування (оренду) для сільськогосподарського використання на підставі технічної документації, із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за умови відповідності площі та лінійних розмірів земельних ділянок, параметрам визначених за результатами інвентаризації.
У випадку невідповідності цих розмірів та площ необхідно здійснити роботи по виготовленні документації із землеустрою щодо поділу цієї земельної рахунок державного бюджету.
Оскільки, право держави на дану земельну ділянку не зареєстроване за ГУ Держгеокадастру у Львівській області та витрати на виготовлення вищевказаної документації у державному бюджеті не передбачено, то такі роботи можуть бути проведені за кошти замовника.
Крім цього, відповідно до доручення Віце-прем'єр-міністра України №37732/0/1-14 від 08.10.2014 року, рішення колегії Держземагентства України №2/1 від 14.10.2014 року та доручення Голови Львівської облдержадміністрації №13/0/6-15 від 10.02.2015 року Головне управління Держгеокадастру у Львівській області при прийнятті рішень щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності враховує обов'язковість погодження надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з органами місцевого самоврядування. Шегинівська сільська рада листом № 02.18-240 від 21.09.2016 року проінформувала, що питання про погодження надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення вищезазначеної земельної ділянки у власність буде розглядатися на засіданні чергової 11-ї сесії сільської ради. Враховуючи наведене, лист Шегинівської сільської ради, та керуючись п.7 ст.118 Земельного кодексу України Головне управління Держгеокадастру у Львівській області відмовило у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
Щодо вимог позивачів в частині визнання протиправними відмов ГУ Держгеокадастру у львівській області від 29.09.2016 року, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до положень ч.4 ст.122 Земельного кодексу України (далі - ЗКУ), центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
На підставі п.1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. №15 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності та земельних відносин, а також у сфері Державного земельного кадастру.
Відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. №15, основними завданнями Держгеокадастру України є, зокрема реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Відповідно до п. 7 зазначеного Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. №15 Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Право власності на землю гарантується, набувається та реалізується громадянами виключно у відповідності до закону. Відповідно до ст. 81 ЗКУ, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки, зокрема, на підставі: безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).
Відповідно до положень ст. 116 ЗКУ, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Відповідно до ч.ч. 6, 7 ст. 118 ЗКУ, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Частиною 1 ст. 121 Земельного кодексу визначено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах, зокрема, б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Судом встановлено, що разом із клопотанням від 04.09.2016 року заявниками було надано копію графічного матеріалу, на якому позначено бажане місце розташування земельної ділянки), інформацію з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 04.09.2016 року 10:11 у якій за параметром пошуку: кадастровий номер земельної ділянки 4622487900:05:000:0054 у графі цільове призначення зазначено: 16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) , у графі форма власності зазначено: Державна власність , у графі Площа земельної ділянки зазначено: 29,8382 га , у графі Місце розташування зазначено: Львівська область, Мастиський район, Шегшинівська сільська рада, Мостиського району та копії паспортів та ідентифікаційних даних заявників. Вказана обставина також не заперечувалась відповідачем.
Таким чином, позивачами дотримано вимоги земельного законодавства, які регулюють порядок подання клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою.
У відмовах від 29.09.2016 року, однією з підстав визначено що відповідно д графічних матеріалі, долучених до клопотання та інформації наданої відділом Держгеокадастру у Мостинському районі (лист від 20.09.2016 року № 22-1313-0.2-4589/2-16) пропонована позивачами до відведення земельна ділянка знаходиться у межах про інвентаризованого та зареєстрованого в ДЗК масиву відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 року № 513 Про затвердження порядку проведення інвентаризації земель на виконання плану заходів, передбачених бюджетною програмою за КПКВК 2803030 Проведення земельної реформи , суд зазначає, що копію вказаного листа № 22-1313-0.2-4589/2-16від 20.09.2016 року відповідачем не надано.
Тоді як згідно листа Відділу Держгеокадастру у Мостиському районі від 06.09.2016 року № 5/14-16-ПІ, що наявний в матеріалах справи вбачається, що земельна ділянка розташована у межах сформованої земельної ділянки кадастровий номер: 4622487900:05:000:0054, загальною площею 29,8382 га, а саме:
а) земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення;
b)угіддя земельної ділянки - рілля;
с) земельна ділянка не перебуває у користуванні (власності) третіх осіб;
d) земельна ділянка не відноситься до охоронних зон;
e) на земельній ділянці відсутні деревна чи чагарникова рослинність
f) на земельну ділянку обтяження, обмеження не встановлені;
g) щодо земельної ділянки умови передбачені частинами 3 та 3 ст.134 ЗК України - відсутні;
h) на земельній ділянці об'єкти нерухомого майна відсутні
i) місце розташування земельної ділянки відповідає вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території.
j) розпорядником земельної ділянки є Головне управління Держгеокадастру у Львівській області;
k) у межах зазначеного масиву сформована окрема земельна ділянка площею 0,21 га ( кадастровий номер - 4622487900:05:000:0052, власником якої є гр.. ОСОБА_4М.) на підставі цивільно-правової угоди, яка зареєстрована 15.04.2016 року;
l) у межах зазначеного масиву сформована окрема земельна ділянка площею 0,3 га ( кадастровий номер - 4622487900:05:000:0051, власником якої є гр. ОСОБА_5О.) на підставі рішення органу виконавчої влади від 19.12.2008 року № 787.
Часиною 1 статті 19 Земельного кодексу України визначено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії, у тому числі, землі сільськогосподарського призначення.
Відповідно до ч.2 ст.19 Земельного кодексу України, земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Відповідно до ч.2 ст.22 Земельного кодексу України, до земель сільськогосподарського призначення належать, в тому числі, сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).
Відповідно до ст. 34 Земельного кодексу України, громадяни можуть орендувати земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть створювати на землях, що перебувають у власності держави чи територіальної громади, громадські сіножаті і пасовища.
Згідно інформації щодо узагальнення даних, отриманих в результаті проведення у 2013 році інвентаризації та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Мостиського району, складовими частинами земельної ділянки кадастровий номер 4622487900:05:000:0054 площею 29,8382 є: рілля - 29,8382 га.
Судом встановлено, що згідно вимог ЗКУ, встановлено вичерпний перелік підстав, за яких заявнику може бути відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, а саме невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Судом встановлено, що згідно листа Відділу Держгеокадастру у Мостинському районі Львівськкої області від 06.09.2016 року № 5/14-16-ПІ, місце розташування земельної ділянки відповідає вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, містобудівній документації, схемам землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території.
Крім того не приймаються до уваги судом посилання відповідача при прийнятті відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою на доручення Віце-прем'єр-міністра України №37732/0/1-14 від 08.10.2014, рішення колегії Держземагентства України №2/1 від 14.10.2014 року та доручення Голови Львівської облдержадміністрації №13/0/6-15 від 10.02.2015 року Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, оскільки відповідач самостійно зазначає, що Шегинівська сільська рада листом № 02.18-240 від 21.09.2016 року проінформувала, що питання про погодження надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення вищезазначеної земельної ділянки у власність буде розглядатися на засіданні чергової 11-ї сесії сільської ради.
Відповідачем надано до суду лист Шегинівської сільської ради Мостинського району Львівської області від 07.11.2016 року № 0218-271 на № Б12704/0-6122/6-16 від 19.09.2016 року, згідно якого сесія Шегинівської сільської ради вважає неможливим погодження виділення 22 гектарів земельних ділянок за межами населеного пункту села Шегині одинадцяти громадянам для ведення особистого селянського господарства у вказаному у картографічних матеріалах урочищі.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача на зазначений лист, з наступних підстав.
Відповідач відмовив позивачам у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою 29.09.2016 року, тобто до отримання зазначеного листа від 07.11.2016 року.
Відповідно до наказу Держземагенста України від 15.10.2014 року № 328 ввести введено в дію рішення колегії Держземагенства України, у тому числі, 2/1 про обов'язкове направлення на розгляд до місцевих рад питань щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності. Згідно до п.2.4 рішення 2/1, у разі якщо у десятиденний строк відповідний орган місцевого самоврядування письмово або за замовчанням погодив (не надав мотивованих заперечень) надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності або надав заперечення, які суперечать вимогам чинного законодавства, забезпечувати у встановленому порядку розгляд клопотань заявників з урахуванням зазначених обставин.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивачів в частині визнання протиправними відмов Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 29.09.2016 року підлягають задоволенню, та як наслідок підлягає задоволенню вимога позивачів в частині зобов'язання Головного Управління Держгеокадастру у Львівській області повторно розглянути клопотання (заяви) ОСОБА_1, ОСОБА_2 від 04.09.2016 року, щодо розгляду питання про передачу у власність земельної ділянки площею по 2,00 га (кожному) для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населеного пункту на території Шегинівської сільської ради Мостиського району Львівської області.
Відповідно до ст. 267 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Відповідно до ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України, умовою виконання судового рішення є набрання ним законної сили.
Таким чином суд приходить висновку про необхідність зобов'язання Головного управління Держгеокадастру в 30-денний строк з моменту набрання постановою суду першої інстанції законної сили подати до суду звіт про виконання судового рішення, а копію цього звіту направити позивачам є необґрунтованим з огляду на наступне.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку, що адміністративний позов підлягає ОСОБА_1, ОСОБА_2 частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 14, 70, 71, 86, 159-164, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністративний позов ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправними відмови у наданні дозволів на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність та зобов'язання повторно розглянути клопотання.
Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у наданні ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в приватну власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га., на сформовані земельній ділянці державної власності сільськогосподарського призначення кадастровий номер 4622487900:05:000:0054 на території Львівська обл., Мостиський район, Шегинівська сільська рада, Львівської області Мостиського районну (за межами населених пунктів), яка оформлена листом від 29.09.2016 року №Б-12704/0-6395/6-16.
Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у наданні ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в приватну власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га., на сформовані земельній ділянці державної власності сільськогосподарського призначення кадастровий номер 4622487900:05:000:0054 на території Львівська обл., Мостиський район, Шегинівська сільська рада, Львівської області Мостиського районну (за межами населених пунктів), яка оформлена листом від 29.09.2016 року № Б-12704/0-6397/6-16.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області повторно розглянути клопотання (заяви) ОСОБА_1, ОСОБА_2 від 04.09.2016 року, щодо розгляду питання про передачу у власність земельної ділянки площею по 2,00 га (кожному) для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населеного пункту на території Шегинівської сільської ради Мостиського району Львівської області із урахуванням вимог ч.7 ст. 118 Земельного кодексу України.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області в 30-денний строк з моменту набрання постановою суду першої інстанції законної сили подати до суду звіт про виконання судового рішення.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Н.В.Бжассо
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2016 |
Оприлюднено | 03.01.2017 |
Номер документу | 63789132 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні