Постанова
від 22.11.2016 по справі 804/4497/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2016 р. Справа № 804/4497/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддяОСОБА_1, при секретаріОСОБА_2, за участю: представника позивача представника відповідача представника третьої особи ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Днепр-Жилстрой" до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_6 міська рада про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ Днепр-Жилстой 19.07.2016 звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, у якому просило визнати протиправними дії в.о. начальника управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області ОСОБА_7 та начальника відділу ОСОБА_8 щодо неправильного складення витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за № 540 від 22.02.2016, шляхом внесення в його дані наступного:

- обрано назву земельної ділянки - для розташування торговельного комплексу, яка не відповідає п.1 договору оренди земельної ділянки від 02.10.2009;

- обрано без будь-яких підстав максимальні значення локальних коефіцієнтів, щодо розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів у розмірі - 1,2, розташування земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення у розмірі - 1,2, розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту у розмірі - 1,15, розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до парків, парків-пам'яток, ботанічних садів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон у розмірі - 1,15, земельної ділянки не забезпеченої централізованим водопостачанням у розмірі - 0,95, земельної ділянки не забезпеченої каналізацією у розмірі - 0,95;

- визначення сукупного коефіцієнту у розмірі Км3 - 1,11, із застосуванням зазначених вище максимальних значень локальних коефіцієнтів (1,2; 1,2; 1,15; 1,15; 0,95; 0,95; 0,9; 0,9; 0,8);

- обрано коефіцієнт Кф - 2,50, який не характеризує дійсне функціональне використання земельної ділянки;

- застосовано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і) - 1,7898, який Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213, для застосування не передбачено;

- визначено нормативну грошову оцінку 1 кв.м. земельної ділянки під забудовою у сумі 5120,59 грн., за формулою, яка не передбачена Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213;

- визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 3619,00 кв.м. за адресою: вул. XXII Партз'їзду, 2а, м ОСОБА_9 Ріг, у сумі 18 531 415,21 грн., яка оформлена з порушенням вимог закону та положень Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач здійснивши протиправні дії щодо внесення у Витяг даних, які тягнуть за собою наслідки застосування неправильної нормативної грошової оцінки землі при визначені орендної плати за земельні ділянки.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з посиланням на обставини, які викладені у позові до нього.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, з посиланням на факт того, що дії службових осіб Управління стосовно підготовки та оформлення витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за № 540 від 22.02.2016, вчинені з дотриманням вимог чинного законодавства та є законними, оскільки не суперечать Земельному кодексу України; Закону України Про оцінку земель ; Методиці нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213; Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук № 18/15/21/11 від 27.01.2006; а також технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_9, затвердженої Рішенням ОСОБА_6 міської ради № 3728 від 24.06.2015.

Представник третьої особи проти задоволення позовних вимог заперечував, та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

З наявних матеріалів справи судом встановлено, що 02.10.2009 між ОСОБА_6 міською радою та ТОВ Днепр-Жилстрой було укладено Договір оренди земельної ділянки житлової та громадської забудови для розташування торгівельного комплексу, яка знаходиться на вул. ХХІІ Партз'їзду, 2а в Дзержинському районі м. Кривого Рогу, площею 0,3619 га, кадастровий номер 1211000000:02:016:0125, терміном на 5 років.

Додатковою угодою про продовження терміну дії договору оренди земельної ділянки (державна реєстрація від 03.11.2009 № 040910800964) та внесення змін до нього від 13.02.2015 № 2015056, було продовжено термін дії договору оренди земельної ділянки (державна реєстрація від 03.11.2009 № 040910800964) на 5 років та внесено зміни до п. 3 розділу Об'єкт оренди , виклавши його у наступній редакції:

3. На земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомого майна:

89/100 частин торговельного комплексу відповідно до витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно КП ДОР КБТІ від 25.11.2009 № 24569212, реєстраційний № 28929348 .

Згідно інформації, яка міститься у Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 33770086 від 17.02.2015 17:55:05, 16.02.2015 о 14:17:51 зареєстровано інше речове право 8764398 (право оренди) за ТОВ Днепр-Жилстрой на земельну ділянку, яка розташована за адресою: м. Кривий Ріг, вул. ХХІІ Партз'їзду, 2а, кадастровий номер 1211000000:02:016:0125.

ТОВ Днепр-Жилстрой 18.02.2016 подало до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області заяву про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.02.2016 за № 540 визначено:

- назва земельної ділянки - 03.70 (кадастровий номер 1211000000:02:016:0142), для розташування торгівельного комплексу;

- площа земельної ділянки - 3619,0 кв.м.;

- середня вартість земельної ділянки - 270,00 кв.м.;

- економіко-планувальна зона - ДЗ-6;

- коефіцієнт Км2 - 3,81;

- локальні коефіцієнти на місцезнахдження земельної ділянки в межах екон оміко-планувальної зони:

розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів у розмірі -1,2;

розташування земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення у розмірі - 1,2;

розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту у розмірі -1,15;

розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до парків, парків- пам'яток, ботанічних садів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон у розмірі -1,15;

земельної ділянки не забезпеченої централізованим водопостачанням у розмірі - 0,95;

земельної ділянки не забезпеченої каналізацією у розмірі - 0,95;

- сукупний коефіцієнт Км3 - 1,11;

- коефіцієнт Кф - 2,5;

- коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і) - 1,7898;

- нормативна грошова оцінка кв.м. земельної ділянки під забудовою - 5 120,59 грн.;

- нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 18 531 415,21 грн.

Рішенням LXI сесії VI скликання ОСОБА_6 міської ради № 3728 від 24.06.2015 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_9 , затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_9, що містить середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 у розмірі 270,60 грн.

Згідно Протоколу наради з питань пов'язаних з очікуваною ліквідацією територіальних управлінь юстиції, підготовкою довідок щодо грошової оцінки землі, інших від 02.02.2016, було вирішено Управлінню Держгеокадастру у Криворізькому районі працювати відповідно до технічної документації з грошової оцінки землі та програмного забезпечення, встановленого розробником.

Відповідно до обліково даних Державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності (форми 6-зем) станом на 01.01.2016 земельна ділянка площею 0,3619 га по вул. ХХІІ Партз'їзду, біля буд. 2 в Дзержинському районі обліковується за ТОВ Днепр-Жилстрой під розміщення торгівельного комплексу в:

рядку 52 - дані про заклади торгівлі;

графі 42 - землі комерційного використання.

Аналізуючи зміст спірних правовідносин суд приходить до наступних висновків.

Частинами 1-2 статті 21 Про оренду землі від 06.10.1998 № 161-XIV визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.

Частина 5 статті 5 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV встановлює, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру в тому числі орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України Про землеустрій від 22.05.2003 № 858-IV, оцінка земель проводиться для порівняльного аналізу і прогнозу ефективності використання землі як природного ресурсу та основного засобу виробництва, а також при здійсненні цивільно-правових угод, для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, справляння державного мита та в інших випадках, визначених законом.

Згідно ч. 2 ст. 20 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. 3 ст. 23 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV).

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 14 від 03.02.2015, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.02.2015 за № 180/26625, затверджено Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру в місті (далі по тексту - Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру в місті).

Відповідно до вимог пп. 16 п. 4 Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру в місті, Управління (Відділ) відповідно до покладених на нього завдань видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

Отже, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:02:016:0142, яка повинна бути оформлена у вигляді Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, є обов'язковим документом для визначення розміру орендної плати.

Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затверджений Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 № 18/15/21/11, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262 (далі - Порядок нормативної грошової оцінки земель).

Відповідно до п. 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель, за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

З приводу твердження позивача, що відповідач у Витягу обрав назву земельної ділянки - для розташування торговельного комплексу , яка не відповідає п.1 договору оренди земельної ділянки від 02.10.2009, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Як визначалось у Договорі оренди земельної ділянки від 02.10.2009, орендарю надається у користування земельна ділянка житлової та громадської забудови для розташування торгівельного комплексу.

У абз. 1 п. 3.2 Порядку нормативної грошової оцінки земель встановлено, що населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах.

Згідно Додатку 3 Категорії земель до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, визначено, що за основним цільовим призначенням виділяють, в тому числі, землі житлової та громадської забудови (код 200).

Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306 було затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель (далі по тексту - Класифікація видів цільового призначення земель).

У розділі II Класифікації видів цільового призначення земель визначено, що секція В Землі житлової та громадської забудови мають розділ 2 Землі житлової забудови та розділ 3 Землі громадської забудови , останній, в свою чергу, включає в себе підрозділ 03.07 - Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі .

Отже, у Договорі оренди земельної ділянки від 02.10.2009 визначено категорію цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:02:016:0142 - землі житлової та громадської забудови .

Оскільки за видом цільового призначенням землі у Договорі оренди земельної ділянки від 02.10.2009 встановлено вид земельної ділянки - для розташування торгівельного комплексу , то суд приходить до висновку, що він належить до підрозділу 03.07 розділу 3 секція В Класифікації видів цільового призначення земель, тобто до земель Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі .

З огляду на викладене, відповідач правомірно визначив у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.02.2016 за № 540, назву земельної ділянки як 03.70 (кадастровий номер 1211000000:02:016:0142), для розташування торгівельного комплексу .

Щодо позовних вимог про протиправність обрання максимальних значень локальних коефіцієнтів, щодо розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів у розмірі - 1,2, розташування земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення у розмірі - 1,2, розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту у розмірі - 1,15, розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до парків, парків-пам'яток, ботанічних садів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон у розмірі - 1,15, земельної ділянки не забезпеченої централізованим водопостачанням у розмірі - 0,95, земельної ділянки не забезпеченої каналізацією у розмірі - 0,95, а також визначення відповідачем сукупного коефіцієнту у розмірі Км3 - 1,11, суд приходить до наступних висновків.

У п. 6 Порядку нормативної грошової оцінки земель визначено, що коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою

Км = Км1 х Км2 х Км3,

де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.

Зі змісту п. 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель встановлено, що значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. чол. та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, табл. 3.7, при цьому добуток пофакторних оцінок не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Згідно Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кривого Рогу встановлено наступні межі локальних коефіцієнтів:

- щодо розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів у розмірі - 1,04-1,2;

- щодо розташування земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення у розмірі - 1,05-1,2;

- щодо розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту у розмірі - 1,04-1,15;

- щодо розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до парків, парків-пам'яток, ботанічних садів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон у розмірі - 1,04-1,15;

- щодо земельної ділянки не забезпеченої централізованим водопостачанням у розмірі - 0,95;

- щодо земельної ділянки не забезпеченої каналізацією у розмірі - 0,95.

Так, відповідачем не наданого обґрунтованого пояснення щодо застосування при складанні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.02.2016 за № 540, до земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:02:016:0142 максимальних розмірів локальних коефіцієнтів щодо розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів у розмірі - 1,2, розташування земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення у розмірі - 1,2, розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту у розмірі - 1,15, розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до парків, парків-пам'яток, ботанічних садів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон у розмірі - 1,15.

Отже, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, вплинуло на збільшення грошового зобов'язання платника податків, щодо сплати орендної плати за землю, суд, керуючись принципами Податкового кодексу України, зокрема пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України, приходить до висновку, про протиправність застосування відповідачем максимальних розмірів локальних коефіцієнтів щодо розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів у розмірі - 1,2, розташування земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення у розмірі - 1,2, розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту у розмірі - 1,15, розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до парків, парків-пам'яток, ботанічних садів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон у розмірі - 1,15, та вважає, що правомірною поведінкою відповідача є застосування відповідних коефіцієнтів у мінімальних значеннях на користь платника податків.

З приводу позовних вимог про протиправність обрання відповідачем коефіцієнту Кф - 2,50, який не характеризує дійсне функціональне використання земельної ділянки, суд приходить до наступних висновків.

У п. 3.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель встановлено, що Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо).

Згідно п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель, визначено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням та застосування відповідного коефіцієнту провадиться органами державного земельного агентства згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.1998 за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Інструкція з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), що затверджена Наказом Державного комітету статистики України 05.11.98 № 377, втратила чинність на підставі Наказу Державної служби статистики № 190 від 19.08.2015, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.09.2015 за № 1084/27529.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.12.2015 № 337, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 133/28263, було затверджено форми адміністративної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 11-зем, 12-зем, 15-зем, 16-зем) та Інструкцій щодо їх заповнення.

У п. 2 вищевказаного наказу визначено, що Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру:

до 01 липня 2016 року забезпечити перенесення даних державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем) до передбаченої цим наказом звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 11-зем, 12-зем, 15-зем, 16-зем);

забезпечити, починаючи з 01 липня 2016 року, кількісний облік земель відповідно до затверджених цим наказом форм адміністративної звітності.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що відомості, які містились у статистичній звітності форми № 6-зем, що використовувались для визначення категорії земель за функціональним використанням та застосування відповідного коефіцієнту (Кф), автоматично перенеслись до звітності форми № 11-зем Звіт про землі та земельні ділянки за цільовим призначенням і формами власності .

З матеріалів справи судом встановлено, що у статистичній звітності форми № 6-зем по земельній ділянці кадастровий номер 1211000000:02:016:0142 було визначено у графі 42 - землі комерційного використання .

Так, у графі 42 (згідно вимог Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель) зазначаються дані про землі, які використовуються в комерційних цілях: землі, які використовуються головним чином комерційними, торговими і відповідними службами - торговими центрами, банками, автозаправними станціями, ремонтними майстернями, готелями, ресторанами, барами, їдальнями, торговими складами та будівлями органів управління ними. Включати до цієї категорії землі потрібно за видами діяльності, вказаними в додатку 3. Землі наукових організацій також потрібно включати до цих земель.

Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) встанволюються згідно Додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель, та визначаються у Таблиці 1.1.

У таблиці 1.1 Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) , що є додатком 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель, визначено, що до земель комерційного використання (код розділу КВЕД - G, H, J, K, O93, O92.7) застосовується коефіцієнт 2,5.

З огляду на викладене, суд вважає, що відповідачем правомірно, на підставі відомостей статистичної звітності форми № 6-зем, застосовано до земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:02:016:0142 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5.

Щодо позовних вимог про протиправне застосування відповідачем коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки К(і) - 1,7898, який Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213, для застосування не передбачено, суд приходить до наступних висновків.

Методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213, на яку посилається позивач, дійсно не визначає порядку розрахунку коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки К(і), проте, у Додатку 2 до розділу 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель наводяться вимоги до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Відповідно до цих вимог у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки зазначається коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і).

Відповідно до ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:

Кi = І:100,

де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

За інформацією Державної служби статистики України індекс споживчих цін за 2015 рік становив 143,3 відсотка (лист від 11.01.2016 № 111-5/6-16).

Враховуючи, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті 289 ПКУ, станом на 1 січня 2016 року становить 1,433 (лист Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.01.2016 №6-28-0.22-201/2-16).

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Отже, для вираховування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:02:016:0142, яка перебуває у користуванні ТОВ Днепр-Жилстрой , відповідач вірно застосував кумулятивний метод:

1,433 (2015 рік) * 1,249 (2014 рік) * 1,0 (2013 рік) * 1,0 (2012 рік) * 1,0 (2011 рік) *1,0 (2010 рік) = 1,7898.

З приводу позовних вимог щодо протиправності визначення нормативної грошової оцінки 1 кв.м. земельної ділянки під забудовою у сумі 5120,59 грн., а також загального розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки у сумі 18 531 415,21 грн., суд приходить до висновку, що дані вимоги позивача обґрунтовані, оскільки відповідачем було протиправно застосовано при розрахунку нормативної грошової оцінки землі завищені локальні коефіцієнти, які, в свою чергу, збільшили розмір Км3 до 1,11 замість 0,69.

На підставі викладеного вище, суд зобов'язує Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області скласти Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:02:016:0142, визначивши нормативну грошову оцінку земельної ділянки на підставі значення сукупного коефіцієнта Км3-0,69, розрахованого із застосуванням мінімальних значень локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони: розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів - 1,04; розташування земельної ділянки в зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення - 1,05; розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,04; розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до ботанічних садів, парків, парків-пам'яток, лісопарків, лісів, зелених зон - 1,04.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частинами 1-2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, суд приходить до висновку про необхідність часткового задоволення позовних вимог ТОВ Днепр-Жилстрой .

Відповідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідн.о ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 88, 94, 155, 158-163, 167, 267 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Днепр-Жилстрой" - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області щодо складання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 540 від 22.02.2016 року в частині визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:02:016:0142 на підставі значення сукупного коефіцієнта Км3-1,11, розрахованого із застосуванням максимальних значень локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони:

- розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів - 1,2;

- розташування земельної ділянки в зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення - 1,2;

- розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,15;

- розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до ботанічних садів, парків, парків-пам'яток, лісопарків, лісів, зелених зон - 1,5.

Зобов'язати Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області скласти витяг з з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:02:016:0142, визначивши нормативну грошову оцінку земельної ділянки на підставі значення сукупного коефіцієнта Км3-0,69, розрахованого із застосуванням мінімальних значень локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони:

- розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів - 1,04;

- розташування земельної ділянки в зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення - 1,05;

- розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,04;

- розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до ботанічних садів, парків, парків-пам'яток, лісопарків, лісів, зелених зон - 1,04.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Днепр-Жилстрой" (код 33758813) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області сплачений судовий збір у розмірі 689 грн. 00 за подання адміністративного позову.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 25 листопада 2016 року.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2016
Оприлюднено12.01.2017
Номер документу63941260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4497/16

Постанова від 13.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 17.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Постанова від 22.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Ухвала від 26.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Ухвала від 26.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ляшко Олег Борисович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні