МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 грудня 2016 р. Справа № 814/1940/16
м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., за участю секретаря судового засідання Кононенка Д.Ф., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомОСОБА_1, доГоловного територіального управління юстиції у Миколаївській області, третя особа за участю: представника позивача: ОСОБА_2 представників відповідача: Івков В.В., Єнтіс М.Є. представника третьої особи: Федорінський В.М.Миколаївська обласна організація Українського товариства мисливців та рибалок, Єланецька районна організація Українського товариства мисливців та рибалок проскасування державної реєстрації про зміну інформації про керівний склад, В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до адміністративного суду до Головного територіального управління юстиції у Миколаївської області з вимогами про скасування державної реєстрації про зміну інформації про керівний склад Єланецької районної організації Українського товариства мисливців та рибалок, код ЄДРПОУ 20896091, про призначення ОСОБА_7 керівником з 29.03.16.
Свої позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтував тим, що, по-перше, відсутнє рішення про призначення керівника Єланецької районної організації УТМР, оскільки Миколаївська обласна рада УТМР постановила призначити виконуючого обов'язки голови президії і лише для організації та проведення виборчої конференції райорганізації УТМР. Рішення про призначення ОСОБА_7 - головою ради Єланецької районної організації УТМР не приймалось. По-друге, прийняте рішення не відповідає статуту Українського товариства мисливців і рибалок, оскільки, згідно п.4.12 статуту УТМР, президія обласної ради товариства, зокрема призначає виконуючого обов'язки голови президії районної ради УТМР до конференції лише в зв'язку зі смертю чинного голови або його неспроможності виконувати свої обов'язки за станом здоров'я, або інших причин. Тобто, Миколаївська обласна рада УТМР уповноважена обирати виконуючого обов'язки голови президії лише в певних випадках, а не в апріорі за своїм побажанням. Таким обставинами є зокрема смерть чинного голови, або неможливість ним виконувати свої обов'язки у зв'язку зі станом здоров'я. В протоколі №1 взагалі не зазначено підстави для призначення ОСОБА_7 виконуючим обов'язки голови президії, а так само, чому діючий голова має бути змінений. По-трете, вищим керівним органом Єланецької УТМР відповідно до статуту є районна конференція, яка обирає районну раду та її голову. Миколаївська обласна рада УТМР не є тим органом, який має повноваження щодо призначення голови Єланецької УТМР (голови президії), оскільки це є виключно компетенцією районної конференції. По-четверте, з наданих Миколаївською обласною радою УТМР документів на реєстрацію, взагалі неможливо встановити рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру. В судовому засіданні відповідачем надано три різних варіанти одного і того самого протоколу №1, не зрозуміло який є правильним та легітимним. Вимоги державного реєстратора, що слугували підставами для зупинення розгляду документів, не виконані, що зокрема не завадило відповідачу провести державну реєстрацію. По-п'яте, відповідно до ч.12 ст.9 Закону України Про громадські об'єднання громадське об'єднання повідомляє про внесення змін до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання протягом 60 днів з дня прийняття відповідного рішення. А в цьому випадку, рішення Миколаївською обласною радою було прийнято 29.03.16, а до реєстрації відповідачу надано лише 14.06.16, з пропущенням 60-ти денного терміну.
Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Свою позицію обґрунтував тим, що призначення ОСОБА_7 виконуючим обов'язки голови президії Єланецької районної організації УТМР проведено уповноваженим органом - президією Миколаївської обласної організації УТМР на підставі статуту шляхом прийняття відповідного рішення, що підтверджується протоколом засідання президії. Після усунення підстав для зупинення та подання відповідних документів державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про громадське об'єднання що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.
Щодо пропущення 60-ти денного терміну, передбаченого ст.9 Закону України Про громадські об'єднання , то відповідач пояснив, що як раз в період березень-травень 2016 р., у зв'язку з процесом реформування органів юстиції та державної реєстрації були ліквідовані районні управління юстиції, а тому заявнику фактично не було куди звернутися протягом зазначених 60 днів.
Представник третьої особи Миколаївської обласної організації УТМР також заперечив проти позову, просив в його задоволенні відмовити. Свою позицію обґрунтував тим, що у ОСОБА_1 взагалі відсутнє будь-яке право звертатися з цим позовом, оскільки його повноваження, як керівника Єланецької районної організації УТМР були припинені ще в 2011 році. При цьому, це відбулося за власним бажанням самого ОСОБА_1 В теперішній час зберіглося багато документів, де від імені керівника Єланецького РО УТМР виступає вже ОСОБА_7, а не ОСОБА_1 В подальшому, як ОСОБА_7, так і ОСОБА_1 припинили опікуватися справами організації УТМР, що призвело до її занепаду.
Приблизно з 2012 року Єланецька районна організація УТМР (як і багато інших районних організацій) втратили права на мисливські угіддя в області, після чого будь-який зв'язок між УТМР, Миколаївською обласною організацією УТМР з Єланецькою районною організацією було втрачено. Жодних звітів керівники Єланецької РО протягом 2013-2015 років до Миколаївської обласної організації не направляли. Членські внески з Єланецької РО також не надходили. Не сплачували членські внески протягом 2013-2015 також ОСОБА_1 та ОСОБА_7, що відповідно до статуту має наслідком припинення членство в УТМР, та унеможливлює перебування вказаних осіб на керівних посадах Єланецької РО УТМР.
Разом з тим, майно УТМР, що розташоване на території Єланецького району Миколаївської області стало використовуватися позивачем у приватних цілях.
В 2016 році Миколаївською обласною організацією були вжиті заході щодо відновлення роботи районних організації УТМР, у тому числі і Єланецької РО. Проведені перемови у тому числі з ОСОБА_1 та ОСОБА_7 Останній погодився сплатити членські внески та співпрацювати з Миколаївською обласною організацією УТМР. У зв'язку з чим, 29.03.16 ОСОБА_7 призначено виконуючим обов'язки голови ради Єланецької РО УТМР, для організації та проведення виборчої конференції, на якій будуть обрані повноважні керівні органи районної організації УТМР. В теперішній час виборча конференція не проведена, оскільки існує декілька судових процесів з ОСОБА_1
У будь-якому випадку повноваження ОСОБА_1 як керівника Єланецької РО припинено, оскільки він був обраний на цю посаду в 2008 році строком на п'ять років, і його повноваження припинилися ще в 2013 році.
Дослідив матеріали справи, вислухав представників сторін, суд встановив наступне.
09.07.05 Єланецькою районною установчою конференцією затверджено Статут Єланецької районної організації Українського товариства мисливців та рибалок.
Відповідно до п.1.1 Статуту, Єланецька районна організація Українського товариства мисливців та рибалок є місцевим осередком всеукраїнської громадської організації Українського товариства мисливців та рибалок.
Діяльність організації будується на основі добровільності членства, виборності керівних органів, діяльність здійснюється на підставі у тому числі статуту всеукраїнської громадської організації Українського товариства мисливців та рибалок.
07.08.07 Статут Єланецької РО УТМР зареєстровано Єланецьким районним управлінням юстиції.
23.09.08 головою районної ради Єланецької районна організація Українського товариства мисливців та рибалок обрано ОСОБА_1, про що зроблено відповідний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
29.03.16 Миколаївською обласної радою УТМР проведено розширене засідання президії, на якому прийнято рішення про призначення виконуючим обов'язки голови президії Єланецької районної організації УТМР ОСОБА_7 для організації та проведення виборчої конференції райорганізації УТМР.
14.06.16 ОСОБА_7 звернувся з заявою від імені Єланецької РО УТМР до Головного територіального управління юстиції в Миколаївської області про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
До заяви долучено витяг з протоколу №1 розширеного засідання президії Миколаївської обласної ради УТМР від 29.03.16 про призначення виконуючим обов'язки ОСОБА_7, реєстр осіб, які брали участь в засіданні президії, відомості щодо нового керівника, документ про сплату адміністративного збору.
За результатами розгляду документів, державним реєстратором на підставі п.1, п.3 ч.1 ст.27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , прийнято рішення про зупинення розгляду документів.
Підставами для зупинення розгляду документів стало те, що державним реєстратором було визнано подання документів не у повному обсязі та невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації. Зокрема, відповідно до п.4.9 статуту Українського товариства мисливців і рибалок, засідання рад, їх президії вважаються повноважними, якщо на них присутні 2/3 кількісного складу. У протоколі №1 від 29.03.16 не має змоги встановити, яку частину від загальної кількості членів президії Миколаївської обласної ради УТМР становить 9 присутніх членів. Відомості про керівний склад громадського формуванню не містив всупереч ч.4 ст.17 Закону реєстраційний номер облікової картки платника податків. Не подано примірник оригіналу протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документу було скликано засідання вищого органу управління. У поданій заяві та у відомостях про керівні органи різниться назва юридичної особи. Згідно з п.4.12 статуту Президія обласної ради товариства призначає виконуючого обов'язки голови президії районної ради УТМР, а не виконуючого обов'язки голови районної ради УТМР.
Для усунення зазначених недоліків, Єланецькою РО УТМР було надано протокол №1 від 29.03.16, з виправленням помилок щодо написання посади, на яку призначено ОСОБА_7, а саме зазначено: виконуючим обов'язки голови президії Єланецької районної організації УТМР.А, також виправлені відомості щодо кворуму учасників засідання президії. Також додано рішення №1 про призначення проведення президії Миколаївської обласної організації УТМР.
21.06.16 державним реєстратором Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області проведено державну реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до якого з 29.03.16 керівником Єланецькоої районної організації УТМР є ОСОБА_7.
Відповідно до ч.4 ст.17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;
3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.
Відповідно до ст.27 Закону підставами для відмови у державній реєстрації є:
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;
4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;
6) документи суперечать статуту громадського формування;
7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;
8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;
9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
Щодо аргументів позивача про протиправність проведення державно реєстрації, суд виходить з наступного.
Відповідно до п. б п. 4.3 статуту Єланецької районна організація Українського товариства мисливців та рибалок строк повноважень голови районної ради - 5 років.
Відповідно до п.4.3 статуту Українського товариства мисливців та рибалок строк повноважень голови ради районної первинної організації товариства - 7 років.
Таким чином, строк повноважень ОСОБА_1 на посаді голови ради Єланецької РО УТМР у будь-якому випадку сплинув не пізніше 24.09.15.
Відповідно до п.4.12 статуту Українського товариства мисливців та рибалок президія обласної ради УТМР має право на призначення виконуючого обов'язки голови президії районної ради УТМР до конференції (в зв'язку зі смертю чинного голови, або його неспроможністю виконувати свої зобов'язання за станом здоров'я або інших поважних причин).
Таким чином, на думку суду, закінчення строку повноважень керівника громадського об'єднання, на який його було призначена, та сплив граничного строку повноваження, передбаченого статутом, можливо вважати іншими поважними причинами, що надають підстави президії обласної ради УТМР призначати виконуючого обов'язки голови президії районної ради УТМР.
Тобто, президія обласної ради мала у цьому випадку повноваження на призначення виконуючого обов'язки голови президії Єланецької районної організації УТМР, а тому державна реєстрація проведена на підставі належного документу.
Щодо різниці у назвах посади керівника Єланецького РО УТМР, необхідно розуміти, що відповідно до статутів районної організації та всеукраїнської організації УТМР, голова районної ради одночасно є головою президії районної ради. Відповідно до п.4.12 статуту УТМР, президія обласної ради УТМР має повноваження лише щодо призначення виконуючого обов'язки голови президії районної ради, що враховуючи подвійність цієї посади, фактично означає призначення і на посаду виконуючого обов'язки голови ради.
У наданому після 16.06.16 виправленому протоколі №1, назва посади, на яку призначено ОСОБА_7 відповідає статутним документам громадського об'єднання (арк.спр.134 ), а тому у державного реєстратора не було підстав для відмову у проведенні державної реєстрації.
Щодо пропущення заявником 60-ти денного строку для повідомлення про зміни з дня прийняття відповідного рішення, необхідно зазначити, що а ні ст.9 Закону України Про громадське об'єднання , а ні ст.27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не передбачено наслідком пропущення цього строку відмову у проведенні державної реєстрації змін.
При цьому, на переконання суду, зазначений строк був пропущений заявником з поважних причин, оскільки постановою Кабінету Міністрів України №99 від 11.02.16 Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги були ліквідовані районі управління юстиції, у тому числі і Єланецьке районне управління юстиції Миколаївської області, а тому фактично вимоги закону не могли бути виконані не з вини заявника.
В задоволенні позову відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. В задоволенні позову відмовити.
2. Апеляційна скарга на цю постанову може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання у повному обсязі.
Суддя В. В. Біоносенко
Відповідно до ч.3 ст.160 КАС України постанова складена у повному обсязі 27.12.16
Суддя В.В. Біоносенко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2016 |
Оприлюднено | 16.01.2017 |
Номер документу | 63978835 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні