Постанова
від 12.01.2012 по справі 2-а-25/12
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Номер провадження 2-а/2603/343/12

Справа №2-а-25/12

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 січня 2012 року Деснянський районний суд м. Києва в складі:

головуючого - судді Зотько Т.А.,

при секретарях - Самойловій М.М., Корнюшкіній Н.Н.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в м.Києві про зобов`язання проведення перерахунку та виплати пенсії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання відповідача провести перерахунок та виплату пенсії за період з 01.01.2008 року з урахуванням розміру премії, яку він отримував в останньому місяці до перерахунку пенсії з 01.01.2008 року по теперішній час, посилаючись на той факт, що відповідач відмовляє йому у вчиненні дій щодо здійснення перерахунку раніше призначеної пенсії, чим порушує його законні права та інтереси, а тому він змушений звертатись до суду з вказаним позовом.

В ході розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги, просив суд визнати його право на перерахунок пенсії з 01.01.2011 року з урахуванням премії, згідно наказу Міністра оборони України від 28.01.2011 № 50 з урахуванням щомісячної премії в розмірі 55% посадового окладу, та визнати його право на перерахунок пенсії з 01.06.2011 року з урахуванням премії, згідно наказу Міністра оборони України від 25.06.2011 № 355 з урахуванням щомісячної премії в розмірі 90% посадового окладу,

В судовому засіданні позивач та його представник - ОСОБА_2 уточнені позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили суд про їх задоволення, посилаючись на той факт, що відповідач відмовляє позивачу у вчиненні дій щодо здійснення перерахунку раніше призначеної пенсії, чим порушує його законні права та інтереси, гарантовані Конституцією.

Представник Головного управління Пенсійного фонду України в м.Києві - Шевчук О.М. у судовому засіданні уточнені позовні вимоги не визнала у повному обсязі, зазначила суду, що вищевказані накази Міністерства оборони України є відомчими, а отже вони не можуть бути застосовані органами Пенсійного фонду України і не можуть бути підставами для здійснення перерахунку пенсій, оскільки перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, а тому представник просила суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необгрунтованими та не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач знаходиться на обліку в ГУПФ України в м. Києві і отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

Відповідно до ч. З ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ від 09.04.1992 усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із веденням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсії і проводиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною 2 статті 51 Закону.

Згідно з вимогами п. 1.1 Положення про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України затвердженого наказом Міністра оборони України № 75 від 5 березня 2001 року (далі - Положення), грошове забезпечення військовослужбовців визначається залежно від посади, військового звання, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання, тривалості та умов служби і складається з окладів грошового утримання (оклади за військовим званням та посадові оклади) та додаткових видів грошового забезпечення: підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, одноразові і щомісячні винагороди, морське грошове забезпечення, матеріальні та грошові допомога і премія.

Наведені норми, які визначають умови, норми і порядок преміювання військовослужбовців покликані врахувати екстремальні умови проходження військової служби, пов`язані з постійним ризиком для життя і здоров`я, жорсткі вимоги до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей, а також особистий вклад військовослужбовця у загальний результат служби, виходячи зі специфіки та особливостей виконання завдань конкретної військової частини.

Позивач звільнився з військової служби з 28.05.1993 року. На даний час розмір щомісячної премії, яка врахована відповідачем ГУПФ України в м. Києві при здійсненні перерахунку пенсії позивача становить 10% (а.с.28, 29 ).

Відповідно до ч.2 Постанови №9 Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1995 року Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя, суд при розгляді справи повинен застосовувати тільки той закон, який грунтується на Конституції і не суперечить їй.

Згідно Постанови КМУ від 07.11.2007 року №1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (зі змінами та доповненнями) встановлено, що грошове забезпечення складається з таких видів грошового забезпечення: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу, органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням: щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім місячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії.

Відповідно до п.6 Постанови КМУ від 03.08.06 року №1080 Про затвердження положення про Міністерство оборони України, МОУ видає, з питань, що належать до його компетенції, нарма- тивно-правові акти, які є обов`язковими для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і громадянами.

Таким чином, Пенсійний фонд України, функціонуючи на підставі Указу Президента України від 01.03.2001 року №121 Положення про Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади і, як і всі його підрозділи, повинні виконувати вимоги чинного законодавства.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року №1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (зі змінами та доповненнями) Міністру оборони України надано право установлювати посадові оклади військовослужбовцям в межах асигнувань, що виділяються на їх утримання.

Згідно з Указом Президента України від 03.10.1992 року №493/92 Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади встановлено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації.

Як вбачається з заперечень ГУПФ України в м. Києві, накази Міністерства оборони України №576, №50 та №355 не пройшли державну реєстрацію в Міністерстві юстиції України, вони є внутрішніми документами іншого відомства - Міністерства оборони України, оскільки носять оперативно-розпорядчий характер (разове доручення), та спрямовані на організацію виконання власного рішення Міністерства оборони України (наказ Міністра оборони України від 11.06.2008 року №260 Про затвердження Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, зареєстрований у МЮУ 14.07.2008 за №638/15329 (із змінами), не містять нових правових норм і є чинними без державної реєстрації (а.с.15-16).

Таким чином, накази Міністерства оборони України №576, №50 та №355 не пройшли державну реєстрацію в Міністерстві юстиції України, вони є внутрішніми документами іншого відомства - Міністерства оборони України, а отже не породжують підстав для перерахунку пенсії позивачу відповідно до ст.63 Закону України №2262-ХІІ.

Керуючись ст.ст.9, 69-71,94,97,158-163 КАС України, п.6 Постанови КМУ від 03.08.06 року №1080 Про затвердження положення про Міністерство оборони України, пунктами в та д пункту 5 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 28.12.1992 №731 (із змінами), ч.2 Постанови №9 Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1995 року Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя, наказ Міністра оборони України від 11.06.2008 року №260 Про затвердження Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, зареєстрований у МЮУ 14.07.2008 за №638/15329 (із змінами), суд-

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 в позові до Головного управління Пенсійного фонду України в м.Києві про зобов`язання проведення перерахунку та виплати пенсії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Деснянський районний суд м.Києва протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі..

Суддя:

СудДеснянський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.01.2012
Оприлюднено26.09.2022
Номер документу64023379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-25/12

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Чечельницький районний суд Вінницької області

Моцний В. С.

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Олексюк Т. І.

Постанова від 12.01.2012

Адміністративне

Деснянський районний суд міста Києва

Зотько Т. А.

Постанова від 13.01.2012

Адміністративне

Деснянський районний суд міста Києва

Зотько Т. А.

Постанова від 15.12.2011

Адміністративне

Чаплинський районний суд Херсонської області

Дюдюн О. В.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 12.03.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 12.03.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні