Постанова
від 12.01.2017 по справі 823/1440/16
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2017 року справа № 823/1440/16

м. Черкаси

12 год. 46 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Каліновської А.В.,

при секретарі - Баклаженко Н.В.,

за участю:

прокурора - Зубенка В.С.,

представника позивача - Мірзоєва А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю фірма Вектор до управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Смілянська районна державна адміністрація Черкаської області, за участю заступника прокурора Черкаської області, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в Черкаський окружний адміністративний суд з вищезазначеним адміністративним позовом, в якому просить:

- визнати протиправними дії управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області щодо відмови позивачу у виправленні помилок у Державному земельному кадастрі про земельні ділянки за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069, що розташовані в адміністративних межах Ротмистрівської сільської ради Смілянського району Черкаської області за межами населеного пункту, шляхом внесення відомостей про категорію ділянок як земель сільськогосподарського призначення;

- зобов'язати управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області виправити помилки у Державному земельному кадастрі про земельні ділянки за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069, що розташовані в адміністративних межах Ротмистрівської сільської ради Смілянського району Черкаської області за межами населеного пункту, шляхом внесення відомостей про категорію ділянок як земель сільськогосподарського призначення.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що 14.10.2004 між Смілянською районною державною адміністрацією Черкаської області та товариством з обмеженою відповідальністю фірма Вектор укладено строком на 10 років договір оренди земельних ділянок за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069, що розташовані в адміністративних межах Ротмистрівської сільської ради Смілянського району Черкаської області за межами населеного пункту. В подальшому позивачем із витягів з Державного земельного кадастру про вищевказані земельні виявлено технічні помилки, а саме невірно зазначено категорії земель (вказано про належність земельних ділянок до земель історико-культурного призначення замість земель сільськогосподарського призначення), оскільки в розпорядженні голови Смілянської районної державної адміністрації Черкаської області від 13.10.2004 №385 земельні ділянки, які передавались в користування позивачу зазначено саме землі сільськогосподарського призначення. Крім того, представник позивача зазначив, що належність вказаних земельних ділянок до земель сільськогосподарського призначення підтверджується змістом проекту відведення земельних ділянок ТОВ Вектор загальною площею 57,39 га. У зв'язку із вищевикладеним, позивач 01.09.2016 звернувся до управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області із Повідомленням про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою. Відповідач листом від 08.09.2016 №27-28-0.4-3406/15-16 відмовив позивачу у виправленні вказаних позивачем у повідомленні помилок у зв'язку із не виявленням відповідних технічних помилок у документах, які були підставою для внесення до Державного земельного кадастру відомостей про категорію земельних ділянок з кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069.

В судовому засіданні позивача позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених вище та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача 12.01.2017 в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав суду письмові заперечення проти позову в яких зазначив, що відмова позивачу у виправленні вказаних позивачем у повідомленні помилок щодо невірного зазначення у Державному земельному кадастрі категорії земель (вказано про належність земельних ділянок до земель історико-культурного призначення замість земель сільськогосподарського призначення) є правомірною, у зв'язку із не виявленням відповідних технічних помилок у документах, які були підставою для внесення до Державного земельного кадастру відомостей про категорію земельних ділянок з кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069.

Частиною 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи, що відповідач не надано суду доказів поважності причин неприбуття в судове засідання, розгляд справи проводився за його відсутності, на підставі наявних матеріалів справи.

Прокурор в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечив та зазначив, що земельні ділянки з кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 відносяться до земель історико-культурного призначення, що підтверджується висновком археологічної інспекції управління культури Черкаської обласної державної адміністрації від 25.06.2004 №862 та листом державного підприємства Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою від 30.11.2016 №1515. Крім того, прокурор наголосив, що станом на час звернення до суду та розгляду даної справи позивач не є орендарем вищевказаних земельних ділянок, що вказує на відсутність порушення його прав у спірних правовідносинах. Також прокурор зазначив, що станом на час розгляду справи до повноважень управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області не належить виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, оскільки постановою Кабінету Міністрів України Про реформування територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 31.08.2016 №581 внесено зміни до Порядку ведення державного земельного кадастру від 17.10.2012 №1051, яким виключено норму щодо повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держгеокадастру у районах, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Заслухавши пояснення представника позивача та прокурора, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, судом встановлено, що розпорядженням голови Смілянської районної державної адміністрації Черкаської області від 13.10.2004 №385 надано позивачу земельні ділянки в довгострокову оренду строком на 10 (десять) років загальною площею 57,39 га, в тому числі 57,39 га ріллі (земель сільськогосподарського призначення) за рахунок земель державної власності в адміністративних межах Ротмистрівської сільської ради для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

На виконання вищевказаного розпорядження 14.10.2004 між Смілянською районною державною адміністрацією Черкаської області та товариством з обмеженою відповідальністю фірма Вектор укладено строком на 10 років договір оренди земельних ділянок за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069, що розташовані в адміністративних межах Ротмистрівської сільської ради Смілянського району Черкаської області за межами населеного пункту.

Пунктом 2 вказаного договору зазначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 57,39 га, у тому числі 57,39 га ріллі земель державної власності (землі історико-культурного призначення).

В подальшому позивачем із витягів з Державного земельного кадастру про вищевказані земельні виявлено технічні помилки, а саме невірно зазначено категорії земель (вказано про належність земельних ділянок до земель історико-культурного призначення замість земель сільськогосподарського призначення), у зв'язку з чим, позивач 01.09.2016 звернувся до управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області із Повідомленням про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою.

Відповідач листом від 08.09.2016 №27-28-0.4-3406/15-16 відмовив позивачу у виправленні вказаних позивачем у повідомленні помилок у зв'язку із не виявленням відповідних технічних помилок у документах, які були підставою для внесення до Державного земельного кадастру відомостей про категорію земельних ділянок з кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069.

Відповідно до ч. ч. 1 ст. 18 Земельного кодексу України, до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії, визначені у ст. 19 Земельного кодексу України.

Частиною 1 ст. 20 Земельного кодексу України визначено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Відповідно до статті 1 Закону України Про землеустрій цільове призначення земельної ділянки це є її використання за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Статтею 204 Земельного кодексу України визначено, що ведення Державного земельного кадастру здійснюється відповідно до закону.

Згідно із статтею 1 Закону України Про Державний земельний кадастр від 07 липня 2011 року № 3613-VI (з наступними змінами та доповненнями) Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Частиною 5 статті 5 Закону України Про Державний земельний кадастр встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Згідно із ч. 1, 2 вищезазначеної норми - ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом: - створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону; - внесення відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; - внесення змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; - оброблення та систематизації відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 затверджено Порядок ведення державного земельного кадастру (далі - Порядок №1051), який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

Згідно п.138 Порядку №1051 помилками у Державному земельному кадастрі є:

1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;

2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);

3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);

4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;

5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;

6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки;

7) помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 1 січня 2013 р. та перенесені до Державного земельного кадастру.

Суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України Про реформування територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 31.08.2016 №581 внесено зміни до Порядку ведення державного земельного кадастру від 17.10.2012 №1051, яким виключено норму (п. 9 Порядку №1051) щодо повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держгеокадастру у районах, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Разом з цим, пунктом 139 Порядку №1051 закріплено, що у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки. У повідомленні викладається суть виявлених помилок. До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей. Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Отже, виправлення помилок у Державному земельному кадастрі здійснюється територіальним органом Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки на підставі письмового повідомлення та наданих підтверджуючих документів.

Таким чином, твердження прокурора про те, що станом на час розгляду справи до повноважень управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області не належить виправлення помилки Державному земельному кадастрі - не береться судом до уваги, з огляду на вищезазначене.

Судом встановлено, що у 2004 році ПП ОСОБА_2 було розроблено проект відведення в оренду позивачу земельних ділянок загальною площею 57,37 га в межах Ротмистрівської сільської ради та відповідно до вказаного проекту, відведення земельних ділянок було погоджено з урахуванням відповідних висновків спеціалістів.

Як вбачається з матеріалів справи, висновком археологічної інспекції управління культури Черкаської обласної державної адміністрації від 25.06.2004 №862 до проекту із землеустрою, що розглядався для надання ТОВ Вектор для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельні ділянки загальною площею 57,37 га в межах Ротмистрівської сільської ради Смілянського району, що відводяться в користування позивачу, згідно проекту роздержавлення та приватизації земель КСП Україна Ротмистрівської сільської ради Смілянського району, визначені як землі історико-культурного призначення. В межах зазначених ділянок розташовані кургани.

Таким чином, відомості про земельні ділянки з кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 були внесені до Державного земельного кадастру на підставі вказаної вище документації із землеустрою, згідно якої земельні ділянки рахуються за категорією земель історико-культурного призначення.

Разом з цим, на запит прокуратури Черкаської області від 22.11.2016 №05-1784вих.16 державне підприємство Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою листом від 30.11.2016 №1515 повідомлено прокуратуру Черкаської області, що земельні ділянки за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 відносяться до земель історико-культурного призначення.

Враховуючи, що земельні ділянки за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 відносяться до земель історико-культурного призначення, тому суд дійшов висновку про відсутність технічної помилки в Державному земельному кадастрі щодо категорії вказаних земельних ділянок, що виключає можливість задоволення адміністративного позову.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України Про оренду землі , договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.

Крім того, представником позивача не заперечується, що договір оренди землі, що був укладений 14.10.2004 на 10 (десять) років між Смілянською районною державною адміністрацією Черкаської області та товариством з обмеженою відповідальністю фірма Вектор станом на час звернення позивача до відповідача із повідомленням про виправлення технічної помилки (01.09.2016) припинив свою дію на підставі ст. 31 Закону України Про оренду землі , доказів продовження або укладання нового договору оренди суду не надано, тому відсутнє порушене право позивача у спірних правовідносинах.

Посилання представника позивача на те, що ТОВ Вектор 12.08.2014 зверталось до Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області щодо поновлення дії договору оренди землі та отримав відмову - не приймається судом до уваги, оскільки у матеріалах справи відсутні докази оскарження позивачем вищевказаної відмови в поновленні дії договору оренди.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Керуючись ст. ст. 14, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.В. Каліновська

Повний текст рішення виготовлено 17 січня 2017 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2017
Оприлюднено20.01.2017
Номер документу64123299
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1440/16

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 12.01.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 16.11.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні