Ухвала
від 13.04.2017 по справі 823/1440/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 823/1440/16 Головуючий у 1-й інстанції: Каліновська А.В. Суддя-доповідач: Троян Н.М.

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 квітня 2017 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Троян Н.М.,

суддів - Бужак Н.П., Твердохліб В.А.,

за участю секретаря - Рейтаровської О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві, апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю фірма Вектор на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 12 січня 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма Вектор до Управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Смілянська районна державна адміністрація Черкаської області, за участю заступника прокурора Черкаської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 12 січня 2017 року у задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі.

Позивач, не погоджуючись із зазначеною постановою, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить суд скасувати постанову та прийняти нову, якою адміністративний позов задовольнити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції, розпорядженням голови Смілянської районної державної адміністрації Черкаської області від 13.10.2004 №385 надано позивачу земельні ділянки в довгострокову оренду строком на 10 (десять) років загальною площею 57,39 га, в тому числі 57,39 га ріллі (земель сільськогосподарського призначення) за рахунок земель державної власності в адміністративних межах Ротмистрівської сільської ради для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (а.с.34).

На виконання вищевказаного розпорядження 14.10.2004 між Смілянською районною державною адміністрацією Черкаської області та Товариством з обмеженою відповідальністю фірма Вектор укладено строком на 10 років договір оренди земельних ділянок за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069, що розташовані в адміністративних межах Ротмистрівської сільської ради Смілянського району Черкаської області за межами населеного пункту (а.с. 35-40).

Пунктом 2 вказаного договору зазначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 57,39 га, у тому числі 57,39 га ріллі земель державної власності (землі історико-культурного призначення).

У подальшому, оскільки на думку позивача, у витягах з Державного земельного кадастру про вищевказані земельні ділянки виявлено технічні помилки, а саме невірно зазначено категорії земель (вказано про належність земельних ділянок до земель історико-культурного призначення замість земель сільськогосподарського призначення), у зв'язку з чим, позивач 08.09.2016 звернувся до управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області із Повідомленнями про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою від 01.09.2016 (а.с. 11-16).

Листом Управління Держгеокадастру в Смілянському районі Черкаської області від 08.09.2016 №27-28-0.4-3406/15-16 повідомило про відсутність підстав для виправлення вказаних позивачем у повідомленні помилок у зв'язку із не виявленням відповідних технічних помилок у документах, які були підставою для внесення до Державного земельного кадастру відомостей про категорію земельних ділянок з кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 (а.с. 9-10 ) .

Вважаючи порушенням своїх прав з боку відповідача та з метою їх відновлення позивач звернувся за захистом до суду.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки земельні ділянки за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 відносяться до земель історико-культурного призначення, вказане свідчить про відсутність технічної помилки в Державному земельному кадастрі щодо категорії вказаних земельних ділянок. Крім того, станом на час звернення позивача до відповідача із повідомленням про виправлення технічної помилки договір оренди землі, що був укладений 14.10.2004 на 10 (десять) років між Смілянською районною державною адміністрацією Черкаської області та товариством з обмеженою відповідальністю фірма Вектор припинив свою дію на підставі ст. 31 Закону України Про оренду землі , при цьому доказів продовження або укладання нового договору оренди суду не надано, тому у позивача відсутнє порушене право у спірних правовідносинах.

На думку колегії суддів позиція суду першої інстанції є вірною з огляду на наступне.

Відповідно до частини першої ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з частиною третьою статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин, тобто для задоволення позову адміністративний суд повинен встановити, що в зв'язку з прийняттям рішення суб'єктом владних повноважень порушуються права позивача.

З огляду на зазначене, вирішуючи спір, суд повинен пересвідчитись у належності особи, яка звернулась за судовим захистом, відповідного права або охоронюваного законом інтересу (чи є така особа належним позивачем у справі - наявність права на позов у матеріальному розумінні), а також встановити, чи є відповідне право або інтерес порушеним (встановити факт порушення).

За змістом статті 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Таким чином, захисту в порядку адміністративного судочинства підлягають лише порушені права та інтереси осіб, а задоволенню ті позовні вимоги, які відновлюють порушені права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Як свідчать матеріали справи, на виконання розпорядження голови Смілянської районної державної адміністрації Черкаської області від 13.10.2004 №385, 14.10.2004 між Смілянською районною державною адміністрацією Черкаської області та Товариством з обмеженою відповідальністю фірма Вектор укладено строком на 10 років договір оренди земельних ділянок за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069, що розташовані в адміністративних межах Ротмистрівської сільської ради Смілянського району Черкаської області за межами населеного пункту.

При цьому, пунктом 2 вказаного договору зазначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 57,39 га, у тому числі 57,39 га ріллі земель державної власності (землі історико-культурного призначення).

Згідно п. 1 частини першої ст. 31 Закону України Про оренду землі , договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.

Однак, станом на час звернення позивача до відповідача із повідомленням про виправлення технічної помилки договір оренди землі, припинив свою дію, при цьому доказів продовження або укладання нового договору оренди суду не надано, тому у позивача відсутнє порушене право у спірних правовідносинах.

Окрім того, згідно із статтею 1 Закону України Про Державний земельний кадастр від 07 липня 2011 року № 3613-VI (надалі - Закон № 3613-VI) державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Частиною п'ятою статті 5 Закону № 3613-VI встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 затверджено Порядок ведення державного земельного кадастру (далі - Порядок №1051), який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

Згідно п.138 Порядку №1051 помилками у Державному земельному кадастрі є:

1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;

2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);

3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);

4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;

5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;

6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки;

7) помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 1 січня 2013 р. та перенесені до Державного земельного кадастру.

У відповідності до п.139 Порядку №1051 у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.

У повідомленні викладається суть виявлених помилок.

До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.

Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Отже, виправлення помилок у Державному земельному кадастрі здійснюється територіальним органом Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки на підставі письмового повідомлення та наданих підтверджуючих документів.

З висновку археологічної інспекції управління культури Черкаської обласної державної адміністрації від 25.06.2004 №862 до проекту із землеустрою, що розглядався для надання ТОВ Вектор для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, вбачається, щ земельні ділянки загальною площею 57,37 га в межах Ротмистрівської сільської ради Смілянського району, що відводяться в користування позивачу, згідно проекту роздержавлення та приватизації земель КСП Україна Ротмистрівської сільської ради Смілянського району, визначені як землі історико-культурного призначення. В межах зазначених ділянок розташовані кургани (а.с. 133-135).

Крім того, судом першої інстанції вірно встановлено, що на запит прокуратури Черкаської області від 22.11.2016 №05-1784вих.16 державне підприємство Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою листом від 30.11.2016 №1515 повідомлено прокуратуру Черкаської області, що земельні ділянки за кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 відносяться до земель історико-культурного призначення (а.с. 164).

Таким чином, відомості про земельні ділянки з кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 внесені до Державного земельного кадастру на підставі вказаної вище документації із землеустрою, згідно якої земельні ділянки рахуються за категорією земель історико-культурного призначення.

Враховуючи встановлені обставини справи, колегія суддів, зазначає, що земельні ділянки з кадастровими номерами 7123787200:02:002:0067, 7123787200:02:002:0068, 7123787200:02:002:0069 належать до земель історико-культурного призначення, тому технічна помилка у витягах з Державного земельного кадастру відсутня.

Посилання позивача у своїй апеляційній скарзі на те, що категорія спірних земельних ділянок була визначена ще у 2004 році розпорядженням Смілянської районної державної адміністрації Черкаської області від 13.10.2004 №385, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки вказаним розпорядженням було надано орендареві - позивачу по справі земельні ділянки в користування в межах Ротмістрівської сільської ради, а не визначено їх категорію.

Також колегія суддів звертає увагу на те, що з закінченням терміну строку дії договору оренди земельних ділянок, укладеним між позивачем та Смілянською районною державною адміністрацією від 14.10.2004, вказаний договір не був продовжений чи переукладений, а відтак позивач не є особою, права якої порушуються у зв'язку з неправильним визначенням категорії спірних земельних ділянок.

Крім того, колегія суддів до посилань представника позивача про те, що ТОВ фірма Вектор , незважаючи на закінчення строку дії договору оренди, продовжує фактично користуватись такими земельними ділянками відноситься критично, оскільки єдиним документом, що посвідчує право користування є договір оренди, укладений чи продовжений в установленому законом порядку.

З урахуванням вище викладеного, після детального з'ясування обставин справи та аналізу законодавчих норм, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що оскільки прийняте відповідачем оскаржуване рішення не створює для позивача правових наслідків, не змінює та не припиняє будь-яких його прав та інтересів, відтак позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно із частиною першою ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права, при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, суд апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю фірма Вектор - залишити без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 12 січня 2017 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя: Н.М.Троян

Судді: Н.П.Бужак,

В.А. Твердохліб

Головуючий суддя Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Бужак Н.П.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2017
Оприлюднено19.04.2017
Номер документу66000934
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1440/16

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 12.01.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Ухвала від 16.11.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні