Категорія
6.6.2
ПОСТАНОВА
Іменем
України
21 жовтня
2009 року
Справа № 2а-25313/09/1270
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Островської
О.П.,
при секретарі - Кір`ян О.С.,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю
«Луганськ-Трансметком» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції
в м. Луганську про визнання нечинним рішення ДПІ про анулювання реєстрації
платника податку на додану вартість та спонукання відновити таку реєстрацію, -
ВСТАНОВИВ:
25.08.2009
року позивач ТОВ «Луганськ-Трансметком» звернувся до суду з даним позовом, в якому
посилається на наступне. ТОВ «Луганськ-Трансметком» зареєстроване державним
реєстратором виконавчого комітету Луганської міської ради 27.05.2008 року,
номер запису про державну реєстрацію 13821020000014949, свідоцтво про
реєстрацію юридичної особи серії АО1 №226962, перебуває на податковому обліку в
Ленінській МДПІ в м. Луганську, що підтверджується довідкою за формою №4-ОПП
від 29.05.2008 року за №651, було зареєстроване як платник ПДВ, про що
Ленінською МДПІ в м. Луганську видане відповідне свідоцтво про реєстрацію
платника ПДВ №100120561 від 09.06.2008 року, індивідуальний податковий номер:
359371412368. Однак 11.08.2009 року відповідачем приймається рішення про
анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «Луганськ-Трансметком», оформлене актом
№267 від 11.08.2009 року. Відповідно до п.1 зазначеного акту підставою для
прийняття такого рішення та складання акту стало встановлення комісією
податкового органу факту виписки податкових накладних, по яким не задекларовані
(не сплачено) податкові зобов'язання, обсяг яких за оподатковуваними операціями
перевищує суму, визначену п.п.2.3.1 п.2.3 ст.3 Закону України «Про податок на
додану вартість», та зроблено висновок, що платник не має підстав для
перебування в якості платника ПДВ на підставі п.п. «в» п.9.8 ст.9 Закону,
прийнято рішення про анулювання реєстрації позивача як платника ПДВ з
11.08.2009 року. Позивач вважає, що дане рішення прийнято з перевищенням
повноважень та в порушення законодавства з наступних причин. Положеннями п.9.8
п.9 Закону визначено випадки анулювання реєстрації особи як платника ПДВ, у
п.п. «в» п.9.8 ст. 9 зазначено, що податковим органом здійснюється анулювання
реєстрації особи як платника ПДВ, якщо особа, зареєстрована як платник податку,
реєструється як платник єдиного податку або стає суб'єктом інших спрощених
систем оподаткування, які визначають особливий порядок нарахування чи сплати
ПДВ, відмінний від тих, що встановлені цим Законом, чи звільняють таку особу
від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин. ТОВ «Луганськ-Трансметком»
не переходило на спрощену систему оподаткування, не подавало заяви про видачу
свідоцтва платника єдиного податку або якоїсь іншої спрощеної системи, відносно
підприємства не виносилось судового (або будь-якого іншого) рішення про звільнення
від сплати ПДВ. В акті Ленінської МДПІ в м. Луганську №267 від 11.08.2009 року
як підстава для анулювання реєстрації платника податку ТОВ
«Луганськ-Трансметком» зазначено: «факт виписки податкових накладних, по яким
не задекларовані (не сплачено) податкові зобов'язання, обсяг яких за
оподатковуваними операціями перевищує
суму, визначену п.п.2.3.1 п.2.3 ст.3 Закону про ПДВ». При цьому зроблено
посилання на п.п. «в» п.9.8 ст.9 Закону, який взагалі не передбачає такої
підстави. Не передбачає вказаної підстави і п.п. «в» п.25 Положення про
реєстрацію платників податку на додану вартість від 01.03.2000 року №79. Не зрозуміло, яким документом податкового
органу підтверджується, що відносно ТОВ «Луганськ-Трансметком» встановлений
факт виписки податкових накладних, по яким не задекларовані (не сплачено)
податкові зобов'язання, обсяг яких за оподатковуваними операціями перевищує
суму, визначену п.п.2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону. Крім того, відповідачем порушено
п.п.25.2.2 Положення №79, своєчасно не надіслано відповідний акт про
анулювання, та позивачем його копію не отримано. Просить суд визнати нечинним
рішення Ленінської МДПІ в м. Луганську
про анулювання реєстрації ТОВ «Луганськ-Трансметком» (код ЄДРПОУ 35937140),
оформлене актом про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість
№267 від 11.08.2009 року, зобов'язати Ленінську МДПІ в м. Луганську відновити
реєстрацію ТОВ «Луганськ-Трансметком»
(код ЄДРПОУ 35937140) як платника податку на додану вартість з 11.08.2009 року.
Представник
позивача в судовому засіданні дав пояснення, аналогічні викладеному в позові,
уточнив позовні вимоги, просив зобов'язати Ленінську МДПІ в м. Луганську
відновити реєстрацію платника податку на додану вартість та дію свідоцтва
платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю
«Луганськ - Трансметком» з 11.08.2009 року, витрати по сплаті судового збору
покласти на відповідача, оскільки відповідачем не надано доказів вчинення дій,
спрямованих на відновлення реєстрації платника ПДВ та відновлення дії свідоцтва
платника ПДВ, а вимоги щодо визнання нечинним рішення Ленінської МДПІ у м.
Луганську про анулювання реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю
«Луганськ - Трансметком» (код ЄДРПОУ) з 11.08.2009 року залишити без розгляду.
Ухвалою суду
від 21.10.2009 року адміністративний позов Товариства з обмеженою
відповідальністю «Луганськ-Трансметком» до Ленінської міжрайонної державної
податкової інспекції в м. Луганську про визнання нечинним рішення ДПІ про
анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та спонукання
відновити таку реєстрацію залишено без розгляду в частині вимог про визнання
нечинним рішення Ленінської МДПІ у м. Луганську про анулювання реєстрації
товариства з обмеженою відповідальністю «Луганськ - Трансметком» (код ЄДРПОУ) з
11.08.2009 року
Представник
відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення уточнених
позовних вимог, пояснив, що розпорядженням Ленінської МДПІ в м. Луганську від
18.09.09 №560 скасовано рішення про анулювання свідоцтва платника ПДВ від
11.08.2009 року.
Вислухавши
пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд приходить до
наступного.
У
відповідності з Конституцією України
кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого
самоврядування, посадових і службових осіб.
У відповідності зі ст. 2 Кодексу
адміністративного судочинства
України у справах про оскарження рішень, дій чи
бездіяльності суб'єктів владних
повноважень слід перевіряти, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами
України, з виконанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано,
обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії),
безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи
несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного
балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів
особи і цілями, на досягнення яких
спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі
прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 67
Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і
збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом
встановлено, що ТОВ «Луганськ-Трансметком», код 35937140, зареєстровано як
юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради 27.05.2008 року за
№ 13821020000014949 (а.с.17), 02.06.2008 року було внесено дані щодо суб'єкта
до ЄДРПОУ (а.с.18).
11.08.2009 року Ленінською МДПІ в м. Луганську
було винесено акт №267 про анулювання реєстрації платника податку на додану
вартість ТОВ «Луганськ-Трансметком», код ЄДРПОУ 35937140, підставою для цього
зазначено те, що встановлений факт виписки податкових накладних, по яким не
задекларовано (не сплачено) податкові зобов'язання, обсяг яких за
оподатковуваними операціями перевищує суму, визначену пп.2.3.1 п.2.3 ст.3
Закону України «Про податок на додану вартість», тому платник не має підстав
для перебування в якості платника податку на додану вартість на підставі пп.
«в» п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» (а.с.23).
Відповідно
до п.9.3 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997
року №168/97 особи, що підпадають під визначення платників податку згідно із
ст.2 цього Закону зобов'язані зареєструватись як платники податку в органі
державної податкової служби за місцем їх знаходження. ТОВ
«Луганськ-Трансметком» відповідно до ст.2 зазначеного Закону, було
зареєстровано як платник ПДВ в Ленінській МДПІ в м. Луганську, що
підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість
№100120561 від 09.06.2008 року (а.с.21).
Випадки та
порядок анулювання реєстрації платника ПДВ встановлені п.9.8 ст.9 зазначеного
Закону та п.25 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість,
затвердженого наказом ДПА України від 01.03.2000 року №79, зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 03.04.2000 року за №208/4429.
Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість»
, реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадках, якщо:
а)платник податку, який до місяця , в якому подається заява про
анулювання реєстрації, є зареєстрованим
згідно з положеннями підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону більше двадцяти чотирьох календарних
місяців, включаючи місяць реєстрації, та
має за останні дванадцять поточних
календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій, менші за визначені зазначеним підпунктом;
б) ліквідаційна комісія платника податку, оголошеного банкрутом, закінчує
роботу або платник податку
ліквідується за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта
господарювання);
в) особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник
єдиного податку або стає суб'єктом інших спрощених систем оподаткування, які
визначають особливий порядок нарахування чи сплати податку
на додану вартість,
відмінний від тих,
що
встановлені цим Законом, чи
звільняють таку особу від сплати цього
податку за рішенням суду або з
будь-яких інших причин;
г) зареєстрована як платник податку особа обирає відповідно до цього
Закону спеціальний режим оподаткування
за ставками, іншими, ніж зазначені у статті 6 та статті 8-1 цього Закону;
ґ) особа, зареєстрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку протягом
дванадцяти послідовних податкових місяців
або подає таку
декларацію (податковий
розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність
оподатковуваних поставок протягом
такого періоду, а також у випадках, визначених
законодавством стосовно порядку реєстрації суб'єктів господарювання.
Анулювання реєстрації на підставах,
визначених у підпункті "а" цього
пункту, здійснюється за заявою
платника податку.
Анулювання реєстрації на підставах,
визначених у підпунктах "б"-"ґ" цього пункту, здійснюється
за ініціативою відповідного податкового органу або такої особи.
Зазначені підстави анулювання
реєстрації платника ПДВ також зазначені в п.25 Положення про реєстрацію
платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від
01.03.2000 року №79, відповідно до п.25.2.1 Положення, органи державної
податкової служби здійснюють постійних моніторинг платників податку на додану
вартість, які включені до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації
відповідних платників ПДВ у разі існування підстав, визначених у пп. «б»-«ґ» п.
25 цього Положення. Такі
рішення можуть бути
прийняті за наявності відповідних підтвердних документів
(відомостей), зокрема:
- свідоцтва або корінця Свідоцтва
про право сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва -
юридичною особою за
ставкою єдиного податку 10 відсотків чи документа про застосування інших спрощених систем оподаткування, які
визначають особливий порядок
нарахування чи сплати
податку на додану
вартість,
відмінний від тих,
що встановлені Законом
«Про податок на додану вартість»
(підстава - підпункт "в"
пункту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення про
анулювання податкової реєстрації
чи свідоцтва, про звільнення
від сплати податку на додану вартість (підстава - підпункт "в"
пункту 9.8 статті 9 Закону);
- документа, який свідчить,
що згідно з
відповідним законодавчим актом
особа, яка зареєстрована як платник
податку на додану вартість,
звільняється від сплати
цього податку, не є платником податку або не має права на
збереження статусу платника податку (підстава -
підпункт "в" пункту
9.8 статті 9 Закону);
- інформації органів реєстрації
актів цивільного стану,
повідомлення державного реєстратора
або відомостей з
Єдиного державного реєстру
щодо смерті фізичної
особи - підприємця
(підстава - підпункт "в" пункту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення про
оголошення фізичної особи - підприємця
померлою, про визнання
фізичної особи -
підприємця безвісно відсутньою,
про визнання фізичної особи - підприємця недієздатною або обмеження
її цивільної дієздатності,
або інформації щодо
такого рішення органів
реєстрації актів цивільного
стану,
повідомлення державного
реєстратора або відомостей
з Єдиного державного реєстру
(підстава - підпункт
"в" пункту 9.8 статті 9 Закону);
- свідоцтва або корінця
свідоцтва, яким підтверджується закінчення терміну дії
Свідоцтва (підстава -
підпункт "в" пункту 9.8 статті 9 Закону);
- документа, який підтверджує
закінчення строку, на який було
створено платника податку,
укладено договір про
спільну діяльність, угоду про розподіл продукції (підстава -
підпункт "в" пункту 9.8 статті 9 Закону).
Підпункт 25.2.2 Положення визначає,
що рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість
за ініціативою податкового органу оформляється
актом про
анулювання реєстрації платника
податку на додану вартість за
формою
N 6-ПДВ (додаток 5). Такий акт складається у двох примірниках
комісією, утвореною відповідно до розпорядження керівника податкового
органу, та затверджується керівником (заступником керівника) податкового органу. В акті про
анулювання
реєстрації платника
податку на додану
вартість обов'язково
вказується підстава для
такого анулювання з
посиланням на відповідні норми
Закону
Як вбачається з акту №251 від
04.08.2009 року, підставою анулювання реєстрації платника ПДВ є пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на
додану вартість», але відповідачем не надано жодних доказів в підтвердження
того, що мали місце обставини, викладені в зазначеному пункті: позивач не
зареєструвався як платник єдиного податку та не став суб'єктом інших спрощених
систем оподаткування, які визначають
особливий порядок нарахування чи
сплати податку на додану вартість,
відмінний від тих, що встановлені цим Законом, та не звільнений від
сплати цього
податку за рішенням суду або з
будь-яких інших причин.
В судовому засіданні встановлено, що розпорядженням Ленінської МДПІ в м.
Луганську від 18.09.09 №560 скасовано рішення про анулювання свідоцтва платника
ПДВ від 11.08.2009 року.
Але відповідачем в ході судового розгляду справи не надано жодних
доказів вчинення будь - яких дій, спрямованих на відновлення реєстрації
платника ПДВ та відновлення дії свідоцтва платника ПДВ ТОВ «Луганськ -
Трансметком».
Зважаючи на вищевикладене, суд
вважає уточнені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають
задоволенню.
Згідно ч.1
ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є
суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально
підтверджені судові витрати з Державного
бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був
орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі
викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного
судочинства України, Закону України «Податок на додану вартість», суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Уточнені
позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганськ-Трансметком»
задовольнити повністю.
Зобов'язати
Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію в м. Луганську відновити
реєстрацію платника податку на додану вартість та дію свідоцтва платника
податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю
«Луганськ-Трансметком» (код ЄДРПОУ 35937140) з 11.08.2009 року.
Стягнути з
Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю
«Луганськ-Трансметком» судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3,40
(три гривні 40 коп.) грн.
Постанова
може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного
адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний
строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням
після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути
подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду
набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
Постанову
викладено в повному обсязі та підписано 21 жовтня 2009 року.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2009 |
Оприлюднено | 23.10.2009 |
Номер документу | 6423517 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні