Постанова
від 12.10.2009 по справі 2а-3639/09
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-3639/09

Справа №

2-а-3639/09

 

ПОЛТАВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В

А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

       

12 жовтня 2009 року                                                                             

м. Полтава

 

Полтавський окружний адміністративний суд

в складі:

Головуючого - судді Чеснокової А.О.

при секретарі - Лисенко М.С.

за участю: представника позивача - ОСОБА_1

 

розглянувши

у відкритому судовому засіданні у м. Полтаві справу за адміністративним позовом

Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Приватного підприємства

"Промторг" про стягнення фінансових санкцій в сумі 3917,00 грн., -

В С Т А Н О В И

В:

Позивач

Державна податкова інспекція у м. Полтаві звернулася до суду з адміністративним

позовом до Приватного підприємства "Промторг" про стягнення

фінансових санкцій в сумі 3917,00 грн.

В

обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що була проведена перевірка

ПП "Промторг" щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у

сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької

діяльності. За результатами перевірки був складений акт № 16010461/23-434 від

21.05.2008 року, на підставі якого прийняті рішення про застосування фінансових

санкцій № 0003342306/0 від 02.06.2008 року в сумі 1017,00 грн. та №

0003352306/0 від 02.06.2008 року в сумі 3500,00 грн. Вказані рішення в

адміністративному та судовому порядку відповідачем не оскаржувалися,

зобов'язання щодо сплати суми штрафної санкції є узгодженим.

В

судовому засідання представник позивача підтримав свої позовні вимоги та просив

суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач

заперечення на позов не надав, в судове засідання не з'явився. Ухвали та

повістки суду направленні відповідачу на адресу:АДРЕСА_1 повернулись до суду з

відміткою поштового відділення про вибуття відповідача. Відповідно до довідки

Головного управління статистики у Полтавській області відповідач зареєстрований

за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого знаходження державному

реєстратору не надавав.

Згідно із

ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо

вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за

адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом

відповідної службової особи.

Зважаючи,

що доставка ухвали та повістки суду на адресу відповідача згідно із даними в

ЄДР підтверджується підписом листоноші, виходячи з викладеного суд виконав свій

обов'язок щодо повідомлення відповідача про час та місце розгляду справи.

Суд,

вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи,

встановив такі обставини.

ПП

"Промторг" перебуває на обліку 

в ДПІ у м. Полтаві, як платник податків і зареєстрований в єдиному

державному реєстрі згідно свідоцтва про державну реєстрацію, виданого виконавчим

комітетом Полтавської міської ради від 22.01.2001 року.

Працівниками

ДПА у Полтавській області була проведена перевірка ПП "Промторг" щодо

контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та

безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності. За результатами

перевірки були складені акт № 16010461/23-434 від 21.05.2008 року, на підставі

якого прийняті рішення про застосування фінансових санкцій № 0003342306/0 від

02.06.2008 року в сумі 1017,00 грн. та № 0003352306/0 від 02.06.2008 року в

сумі 3500,00 грн. Рішення були вручені відповідачу, що підтверджується підписом

корінцях рішень про застосування штрафних санкцій.

Зазначені

рішення про застосування штрафних санкцій в адміністративному та судовому

порядку не оскаржувалися.

Відповідно

до п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в

Україні" на ДПІ покладено виконання таких функцій, як подання до судів

позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення

заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх

майна. Згідно з п.11 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в

Україні": "Органи державної податкової служби у випадках, в межах

компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право:

застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до

бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку

та розмірах, встановлених законами України".

Відповідно

до п. 2.7 наказу ДПА України від 17 березня 2001 року N 110, зареєстрованого в

Міністерстві юстиції України 23 березня 2001р. за N 268/5459: "Про

затвердження Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних

(фінансових) санкцій органами державної податкової служби" (далі наказ

№110): "Контролюючий орган - орган державної податкової служби, який у

межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за

своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування податків, зборів, інших

обов'язкових платежів та погашенням податкових зобов'язань чи податкового

боргу, дотриманням Закону України "Про застосування реєстраторів

розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та

послуг", законів з питань зовнішньоекономічної діяльності та інших

нормативно-правових актів, контроль за виконанням яких покладено на органи

державної податкової служби".

Відповідно

до ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій

в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» контроль за додержанням

суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари

(послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової

служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із

законодавством України. Стаття 16 цього Закону передбачає, що контролюючі

органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або

позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону. Планова

перевірка здійснюється органами, уповноваженими законом нараховувати або

стягувати податки і збори (обов'язкові платежі) з осіб, що використовують

спрощену систему оподаткування згідно з пунктами 5-9 статті 9 цього Закону.

Така перевірка здійснюється не частіше одного разу за наслідками звітного

календарного року, але не раніше строків, визначених законодавством для подання

річного податкового звіту (декларації) такими особами з такого податку.

Щодо

наявності порушень встановлено наступне. Згідно з п.1 та п. 3 ст. 3 Закону

України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які

здійснюють розрахункові операції в готівковій та /або в безготівковій формі (із

застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу

товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг

зобов'язані:

1)

проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через

зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний

режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних

розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій,

або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у

встановленому порядку розрахункових книжок.;

3)

застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного

реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого

порядку їх застосування;

Що ж

стосується застосування до підприємства штрафних (фінансових) санкцій у сумі

3500,00 грн. за порушення пп. 2.6 п. 2 Положення про ведення касових операцій в

національній валюті в Україні, судом встановлено наступне.   

Порядок

ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами

(підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою,

визначені Положенням „Про ведення касових операцій у національній валюті в

Україні”, затвердженим Постановою Правління НБУ № 637 від 15.12.2004 (далі

-Положення № 637).

Пунктом

1.2 Положення № 637 визначено, що: книга обліку розрахункових операцій (далі -

КОРО) - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної

податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на

підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів,

товарів (послуг); оприбуткування готівки - проведення підприємствами і

підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у

касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових

операцій.

Наказом

Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 № 614 затверджений

"Порядок реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і

розрахункових книжок", який розроблено на виконання Закону України

"Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг". Порядок поширюється на книги обліку

розрахункових операцій і розрахункові книжки, що використовуються суб'єктами

підприємницької діяльності при здійсненні розрахунків у сфері торгівлі, громадського

харчування та послуг, крім розрахунків при здійсненні операцій з

купівлі-продажу іноземної валюти.

Порядок

ведення книги ОРО регулюється розділом 7 вказаного Порядку. Зокрема, пп. 7.5

встановлено, що використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає:

наявність книги ОРО на місці проведення розрахунків, де встановлено РРО;

підклеювання фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках книги ОРО;

щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані

за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими

покупцям (клієнтам), записуються окремо; у разі 

виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії здійснення записів за

обліком розрахункових квитанцій; ведення обліку ремонтів, робіт з технічного

обслуговування, а також перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО у

відповідному  розділі книги ОРО.

Відповідно

до п. 2.6 Положення „Про ведення касових операцій у національній валюті в

Україні”, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання

готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки

в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх

касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього

Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у

касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення

готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій

(РРО) або використанням розрахункових книжок (РК) оприбуткуванням готівки є

здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних

надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних

чеків РРО (даних РК).

Зазначена

норма Положення не дотримана ПП "Промторг", що зафіксовано в акті

перевірки від 21.05.2008 року.

Проведеною

перевіркою виявлено факт неоприбуткування готівкових коштів у сумі 700,00 грн.,

отриманих за реалізовані товари (надані послуги), на підставі фіскальних

звітних чеків № 1014-1016 за період з 19.05.2008р. по 20.05.2008р. Облік

зазначених готівкових коштів, у повній сумі їх фактичного надходження, в книзі

обліку розрахункових операцій N 21557/1601003023/3 та касовій книзі

підприємства на момент перевірки не здійснено.

Як

вбачається з матеріалів справи та не заперечується позивачем, сума готівкових

коштів було відображено у книзі обліку доходів та витрат записи в повному

обсязі тільки 01 липня 2008 року.

Відповідно

до п. 1 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за

порушення норм з регулювання обігу готівки” від 12.06.1995 №436/95 у разі

порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами -

громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є

суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами

нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька

діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що

встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові

санкції у вигляді штрафу, у тому числі за неоприбуткування (неповне та/або

несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі

неоприбуткованої суми.

Згідно з

п. 2 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення

норм з регулювання обігу готівки” від 12.06.1995 №436/95  штрафні санкції, передбачені цим Указом,

застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 цього Указу, органами державної

податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань

державної контрольно-ревізійної служби, фінансових органів та органів

Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та

в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами

державної податкової служби зазначених подань.

Відповідно

до п. 3 Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за

порушення норм з регулювання обігу готівки” від 12.06.1995 №436/95 контроль за

додержанням особами, зазначеними у статті 1 цього Указу (крім банків), норм з

регулювання обігу готівки в національній валюті, що встановлюються Національним

банком України, здійснюють органи державної податкової служби, державної

контрольно-ревізійної служби, Міністерства внутрішніх справ України та

фінансові органи, а банками - Національний банк України.

Відповідач

не скористався своїм правом оскаржити рішення ДПІ у м. Полтаві про застосування

фінансових санкцій № 0003342306/0 від 02.06.2008 року в сумі 1017,00 грн. та №

0003352306/0 від 02.06.2008 року в сумі 3500,00 грн. в порядку процедури

адміністративного або судового оскарження.

Відповідно

до ст. 2 Закону України "Про податкову службу в Україні" завданнями

органів державної податкової служби є: здійснення контролю за додержанням

податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю

сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових

платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Згідно

ст. 8 Закону України "Про податкову службу в Україні" державна

податкова адміністрація України здійснює такі функції: виконує безпосередньо, а

також організовує роботу державних податкових адміністрацій та державних

податкових інспекцій, пов'язану із: здійсненням контролю за своєчасністю,

достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових

платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку

проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом

порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію

суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів

господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону,

торгових патентів.

Згідно ж

п.п.3.1.1 п.3.1 ст. З Закону України "Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" активи

платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його

податкового боргу виключно за рішенням суду, при цьому відповідно до п.1.7 ст.

1 Закону активами платника податків являються кошти, матеріальні та

нематеріальні цінності, що належать платнику за правом власності або повного

господарського відання.

Таким

чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги

Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного

підприємства "Промторг" про стягнення фінансових санкцій в сумі

3917,00 грн. обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають

задоволенню.

На

підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167,

186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні

вимоги Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Приватного підприємства

"Промторг" про стягнення фінансових санкцій в сумі 3917 (три тисячі

дев'ятсот сімнадцять) грн. - задовольнити.

Стягнути

з Приватного підприємства "Промторг" (36000,АДРЕСА_1, р/рНОМЕР_1

р/рНОМЕР_2 р/р НОМЕР_3 в Полтавській обласній філії Акціонерного поштового

пенсійного банку "Аваль", код ЄДРПОУ 31316896)   

-   на р/р

31117104700002, код бюджетної класифікації платежу 321080900, ЗКПО 3498804,

банк одержувача: УДК в Полтавській області, МФО 831019, штрафні (фінансові)

санкцій в розмірі 3917 (три тисячі дев'ятсот сімнадцять) грн.

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного

адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом

подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її

проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.

160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному

обсязі і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її

копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 Кодексу адміністративного

судочинства України.

Постанова

набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне

оскарження чи апеляційної скарги відповідно до ст. 254 Кодексу

адміністративного судочинства України.

 

Суддя                                     (підпис)                   А.О. Чеснокова

З оригіналом

згідно:

Суддя                                                                                                             

А.О. Чеснокова

Повний

текст постанови виготовлений 16 жовтня 2009 року.

Постанова

не набрала законної сили.

 

 

 

ПОЛТАВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул.

С.Кондратенка, 6, м. Полтава, 36009, тел./факс 8 (05322) 2-78-69                                            

E-mail: inbox@adm.pl.court.gov.ua  код ЄДРПОУ 35521510

 

16 жовтня 2009 року 

№ 4/2-а-3639/09  

                                                                                                                               копія:

Державна податкова інспекція у м.

Полтаві  вул. Фрунзе,

155, м. Полтава, 36008   ПП

"Промторг"  АДРЕСА_1

   

Полтавський

окружний адміністративний суд направляє копію постанови від 12 жовтня 2009 року

по адміністративній справі за позовом 

Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Приватного підприємства

"Промторг" про стягнення фінансових санкцій в сумі 3917 ,00грн. - для

відома.

  

 

   

Додаток: копія постанови на 2 арк. - кожному адресату.

 

 

Суддя                                             А.О.Чеснокова

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛТАВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. С.Кондратенка,

6, м. Полтава, 36009, тел./факс 8 (05322) 2-78-69                                            

E-mail: inbox@adm.pl.court.gov.ua  код ЄДРПОУ 35521510

 

16 жовтня 2009 року 

№ 4/2-а-3639/09  

                                                                                                                               копія:

Державна податкова інспекція у м.

Полтаві  вул. Фрунзе,

155, м. Полтава, 36008   ПП

"Промторг"  АДРЕСА_1

   

Полтавський

окружний адміністративний суд направляє копію постанови від 12 жовтня 2009 року

по адміністративній справі за позовом 

Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Приватного підприємства

"Промторг" про стягнення фінансових санкцій в сумі 3917 ,00грн. - для

відома.

  

 

   

Додаток: копія постанови на 2 арк. - кожному адресату.

 

 

Суддя                                             А.О.Чеснокова

 

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2009
Оприлюднено21.10.2009
Номер документу6423711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3639/09

Ухвала від 09.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 10.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 03.02.2010

Адміністративне

Київський районний суд м.Донецька

Шликов Сергій Петрович

Постанова від 22.10.2009

Адміністративне

Куйбишевський районний суд м.Донецька

Гладишева Ольга В'ячеславівна

Ухвала від 30.10.2009

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Бурко Руслан Володимирович

Постанова від 12.10.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Чеснокова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні