КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/1064/16 Головуючий у 1-й інстанції: Горобцова Я.В., Суддя-доповідач: Троян Н.М.
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 січня 2017 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Троян Н.М.,
суддів - Бужак Н.П., Твердохліб В.А.,
за участю секретаря - Рейтаровської О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві, апеляційну скаргу Білоцерківської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2016 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства Агрокс Плюс до Білоцерківської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И Л А :
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2016 року позовні вимоги задоволено в повному обсязі.
Відповідач, не погоджуючись із зазначеною постановою, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить суд скасувати постанову та прийняти нову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції, Приватне підприємство Агрокс Плюс ідентифікаційний код 34856574, місцезнаходження: 09146, Київська область, Білоцерківський район, с. Михайлівка, вул. Московська, буд. 34, зареєстроване 06.04.2008 як юридична особа, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 30-35).
19 лютого 2016 року посадовою особою Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київської області на підставі п.200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями), у порядку ст. 76 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2015 року ПП Агрокс Плюс за результатами якої складений Акт №192/10-02-15-01-34856574 від 19.02.2016 (далі - Акт перевірки) (а.с. 100-106).
Так, перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України, в частині порушення терміну реєстрації податкових накладних в ЄРПН на загальну суму ПДВ 1 077 586 грн 50 коп.
Не погоджуючись з діями податкового органу позивачем подані заперечення №142 від 03.03.2016 до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київської області (а.с. 104-106), за результатами розгляду яких листом Про розгляд заперечення №2038/10-02-15-01 від 09.03.2016 повідомлено що дане заперечення подане з порушенням законодавчого визначеного терміну і є таким, що не підлягає розгляду (а.с. 107).
У подальшому, на підставі Акта перевірки прийнято 12.03.2016 податкове повідомлення-рішення №0003381501, яким за затримку реєстрації податкових/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 1 077 586 грн 50 коп. до позивача застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 107 758 грн 65 коп. (а.с. 108-110).
Вважаючи порушенням своїх прав з боку податкового органу та з метою їх відновлення суб'єкт господарської діяльності звернувся за захистом до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки ПП Агрокс Плюс вчинені усі необхідні та достатні дії щодо реєстрації податкових накладних, при цьому не своєчасне зарахування коштів на рахунок платника податків в системі електронного адміністрування ПДВ, що призвело до затримки реєстрації податкових накладних, сталось з причин, що не залежали від позивача що виключає його вину, відтак оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0003381501 від 12.03.2016 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
На думку колегії суддів позиція суду першої інстанції є вірною з огляду на наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі - ПК України).
З 01.01.2015 набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року №71-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до пункту 11 підрозділу 2 Розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ визначено статтею 200-1 розділу V Кодексу.
Так, згідно абзаців 10-12 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Відповідно до пункту 200-1.1 статті 200-1 Податкового кодексу України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 200-1.3 статті 200 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою: ?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ, де ?ПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах а - в пункту 200 1.2 цієї статті.
Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
На виконання приписів вказаної норми Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 затверджено Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - Порядок №569), яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі по тексту - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі по тексту - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Згідно п. 1 Порядку №569 система електронного адміністрування податку запроваджується поетапно: на перехідний період (до 1 липня 2015 р. або іншої дати, визначеної окремим рішенням Верховної Ради України про скорочення такого періоду) - у тестовому режимі; із зазначеної дати - на постійній основі.
У відповідності до п. 2 Порядку №569 рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок; спеціальний рахунок - рахунок, відкритий у банку та/або органі Казначейства сільськогосподарськими підприємствами - суб'єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства для акумулювання сум податку, що нараховуються на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг), у порядку, передбаченому статтею 209 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 9 Порядку №569 Платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі на суму податку (?Накл), обчислену за такою формулою:
?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ, де ? ПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунка платника його електронного рахунка, в тому числі додаткових електронних рахунків.
Пунктом 12 Порядку № 569 визначено, що якщо сума, обчислена відповідно до пункту 9 цього Порядку, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній, яку платник податку повинен зареєструвати в Реєстрі, такий платник перераховує необхідну суму коштів з поточного рахунка на електронний рахунок (в тому числі на додаткові електронні рахунки).
Згідно п. 13 вказаного Порядку платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.
Казначейство подає ДФС в розрізі платників податку інформацію про суми поповнення електронних рахунків (в тому числі додаткових електронних рахунків) та залишків на таких рахунках (пункт 14 Порядку № 569).
Таким чином, для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних платник податків зобов'язаний перерахувати зі свого поточного рахунку на свій рахунок в СЕА ПДВ суму коштів, обчислену у відповідності до пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України.
Відповідно до абзаца 2 пункту 120-1.5. статті 120-1 ПК України кошти, що надійшли на рахунки, визначені у підпунктах а - в пункту 200.1.2 цієї статті, автоматично перераховуються органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на рахунок такого платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та на спеціальний рахунок такого платника протягом наступного операційного дня. Реквізити такого спеціального рахунка платник - сільськогосподарське підприємство, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зобов'язаний зазначати у податковій звітності з податку на додану вартість.
У відповідності до пункту 120-1.1. статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.
Як свідчать матеріали справи, згідно Акту перевірки позивач 31.12.2015 виписав податкові накладні №4/2, №6/2, №7/2, №5/2 на загальну суму 1 077 586 грн 50 коп.
У відповідності до вимог абзацу 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України останнім днем реєстрації вищезазначених податкових накладних є 15.01.2016.
Платіжним дорученням від 12 січня 2016 року №7 позивачем перераховано кошти у сумі 1 164 000 грн на власний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ Держказначейства (а.с. 113).
Крім того, на підтвердження перерахування позивачем вищезазначених коштів у матеріалах справи наявна також виписка від 14.01.2016 (час 15:34:22) по особовому рахунку №2604722442 ПП Агрокс Плюс (а.с. 114).
Однак, як встановлено у суді першої інстанції, позивач 14-15 січня 2016 року намагався зареєструвати податкові накладні, проте відсутність достатньої суми на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні унеможливило реєстрацію.
На запит від 14 січня 2016 року ПП Агрокс Плюс отримано витяг щодо суми податку, на яку платник на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з системи електронного адміністрування ПДВ №14308124 від 14 січня 2016 року, з якого слідує, що сума податку становить 402 грн 85 коп. та не збільшилася на суму перерахованих коштів (а.с. 115).
Також, на запит від 15 січня 2016 року ПП Агрокс Плюс отримано витяг щодо суми податку, на яку платник на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з системи електронного адміністрування ПДВ №15308200 від 15 січня 2016 року, з якого слідує, що сума податку становить 9 грн 41 коп. та знову не збільшилася на суму перерахованих коштів (а.с. 116).
Лише на запит від 18 січня 2016 року ПП Агрокс Плюс отримано витяг щодо суми податку, на яку платник на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з системи електронного адміністрування ПДВ №18308208 від 18 січня 2016 року, з якого слідує, що сума податку збільшилась і становить 1 164 009 грн 41 коп., при цьому зазначено реєстраційний номер документу, відповідно до якого відбулися останні зміни 4039107, дата реєстрації 14.01.2016 (а.с. 117).
Таким чином, колегія суддів вважає вірним висновок суду про те, що ПП Агрокс Плюс вчинені усі необхідні та достатні дії щодо реєстрації податкових накладних, не своєчасне зарахування коштів на рахунок платника податків в системі електронного адміністрування ПДВ, що призвело до затримки реєстрації податкових накладних, сталось з причин, що не залежали від позивача що виключає його вину.
Отже, в діях ПП Агрокс Плюс відсутні порушення податкового законодавства, визначені Актом перевірки №192/10-02-15-01-34856574 від 19.02.2016, відтак оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0003381501 від 12.03.2016 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
З урахуванням викладеного, після детального з'ясування обставин справи та перевірки їх доказами, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, правильно застосував норми матеріального та процесуального права до спірних правовідносин, тому апеляційна скарга не підлягає до задоволення.
Згідно із частиною першою ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права, при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, суд апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Білоцерківської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області - залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2016 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: Н.М.Троян
Судді: Н.П.Бужак,
В.А. Твердохліб
Головуючий суддя Троян Н.М.
Судді: Твердохліб В.А.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2017 |
Оприлюднено | 02.02.2017 |
Номер документу | 64425952 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Троян Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні