ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26.06.2009 р. № 12/312
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі:
головуючого - судді Цвірк уна Ю.І.,
при секретарі Рудик Т.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовами О СОБА_1, ОСОБА_2 до Управ ління праці та соціального захисту населення Шевченків ської районної у місті Києві державної адміністрації, У правління Пенсійного фонд у України в Святошинському р айоні міста Києва, Київськог о міського центру по нарахув анню та здійсненню соціальни х виплат Головного управлінн я соціального захисту населе ння виконавчого органу Київс ької міської ради (Київської міської державної адміністр ації) про зобов'язання здійсн ити перерахунок пенсії,
встановив:
Позивачі звернулись до с уду з позовами до Управлінн я праці та соціального захи сту населення Шевченківсько ї районної у місті Києві держ авної адміністрації, Управ ління Пенсійного фонду Укр аїни в Святошинському районі міста Києва, Київського місь кого центру по нарахуванню т а здійсненню соціальних випл ат про зобов'язання здійснит и перерахунок пенсії.
Позивач ОСОБА_1 в судово му засіданні позов підтримав та, враховуючи змінені позов ні вимоги, просив:
- визнати дії Управління праці та соціального захист у населення Шевченківської р айонної в місті Києві держав ної адміністрації та Київськ ого міського центру по нарах уванню та здійсненню соціаль них виплат Головного управлі ння соціального захисту насе лення виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації) при нарахуванні та ви платі ОСОБА_1 суми компенс ації на оздоровлення неправо мірними, такими що суперечат ь Закону України «Про статус і соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та Конституції України;
- відновити пропущений стро к для звернення до суду за зах истом його порушених прав за період з 01.01.2001 року по теперішн ій час;
- зобов'язати Управління праці та соціального захист у населення Шевченківського району м. Києва зробити перер ахунок та Київський міський центр по нарахуванню та здій сненню соціальних виплат Гол овного управління соціально го захисту населення виконав чого органу Київської місько ї ради (Київської міської дер жавної адміністрації) нараху вати та виплатити компенсаці ю проіндексувавши її з ураху ванням інфляції, що мала місц е протягом вказаного періоду згідно розрахунку за 2006 - 2009 рок и, яка склала - 4709 грн. 60 коп. ( чоти ри тисячі сімсот дев'ять грив ень 60 копійок), матеріальний з биток на його користь у розмі рі -20160 гривень 80 копійок ( двадця ть тисяч сто шістдесят гриве нь 80 коп.);
- зобов'язати Управління праці та соціального захист у населення Шевченківської р айонної у м. Києві державної а дміністрації зробити перера хунок та Київський міський ц ентр по нарахуванню та здійс ненню соціальних виплат Голо вного управління соціальног о захисту населення виконавч ого органу Київської міської ради (Київської міської держ авної адміністрації) нарахув ати та виплатити моральну шк оду на його користь у розмірі - 20160 гривень 80 копійок (двадцять тисяч сто шістдесят гривень 80 коп.);
- зобов'язати Управління праці та соціального захист у населення Шевченківської р айонної у м. Києві державної а дміністрації зробити перера хунок через співвідповідача Київський міський центр по н арахуванню та здійсненню соц іальних виплат Головного упр авління соціального захисту населення виконавчого орган у Київської міської ради (Киї вської міської державної адм іністрації) нарахувати та ви платити матеріальний збиток і моральну шкоду на користь ОСОБА_1 у розмірі - 40325, 61 ( сорок тисяч триста двадцять п'ять г ривень 61 коп.);
- зобов'язати відповідача Управління праці та соціал ьного захисту населення Шевч енківської районної у м. Києв і державної адміністрації че рез співвідповідача Київськ ий міський центр по нарахува нню та здійсненню соціальних виплат Головного управління соціального захисту населен ня виконавчого органу Київсь кої міської ради (Київської м іської державної адміністра ції) робити розрахунок щоріч ної допомоги на оздоровлення , що виплачується інвалідам І і II групи в розмірі п'ять мінім альних заробітних плат, згід но другого абзацу четвертої частини статті 48 Закону Украї ни «Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи», враховуючи мі німальну заробітну плату на момент виплати у відповідном у році.
Позивач ОСОБА_2 в судово му засіданні позов підтримав та, враховуючи змінені позов ні вимоги, просив:
- визнати дії відповідача - Управління Пенсійного фон ду України в Святошинському районі м. Києва і співвідпові дача - Київського міського ц ентру по нарахуванню та здій сненню соціальних виплат Гол овного управління соціально го захисту населення виконав чого органу Київської місько ї ради (Київської міської дер жавної адміністрації) незако нними як такі, що порушують йо го права та свободи;
- зобов' язати відповідача і співвідповідача зробити п ерерахунок призначеної пози вачу пенсії, встановивши в ро змірі 8 мінімальних розмірів пенсій за віком 4840 грн. та дода тково щомісячно 75% мінімально ї пенсії за віком 453 грн. 75 коп., в сього 5293 грн. 75 коп., від дня звер нення з заявою, а також зробит и перерахунок пенсії та дода ткової пенсії за останні три роки, повернувши різницю, від шкодувавши нанесені йому мат еріальні збитки і моральну ш коду.
- зобов' язати відповідача і співвідповідача відшкодув ати позивачу нанесений матер іальний збиток у розмірі - 1320 54 грн. 04. коп.
- зобов' язати відповідача і співвідповідача відшкодув ати позивачу нанесену мораль ну шкоду у розмірі - 132054 грн. 04. к оп.
- зобов' язати відповідача - Управління Пенсійног о фонду України в Святошинсь кому районі м. Києва і співвід повідача Київський міський ц ентр по нарахуванню та здійс ненню соціальних виплат роби ти перерахунок та нарахуванн я і виплату у разі підвищення мінімальної пенсії за віком постійно згідно ч. 4 ст. 54, ст. 50 З акону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Ч орнобильської катастрофи»в ід 28.02.1991 року.
Представники Управління праці та соціального захис ту населення Шевченківської районної у місті Києві держа вної адміністрації та Упра вління Пенсійного фонду Ук раїни в Святошинському район і міста Києва позовні вимоги не визнали, вважають дії відп овідачів правомірними та так ими, що вчинені у відповіднос ті до норм чинного законодав ства України. Відповідач - Киї вський міський центр по нара хуванню та здійсненню соціал ьних подав заяву про розгляд справи за відсутності предс тавника та письмові заперече ння по справі, в яких зазначив , що до повноважень Київськог о міського центру по нарахув анню та здійсненню соціальни х виплат не належить встанов лювати розміри щорічної допо моги на оздоровлення.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши письмові дока зи по справі, суд вважає, що по зовні вимоги слід задовольни ти частково, виходячи з насту пного.
Як встановлено в судовому з асіданні, ОСОБА_1 відповід но до Закону України "Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и" є особою, яка постраждала вн аслідок Чорнобильської ката строфи (категорія І), інвалідо м І групи із встановленим при чинно-наслідковим зв'язком і з Чорнобильською катастрофо ю.
Згідно з ч. 4 ст. 48 Закону Украї ни "Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи" в редакції Закон у України від 06.06.96 р. N230/96 щорічна д опомога на оздоровлення випл ачується інвалідам І і II групи - п'ять мінімальних заробітни х плат.
Відповідно до ч.5 ст. 48 даного Закону в редакції Закону Укр аїни від 06.06.96 р. N230/96 щорічна допом ога на оздоровлення виплачує ться громадянам за місцем їх проживання органами соціаль ного захисту населення. У раз і виникнення права на щорічн у допомогу з різних підстав, п ередбачених частиною четвер тою цієї статті, надається од на з них, за вибором особи.
Станом на час розгляду спра ви стаття 48 Закону України «Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали в н аслідок Чорнобильської ката строфи»у редакції Закону Укр аїни від 28.12.2007 р. N 107-VІ передбачає, що одноразова компенсація у часникам ліквідації наслідк ів аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами вна слідок Чорнобильської катас трофи, та сім'ям, які втратили годувальника із числа осіб, в іднесених до учасників лікві дації наслідків аварії на Чо рнобильській АЕС та смерть я ких пов'язана з Чорнобильськ ою катастрофою, щорічна допо мога на оздоровлення виплачу ється в порядку та розмірах, в становлених Кабінетом Мініс трів України.
Постановами Кабінету Міні стрів України № 836 від 26.07.1996р. та № 562 від 12.07.2005р. були передбачені р озміри допомог для визначени х категорій громадян, до яких належить позивач.
Як свідчать фактичні обста вини справи, позивачу - ОСОБ А_1 за відповідні періоди бу ли здійснені виплати у значн о менших розмірах, ніж встано влено у законі, тобто було вип лачено допомогу лише частков о.
Законом України «Про Держа вний бюджет на 2007рік»було при зупинено дію ст.48 Закону Украї ни "Про соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи".
При вирішенні даного адмі ністративного спору суд вр аховує рішення Конституцій ного Суду України про соціал ьні гарантії громадян від 09.07.20 07р. № б-рп/2007, в якому були визнач ені такими, що не відповідаю ть Конституції України (неко нституційними) окремі положе ння Закону України "Про Держа вний бюджет на 2007 рік", зокрема це стосується ст. 48 Закону Укр аїни "Про соціальний захист г ромадян, які постраждали вна слідок Чорнобильської катас трофи".
В пункті 4 цього Рішення, Кон ституційний Суд України дода тково зазначив, що його рішен ня має преюдиціальне значенн я, тобто є таким, що не потребу є доказів при прийняті рішен ь для судів загальної юрисди кції при розгляді ними позов ів.
Крім того, відповідно до ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи" у редакції Закону України від 28.12.2007 р. N 107-У одноразова компенса ція учасникам ліквідації нас лідків аварії на Чорнобильсь кій АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської ка тастрофи та сім'ям, які втрати ли годувальника із числа осі б, віднесених до учасників лі квідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерт ь яких пов'язана з Чорнобильс ькою катастрофою, щорічна до помога на оздоровлення випла чується в порядку та розміра х, встановлених Кабінетом Мі ністрів України.
Слід зазначити, що зміни, вн есені підпунктом 11 пункту 28 ро зділу ІІ Закону України від 28. 12.2007 р. N 107- VI, визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними), зг ідно з Рішенням Конституційн ого Суду України від 22.05.2008 р. N10-рп /2008).
Відповідно до ч. 2 ст. З Консти туції України - права і свобод и людини та їх гарантії визна чають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Згідно зі статте ю 64 Конституції України конст итуційні права і свободи люд ини і громадянина не можуть б ути обмежені, крім випадків, п ередбачених Конституцією Ук раїни.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.
Разом з тим, відповідно до ч . 2 ст. 99 Кодексу адміністративн ого судочинства для зверненн я до адміністративного суду за захистом прав, свобод та ін тересів особи встановлюєтьс я річний строк, який, якщо не в становлено інше, обчислюєтьс я з дня, коли особа дізналася а бо повинна була дізнатися пр о порушення своїх прав, свобо д чи інтересів.
Відповідно до ч.1 ст. 100 КАС Укр аїни пропущення строку зверн ення до адміністративного су ду є підставою для відмови у з адоволенні адміністративно го позову за умови, якщо на цьо му наполягає одна із сторін.
Позивач ОСОБА_1 заявляє позовні вимоги щодо перерах ування та виплати щорічної д опомоги на оздоровлення за 2001 -2009 роки.
В своїх поясненнях та розра хунках позивач зазначає, що о тримував зазначені соціальн і допомоги до пенсії, однак не в тому розмірі, як було передб ачено законом.
Звідси, слід вважати, що у по зивача виникло право вимоги за даними позовним и вимогами з 2001р.- з моменту отр имання відповідних коштів. О днак він звернувся з вимогам и про перерахунок та виплату недоотриманої допомоги лише у серпні 2007 року. В зв'язку з про пущенням строку звернення до адміністративного суду, суд робить висновок, що в задовол енні позовних вимог в частин і перерахування та виплати щ орічної допомоги на оздоровл ення за 2001 -2005 роки слід відмовит и.
Однак в частині стягнення в иплат за період з 2006 року по 2009 р ік позовні вимоги позивача щ одо компенсації на оздоровл ення на підставі ст. 48 Закону У країни "Про соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" підлягають задоволе нню.
Відповідно до Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік»станом на 2006 рік р озмір мінімальної заробітно ї плати за період з 1 січня 2006 ро ку становить 350 гривень на міс яць, з 1 липня 2006 року - 375 грив ень, з 1 грудня 2006 року - 400 гр ивень. Відповідно до Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2007 рік»станом на 2007 р ік розмір мінімальної заробі тної плати за період з 1 січня 2007 року розмір мінімальної за робітної плати 400 гривень на м ісяць, з 1 квітня 2007 року - 420 г ривень, з 1 липня 2007 року - 44 0 гривень та з 1 жовтня 2007 року - 460 гривень. Відповідно до Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2008 рік»станом н а 2008 рік розмір мінімальної за робітної плати за період з 1 сі чня 2008 рік - 515 гривень, з 1 квітня 2 008 рік - 525 гривень, з 1 жовтня 2008 р оку - 545 гривень та з 1 грудня 2008 ро ку - 605 гривень. Відпо відно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»станом на 2009 рік розмір м інімальної заробітної плати за період з 1 січня 2009 рік - 605 грив ень, з 1 квітня 2009 рік - 625 грив ень.
В ч. 7 ст. 48 "Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи" в редакці ї Закону України від 06.06.1996р зазн ачалось, що розмір мінімальн ої заробітної плати визначає ться на момент виплати.
Оскільки в матеріалах спра ви не містяться дані щодо мом енту виплати позивачу зазнач еної соціальної допомоги, су д виходить із розміру мініма льної заробітної плати, яка з азначена позивачем. Спору що до розміру мінімальної зароб ітної плати між сторонами в с удовому засіданні не виникло .
З пояснень учасників проце су судом встановлено, що пози вачу щорічна допомога на озд оровлення виплачувалас ь за 2006 рік в розмірі 120 грн., за 2007 р ік в розмірі 120 грн., за 2008 рік - 120 гр н., за 2009 рік - 120 грн.
Отже, заборгованість по спл аті позивачу одноразової щор ічної допомоги становить за 2006 рік - 1755 грн. 00 коп. (375 грн. х 5 =1875 - 120 гр н.), за 2007 рік - 1980 грн. 00 коп. (420 грн. х 5 = 2100 -120 грн.), за 2008 рік - 2905 грн. 00 коп. (605 х 5 =3025 - 120), 2009 рік - 3005 грн. 00 коп. (625 х 5 = 3125 - 120).
Відповідно до ч.5 ст. 48 Закону України «Про соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи»щорічна допомога на оздоровлення виплачуєтьс я громадянам за місцем їх про живання органами соціальног о захисту населення.
У відповідності до пп. 3.3 п. З П оложення про Київський міськ ий центр по нарахуванню та зд ійсненню соціальних виплат, що затверджено розпорядженн ям Київської міської державн ої адміністрації від 27.01.2007 року головним завданням Центру є здійснення контролю за прав ильністю призначення, перера хунку, нарахування і виплати всіх видів соціальної допом оги, інших грошових виплат.
В силу того, що позивач прос ить стягнути на його користь допомогу, яка стягується щор ічно, з урахуванням дати звер нення до суду та положень ст.99 -100 КАС України, є підстави прип ускати, що ним не пропущений с трок звернення до суду стосо вно виплати за 2006р.
З огляду на встановлені обс тавини, позовні вимоги ОСОБ А_1 щодо зобов'язання вчинен ня дій по нарахуванню та випл аті разової щорічної допомог и на оздоровлення за 2006 - 2009 р.р. п ідлягають задоволенню.
Як вбачається із матеріалі в справи, ОСОБА_2 відповід но до Закону України "Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и" є особою, яка постраждала вн аслідок Чорнобильської ката строфи (категорія І), інвалідо м II групи із встановленим прич инно-наслідковим зв'язком із Чорнобильською катастрофою .
Згідно з ч. 4 ст. 54 Закону Украї ни «Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи»у редакції Зако нів України від 17.06.1993р. N3285-XII, від 06. 06.96 р. N 230/96-ВР в усіх випадках розм ір пенсії для інвалідів щодо яких встановлено зв'язок з Чо рнобильською катастрофою не можуть бути нижчими по II груп і інвалідності - 8 мінімальн их пенсій за віком.
Як свідчать фактичні обста вини справи, позивачу - ОСОБ А_2 за відповідні періоди бу ли здійснені виплати у значн о менших розмірах, ніж встано влено у законі, тобто було вип лачено пенсію лише частково.
Крім того, відповідно до ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи" у редакції Закону України від 28.12.2007 р. N 107-У у всіх випадках розмі р пенсії для інвалідів, щодо я ких встановлено зв'язок з Чор нобильською катастрофою, не можуть бути нижчими по II групі інвалідності - 200 процентів прожиткового мінімуму для ос іб, які втратили працездатні сть.
Слід також зазначити, що від повідно до п. 2 ч. 1 ст. 50 відповід ного Закону у редакції Закон у від 06.06.1996 р. особам віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров' ю, у розмірах - інвалідам II гр упи - 75 процентів мінімально ї пенсії за віком.
Оскільки зміни, внесені під пунктом 11 пункту 28 розділу II За кону України від 28.12.2007 р. N 107- VI, як у же зазначалося вище, визнано такими, що не відповідають Ко нституції України (є неконст итуційними), згідно з Рішення м Конституційного Суду Украї ни від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008) суд, приходи ть до висновку, що з дати поста новлення рішення і до часу зв ернення до суду позивачу ОС ОБА_2 недоплачувалася пенсі я у встановленому законом ро змірі.
Позивач у своїй позовній за яві зазначає, що право вимоги у нього виникло у 2004 році з мом енту отримання відповідних к оштів. Однак він звернувся до суду з вимогами про перераху нок та виплату недоотриманої допомоги лише у грудні 2007 року .
Відповідно до ч. 2 ст. 103 КАС Укр аїни строк, що визначається р оками, закінчується у відпов ідні місяць і число останньо го року цього строку. При цьом у судом враховується, що пенс ія є виплатою, що здійснюєтьс я щомісячно. З урахуванням да ти звернення до суду та полож ень КАС України позивачем не пропущено річний строк звер нення до суду лише за 2007 рі к, тобто за дванадцять місяці в відповідного року. Тож, беру чи до уваги заявлені ОСОБА_2 позовні вимоги, незв ажаючи на те, що позивачем под ано позов у грудні 2007 року, підс тав для перерахунку відповід них виплат за 2006 рік не вбачає ться.
У зв'язку з пропущенням стро ку звернення до суду, суд роби ть висновок, що в задоволенні позовних вимог в частині пер ерахування та виплати пенсії за 2004 -2006 роки слід відмовити.
Що стосується перерахунку пенсії за 2007 рік, суд, із врахув анням пояснень відповідача з азначає, що позивачу ОСОБА_ 2 пенсія виплачувалася не у відповідності із ст.ст. 50, 54 Зак ону України «Про статус і соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи», а у ві дповідності із підзаконними актами.
Згідно зі ч. 3 ст. 62 Закону Укра їни «Про Державний бюджет на 2007 рік»в установлено, що для ви значення мінімального розмі ру пенсії за віком відповідн о до абзацу першого частини п ершої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування" з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року за стосовується прожитковий мі німум для осіб, які втратили п рацездатність, визначений аб зацом п'ятим частини першої ц ієї статті.
Відповідно до ч. 1 ст. 62 Закону України «Про Державний бюдж ет на 2007 рік»прожитковий міні мум на одну особу в розрахунк у на місяць для осіб, які втрат или працездатність становит ь: з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гривень, з 1 жовтня - 411 гривень .
Отже, заборгованість по спл аті позивачу пенсії становит ь: за січень 2007 - 380 х 8 + 285 - 2047.92 = 1277,08 г рн.; за лютий 2007 - 380 х 8 + 285 - 2047.92 = 1277,08 г рн.; березень 2007 - 380 х 8 + 285 - 2047.92 = 1277,08 гр н.; за квітень 2007 - 406 х 8 + 304.5 - 2182.87 = 1369, 63 грн.; за травень 2007 - 406 х 8 + 304.5 - 2182 .87 = 1369,63 грн.; за червень 2007 - 406 х 8 + 304 .5 - 2182.87 = 1369,63 грн.; за липень 2007 - 406 х 8 + 304.5 - 2182.87 = 1369,63 грн.; за серпень 2007 - 406 х 8 + 304.5 - 2182.87 = 1369,63 грн.; за вересень 2007 - 406 х 8 + 304.5 - 2182.87 = 1369,63 грн.; за жовте нь 2007 - 411 х 8 + 308.25 - 2182.87 = 1413,38 грн.; за ли стопад 2007 - 411 х 8 + 308.25 - 2182.87 =1413,38 грн.; за грудень 2007 - 411 х 8 + 308.25 - 2182.87 = 1413,38 г рн.; Загалом за 2007 рік - 16 286,12 грн.
Починаючи з 01.01.2008 р. перерахун ок пенсії позивачу здійснюва вся у відповідності до діючо ї на той час редакції Закону У країни «Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи»зі змінами унесеними законом від 28.12.2007 рок у.
І лише після винесення Ріше ння Конституційним Судом Укр аїни від 22.05.2008р. стала знову чин ною редакція Закону від 06.06.1996р.
Згідно із ст. 28 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня»мінімальна пенсія за віко м дорівнює розміру прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність.
Відповідно ст. 58 до Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України»прожиткови й мінімум в розрахунку на міс яць, для тих, хто відноситься д о основних демографічних гру п і демографічних груп насел ення: осіб, які втратили праце здатність: з 1 січня 470 грн., з 1 кв ітня -481 грн., з 1 липня 482 грн., з 1 жов тня 498 гривень.
Отже, заборгованість по спл аті позивачу пенсії становит ь: за червень 2008 року - 481 х 8 + (481 х 75%) - 2400,05 = 1808,70 грн.; за липень 2008 року - 482 х 8 + (482 х 75%) - 2400,48 = 1817,02 грн.; за серпен ь 2008 року - 482 х 8 + (482 х 75%) - 2400,48 = 1817,02грн .; за вересень 2008 року - 482 х 8 + (482 х 7 5%) - 2400,48 = 1817,02грн.; за жовтень 2008 року - 498 х 8 + (498 х 75%) - 2407, 36 = 1950,14грн.; за лист опад 2008 року 498 х 8 + (498 х 75%) - 2407, 36 = 1950,14гр н; за грудень 2008 року 498 х 8 + (498 х 75%) - 2407, 36 = 1950,14грн. Загалом - 1808,70грн + 1817,02 г рн. + 1817,02 грн. + 1817,02 грн. + 1950,14 грн. + 1950,14 гр н. + 1950,14 грн. = 13 110,18 грн.
З огляду на встановлені обс тавини, позовні вимоги щодо з обов'язання вчинення дій по н арахуванню та виплаті пенсії за червень - грудень 2008 р. підл ягають задоволенню.
Крім того, позивачі заявляю ть позовні вимоги щодо стягн ення з відповідачів пенсії т а щорічної допомоги на оздор овлення з врахуванням індекс у інфляції.
Стаття 1 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення»визначає термін і ндексація грошових доходів н аселення - встановлений зако нами та іншими нормативно-пр авовими актами України механ ізм підвищення грошових дохо дів населення, що дає можливі сть частково або повністю ві дшкодовувати подорожчання с поживчих товарів і послуг.
Оскільки зміни, внесені під пунктом 1 пункту 28 розділу II Зак ону України від 28.12.2007 р. N 107-VІ, визн ано такими, що не відповідают ь Конституції України (є неко нституційними), згідно з Ріше нням Конституційного Суду Ук раїни від 22.05.2008 р. N Ю-рп/2008), суд при винесенні рішення керувався Законом України «Про індекс ацію грошових доходів населе ння»в редакції від 25 березня 2 005 року.
Так, згідно ст. 2 вищезазначе ного Закону індексації підля гають грошові доходи громадя н, одержані ними в гривнях на т ериторії України і які не маю ть разового характеру:
- пенсії; - стипендії; - оплата праці (грошове забезпечення ); - суми виплат, що здійснюютьс я відповідно до законодавств а про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я; - суми відшкодування шкоди, заподіяної працівникові кал іцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, а також суми, що випл ачуються особам, які мають пр аво на відшкодування шкоди в разі втрати годувальника. Ка бінет Міністрів України може встановлювати інші об'єкти і ндексації, що не передбачені частиною першою цієї статті . Підтримання купівельної сп роможності встановлених зак онодавством України соціаль них виплат, що мають цільовий і разовий характер (одноразо ва допомога при народженні д итини, допомога на поховання , матеріальна допомога, однор азова допомога при виході на пенсію тощо), здійснюється шл яхом підвищення державних со ціальних гарантій та інших в иплат, виходячи з яких визнач аються розміри соціальних ви плат, які є об'єктами індексац ії. Індексації підлягають гр ошові доходи населення у меж ах прожиткового мінімуму, вс тановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.
Тому позовні вимоги щодо ст ягнення з відповідачів відпо відних виплат на оздоровленн я з врахуванням індексу інфл яції підлягають задоволенню у межах прожиткового мініму му, встановленого для відпов ідних соціальних і демографі чних груп населення.
Разом з тим, з урахуванням т ого, що відповідні виплати по зивачам здійснюються не на д аний час, суд позбавлений мож ливості вірно розрахувати ін декс інфляції. У зв' язку з ци м, суд вважає за необхідне зоб ов' язати відповідачів при з дійсненні даних виплат позив ачам врахувати індекс інфляц ії на відповідний період.
Одночасно суд звертає уваг у на те, що в силу положень ст..15 2 Конституції України матері альна чи моральна шкода, завд ана фізичним або юридичним о собам актами і діями, що визна ні неконституційними, відшко довуються державою у встанов леному законом порядку. Тож, в раховуючи спірні правовідно сини в частині стягнення шко ди, позивачі у даному випадку мають можливість звернутися із позовом до відповідного о ргану державної влади про ві дшкодування їм шкоди. Як вбач ається, позивачі з таким позо вом в суд до даного органу не з верталися.
З огляду на встановлені обс тавини, позовні вимоги ОСОБА_1 щодо зобов'язанн я вчинення дій по нарахуванн ю та виплаті разової щорічно ї допомоги на оздоровлення з врахуванням індексу інфляці ї у межах прожиткового мінім уму, встановленого для відпо відних соціальних і демограф ічних груп населення за 2006 - 2009рр . підлягають задоволенню.
Також підлягають задоволе нню позовні вимоги ОСОБА_2 щодо нарахування та виплати недоплаченої пенсії за 2006-2009рр . з врахуванням індексу інфля ції у межах прожиткового мін імуму, встановленого для від повідних соціальних і демокр атичних груп населення.
Крім того, позовні вимоги ст осовно подальшого проведенн я перерахунку та виплати від повідних допомог без обмежен ь не може бути задоволена, оск ільки законодавство України , правовий порядок щодо цього має тенденцію змінюватись, а суд не має можливості передб ачити положення законів, які будуть діяти в майбутньому.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що викладені в позовній заяві доводи позивачів є час тково обґрунтованими та відп овідно такими, що підлягають задоволенню частково.
На основі встановленого, ке руючись ст.ст. 86, 99, 100, 159-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
постановив:
Позовні вимоги ОСО БА_1 задовольнити частко во.
Зобов'язати Управління праці та соціального захист у населення Шевченківської р айонної у місті Києві держав ної адміністрації та Київськ ий міський центр по нарахува нню та здійсненню соціальних виплат вчинити дії щодо нара хування та виплати ОС ОБА_1 разової щорічної д опомоги на оздоровлення згід но зі ст. 48 Закону України "Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи" за 2006 рік в розмірі 1 755 (одна тиса сімсот п' ятдесят п' я ть) грн. 00 коп. та за 2007 рік - 1980 (одн а тисяча дев' ятсот вісімдес ят) грн. 00 коп., за 2008 рік - 2 905 (дві т исячі дев' ятсот пять) грн. 00 к оп., 2009 рік - 3 005 (три тисячі п' ят ь) грн. 00 коп. з врахуванням інде ксу інфляції у межах прожитк ового мінімуму, встановленог о для відповідних соціальних і демократичних груп населе ння.
Позовні вимоги ОСОБ А_2 задовольнити частков о.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в С вятошинському районі міста К иєва та Київський міський це нтр по нарахуванню та здійсн енню соціальних виплат вчини ти дії щодо нарахування та ви плати ОСОБА_2 недопл аченої пенсії за 2007 рік у розм ірі 16 286 (шістнадцять тисяч двіс ті вісімдесят шість) грн. 12 коп .; недоплаченої пенсії за 2008 рік у розмірі 13 110 (тринадцять тися ч сто десять) грн. 18 коп. з враху ванням індексу інфляції у ме жах прожиткового мінімуму, в становленого для відповідни х соціальних і демократичних груп населення.
В задоволенні інших позовн их вимог - відмовити.
Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному о бсязі. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. За ява і скарга подаються до адм іністративного суду апеляці йної інстанції у порядку, що п ередбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України.
Головуючий-суддя: Ю.І. Цвіркун
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2009 |
Оприлюднено | 19.10.2010 |
Номер документу | 6448385 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Цвіркун Ю.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні