Ухвала
від 31.01.2017 по справі 808/2663/16
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

31 січня 2017 року м. Київ К/800/2717/17

Суддя Вищого адміністративного суду України Заїка М.М., перевіривши можливість розгляду касаційної скарги Приватного акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів" на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12 січня 2017 року у справі за позовом Приватного акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів" до Головного управління Держпраці у Запорізькій області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу,

в с т а н о в и в :

У вересні 2016 року приватне акціонерне товариство Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів звернулося у Запорізький окружний адміністративний суд з позовом до Головного управління Держпраці у Запорізькій області про визнання протиправною та скасування постанови від 12 серпня 2016 року №15 про накладення штрафу.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12 січня 2017 року позов Приватного акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів" було залишено без задоволення.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з наступного.

Головним управлінням Держпраці у Запорізькій області, на підставі заяви ОСОБА_1, відповідно до наказу Головного управління Держпраці у Запорізькій області від 21 липня 2016 року №943 та направлення на перевірку від 21 липня 2016 року №609, проведено позапланову перевірку приватного акціонерного товариства Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів з питань додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за результатами якої складено акт від 28 липня 2016 року №08-02-0102/0559.

Перевіркою встановлено, зокрема порушення частини 6 статті 95 Кодексу законів про працю України, статті 33 Закону України Про оплату праці щодо не нарахування та невиплати індексація заробітної плати, а саме, працівнику ОСОБА_1, за період роботи з 20 лютого 2012 року по 04 травня 2016 року, індексація грошових доходів підлягала начисленню та виплаті з лютого 2014 року по травень 2016 року, проте начислення та виплата індексації заробітної плати не проводилася, що підтверджується розрахунковими листками з квітня 2012 року по травень 2016 року та поясненням головного бухгалтера ОСОБА_2 від 26 липня 2016 року №01/535; статті 116 Кодексу законів про працю України щодо порушення строків розрахунку з працівником при звільненні. Так, ОСОБА_1 звільнено 04 травня 2016 року, який є останнім робочим днем зазначеного працівника, проте виплата всіх сум, що належать йому від установи, проведена 10 травня 2016 року, що підтверджується платіжним дорученням від 10 травня 2016 року №1547 та табелем обліку робочого часу за травень 2016 року.

У зв'язку з виявленими порушеннями відповідачем винесено припис від 28 липня 2016 року №08-02-0102/0559- 0313, а також, на підставі службової записки, прийнято рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу від 02 серпня 2016 року.

12 серпня 2016 року, на підставі акту перевірки від 28 липня 2016 року №08-02-0102/0559, відповідачем винесено постанову №15 про накладення штрафу на приватне акціонерне товариство Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів в розмірі 15950,00 грн., яка одержана позивачем 12 серпня 2016 року.

У відповідності до Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 02 липня 2012 року №390, право проведення перевірок мають посадові особи (інспектори) Держпраці та її територіальних органів, які відповідно до своїх посадових обов'язків мають повноваження державного інспектора з питань праці.

Інспектор може проводити планові та позапланові перевірки, які можуть здійснюватися за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Позапланові перевірки за зверненнями фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктами господарювання вимог законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюються за наявності згоди Держпраці України на їх проведення. Інспекторам забороняється виступати посередниками, арбітрами чи експертами під час розгляду трудових спорів.

За результатами перевірки складається акт перевірки. У разі виявлення порушень законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування вносяться приписи про усунення виявлених порушень, вживаються заходи щодо притягнення до відповідальності винних осіб згідно із вимогами чинного законодавства.

Судами встановлено, що відповідачем при проведенні перевірки виконані приписи вищевказаних норм.

Відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

Крім того, усунення виявлених порушень при проведені перевірки не є підставою для скасування штрафних санкцій, які застосовані за сам факт вчинення порушення у сфері законодавства про працю.

У касаційній скарзі Приватне акціонерне товариство "Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів" не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального і процесуального права, просить скасувати судові рішення першої та апеляційної інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

В обгрунтування касаційної скарги зазначає, що оспорювані судові рішення були прийняті при неповному з'ясуванні обставин справи з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

У відкритті касаційного провадження необхідно відмовити з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 5 частини 5 статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя-доповідач відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційна скарга є необґрунтованою і викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи.

Ознак необґрунтованого застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права в касаційній скарзі не зазначено та викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи.

Крім того, доводи та зміст касаційної скарги не спростовують висновків судів попередніх інстанцій та не дають підстав для висновку, що судами попередніх інстанцій при розгляді справи допущені порушення норм матеріального та процесуального права, які відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для зміни чи скасування рішень.

З огляду на викладене та керуючись статтями 211, 214 Кодексу адміністративного судочинства України,

у х в а л и в :

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Приватного акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів" на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12 січня 2017 року у справі за позовом Приватного акціонерного товариства "Український науково-дослідний інститут по промисловому та санітарному очищенню газів" до Головного управління Держпраці у Запорізькій області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу.

Копію ухвали разом з доданими до скарги матеріалами направити скаржнику.

Ухвала може бути переглянута Верховним Судом України в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Суддя М.М. Заїка

Дата ухвалення рішення31.01.2017
Оприлюднено06.02.2017
Номер документу64506156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2663/16

Ухвала від 14.04.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 16.03.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 09.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 31.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Ухвала від 29.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Ухвала від 29.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Богданенко І.Ю.

Постанова від 15.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Постанова від 15.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 15.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні