Рішення
від 05.01.2017 по справі 678/124/16-ц
ЛЕТИЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Копія

Справа № 678/124/16-ц

Провадження №2-678-179/16

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 січня 2017 року смт. Летичів

Летичівський районний суд Хмельницької області в складі:

головуючого - судді Ходоровського І.Б.,

за участю секретарів: Козка Л.М.,

ОСОБА_1,

прокурорів: Гуменного Д.А.,

ОСОБА_2,

представників відповідачів: ОСОБА_3,

ОСОБА_4,

ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Летичів справу за позовом заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави до ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області, Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_7, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Державна інспекція сільського господарства в Хмельницькій області, про визнання недійсними розпорядження, наказів, договорів оренди землі, укладених на їх підставі,

ВСТАНОВИВ:

31 березня 2016 року заступник керівника Хмельницької місцевої прокуратури звернувся з позовом до суду, з урахуванням уточнень від 01 липня 2016 року, просить:

визнати недійсним розпорядження ОСОБА_6 районної державної адміністрації від 29 грудня 2012 року №682/2012-р Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду гр. ОСОБА_7 для ведення фермерського господарства на території Летичівського району ;

визнати недійсним наказ Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області від 03 жовтня 2014 року №22-4666/14-14-сг про затвердження документацій із землеустрою та передачі в оренду ОСОБА_7 земельних ділянок загальною площею 267,2008 гектарів;

визнати недійсними договори оренди земельних ділянок від 06 жовтня 2014 року (б/н) щодо земельних ділянок площею 10,4911 га (кадастровий номер 6823083800:03:002:0004), 3,1764 га (кадастровий номер 6823083800:03:002:0003), 19,0942 га (кадастровий номер 6823083800:02:009:0004), 110,4061 га (кадастровий номер 6823087400:02:037:0018), 19,0994 га (кадастровий номер 6823087400:02:015:0007), 14,5292 га (кадастровий номер 6823087400:02:015:0009), 19,1982 га (кадастровий номер 6823087400:02:015:0008), 68,0918 га (кадастровий номер 6823087400:02:020:0006), 3,1144 га (кадастровий номер 6823087400:02:020:0005), укладених між відділом Держземагенства у ОСОБА_6 районі, ОСОБА_7 та припинити їх дію на майбутнє;

стягнути судовий збір з ОСОБА_7, Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області та ОСОБА_6 районної державної адміністрації в сумі, що складає 4134 грн., на користь прокуратури Хмельницької області.

В обґрунтування позову вказано, що за результатами проведеного Хмельницькою місцевою прокуратурою вивчення стану законності при розпорядженні та використанні земельних ділянок на території Летичівського району встановлено, що розпорядженням ОСОБА_6 районної державної адміністрації від 25 травня 2012 року №333/2012-р ОСОБА_7 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства загальною орієнтованою площею 312 га, що розташовані на території Митковецької сільської ради Летичівського району - 52 га та Ярославської сільської ради Летичівського району - 260 га.

Розпорядженням ОСОБА_6 районної державної адміністрації №862/2012-р від 29 грудня 2012 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства загальною площею 301,2993 га., що розташована на території Митковецької сільської ради Летичівського району площею 46,6720 га та Ярославської сільської ради Летичівського району площею 254,6273 га, передано ОСОБА_7 в оренду земельні ділянки загальною площею 301,2993 га.

03 жовтня 2014 року Головним управлінням Держземагенства в Хмельницькій області на підставі заяви ОСОБА_7 прийнято наказ №22-4666/14-14-сг, яким затверджено документацію із землеустрою, розроблену на підставі розпорядження ОСОБА_6 районної державної адміністрації, та передано в оренду ОСОБА_7 земельні ділянки загальною площею 267,2008 гектарів.

06 жовтня 2014 року між Відділом Держземагенства у ОСОБА_6 районі та ОСОБА_7 укладено 9 договорів оренди земельних ділянок, які зареєстровані реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції.

Оскаржувані розпорядження та наказ прийняті з порушенням вимог земельного законодавства, всупереч законодавчо встановленій процедурі набуття права оренди на земельні ділянки з метою ведення фермерського господарства, оскільки звертаючись із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства, ОСОБА_7 не надав жодних належних доказів щодо обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства, наявності необхідної сільськогосподарської техніки та інших засобів обробітку земель великих площ, не зазначено наявності права у членів новоствореного фермерського господарства на безоплатне одержання земельних ділянок у власність.

Заява ОСОБА_7 була розглянута формально, вказані уповноважені органи державної влади не пересвідчились в дійсності волевиявлення заявника, наявність у нього бажання створити фермерське господарство та спроможність вести господарство такого виду - виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства.

Надані ОСОБА_7 в оренду для ведення фермерського господарства 9 земельних ділянок знаходяться в різних місцях на значній відстані одна від одної та розташовані на території двох сільських рад, мають різних суміжних землекористувачів та власників земель, а також окремі кадастрові номери, тобто не є єдиним масивом.

Самостійно здійснювати обробіток виділених земельних ділянок площею понад 267 га ОСОБА_7 не зміг би, а тому не спроможний вести господарство такого виду - виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства.

Лише 09 лютого 2015 року (через 4 місяці після видачі оспорюваного наказу) було створене фермерське господарство ОСОБА_7О. , єдиним учасником якого є сам ОСОБА_7

ОСОБА_8 інформації Державної інспекції сільського господарства на час прийняття оскаржуваних розпорядження та наказу трактори та сільськогосподарська техніка не зареєстровані за ОСОБА_7, що унеможливлює обробіток ним великих площ земельних ділянок, переданих в оренду.

Отже, ОСОБА_7 не доведено, що новостворене фермерське господарство матиме змогу самостійно обробляти отримані у користування земельні ділянки.

У зв'язку із тим, що оскаржувані розпорядження та наказ прийняті всупереч вимогам чинного законодавства, тому підлягають визнанню недійсними укладені на їх підставі договори оренди земельних ділянок від 06 жовтня 2014 року.

Про прийняття оскаржуваного розпорядження ОСОБА_6 районною державною адміністрацією прокурору стало відомо лише 10 червня 2014 року з клопотання Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області.

У зв'язку з тим, що у державного органу, який уповноважений державою здійснювати функції контролю за використанням та охороною земель, відсутні повноваження щодо звернення до суду, тому прокурором пред'явлено позов до суду в інтересах держави. Таке звернення прокурора до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значимого питання законності передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності, яке проведене з порушенням вимог чинного законодавства.

В судовому засіданні представники Хмельницької місцевої прокуратури позов підтримали та просили його задовольнити з викладених підстав.

Представник ОСОБА_6 районної державної адміністрації позовні вимоги в частині визнання недійсним розпорядження №862/2012-р не визнала та вказала на їх безпідставність, оскільки бажаючи займатись фермерським господарством ОСОБА_7 у відповідності до Закону України Про фермерське господарство звернувся до них із заявою, надав копії паспорта, диплому про освіту за спеціальністю агрономія , бізнес-план фермерського господарства Мрія з обґрунтуванням перспектив його діяльності.

Дотримання ОСОБА_7 вимог Закону України Про фермерське господарство було перевірено та на підставі поданих документів було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства (розпорядження №333/2012-р від 25 травня 2012 року).

Після розроблення проекту землеустрою та його перевірки було затверджено вказаний проект землеустрою і надано ОСОБА_7 в оренду земельні ділянки загальною площею 301,2993 га. та зобов'язано ОСОБА_7 укласти договір оренди.

З 2013 року в районних державних адміністрацій відсутні повноваження щодо передачі земельних ділянок для фермерського господарства за межами населених пунктів, тому договір оренди укладався між ОСОБА_7 та Відділом Держземагенства у ОСОБА_6 районі.

На даний час фермерське господарство ОСОБА_7 займається обробітком переданих в оренду земель, своєчасно та в повному обсязі сплачує податки, претензій на діяльність фермерського господарства з боку громадян сіл та органів місцевого самоврядування не надходило.

Нормативно визначеного поняття єдиний масив немає, тому вважають, що єдиний масив не відокремлюється, а розуміється як єдиний масив з розташованими на ньому водними/лісовими чи іншими об'єктами інфраструктури .

Твердження прокурора щодо неможливості самостійного обробітку земель ОСОБА_7 є лише судженням. Фермерське господарство може бути створене однією чи кількома особами. На час видачі оспорюваного розпорядження не було передбачено обов'язкової умови наявності у фермерського господарства сільськогосподарської техніки та іншого приладдя.

В іншій частині позовних вимог покладається на думку суду (т. 1 а.с. 135-137).

Представник Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області заперечив проти задоволення позовних вимог та вказав на їх безпідставність, оскільки нормами Закону України Про фермерське господарство чітко окреслено надання земельних ділянок єдиним масивом з розташованими об'єктами інженерної інфраструктури, а також надання земельних ділянок єдиним масивом має місце лише в тому випадку, коли орган, уповноважений розпоряджатися землями, приймає рішення про надання в оренду громадянину земельних ділянок сільськогосподарського призначення лісового та водного фондів єдиним масивом, а не окремо по кожній категорії земель для ведення фермерського господарства.

Закон України Про фермерське господарство не містить застережень щодо максимального чи мінімального розміру земельної ділянки, яка може бути надана громадянину для ведення фермерського господарства, як і не містить обмежень щодо кількості таких ділянок. Законодавець не передбачив в Законі вимог, що при вирішенні питання про надання (передачу) земельних ділянок має бути перевірена наявність сільськогосподарської техніки.

Невірним є твердження прокурора, що ОСОБА_7 не є засновником та членом фермерського господарства, оскільки у ст. 8 Закону України Про фермерське господарство вказано, що після одержання засновником державного акта на право власності на земельну ділянку або укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

Вважає, що прокурором не доведено наявність порушень або загрози порушень інтересів держави з боку Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, не визначено в чому вони полягають, оскаржуваний наказ прийнято в межах повноважень та у відповідності до вимог чинного земельного законодавства (т. 1 а.с. 138-141).

Представник відповідача ОСОБА_7 - ОСОБА_5 проти задоволення позовних вимог заперечив в зв'язку з їх безпідставністю (т. 1 а.с. 145, т. 2 а.с. 42-46).

Вказав, що прокурор не є належним позивачем по справі і ним не виконані вимоги ч. 3 ст. 23, ч. 3 ст. 25 Закону України Про прокуратуру і ч. 2 ст. 45 ЦПК України.

Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 31 ЦПК України прокурор не вправі був 01 липня 2016 року уточняти позовні вимоги під час слухання справи по суті.

Прокурор не обґрунтував у чому саме полягає порушення інтересів держави у зв'язку з прийняттям оспорюваних розпоряджень та наказів, не доведено факту порушення законодавчих норм, які б давали підстави для визнання договорів оренди недійсними та скасування їх державної реєстрації.

Закон України Про фермерське господарство не передбачає підстав для відмови громадянам у прийнятті заяви про надання земельної ділянки для створення фермерського господарства у зв'язку з недотриманням правил, передбачених ч. 1 ст. 7 цього Закону. Підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою можуть бути лише положення ч. 3 ст. 123 ЗК України.

ОСОБА_7 створював фермерське господарство особисто, просив надати земельні ділянки на умовах оренди, тому не міг вказати кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок. У заяві було обґрунтовано й необхідність одержання земель у зазначених розмірах - для створення фермерського господарства. Заявлені розміри земельних ділянок визначено з урахуванням перспектив діяльності його майбутнього фермерського господарства. Окремого письмового викладення конкретних перспектив діяльності фермерського господарства Закон від заявника не вимагає, а додані документи свідчать про достатній досвід роботи ОСОБА_7 у сільському господарстві та наявність відповідної освіти.

Надання земельних ділянок єдиним масивом має місце лише в тому випадку, коли орган, уповноважений розпоряджатися землями, приймає рішення про надання в оренду громадянину земельних ділянок сільськогосподарського призначення лісового та водного фондів єдиним масивом, а не окремо по кожній категорії земель для ведення фермерського господарства.

Відсутність у власності сільськогосподарської техніки для обробітку значних площ земельних ділянок не позбавляє можливості їх використання на інших передбачених законом підставах. Спірні земельні ділянки обробляються та використовуються за цільовим призначенням, орендна плата вноситься своєчасно та у повному обсязі.

ФГ ОСОБА_7О. укладено договори про соціально-економічне партнерство із місцевими радами, на території яких розміщені земельні ділянки, в рамках вказаних договорів виплачується фінансова допомога, надається значна допомога в соціальному розвитку територіальних громад.

Державною інспекцією сільського господарства у Хмельницькій області не проводилось перевірки щодо законності надання земельних ділянок ОСОБА_7 та їх подальшого використання, а наявне лише клопотання інспекції про констатацію факту прийняття розпоряджень ОСОБА_6 районною державною адміністрацією на підставі заяви ОСОБА_9 і не містить посилання на виявлення будь-яких порушень як із сторони ОСОБА_7, так і зі сторони органу виконавчої влади, не є результатом перевірки відповідно до вимог чинного законодавства України.

29 листопада 2016 року представником ОСОБА_7 подано до суду заяву про сплив позовної давності з тих підстав, що розпорядження ОСОБА_6 районної державної адміністрації №862/2012-р прийняте 29 грудня 2012 року, а позовна заява прокурором подана до суду лише 31 березня 2016 року, тобто після спливу трьохрічного строку, який закінчився 30 грудня 2015 року.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області, яка залучена до участі у справі ухвалою суду від 29 листопада 2016 року, в судове засідання не з'явився.

23 грудня 2016 року до суду надійшли письмові пояснення згідно яких в червні 2014 року на виконання наданих повноважень було проведено вивчення відповідності положенням чинного законодавства розпоряджень ОСОБА_6 районної державної адміністрації при наданні в оренду земельних ділянок державної власності. Виявлено невідповідність положенням ст. 7 Закону України Про фермерське господарство розпоряджень №333/2012р від 25 травня 2012 року, №862/2012р від 29 грудня 2012 року про що клопотанням від 05 червня 2014 року №4/2-1692 проінформовано прокуратуру Летичівського району для вжиття заходів реагування.

Просять розгляд справи проводити без їх участі у зв'язку з ліквідацією інспекції з 30 грудня 2016 року.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши докази по справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Так, 01 березня 2012 року ОСОБА_7 звернувся до ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 312 га для ведення фермерського господарства на території Митковецької сільської ради 52 га, Ярославської сільської ради 260 га за межами населених пунктів із земель державної власності. До заяви додав протокол засідання районної комісії з питань створення фермерського господарства, копію паспорта, копію документів про освіту, ідентифікаційний код, схему розміщення полів, склад фермерського господарства (т. 1 а.с. 10).

Розпорядженням ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області № 333/2012-р Про надання ОСОБА_7 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства із земель державної власності на території Летичівського району від 25 травня 2012 року надано ОСОБА_7 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною орієнтовною площею 312,0000 га для ведення фермерського господарства, в тому числі на території Митковецької сільської ради - 52,0000 га, Ярославської сільської ради - 260,0000 га Летичівського району, - за межами населеного пункту для наступної передачі в оренду. Постановлено розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок здійснити у відповідності до вимог чинного законодавства та подати на розгляд райдержадміністрації (т. 1 а.с. 13).

Розпорядженням ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області №862/2012-р Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду гр. ОСОБА_7 для ведення фермерського господарства на території Летичівського району від 29 грудня 2012 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_7 для ведення фермерського господарства загальною площею 301,2993 га із земель державної власності на території Летичівського району, в тому числі на території Митковецької сільської ради - 46,6720 га та Ярославської сільської ради - 254,6273 га, за межами населених пунктів. Надано ОСОБА_7 в оренду строком на 10 років земельні ділянки загальною площею 301,2993 га, розташовані на території Летичівського району, за межами населених пунктів. Встановлено орендну плату в розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахуванням індексів інфляції. Постановлено ОСОБА_7 після прийняття означеного розпорядження укласти договори земельних ділянок, а Відділу Держкомзему у ОСОБА_6 районі внести відповідні зміни в земельно-облікові документи згідно прийнятого розпорядження (т. 1 а.с. 16).

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення, для ведення фермерського господарства на території Ярославської та Митковецької сільських рад Летичівського району, замовником якої виступив ОСОБА_7, отримала позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації від 09 вересня 2013 року №1032, проведеної Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та затверджена розпорядженням №39/2013-0 ОСОБА_6 районної ради від 18 вересня 2013 року, рішенням №9-25/2013 ОСОБА_6 районної ради від 13 грудня 2013 року (т. 1 а.с. 23).

05 червня 2014 року Державна інспекція сільського господарства в Хмельницькій області звернулась до органів прокуратури з клопотанням про вжиття заходів прокурорського реагування для усунення виявлених порушень. Зокрема, ОСОБА_7 звернувся із заявою про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території Митковецької та Ярославської сільських рад за межами населених пунктів з метою надання їх в оренду для ведення фермерського господарства, які розташовані не єдиним масивом (т. 1 а.с. 66-67).

Наказом Головного управління Держземагентства у Хмельницькій області № 22-4666/14-14-СГ Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельних ділянок від 03 жовтня 2014 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду ОСОБА_7 для ведення фермерського господарства (01.02) за межами населених пунктів Ярославської та Митковецької сільських рад Летичівського району Хмельницької області. Надано в оренду ОСОБА_7 земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності: ділянку №1 площею 10,4911 га (кадастровий номер 6823083800:03:002:0004); ділянку №2 площею 3,1764 га (кадастровий номер 6823083800:03:002:0003); ділянку №3 площею 19,0942 га (кадастровий номер 6823083800:02:009:0004); ділянку №4 площею 110,4061 га (кадастровий номер 6823087400:02:037:0018); ділянку №5 площею 19,0994 га (кадастровий номер 6823087400:02:015:0007); ділянку №6 площею 14,5292 га (кадастровий номер 6823087400:02:015:0009); ділянку №7 площею 19,1982 га (кадастровий номер 6823087400:02:015:0008); ділянку №8 площею 68,0918 га (кадастровий номер 6823087400:02:020:0006); ділянку №9 площею 3,1144 га (кадастровий номер 6823087400:02:020:0005) для ведення фермерського господарства строком на 20 років, які розташовані за межами населених пунктів Ярославської та Митковецької сільських рад Летичівського району Хмельницької області. Встановлено річну орендну плату за користування вказаних земельних ділянок в розмірі 4% від їх нормативної грошової оцінки. Постановлено начальнику Відділу Держземагенства у ОСОБА_6 районі Хмельницької області: укласти у двохмісячний термін з ОСОБА_7 договори оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності від імені Головного управління Держземагентства у Хмельницькій області; забезпечити в установленому законодавством порядку державну реєстрацію права держави на земельні ділянки; внести відповідні зміни в земельно-облікові документи. Приступити до використання земельних ділянок після встановлення їх меж в натурі (на місцевості) та здійснення державної реєстрації права оренди у Державному реєстрі речових прав (т. 1 а.с. 24, т. 2 а.с. 55).

06 жовтня 2014 року між орендодавцем - Головне управління Держземагентства у Хмельницькій області в особі начальника відділу Держземагентства у ОСОБА_6 районі Хмельницької області ОСОБА_10, яка діє на підставі довіреності з одного боку, та орендарем - ОСОБА_7 укладено 9 договорів оренди земельної ділянки (б/н) строком на 20 років - з 06 жовтня 2014 року по 06 жовтня 2034 року, які зареєстровані Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області, згідно яких орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які знаходяться на території Ярославської, Митковецької сільських рад Летичівського району, за межами населеного пункту. Встановлено орендну плату у грошовій формі з розрахунку 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Зокрема, земельні ділянки: площею 19,0994 га, знаходиться на території Ярославської сільської ради, кадастровий номер 6823087400:02:015:0007, нормативна грошова оцінка становить 331044,33 грн., договір зареєстрований 14 жовтня 2014 року; площею 19,1982 га, знаходиться на території Ярославської сільської ради, кадастровий номер 6823087400:02:015:0008, нормативна грошова оцінка становить 285058,07 грн., договір зареєстрований 14 жовтня 2014 року; площею 14,5292 га, знаходиться на території Ярославської сільської ради, кадастровий номер 6823087400:02:015:0009, нормативна грошова оцінка становить 373424,87 грн., договір зареєстрований 14 жовтня 2014 року; площею 3,1144 га, знаходиться на території Ярославської сільської ради, кадастровий номер 6823087400:02:020:0005, нормативна грошова оцінка становить 48488,55 грн., договір зареєстрований 14 жовтня 2014 року; площею 19,0942 га, знаходиться на території Митковецької сільської ради, кадастровий номер 6823083800:02:009:0004, нормативна грошова оцінка становить 420564,59 грн., договір зареєстрований 16 жовтня 2014 року; площею 68,0918 га, знаходиться на території Ярославської сільської ради, кадастровий номер 6823087400:02:020:0006, нормативна грошова оцінка становить 1023855,66 грн., договір зареєстрований 16 жовтня 2014 року; площею 110,4061 га, знаходиться на території Ярославської сільської ради, кадастровий номер 6823087400:02:037:0018, нормативна грошова оцінка становить 1800195,75 грн., договір зареєстрований 16 жовтня 2014 року; площею 3,1764 га, знаходиться на території Митковецької сільської ради, кадастровий номер 6823083800:03:002:0003, нормативна грошова оцінка становить 34618,64 грн., договір зареєстрований 16 жовтня 2014 року; площею 10,4911 га, знаходиться на території Митковецької сільської ради, кадастровий номер 6823083800:03:002:0004, нормативна грошова оцінка становить 161101,65 грн., договір зареєстрований 16 жовтня 2014 року (т. 1 а.с. 25-46, 47-64; т. 2 а.с. 56-73).

Державною інспекцією сільського господарства в Хмельницькій області повідомлено, що станом на 21 березня 2016 року згідно уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи за ОСОБА_7 тракторів та сільськогосподарської техніки не зареєстровано (т. 1 а.с. 65).

ОСОБА_8 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30 березня 2016 року, державна реєстрація юридичної особи Фермерське господарство Мельника Володимира Олександровича (скорочене найменування ФГ ОСОБА_7О. ) проведена 09 лютого 2015 року, його головою є ОСОБА_7, види діяльності: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.50 змішане сільське господарство, 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (т. 1 а.с. 18-22).

ОСОБА_6 районна державна адміністрація Хмельницької області листом від 18 березня 2016 року проінформувала прокуратуру, що договори оренди земельних ділянок на території Митковецької та Ярославської сільської ради за межами населених пунктів відповідно до розпорядження ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області №862/2012-р від 29 грудня 2012 року до 2013 року не були укладені, оскільки з 2013 року передача земельних ділянок в користування, які знаходяться за межами населених пунктів, не входить до компетенції районних державних адміністрацій (т. 1 а.с. 17).

ОСОБА_8 з положеннями ст. 14 Конституції України та ст. 1 ЗК України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до положень статей 22, 31, 93, 124 ЗК України землі сільськогосподарського призначення можуть надаватися громадянам для ведення фермерського господарства та використовуватися цим господарством, зокрема, на умовах оренди.

За правилом статті 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок державної або комунальної власності здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Частинами другою та третьою статті 134 ЗК України визначені випадки, коли земельні торги не проводяться, а передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу. Зокрема, земельні торги не проводяться при передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства.

Відповідно до частини другої статті 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, в якому зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Органам, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною третьою статті 123 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таким чином, ст. 123 ЗК України регулює порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування в тих випадках, коли згідно із законом земельні торги не проводяться; визначає вимоги до змісту клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; забороняє компетентним органам вимагати інші, ніж установлені цією статтею матеріали та документи; установлює загальні підстави для відмови в наданні такого дозволу.

Разом з тим, відносини, пов'язані зі створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, регулюються, крім ЗК України, Законом України Про фермерське господарство , який є спеціальним нормативно-правовим актом, а ЗК України - загальним.

Отже, при вирішенні позовних вимог про законність рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства застосуванню підлягають правила надання (передачі) земельних ділянок для ведення фермерського господарства, згідно зі ст. 7 Закону України Про фермерське господарство як спеціального по відношенню до ст. 123 ЗК України.

За змістом ст. ст. 1, 7, 8 Закону України Про фермерське господарство (в редакції, яка була чинною на час надання ОСОБА_7 земельних ділянок) заява громадянина про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства повинна містити комплекс передбачених ч. 1 ст. 7 Закону умов і обставин. Тому, при розгляді заяви по суті ОСОБА_6 районна державна адміністрація (на час існування таких повноважень) та Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області (після надання таких повноважень) повинні були дати оцінку обставинам і умовам, зазначеним у заяві, запропонувати заявнику надати документи для підтвердження своїх вимог, в тому числі щодо наявності трудових і матеріальних ресурсів, і перевірити доводи ОСОБА_7, наведені на обґрунтування розміру земельної ділянки площею 301,2993 га, вивчити і врахувати розроблені та надані відповідному органу для ознайомлення перспективи діяльності фермерського господарства.

За наслідками зазначеної перевірки ОСОБА_6 районна державна адміністрація Хмельницької області, Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області повинні були пересвідчитися в дійсності волевиявлення заявника, наявності в нього реального бажання створити фермерське господарство та спроможності вести господарство такого виду - виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих в оренду для ведення фермерського господарства.

Із заяви ОСОБА_7, яка зареєстрована в ОСОБА_6 районній державній адміністрації 03 березня 2012 року, про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 312 га для ведення фермерського господарства вбачається, що така не містить комплексу передбачених ч. 1 ст. 7 Закону України Про фермерське господарство умов і обставин, заявник вказав лише на загальну площу землі в розмірі 312 га.

Однак, ні ОСОБА_6 районна державна адміністрація, ні в подальшому Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області, розглядаючи ці заяви по суті, проводячи в тому числі експертизу, в порушення вказаної норми Закону, не дало їм відповідної оцінки, не перевірило доводи заявника щодо обґрунтування розміру земельних ділянок, перспектив діяльності фермерського господарства, а також наявності трудових і матеріальних ресурсів, зокрема відповідної техніки.

Із вищезазначеної довідки Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області випливає, що станом на 21 березня 2016 року згідно уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи за ОСОБА_7 тракторів та сільськогосподарської техніки не зареєстровано.

Суд критично сприймає надані представником відповідача ОСОБА_7 письмові докази (т. 1 а.с. 111-123, т. 2 а.с. 74-82, 130-136) про належну і ефективну діяльність фермерського господарства на спірних земельних ділянках, про сплату орендних платежів, а також про співпрацю ФГ ОСОБА_7О із контрагентами ТОВ Волочиськ-агро , ТОВ Житниця Поділля щодо ефективного обробітку земель за сучасними агрономічними технологіями, надання техніки і її обслуговування, з тих підстав, що ці обставини не спростовують викладених у позові обставин, які існували на час оформлення прав на спірні земельні ділянки.

Ці докази надані з метою виправдати надання таких значних обсягів земельних ділянок та наявність можливостей їх обробітку, адже оспорювані договори оренди землі укладені в жовтні 2014 року, а після реєстрації 09 лютого 2015 року фермерського господарства ОСОБА_7, як його голова, мав усі можливості повноцінно здійснювати відповідні роботи, однак доказів такої сільськогосподарської діяльності суду не надав.

Можливість ведення сільськогосподарського виробництва включає не тільки послуги сільськогосподарської техніки, а й потребує комплексу робіт, які включають оранку, культивацію, посів, внесення міндобрив, закупівлю насіння, наявність пестицидів та агрохімікатів, тощо на що потрібні відповідні фінансові ресурси, але їх купівля ФГ Мельника ВО. документально не підтверджено. Інформація про використання техніки в довідках селищної ради не відображає реального її стану використання за функціональним призначенням, оскільки відсутні будь-які накладні про її виїзд, закупівлю відповідних паливо-мастильних матеріалів тощо. Також не надані суду договори про найм працівників або будь-які договірні відносини по виконанню робіт на наданих в оренду землях, в тому числі в період весняно-польових робіт або в період збирання врожаю, які необхідні для обробітку таких площ. У разі, якщо виконання робіт по обробітку таких площ землі виключає найману працю, суду не надано доказів, яка сільськогосподарська продукція була вирощена, чи мав місце факт купівлі-продажу вирощеної сільськогосподарської продукції, що підтвердило б використання земель за призначенням.

Наведене свідчить про формальний підхід ОСОБА_6 районної державної адміністрації та Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області до вирішення заяви ОСОБА_7, що дало можливість йому у пільговому порядку одержати в користування землі державної власності значної площі поза передбаченою законом обов'язковою процедурою, тобто без проведення земельних торгів, тим самим порушивши баланс законних інтересів громадянина і держави.

Крім того, земельні ділянки, отримані відповідачем ОСОБА_7 в оренду, знаходяться на значній відстані одна від одної (т. 2 а.с. 2), на території двох сільських рад, в той час, як ч. 7 ст. 7 Закону України Про фермерське господарство визначено право на надання земельних ділянок громадянам для ведення фермерського господарства єдиним масивом.

На думку суду, виходячи з нормативно-правового значення терміну єдиним масивом , такий має бути сукупністю суміжно розташованих індивідуальних земельних ділянок, які територіально становлять одне ціле.

У зв'язку з цим дана обставина також свідчить про недотримання вимог означеного Закону відповідачами при наданні ділянок та при укладенні спірних договорів оренди.

Відповідно до ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. 1-3, 5, 6 ст. 203 цього Кодексу.

Як визначено ч. 1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

ОСОБА_8 з ч. 3 ст. 215 ЦК України якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

У зв'язку з тим, що розпорядження ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області №862/2012-р від 29 грудня 2012 року, наказ Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 03 жовтня 2014 року щодо затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок в оренду ОСОБА_7 підлягають визнанню недійсними, то і укладені на їх підставі договори оренди земельних ділянок також необхідно визнати недійсними.

31 березня 2016 року даний позов подано до суду прокурором в інтересах держави.

Представник відповідача ОСОБА_11 просив застосувати строк позовної давності до заявлених вимог, оскільки прокурором такий строк пропущено.

Суд вважає доводи відповідача ОСОБА_7 необґрунтованими з тих підстав, що прокурор ще в червні 2014 року звертався з аналогічним по суті позовом до суду в порядку адміністративного судочинства, однак у липні 2015 року судом касаційної інстанції закрито провадження по справі (т. 1 а.с. 89-99, 107-110).

Крім того, Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 22 липня 2015 року констатував, що в порушення вимог ч. 1 ст. 7 Закону України Про фермерське господарство в заяві про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою від 03 березня 2012 року ОСОБА_7 зазначено лише розмір і місце розташування земельних ділянок, всі інші передбачені законом відомості, ні у вказаній заяві, ні у заяві без дати про затвердження технічної документації, не наведені. Всупереч положенням ч. 7 ст. 7 Закону України Про фермерське господарство надані третій особі (у вказаній справі процесуальний статус ОСОБА_7О.) земельні ділянки не є єдиним масивом, не мають спільних (суміжних) меж.

Враховуючи те, що прокурору стало відомо 10 червня 2014 року з листа Державної інспекції сільського господарства у Хмельницькій області від 05 червня 2014 року про оспорюване розпорядження від 29 грудня 2012 року, тому суд вважає, що відповідно до ст.ст. 256, 257, 264 ЦК України прокурор не пропустив трьохрічний строк звернення до суду. При цьому, з вказаного листа Державної інспекції сільського господарства у Хмельницькій області, а також листа цієї установи від 23 грудня 2016 року також вбачається, що про порушення вимог закону інспекції стало відомо в червні 2014 року.

Суд погоджується з доводами прокурора щодо того, що уповноважений державою орган не мав повноважень звернення до суду за захистом прав та законних інтересів, тому прокурор в інтересах держави звернувся з позовом і є належним позивачем по справі.

Відповідно до ст. 88 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати. Якщо позов задоволено частково, судові витрати присуджуються позивачеві пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, а відповідачеві - пропорційно до тієї частини позовних вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Прокуратурою Хмельницької області згідно платіжного доручення №447 від 29 березня 2016 року сплачено судовий збір в сумі 4134,00 грн. (т. 1 а.с. 68).

Враховуючи те, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі, тому понесені позивачем витрати слід стягнути з відповідачів ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області та Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області - по 1378 грн. з кожного (за вимоги про визнання недійсним розпорядження та наказу).

При поданні позовної заяви позивачем не в повній мірі було сплачено судовий збір. У зв'язку з тим, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, тому не в повній мірі сплачений судовий збір підлягає стягненню з відповідачів на користь держави.

Позивачем сплачено судовий збір в сумі 1378 грн. за визнання недійсним лише одного договору оренди земельної ділянки, тому саме на користь позивача з відповідачів - Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області та ОСОБА_7 (саме їх стосується вказана позовна вимога) підлягає стягненню вказана сума - по 689 грн. з кожного.

За позовні вимоги про визнання недійсними усіх інших договорів оренди позивачем не було сплачено судовий збір, тому такий підлягає стягненню з відповідачів - Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області та ОСОБА_7 (саме їх стосуються позовні вимоги) в сумі 11024 грн. - по 5512 грн. з кожного (1378*8/2) на користь держави.

Керуючись ст.ст. 4, 10, 11, 27, 31, 60, 174, 197, 212, 215 ЦПК України,

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним розпорядження ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області №862/2012-р Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду гр. ОСОБА_7 для ведення фермерського господарства на території Летичівського району від 29 грудня 2012 року.

Визнати недійсним наказ Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-4666/14-14-СГ Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельних ділянок від 03 жовтня 2014 року.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 19,0994 га, яка знаходиться на території Ярославської сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823087400:02:015:0007, нормативна грошова оцінка якої становить 331044,33 грн., зареєстрований 14 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 19,1982 га, яка знаходиться на території Ярославської сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823087400:02:015:0008, нормативна грошова оцінка якої становить 285058,07 грн., зареєстрований 14 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 14,5292 га, яка знаходиться на території Ярославської сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823087400:02:015:0009, нормативна грошова оцінка якої становить 373424,87 грн., зареєстрований 14 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 3,1144 га, яка знаходиться на території Ярославської сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823087400:02:020:0005, нормативна грошова оцінка якої становить 48488,55 грн., зареєстрований 14 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 19,0942 га, яка знаходиться на території Митковецької сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823083800:02:009:0004, нормативна грошова оцінка якої становить 420564,59 грн., зареєстрований 16 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 68,0918 га, яка знаходиться на території Ярославської сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823087400:02:020:0006, нормативна грошова оцінка якої становить 1023855,66 грн., зареєстрований 16 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 110,4061 га, яка знаходиться на території Ярославської сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823087400:02:037:0018, нормативна грошова оцінка якої становить 1800195,75 грн., зареєстрований 16 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 3,1764 га, яка знаходиться на території Митковецької сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823083800:03:002:0003, нормативна грошова оцінка якої становить 34618,64 грн., зареєстрований 16 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений 06 жовтня 2014 року між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області та ОСОБА_7, та припинити його дію на майбутнє, про надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 10,4911 га, яка знаходиться на території Митковецької сільської ради Летичівського району Хмельницької області, за межами населеного пункту, кадастровий номер 6823083800:03:002:0004, нормативна грошова оцінка якої становить 161101,65 грн., зареєстрований 16 жовтня 2014 року Реєстраційною службою ОСОБА_6 районного управління юстиції Хмельницької області.

Стягнути з ОСОБА_6 районної державної адміністрації Хмельницької області на користь Прокуратури Хмельницької області (код ЄДРПОУ 02911102, Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, рахунок 35218028002814, код класифікації видатків бюджету 2800) судовий збір у розмірі 1378 грн.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області на користь Прокуратури Хмельницької області (код ЄДРПОУ 02911102, Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, рахунок 35218028002814, код класифікації видатків бюджету 2800) судовий збір у розмірі 1378 грн.

Стягнути з ОСОБА_7 та Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області на користь Прокуратури Хмельницької області (код ЄДРПОУ 02911102, Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, рахунок 35218028002814, код класифікації видатків бюджету 2800) судовий збір у розмірі 1378 грн. - по 689 грн. з кожного.

Стягнути з ОСОБА_7 та Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області на користь держави (отримувач коштів - УДКСУ у ОСОБА_6 районі; код отримувача (код за ЄДРПОУ ) - 37592837; рахунок отримувача - 31210206700317; банк отримувача - ГУДКСУ у Хмельницькій області; код банку отримувача - 815013; код класифікації доходів бюджету - 22030101; назва суду - Летичівський районний суд Хмельницької області) судовий збір у розмірі 11024 грн. - по 5512 грн. з кожного.

Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Рішення суду може бути оскаржене до Апеляційного суду Хмельницької області через Летичівський районний суд протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя підпис ОСОБА_12

Суддя Летичівського

районного суду ОСОБА_12

СудЛетичівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення05.01.2017
Оприлюднено16.02.2017
Номер документу64676495
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —678/124/16-ц

Ухвала від 10.04.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Синельников Євген Володимирович

Ухвала від 10.04.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Синельников Євген Володимирович

Ухвала від 03.04.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Синельников Євген Володимирович

Ухвала від 24.07.2017

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Ситнік Олена Миколаївна

Ухвала від 26.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Корніюк А. П.

Ухвала від 26.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Корніюк А. П.

Ухвала від 20.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Корніюк А. П.

Ухвала від 19.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Корніюк А. П.

Ухвала від 04.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Корніюк А. П.

Рішення від 05.01.2017

Цивільне

Летичівський районний суд Хмельницької області

Ходоровський І. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні