ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1741/16
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
при секретарі: Собчук Є.В., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача Яцемирського С.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Голови ліквідаційної комісії приймальника-розподільника для дітей УМВС України в Херсонській області ОСОБА_3 до Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0000371305 від 22.08.2016 р,
встановив:
Голова ліквідаційної комісії приймальника-розподільника для дітей УМВС України в Херсонській області ОСОБА_3 (далі по тексту - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (далі по текст - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0000371305 від 22.08.2016 р.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем проведено перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2013 по 26.07.2016. За результатами перевірки встановлені порушення, які зафіксовано в акті перевірки від 05.08.2016 р. № 38/21-03-14/08805683.
22 серпня 2016 року відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000381305, яке частково виконано позивачем, сплачено суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) на суму 510,00 грн.
При цьому, позивач зазначив, що вважає обставини зафіксовані в акті перевірки не є такі, що вказують на порушення вимог чинного законодавства. Вказав, що сплата податку з доходів фізичних осіб, що утримується з грошового забезпечення військовослужбовців проводилась з розрахункового рахунку приймальника - розподільника для дітей УМВС України в Херсонській області №35214001002521 за його кодом ЕДРПОУ 08805683 щомісячно у строки встановлені законодавством, однак в платіжних дорученнях помилково вказане розрахунковий рахунок по сплаті військового збору № 31118063700002, код ЕДРПОУ - 37959779, УК у м. Херсоні/м. Херсон/ коду бюджетної класифікації (КБК) 11011000. Позивачем направлено відповідачу лист від 13.05.2015 р. для проведення коригування та виправлення помилки перерахування та на підставі вказаного листа відповідачем внесено зміни в особисту картку приймальника - розподільника для дітей УМВС в Херсонській області.
Крім того, у листопаді 2015 року особам рядового та начальницького складу нараховано грошове забезпечення та вихідну допомогу при звільненні, при цьому, не вірно застосовано ставку податку до бази оподаткування, заниження податку складає 877, 25 грн. Вказаний податок сплачено позивачем.
Відповідачем 22 серпня 2016 року прийнято податкове повідомлення - рішення, яким до відповідача застосовано штрафні санкції та пеню.
Отже, позивач вважає податкове повідомлення - рішення протиправним, оскільки податок сплачено своєчасно, але помилково перераховано на інший рахунок.
Представник позивача в судовому засідання заявлені позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував. Заперечення обґрунтовано тим, що посадовими особами відповідача проведено перевірку, в ході якої встановлені порушення, а саме, заниження податку на доходи фізичних осіб в сумі 877,25 грн. У листопаді 2015 року особам рядового та начальницького складу нараховано грошове забезпечення та вихідну допомогу при звільнені. База оподаткування для місячного оподатковуваного доходу перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, позивачем не вірно застосовано ставку податку до бази оподаткування, заниження податку складає 877,25 грн.
Крім того, перевіркою встановлено не повне перерахування податку на доходи фізичних осіб під час виплати доходу платникам податку всього у сумі 23 726,08 грн. Станом на 29.07.2016 року не перераховано податок на доходи фізичних осіб листопад 2014 року у сумі 3 600,00 грн., за грудень 2014 року у сумі 4 408,70 грн.
Перевіркою дотримання встановлених строків сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб встановлено порушення пп. 168.1.2 п. 168.1 ст.168 Податкового кодексу України - не перерахування податку на доходи фізичних осіб під час виплати оподатковуваного доходу платникам податку за листопад 2014 року у сумі 3 600,00 грн., за грудень 2014 року у сумі 4 408,70 грн., за січень 2015 року у сумі 3 913,04 грн., за лютий 2015 року у сумі 3 913,04 грн., за березень 2015 року у сумі 3 978,26 грн., за квітень 2015 року у сумі 3 913,04 грн.
Відповідно до пп.129.1.3 п.129.1, п.129.4 ст. 129 Податкового кодексу України за порушення строків сплати податку на доход фізичних осіб нарахована пеня у сумі 3 023,17 грн. На підставі акту перевірки відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення - рішення, яке відповідач вважає правомірним та таким, що не підлягає скасуванню.
Також зазначив, що суб'єкт підприємницької діяльності, надавши банку платіжне доручення, виконав свої податкові зобов'язання перед бюджетом в повному обсязі. При цьому, суб'єкт підприємницької діяльності перераховує кошти не на єдиний казначейський рахунок, а на відповідний рахунок казначейства. Так, якщо сплачено кошти на рахунок військового збору, то не можна вважати, що сплачено кошти по ПДФО. Таким чином відповідач вважає датою сплати зобов'язань з ПДФО дату внесення відповідних змін в особові картки позивача.
Представник відповідача в судовому засідання заперечення підтримав та просив в задоволенні позовних вимог відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини: приймальник-розподільник для дітей УМВС України в Херсонській області зареєстровано Суворовським районним управлінням юстиції у м. Херсоні. Взято на облік в Херсонській об'єднаній державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області 15 червня 1992 р. № 150.
У період з 26 липня 2016 року по 01 серпня 2016 року відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2013 р. по 26.07.2016 р.
За результатами перевірки складено акт № 38/21-03-14/08805683 від 05 серпня 2016 року.
Як вбачається з вищевказаного акту перевірки, у ході перевірки встановлено порушення:
- п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України), у результаті чого визначено суму податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб при виплаті платниками податків на доходи фізичних осіб при виплаті платниками податків доходів за листопад 2015 року у сумі 877,25 грн.;
- пп.168.1.2 п. 168.1 ст.168 Податкове кодексу України - не повне перерахування податковим агентом податку на доходи фізичних осіб під час виплати доходу на користь фізичної особи за період, що перевірявся, на суму 23 726,08 грн., у тому числі: за листопад 2014 року у сумі 3 600, 00 грн., за грудень 2014 року у сумі 4 408,70 грн., за січень 2015 року у сумі 3 913,04 грн., за лютий 2015 року у сумі 3 913,04 грн., за березень 2015 року у сумі 3 978,26 грн., за квітень 2015 року у сумі 3 913,04 грн.;
- відповідно до пп.129.1.3 п.129.1, п.129.4 ст. 129 Податкового кодексу України за порушення строків сплати податку на доход фізичних осіб нарахована пеня у сумі 3 023,17 грн.
- пп. "б" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу, Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, в результаті не відображення відомостей про доходи фізичної особи - підприємця, які отримані нею від здійснення підприємницької діяльності за 3-4 квартали 2013 року, 1-4 квартали 2014 року та 1-4 квартали 2015 року та недостовірного відображення загальної суми нарахованого (виплаченого) доходу за 1-4 квартали 2015 року в рядку "Військовий збір".
На підставі вказаного акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від 22 серпня 2016 року № 0000371305, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені у сумі 18814,88 грн., з яких: за податковим зобов'язанням 8885,95 грн., за штрафними санкціями 6905,76 грн., пеня 3023,17 грн.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного: п. 167.1 ст. 167 ПК України встановлено, що ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2-167.5 цієї статті) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету (пп. 168.1.2 п.168.1 ст. 168 ПК України).
Статтею 7 Податкового кодексу України визначено загальні засади встановлення податків і зборів, а саме, - під час встановлення податку обов'язково визначаються такі елементи: платники податку; об'єкт оподаткування; база оподаткування; ставка податку; порядок обчислення податку; податковий період; строк та порядок сплати податку; строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку.
Так, в ході перевірки контролюючим органом встановлено, що за перевіряємий період приймальником - розподільником для дітей УМВС України в Херсонській області не повне перерахування податковим агентом податку на доходи фізичних осіб під час виплати доходу на користь фізичної особи.
При цьому, судом встановлено, що приймальником - розподільником для дітей УМВС України в Херсонській області щомісячно сплачувався податок з доходів фізичних осіб, що утримується з грошового забезпечення військовослужбовців проводилась з розрахункового рахунку, однак в платіжних дорученнях №136 від 20.11.2014 на суму 3600,00 грн., №151 від 19.11.2014 на суму 4147,83 грн., № 160 від 25.12.2014 на суму 260,87 грн., №3 від 20.01.2015 на суму 3913,04 грн., №20 від 20.02.2015 на суму 3913,04 грн., №34 від 20.03.2015 на суму 3978,26 грн., №47 від 20.04.2015 на суму 3913,04 грн. в графі "отримувач" помилково вказане розрахунковий рахунок по сплаті (перерахування) військового збору № 31118063700002, код ЕДРПОУ - 37959779, УК у м. Херсоні/м. Херсон/ коду бюджетної класифікації ( КБК) 11011000, замість вірного - розрахунковий рахунок на сплату податку з доходів фізичних осіб, що утримується з грошового забезпечення військовослужбовців №33112346700002, отримувач - код ЕДРПОУ 37959779, УК у м. Херсоні /м. Херсон/ 11010200.
З цього приводу приймальником - розподільником для дітей УМВС України в Херсонській області надіслано листа від 13.05.2015, вих. № 5/70 відповідачу для проведення коригування та виправлення помилок перерахування прибуткового податку, утриманого з грошового забезпечення військовослужбовців (КЕКВ-2112), згідно платіжних доручень.
На підставі зазначеного листа, ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області внесені зміни в особисту картку приймальника- розподільника для дітей УМВС України в Херсонській області.
29 вересня 2016 до Херсонській ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області приймальником - розподільником для дітей УМВС України в Херсонській області після отримання оскаржуваного податкового повідомлення - рішення надіслано лист ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області для зарахування на рахунок №33112346700002 прибуткового податку, утриманою з грошового забезпечення військовослужбовців на суму 8008,70 грн. з розрахункового рахунку по сплаті (перерахування) військового збору №31118063700002.
Згідно Класифікації доходів бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України №11 від 14.01.2011 р., за кодом 11010200 використовуються такі надходження до бюджету як податок на доходи фізичних осіб, що утримуються. з грошового забезпечення військовослужбовців; за кодом 11011000 - військовий збір.
Частиною 1 статті 8 Бюджетного кодексу України, бюджетна класифікація використовується для складання і виконання державного та місцевих бюджетів, звітування про їх виконання, здійснення контролю за фінансовою діяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим:, органів місцевого самоврядування, інших, розпорядників бюджетних коштів, проведення фінансового аналізу в розрізі доходів, організаційних, функціональних та економічних категорій видатків, кредитування, фінансування і боргу, а також для забезпечення загальнодержавної і міжнародної порівнянності бюджетних показників. Бюджетна класифікація є обов'язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень.
Згідно ст. 9 Бюджетного кодексу України, податкові надходження відносяться до класифікації доходів бюджету. Податковими надходженнями визнаються встановлені законами України про оподаткування загальнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі) та місцеві податки і збори (обов'язкові платежі).
Отже, з огляду на призначення та сферу застосування бюджетної класифікації остання не може змінювати вид та структуру платежів у системі, оподаткування.
Частиною 5 статті 45 названого Бюджетного кодексу, податки і збори (обов'язкові, платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Відповідно до п. 22.4 ст. 22 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.
Отже, здійснення помилки під час перерахування податку на доходи фізичних осіб, що утримується з грошового забезпечення військовослужбовців, має кваліфікуватися як помилкова дія.
Аналогічний висновок викладений в постанові Верховного суду України від 02.12.2015 у справі № 826/6059/13-а.
Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що дії, які не містять ознак бездіяльності платника, податків при сплаті податку, не можуть бути підставою для застосування штрафів, передбачених, статті 126 Податкового кодексу України та статтею 127 Податкового кодексу України, оскільки такі суми зараховуються на єдиний казначейський рахунок, то помилкове визначення розрахункового рахунку у платіжному дорученні під час сплати суми податку на доходи фізичних осіб, що утримується з грошового забезпечення військовослужбовців, не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми податку у визначений Податкового кодексу України строк, а відтак і для застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Зважаючи на здійснення помилки під час перерахування податку на доходи фізичних осіб, що утримується з грошового забезпечення військовослужбовців, суд дійшов висновку про невідповідність оскаржуваного податкового повідомлення - рішення пп.167.1 ст. 167, пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, в частині формування суми 8008,70 грн. і застосованих штрафних санкцій та пені, тому оскаржуване податкове повідомлення - рішення підлягає скасуванню у повному обсязі, оскільки адміністративний суд не може підміняти собою контролюючий орган, до компетенції якого відносяться визначення податкових зобов'язань платникам податків, з урахуванням розбіжностей, які не прийняті контролюючим органом під час проведення перевірки.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, позовні вимоги Голови ліквідаційної комісії приймальника-розподільника для дітей УМВС України в Херсонській області ОСОБА_3 підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України судові витрати належать до відшкодування на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 22 серпня 2016 року № 0000371305 Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області.
Стягнути на користь ліквідаційної комісії приймальника-розподільника для дітей УМВС України в Херсонській області (код ЄДРПОУ 08805683) судові витрати в сумі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39473382) шляхом безспірного списання з рахунків органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 14 лютого 2017 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 8.3.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2017 |
Оприлюднено | 21.02.2017 |
Номер документу | 64799881 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні