Постанова
від 09.02.2017 по справі 824/844/16-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2017 р. м. Чернівці справа № 824/844/16-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Левицького В.К.

за участю секретаря судового засідання Козак В.Ю.

осіб, які беруть участь у справі:

представника позивача - ОСОБА_1

представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5

представників третіх осіб - ОСОБА_6, ОСОБА_7

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом малого приватного підприємства «Кордо»

до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державне підприємство «Особливе конструкторське бюро «Рута» , ОСОБА_8

про визнання протиправною бездіяльністю та зобов'язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

Мале приватне підприємство «Кордо» (далі - позивач, МПП «Кордо» ) звернулося до суду із вказаним позовом, в якому просило:

- визнати протиправною бездіяльність Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області щодо ненадання інформації про звіт з оцінки майна групи А державної власності єдиного майнового комплексу ДП ОКБ "Рута" по вул. Руській 248-Л в м. Чернівці та відмови у знятті цього об'єкта приватизації з торгів, у зв'язку із недостовірністю інформації про повторний продаж на аукціоні в електронні формі об'єкта державної власності групи А - єдиного майнового комплексу державного підприємства "Особливе конструкторське бюро "Рута";

- зобов'язати Регіональне відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області провести належну інвентаризацію та оцінку об'єкта приватизації державної власності групи А - єдиного майнового комплексу державного підприємства "Особливе конструкторське бюро "Рута".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що орган приватизації не надав належних відомостей щодо об'єкта приватизації, не вказав реальний стан будівлі та некоректно визначив вартість майна приватизації, наявних пасивів, що є підставою для припинення аукціону та зняття з торгів об'єкта групи А державної власності - єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» .

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області (далі - відповідач, регіональне відділення) подало до суду письмові заперечення проти позову, відповідно до яких, вважає позовні вимоги необґрунтованими та просило суд у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки орган приватизації належним чином, відповідно до вимог законодавства підготував об'єкт групи А державної власності - єдиний майновий комплекс державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» до торгів, а тому відсутні підстави для зняття з торгів об'єкта приватизації.

В судовому засіданні представники відповідачів заперечували проти позову та просили суд в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Ухвалою суду від 07.11.2016 р. та хвалою суду від 17.01.2017 р. занесенню до журналу судового залучено до участі у справі, як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача державне підприємство «Особливе конструкторське бюро «Рута» (далі - ДП ОКБ "Рута") та ОСОБА_8.

Представники третіх осіб в судовому засіданні заперечували проти задоволення позову та вказували, що діяли відповідно до покладених на них обов'язків.

Вислухавши пояснення представників осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи судом встановлено наступне.

Мале приватне підприємство «Кордо» (58000, м. Чернівці, вул. Калинівська, будинок 13Б, ідентифікаційний код 31561366) зареєстроване як юридична особа 19.07.2001 р. (Т. 1 а.с. 11, 69-78).

Основними видами діяльності позивача за КВЕД-2010 є: надання інших індивідуальних послуг, н. в. і. у. (основний); неспеціалізована оптова торгівля; роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; будівництво житлових і нежитлових будівель.

На підставі договору купівлі-продажу нежилих будівель б/н від 21.11.2013 р. МПП «Кордо» (далі - Покупець) прийняв у власність від ТОВ «Фінтраст» (далі - Продавець) нерухоме майно, а саме нежитлові приміщення загальною площею 1979,30 кв.м., в тому числі приміщення в підвалі: 5-1 - 5-32, площею 1556,80 кв.м, приміщення на першому поверсі:1-1-1-9, 1-66 - 1-73, площею 422,5 кв.м., які є майном виділеним в натурі, що розташовані за адресою: м. Чернівці, вулиця Руська, 248 Л, за що покупець сплачує грошову суму у розмірі 491150,00 грн. Вказане нерухоме майно було передано представником ОСОБА_9, а представник Покупця їх оглянув та прийняв, про що 21.11.2013 р. складено акт прийому - передачі (Т.1 а.с. 13-14, 15).

Вказаний догорів купівлі-продажу нежилих будівель б/н від 21.11.2013 р. посвідчено приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_10 21.11.2013 р. та зареєстровано в реєстрі за № 1327.

ОСОБА_11 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності встановлено, що на підставі договору купівлі-продажу нежилих будівель б/н від 21.11.2013 р., приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу ОСОБА_10 винесено рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №8175006 від 21.11.2013 р. та внесено запис про право власності за позивачем на нерухоме майно - нежитлові приміщення загальною площею 1979,30 кв.м., в тому числі приміщення в підвалі:5-1 - 5-32, площею 1556,80 кв.м, приміщення на першому поверсі:1-1-1-9, 1-66 - 1-73, площею 422,5 кв.м, розташоване за адресою: м. Чернівці, вулиця Руська, будинок 248Л (Т. 1 а.с. 16).

Решта приміщень в зазначеній вище будівлі (другий та третій поверхи, а також дах) перебувають в господарському віданні державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» (далі - ДП ОКБ Рута ).

Зокрема, судом встановлено, що державне підприємство «Особливе конструкторське бюро «Рута» (58023, м. Чернівці, вул. Руська, будинок 248 Л, ідентифікаційний код 14257599) зареєстроване як юридична особа 15.09.1993 р. (Т. 1 а.с. 150-152).

Основними видами діяльності ДП ОКБ "Рута" за КВЕД-2010 є: діяльність у сфері інжинірингу, технічні випробування та дослідження; виробництво електричних ламп та освітлювального устаткування (основний); електромонтажні роботи; дослідження і розробки в галузі технічних наук.

ОСОБА_11 державного акту на право постійного користування серії І-ЧВ № 001738 від 30.11.2001 р., а також витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 14.02.2011 р. № 431 встановлено, що в постійному користуванні ДП ОКБ "Рута" знаходиться земельна ділянка площею 0,5686 га, кадастровий № 7310136600:35:005:0000 (Т.2 а.с. 2-4, 7).

ОСОБА_11 інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 12.04.2016 р. встановлено, що до ДП ОКБ "Рута" належить на праві господарського відання земельна ділянка площею 0,5686 га та частина нежитлової будівлі літ А загальною площею 13696,40 кв.м., в тому числі: приміщення в підвалі:5-33-5-48 загальною площею1468,80 кв.м., приміщення на першому поверсі:1-9а-1-65 загальною площею 3185,60 кв.м., приміщення на антресолі:2-1-2-42, загальною площею 832,10 кв.м., приміщення на другому поверсі: 3-1-3-77, загальною площею 4182,10 кв.м., приміщення на третьому поверсі 4-1-4-69 загальною площею 4027,80 кв.м., що становлять 87/100 частин будівлі (Т. 2 а.с. 5 - 6 ).

Відповідно до свідоцтва на нерухоме майно (серія ЯЯЯ №506382 віл 06.03.2007 р.), виданого виконавчим комітетом Чернівецької міської ради від 06,03.2007 р. на підставі рішення від 26.02.2007 №115/3, частина будівлі (частка складає 87/100) за адресою: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Руська, буд. 24Л, належить державі, в господарському віданні ДП ОКБ "Рута", а саме: частина нежитлової будівлі літ.А має загальну площу 13696,4 кв.м, у т.ч: приміщення в підвалі: (5-33 - 5-48) - 1468,80 кв.м; приміщення на І поверсі: (1-9а - 1-65) - 3185,60 кв.м; приміщення антресолі: (2-1 - 2-42) - 832,10 кв.м; приміщення на II поверсі: (3-1 - 3-77) - 4182,10 кв.м; приміщення на III поверсі: (4-1 - 4-69- 4027,80 кв.м.

Зазначені площі визначено відповідно до інвентаризаційної справи на будинок №248 Л по вул. Руській, літ. А, секція №2, квартал №311, виготовленої Чернівецьким комунальним обласним бюро технічної інвентаризації 27.09.2006 р. (з поточними змінами від 01.07.2008 р.).

Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно. Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна (номер інформаційної довідки: 57185868 від 12.04.2016 р.) наданої Реєстраційною службою Чернівецького міського управління юстиції Чернівецької області, частина нежитлової будівлі літ. А загальною площею 13696,4 кв.м (реєстровий номер об'єкта нерухомого майна: 888947373101), за адресою Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Руська, буд.248Л, форма власності - державна, знаходиться в господарському віданні ДП ОКБ "Рута".

Таким чином, площа частини нежитлової будівлі літ. А, що становить 13696,4 кв.м. та входить до складу єдиного майнового комплексу ДП ОКБ "Рута", відповідає правовстановлюючим документам цього підприємства.

Відповідно до наказу Фонду Держмайна України від 27.10.2009 р. № 1681 «Про перелік об'єктів, що підлягають приватизації» зі змінами відповідно до наказу Фонду Держмайна України від 21.07.2014 р. № 2001, єдиний майновий комплекс ДП ОКБ "Рута" включено до переліку об'єктів державної власності, що підлягає приватизації, шляхом продажу на аукціоні (без земельної ділянки) (Т. 1 а.с. 197, 199).

На підставі вказаних вище наказів, 28.07.2014 р. відповідач видав наказ № 141 «Про приватизацію єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута»» зі змінами відповідно до наказу № 122 від 28.05.2015 р., пунктом 1 якого наказано приватизувати єдиний майновий комплекс державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» шляхом продажу на аукціоні. Пунктом 2 цього наказу також передбачено, забезпечити в установленому порядку прийняття єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» із сфери управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до сфери управління регіонального відділення Фонду Держмайна України по Чернівецькій області (Т. 1 а.с. 194, 195).

Відповідно до листа в.о. директора державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» ОСОБА_6 від 19.04.2015 р. № 38/51, акту приймання-передачі єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» , затвердженого наказом регіонального відділення від 20.04.2016 р. № 123, 20.04.2016 р. відповідач видав наказ № 125, яким наказано провести продаж об'єкта приватизації групи А державної власності державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» на аукціоні в електронній форму. Датою оцінки об'єкта приватизації визначено 30.04.2016 р. (Т. 1 а.с. 196).

Згідно наказу від 25.04.2016 р. № 130-ІК, відповідачем наказано провести інвентаризацію майна об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці) станом на 30.04.2016 р., для подальшої його приватизації шляхом продажу на аукціоні в електронній формі. Цим же наказом створено інвентаризаційну комісію з проведення інвентаризації зазначеного майна в складі: голова комісії ОСОБА_6; член комісії - ОСОБА_12 Зобов'язано інвентаризаційну комісію провести інвентаризацію майна в один етап у строк, що не перевищує 15 календарних днів від дати інвентаризації, аудит даних бухгалтерського обліку та показників фінансової звітності підприємства, а також скласти та подати до регіонального відділення в термін до 15.05.2016 р. інвентаризаційні описи, аудиторський висновок та інші матеріали інвентаризації, зведений акт інвентаризації майна для затвердження, передавальний баланс за результатами інвентаризації на дату оцінки (Т. 1 а.с. 201).

Згідно з матеріалами інвентаризації від 13.05.2016 р., станом на 30.04.2016 р. на балансі ДП ОКБ «Рута» перебувають наступні активи, зокрема:

- частина будівлі 87/100 вартістю 4126773,00 грн.;

- машини та обладнання вартістю 30913,67 грн., зокрема: блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, блок знепилювання ПАБМЗ 387027, бокс ШЗА, бокс ШЗА, прилад ФС-31 МІ, джерело живлення 13РР, прилад липс, осцилограф С8-13, прохідна камера, пилозахисна лінія для фотолітографії, щит ПР-9, щит ПР-9, щит ПР-9, щит ПР-9, щит ПР-9, щит ПР-9, щит ПР-9, шафа Ц4МЗ. 021.001, вольтметр ВЗ-56, вольтметр Щ-31, вольтметр Щ-31, генератор Щ 79, електродвигун, електродвигун, електродвигун, електролічильник, ліфт вантажний (3,5т), бокс ШЗА, мікроскоп JENАТЕСН, набір м'яких меблів, набір м'яких меблів, насос, насос, осцилограф С1 -79, осцилограф С1 -79, прилад Ліпс2-30, трансформаторна підстанція 2КТП- 1600/10/0,472-72, стіл, стіл, стіл, стіл, стіл, стіл, установка, установка, установка, ЦУИП, ЦУИП, ЦУИП, шкаф, щит ПР-2, щит ПР-2, щит ПР-2, щит ПР-2, щит ПР-2;

- кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги на загальну суму 29000,00 грн.;

- поточні зобов'язання за розрахунками: з бюджетом в сумі 123000,00 грн., з оплати праці 75000,00 грн., інші поточні зобов'язання 88000,00 грн.

20.05.2016 р. начальником регіонального відділення ФДМУ по Чернівецькій області затверджено зведений акт інвентаризації майна єдиного майнового комплексу ДП ОКБ «Рута» (Т. 1 а.с. 202).

12.05.2016 р. відбувся конкурс з відбору суб'єкта оціночної діяльності для надання послуг з оцінки об'єкта групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (м. Чернівці, вул. Руська, 248 Л) з метою його приватизації шляхом продажу на аукціоні в електронній формі та визначено його переможця - фізичну особу - підприємця ОСОБА_7

За результатами конкурсу Регіональне відділення уклало з фізичною особою - підприємцем ОСОБА_7 договір про надання послуг з оцінки єдиного (цілісного) майнового комплексу №504 від 12.05.2016 р. (Т. 2 а.с. 111-112).

Суб'єктом оціночної діяльності ОСОБА_7 оцінено об'єкт групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (м. Чернівці, вул. Руська, 248 Л), за результатами якої 13.06.2016 р. складено звіт №2/16 у двох томах з додатками (Т. 1 а.с. 95-191).

Згідно висновку про вартість єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (м. Чернівці, вул. Руська, 248 Л) ринкова вартість об'єкту станом на 30.04.2016 р. становить з урахуванням ПДВ 5406350,40 грн.

На підставі наказу Фонду державного майна України «Про перелік об'єктів, що підлягають приватизації» від 27.10.2009 р. №1681, наказів регіонального відділення Фонду державного майна України від 28.07.2014 р. №141 «Про приватизацію єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» , від 20.04.2016 р. №125 «Щодо проведення аукціону з продажу об'єкта приватизації групи А державної власності в електронній формі та визначення дати оцінки об'єкта приватизації» , службової записки сектору приватизації та управління корпоративними правами держави від 20.04.2016 р. №02/222, договору про надання послуг з оцінки єдиного (цілісного) майнового комплексу об'єкта приватизації від 12.05.2016 р., завідувачем сектору оцінки майна регіонального відділення ОСОБА_4 30.06.2016 р. проведено рецензію на звіт №2/16 про оцінку об'єкта групи А державної власності - єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» (м. Чернівці, вул. Руська, 248 Л) (77-16-0040) (Т. 2 а.с. 113 - 119).

За результатами рецензії зроблено висновок, що звіт в цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, але має незначні недоліки, що не вплинули на достовірність оцінки.

На підставі позитивного висновку рецензії на звіт №2/16 про оцінку об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці), 30.06.2016 р. відповідач видав наказ, п. 1 якого поклав відповідальність за недостовірність чи необ'єктивність оцінки суб'єкта оціночної діяльності ОСОБА_7 згідно вимог чинного законодавства (Т. 1 а.с. 193).

Пунктом 2 цього ж наказу, відповідач затвердив висновок про вартість об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці), станом на 30.04.2016 р.

На виконання п. 1 наказу Фонду державного майна України від 14.04.2016 р. № 765 «Щодо продажу в електронній формі на аукціонах об'єктів малої приватизації» , 30.06.2016 р. між відповідачем (далі - замовник) та Українською універсальною біржою (організатор аукціону) укладено договір № 9 щодо організації та проведення продажу на аукціоні в електронній формі об'єкта малої приватизація, на умовах якого організатор аукціону зобов'язувався за дорученням замовника організувати та провести аукціон в електронній формі з продажу об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» , розташований за адресою вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці (Т. 2 а.с. 152-155).

Пунктами 1.2, 1.3 та 1.4 цього договору передбачено, що аукціон з продажу майна відбудеться 29.07.2016 р., час початку аукціону 10:00 год., час закінчення аукціону (внесення цінових пропозицій) 12:00 год. Кінцевий термін прийняття заяв на участь в аукціоні 25.07.2016 р. до 18:00 год. включно. Адреса веб-сайту організатора аукціону www.uub.com.ua. Початкова ціна продажу 5406350,40 грн. (з урахуванням ПДВ). Крок аукціону 10%, що складає 540635,04 грн.

Пунктом 1.5 договору також передбачено, що у разі коли аукціон не відбувся, об'єкт може бути запропонований до повторного продажу на аукціоні в електронній формі відповідно до інформації замовника про повторний продаж об'єкта на аукціоні в електронній формі, із зазначенням дати аукціону, часу початку аукціону та закінчення аукціону (внесення цінових пропозицій), кінцевого терміну та часу закінчення прийняття заяв на участь в аукціоні, що направляється Організатору аукціону.

Судовим розглядом встановлено та не заперечувалося сторонами в судовому засіданні, що аукціон, який був призначений на 29.07.2016 р., не відбувся у зв'язку з відсутністю заяв на участь в аукціоні.

У зв'язку з наведеним, 26.07.2016 р. відповідачем видано наказ № 236-РА, яким аукціон з продажу об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці), запланований на 29.07.2016 р., визнано таким, що не відбувся. Пунктом 2 цього наказу запропоновано зазначений об'єкт приватизації до повторного продажу на аукціоні в електронній формі (Т. 2 а.с. 29).

Судом встановлено, що аукціон з повторного продажу з об'єкту приватизації, призначений на 26.08.2016 р. не відбувся у зв'язку з тим, що один з двох зареєстрованих учасників не був допущений до участі в аукціоні через неподання ним на адресу організатора конкурсу в повному обсязі належним чином засвідчених копій документів, що додатками до заяви.

Зокрема, дослідженням листа Української універсальної біржі від 25.08.2016 р., який надіслано на адресу відповідача встановлено, що на участь в аукціоні зареєстровано заяви від двох учасників: Малого приватного підприємства «Кордо» та фізичної особи ОСОБА_9 (Т.2 а.с. 25).

Після надходження на адресу Української універсальної біржі (36039, м. Полтава, вул. Шевченка, 52) від учасників аукціону оригіналів заяви на участь в аукціоні у 3 (трьох) примірниках та належним чином засвідчених копій документів, що є додатками до заяви, Українською універсальною біржою було встановлено наступне.

Дані, зазначені в оригіналах заяв на участь в аукціоні ОСОБА_9 та в належним чином засвідчених копіях документів, що є додатками до заяви, відповідають даним, зазначеним в заяві та фотокопіях документів, поданих ОСОБА_9 в електронному вигляді.

При цьому, у переліку належним чином засвідчених копій документів, що надійшли на адресу Української універсальної біржі від МПП «Кордо» , відсутнє рішення № 22 від 01.12.2008 р. про призначення директора МПП «Кордо» та рішення № 70 від 15.08.2016 р. про намір взяти участь у приватизації єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» , фотокопії яких були подані в електронному вигляді.

У зв'язку з наведеним, 25.08.2016 р. відповідачем видано наказ № 275-РА, яким аукціон з продажу об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці), запланований на 26.08.2016 р., визнано таким, що не відбувся. Пунктом 3 цього наказу запропоновано зазначений об'єкт приватизації до повторного продажу на аукціоні в електронній формі (Т. 2 а.с. 26).

Наступний аукціон заплановано на 23.09.2016 р. Інформація про повторний продаж 23.09.2016 р. на аукціоні об'єкта приватизації опублікована у газеті «Відомості приватизації» від 31.08.2016 р. №70 (986), газеті «Молодий Буковинець» від 2-3.09.2016 р. № 72, газеті «Буковинське віче» від 01.09.2016 р. № 32 та 31.08.2016 р. оприлюднена Українською Універсальною біржою. Кінцевий термін прийняття заявок на участь в аукціоні - 19.09.2016 р. (Т. 2 а.с. 15-16, 17, 18).

20.09.2016 р. Українська універсальна біржа направила на адресу відповідача листа, в якому повідомила, що на аукціон призначений на 23.09.2016 р. зареєструвався лише один учасник (ОСОБА_9С.) (Т. 2 а.с. 22).

На підставі вказаного листа, 20.09.2016 р. відповідачем видано наказ № 305-РА, яким аукціон з повторного продажу в електронній формі об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці), запланований на 23.09.2016 р., визнано таким, що не відбувся (Т. 2 а.с. 23).

Наступний аукціон заплановано на 28.10.2016 р. Інформація про повторний продаж на аукціоні в електронній формі об'єкта державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці) опублікована у газеті «Відомості приватизації» від 05.10.2016 р. №80 (996), газеті «Молодий Буковинець» від 07-08.10.2016 р. № 82, газеті «Буковинське віче» від 13.10.2016 р. № 38 (2408). Кінцевий термін прийняття заявок на участь в аукціоні - 24.10.2016 р. до 18:00 год. включно (Т. 2 а.с. 12, 13, 14).

03.11.2016 р. Українська універсальна біржа склала «ОСОБА_6 про відмову від підписання протоколу аукціону» , оскільки переможець аукціону ТОВ «ЛОРІКАП» у визначений термін (станом на 18:00 год. 02.11.2016 р.) протокол аукціону не підписав, що свідчить про його відмову від підписання протоколу аукціону (Т. 2 а.с. 19).

Враховуючи вищевикладене, Українською універсальною біржою 03.11.2016 р. направлено лист цього приводу до регіонального відділення (Т. 2 а.с. 20).

На підставі вказаного листа, 03.11.2016 р. відповідачем видано наказ № 347-РА, яким результати аукціону з повторного продажу в електронній формі об'єкта державної власності групи А - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці), що відбувся 28.10.2016 р. скасовано. Пунктом 3 вказаного наказу запропоновано зазначений об'єкт приватизації до повторного продажу на аукціоні в електронній формі. А пунктом 4 зобов'язано сектор приватизації та управління корпоративними правами держави забезпечити припинення дії договору №9 на організацію та проведення продажу на аукціоні в електронній формі, укладеного 30.06.2016 р. з Українською універсальною біржою, та укладення нового договору на організацію та проведення продажу на аукціоні в електронній формі (Т. 2 а.с. 21).

03.11.2016 р. між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Чернівецькій області та Українською універсальною біржою укладено додатковий договір до Договору №9 від 30.06.2016 р. щодо організації та проведення продажу на аукціоні в електронній формі об'єкта малої приватизації. Вказаним договором сторони дійшли взаємної згоди припинити дію Договору №9 від 30.06.2016 р. (Т. 2 а.с. 156).

Як вказували в судовому засіданні представники відповідача та не заперечувалося особами, які беруть участь у справі, у зв'язку з припиненням вищевказаного договору, між відповідачем та товарною біржою «Універсальна товарно-сировинна біржа» було укладено договір про організацію та проведення продажу на аукціоні в електронній формі об'єкта малої приватизація об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» , розташований за адресою вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці.

Наступний аукціон заплановано на 02.12.2016 р. Інформацію про повторний продаж на аукціоні в електронній формі об'єкта державної власності - єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці) опубліковано у газеті «Відомості приватизації» від 09.11.2016 р. №90 (1006), газеті «Молодий Буковинець» від 11-12.11.2016 р. № 92, газеті «Буковинське віче» від 10.11.2016 р. № 42 (2412). Кінцевий термін прийняття заявок на участь в аукціоні - 28.11.2016 р. до 17:00 год. включно (Т. 2 а.с. 8-9, 10, 11).

Також судом встановлено, що інформація про повторний продаж на аукціоні в електронній формі об'єкта державної власності - єдиного майнового комплексу державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці) призначеного на 03.01.2017 р. була розміщена у газеті «Відомості приватизації» від 14.12.2016 р. №100 (1016). Кінцевий термін прийняття заявок на участь в аукціоні - 30.12.2016 р. до 17:00 год. включно (Т. 2 а.с. 99).

Як вказували в судовому засіданні представники відповідача та не заперечувалося особами, які беруть участь у справі, аукціон, який був призначений на 03.01.2017 р., не відбувся у зв'язку із винесенням Вінницьким апеляційним адміністративним судом ухвали від 26.12.2016 р. про забезпечення адміністративного позову шляхом зобов'язання Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області зупинити дію рішення щодо продажу об'єкта малої приватизації будівлі ДП "ОКБ "Рута" за адресою: м. Чернівці, вул. Руська, 248-Л до набрання законної сили рішення в адміністративній справі № 824/844/16-а.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що МПП «Кордо» зверталося із листами від 12.08.2016 р. №38/170, від 09.09.2016 р. №06/06-01 та від 03.10.2016 р. №03/10-01 до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області та Фонду державного майна України, в яких просило припинити аукціон та зняти з торгів об'єкт приватизації: об'єкта державної власності групи А - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці) у зв'язку із недостовірністю змісту інформації про нього. Також позивач просив вжити заходів щодо зобов'язання Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області провести належну інвентаризацію об'єкта приватизації з метою визначення його реальної вартості (оцінки об'єкта малої приватизації) та упередження подальшої руйнації будівлі та пред'явлення фінансових позовів від третіх осіб до Держави або нового власника, встановити зобов'язальні умови для майбутнього власника (шляхом можливого продажу за конкурсом, а не на аукціоні), щодо відновлення будівлі, адже наслідком відсутності даних умов призведе до повного знищення будівлі, що перебуває у спільній власності держави та МПП «Кордо» (Т. 2 а.с. 89 - 90, 95, 97 ).

Розглянувши вказані скарги, відповідач та Фонд державного майна України направили на адресу позивача відповіді від 23.09.2016 р. №01-09-03756, від 19.10.2016 р. №01-02-04173, від 26.10.2016 р. №10-20/20498 та від 31.10.2016 р. №10-36-20803, в яких вказували, що об'єкта державної власності групи А - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці) правомірно включений до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні без земельної ділянки, а тому його вимоги задоволенню не підлягають (Т. 2 а.с. 49 - 51, 84 - 87, 100, 102).

Вважаючи бездіяльність протиправною щодо ненадання інформації про звіт з оцінки майна групи А державної власності єдиного майнового комплексу ДП "ОКБ "Рута" та відмовою у знятті цього об'єкта приватизації з торгів, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову, з наступних підстав.

Правовий механізм приватизації єдиних майнових комплексів невеликих державних підприємств шляхом їх відчуження на користь одного покупця одним актом купівлі-продажу визначає Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» від 06.03.1992 р. № 2171-XII (далі - Закон № 2171-XII).

Відповідно до ст. 3 вказаного Закону приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом: викупу; продажу на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни); продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (далі - конкурс).

Статтею 4 Закону № 2171-XII визначено, що продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у державній та комунальній власності, є відповідно, в тому числі Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва.

Згідно ч. 1 та 2 ст. 8 Закону № 2171-XII з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації.

Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які:

встановлюють ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову ціну об'єкта на аукціоні, за конкурсом з урахуванням результатів оцінки об'єкта, проведеної відповідно до методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України;

готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації;

проводять у разі необхідності реорганізацію або ліквідацію державного підприємства;

замовляють у разі потреби проведення екологічного аудиту;

замовляють проведення робіт із землеустрою.

Для забезпечення виконання зазначених функцій органи приватизації можуть залучати відповідні організації та спеціалістів у порядку і на умовах, що встановлюються Фондом державного майна України.

Механізм підготовки, організації і проведення приватизації об'єктів малої приватизації шляхом викупу, продажу на аукціоні, у тому числі за методом зниження ціни та без оголошення ціни, а також продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону визначається Порядком продажу об'єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 02.04.2012 р. № 439, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2012 р. за № 753/21066 (далі - Порядок №439).

Пунктом 9.1 вказаного Порядку визначено, що державні органи приватизації з урахуванням затверджених переліків об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, надсилають підприємствам, цілісні майнові комплекси яких підлягають приватизації, або балансоутримувачам об'єктів, які підлягають приватизації разом із земельними ділянками, запит про надання наявної документації:

земельно-кадастрової документації;

технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку;

інформації про наявність заборон для продажу земельних ділянок відповідно до вимог земельного законодавства;

інформації про наявність сервітутів та обмежень (обтяжень) прав на земельні ділянки щодо об'єктів, які включені до переліку, та дозволені види використання.

Відповідно до п. 9.2 Порядку №439 після одержання інформації від підприємств або балансоутримувачів державні органи приватизації готують та надсилають запити відповідним державним органам земельних ресурсів про надання відомостей та документації про земельні ділянки державної власності, на яких розташовані об'єкти приватизації, набуття права власності на які пов'язане з переходом права на земельну ділянку державної власності, зокрема про наявність заборон для продажу земельних ділянок відповідно до вимог земельного законодавства.

Згідно п. 9.3 Порядку №439 на підставі одержаних від державних органів земельних ресурсів відомостей державні органи приватизації приймають рішення про продаж об'єкта приватизації разом із земельною ділянкою, на якій він розташований, або без земельної ділянки.

З аналізу вказаних норм випливає, що державні органи приватизації вправі самостійно приймати рішення про продаж об'єкта приватизації разом із земельною ділянкою, на якій він розташований, або без земельної ділянки.

Судом встановлено, що відповідно до наказу Фонду державного майна України «Про перелік об'єктів, що підлягають приватизації» від 27.10.2009 р. №1681 єдиний майновий комплекс державного підприємства «Особливе конструкторське бюро «Рута» включено до переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, шляхом продажу на аукціоні разом із земельною ділянкою.

Як вказували в судовому засіданні представники відповідача та видно із матеріалів справи, 06.09.2011 р. між відповідачем та Чернівецькою регіональною філією державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» було укладено договір № 3/00-73-16-1317 про виконання робіт із землеустрою об'єкта малої приватизації - ДП «ОКБ «Рута» , за адресою: м. Чернівці, вул. Руська, 248 Л.

04.02.2014 р. Чернівецька регіональна філія державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» направила на адресу регіонального відділення листа за № 5/48, в якому вказувала, що під час виконання працівниками Філії умов договору про виконання робіт із землеустрою для підготовки до продажу земельної ділянки державної власності по об'єкту приватизації, що розташована за адресою: м. Чернівці, вул. Руська, 248 Л (цілісний майновий комплекс - ДП «ОКБ «Рута» ) з'ясовано, що з 21.11.2013 р., на підставі договору купівлі - продажу нежилих будівель, частина будівлі, а саме 13/100, належить іншому власнику - юридичній особі МПП «Кордо» . Також вказували, що оскільки зміна власника будинку може призвести до зміни конфігурації та розміру земельної ділянки, запропоновано відповідачу в особистому порядку самостійно домовитися з МПП «Кордо» про поділ земельної ділянки, яка відноситься до будинку за адресою: м. Чернівці, вул. Руська, 248 Л та визначити конфігурацію земельної ділянки, що буде відноситись до об'єкту приватизації (цілісний майновий комплекс - ДП «ОКБ «Рута» ) (Т. 2 а.с. 104).

Розглянувши вказаний лист, 12.02.2014 р. відповідач повідомив Чернівецьку регіональну філію державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» та департамент містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради, що погодження меж земельної ділянки із суміжними користувачами не входить до його повноважень та просив вирішити питання щодо погодження з МПП «Кордо» та іншими користувачами меж земельної ділянки державної власності, на якій розташований цілісний майновий комплекс ДП «ОКБ «Рута» за адресою: м. Чернівці, вул. Руська, 248 Л (Т. 2 а.с. 103).

В наданих до суду письмових запереченнях відповідач зазначав, що у зв'язку з неможливістю поділити в натурі земельну ділянку, на якій розташована одна багатоповерхова будівля, співвласниками якої є дві юридичні особи, враховуючи лист Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.03.2007 р. №14-22-4/1410, Фонд державного майна України наказом від 21.07.2014 №2001 вніс зміни до наказу Фонду державного майна України від 27.10.2009 р. №1681 „Про перелік об'єктів, що підлягають приватизації» в частині продажу об'єкта приватизації групи А державної власності єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці) на аукціоні без земельної ділянки (Т. 1 а.с. 197-198).

Відповідно до ч. 2 ст. 120 Земельного кодексу України якщо будівля розміщена на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на цей об'єкт до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій він розміщений, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Земельна ділянка державної власності 0,5686 га, на якій розташовано майно ДП ОКБ "Рута" та перебуває в його постійному користуванні, не є об'єктом приватизації, та при підготовці до продажу об'єкта приватизації групи А державної власності єдиного майнового комплексу державного підприємства, що підлягає приватизації без земельної ділянки, початкова ціна об'єкта приватизації визначається без земельної ділянки.

Згідно з п. 3 Національного стандарту №1 „Загальні засади оцінки майна і майнових прав» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 р. №1440, об'єкти оцінки у формі цілісного майнового комплексу (цілісний майновий комплекс) - об'єкти, сукупність активів яких дає змогу провадити певну господарську діяльність. Цілісними майновими комплексами є підприємства, а також їх структурні підрозділи (цехи, виробництва, дільниці тощо), які можуть бути виділені в установленому порядку в самостійні об'єкти з подальшим складанням відповідного балансу і можуть бути зареєстровані як самостійні суб'єкти господарської діяльності.

Таким чином, враховуючи вищевикладене суд, приходить до висновку, що твердження позивача стосовно неможливості продажу єдиного майнового комплексу ДП ОКБ Рута без розподілення земельної ділянки, та неможливості визнання об'єкту приватизації як цілісного майнового комплексу, не відповідає дійсності та є безпідставним, оскільки відповідач наділений правом самостійно приймати рішення про продаж об'єкта приватизації разом із земельною ділянкою, на якій він розташований, або без земельної ділянки.

Суд не бере до уваги доводи відповідача стосовно невірної оцінки майна, що підлягає приватизації, з наступних підстав.

Приписами ст. 9 Закону № 2171-XII визначено, що за рішенням органів приватизації проводиться інвентаризація майна об'єкта малої приватизації в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та оцінка такого об'єкта відповідно до методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України. Ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, та початкова ціна об'єкта малої приватизації на аукціоні або за конкурсом встановлюється на підставі результатів його оцінки.

Відповідно до п. 1.7 Порядку №439 за рішенням відповідного державного органу приватизації проводиться інвентаризація майна в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 р. № 158 «Про затвердження Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання)» , та здійснюється оцінка такого об'єкта малої приватизації відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 р. № 1891.

Пунктом 15 Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 р. №1891 передбачено, що інвентаризація майна проводиться відповідно до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 р. №158.

Відповідно до п. 5 Положення № 158 для проведення інвентаризації майна державних підприємств, що приватизуються, утворюється інвентаризаційна комісія за наказом державного органу приватизації про проведення інвентаризації. Державні підприємства, що приватизуються, подають на затвердження органу приватизації орієнтовний склад зазначеної комісії. До складу інвентаризаційної комісії включаються керівник і головний бухгалтер підприємства, що приватизується. Представник державного органу приватизації не може входити до складу інвентаризаційної комісії.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. № 2658-III оцінювачі та суб'єкти оціночної діяльності зобов'язані: дотримуватися під час здійснення оціночної діяльності вимог цього Закону та нормативно-правових актів з оцінки майна; забезпечувати об'єктивність оцінки майна, повідомляти замовника про неможливість проведення об'єктивної оцінки у зв'язку з виникненням обставин, які цьому перешкоджають; забезпечувати збереження документів, які отримані під час проведення оцінки від замовника та інших осіб; забезпечувати конфіденційність інформації, отриманої під час виконання оцінки майна, відповідно до закону; виконувати інші обов'язки, передбачені законодавством.

Судом встановлено, що наказом в.о. директора ОСОБА_13 створено інвентаризаційну комісію ДП ОКБ "Рута", до якої ввійшли: матеріально-відповідальна особа, в.о. директор ОСОБА_6 та ОСОБА_12 бухгалтер.

Враховуючи лист в.о. директора ДП ОКБ "Рута" ОСОБА_13 від 25.04.2016 р., регіональне відділення прийняло наказ від 25.04.2016 р. №130-ІК про проведення станом на 30.04.2016 р. інвентаризації майна об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП ОКБ "Рута" (вул. Руська, 248-Л, м. Чернівці) та створено інвентаризаційну комісію з проведення інвентаризації майна у складі голови комісії: ОСОБА_6 - в.о. директора підприємства та члена комісії: ОСОБА_12 - бухгалтера.

Листом від 18.05.2016 р. №38/71 в.о. директора підприємства ОСОБА_6 надав до відповідача матеріали інвентаризації, підписані інвентаризаційною комісією.

Як вбачається із матеріалів справи, зведений акт інвентаризації майна єдиного майнового комплексу ДП ОКБ "Рута" затверджено начальником регіонального відділення 20.05.2016 р.

Регіональному відділенню суб'єктом оціночної діяльності ОСОБА_14 надано звіт №2/16 про оцінку об'єкта групи А державної гласності - єдиного майнового комплексу ДП ОКБ "Рута" (м. Чернівці, вул. Руська, 248-Л), виконаний станом на 30.04.2016 р.

Судом встановлено, що у Звіті для оцінки єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» використано майновий методичний підхід. В рамках майнового підходу застосовано метод накопичення активів, який полягає у визначенні чистої вартості активів єдиного майнового комплексу, а саме: різниці між вартістю активів підприємства та вартістю його зобов'язань, визначених на дату оцінки.

Для оцінки об'єкта нерухомості використано витратний та дохідний методичні підходи. Фізичний знос будівлі визначено як незадовільний (60%), вартість об'єкта нерухомості (частини нежитлової будівлі літ. А) визначено за дохідним методичним підходом (основний) становить 17756130,00 грн. Враховуючи технічний стан будівлі, оцінювачем було використано зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва - капітальний ремонт 87/100 нежитлової будівлі літ. А по вул. Руській, 248-Л в м. Чернівці, складений залученим спеціалістом ОСОБА_15, який необхідно провести в сумі 13043765,00 грн. Таким чином, ринкова вартість частини нежитлової будівлі літ.А становить 4712365,00 грн.

Для оцінки машин та обладнання застосовано витратний та порівняльний методичні підходи, вартість яких становить 107927,00 грн.

Згідно висновку про вартість єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» (м. Чернівці, вул. Руська, 248-Л), ринкова вартість об'єкта державної власності станом на 30.04.2016 р., становить 4505292,00 грн., без урахування ПДВ.

Регіональне відділення, після позитивного рецензування, наказом від 30.06.2016 р. №201-ОМ, затвердило висновок про вартість об'єкта групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» (м. Чернівці, вул. Руська, 248-Л).

Враховуючи наведене, суд приходить до переконання, що суб'єкт оціночної діяльності з дотриманням вимог ст. 31 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» забезпечив об'єктивність оцінки майна об'єкту приватизації єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» , до складу якої входить частина нежитлової будівлі літ.А, та свідчить про відсутність порушень вимог ст. 9 Закону № 2171-XII.

Судовим розглядом також встановлено, що на лист МПП „Кордо» від 19.09.2016 р. №19/09-01 щодо надання копії оцінки будівлі для ознайомлення, відповідач листом від 19.09.2016р. №19/09-01 позивачу обґрунтовану відповідь з порушеного питання. Окрім того, листом від 31.10.2016 р. №10-36-20803 Фонд державного майна України дав позивачу вичерпну відповідь щодо звіту про оцінку об'єкта приватизації.

Таким чином, твердження представника позивача про те, що оцінка фізичного стану будівлі - об'єкта, що приватизується, є неправильною та призвела до неправильної оцінки його вартості і як наслідок введення в оману майбутнього покупця, є безпідставними.

Стосовно доводів позивача щодо відсутності повної інформації про будівлю (споруди, приміщення) єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» та умови користування ними, суд зазначає наступне.

Статтею 10 Закону № 2171-XII визначено, що відповідний орган приватизації публікує в інформаційному бюлетені та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації, перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, який містить назву об'єкта приватизації та його місцезнаходження.

Зазначений перелік публікується не пізніш як за 15 днів з дня прийняття рішення про затвердження переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

Відповідно до ст. 15 Закону № 2171-XII інформація про об'єкти, що підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом, повинна містити такі відомості:

назву об'єкта приватизації, його місцезнаходження;

обсяг та основну номенклатуру продукції (робіт, послуг), у тому числі експортної;

кількість та склад робочих місць;

баланс активів і пасивів, рентабельність за останні три роки;

відомості про будівлі (споруди, приміщення) та земельну ділянку, на якій розташований об'єкт, умови користування ними;

обсяги викидів та скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, утворення і розміщення відходів, стан земельної ділянки, стан природоохоронного обладнання та споруд, сплату екологічних зборів та платежів (у разі їх наявності), інші екологічні відомості;

початкову ціну, умови продажу та експлуатації об'єкта;

суму грошових коштів, що має вноситися покупцями, у розмірі 10 відсотків початкової вартості продажу об'єкта;

назву банку, адресу та номер рахунку, відкритого для розрахунків за придбані об'єкти приватизації;

кінцевий термін прийняття заяви на участь в аукціоні, конкурсі;

час та місце особистого ознайомлення з об'єктом;

час та місце проведення аукціону, конкурсу;

адресу, номер телефону, час роботи служби по організації аукціону, конкурсу;

іншу інформацію, яку визначає орган приватизації.

Зазначена інформація публікується не пізніш як за 20 календарних днів до дати проведення аукціону, конкурсу в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, місцевих друкованих виданнях та інших виданнях, визначених органами приватизації.

Судом встановлено, що на виконання п.1 наказу Фонду державного майна України від 14.04.2016 р. №765 „Щодо продажу в електронній формі на аукціонах об'єктів малої приватизації» , регіональне відділення Фонду Держмайна України по Чернівецькій області 30.06.2016 р. уклало договір №9 з Українською універсальною біржою щодо організації та проведення продажу об'єкта приватизації на аукціоні в електронній формі.

В судовому засіданні сторонами не заперечувалося, що інформація про проведення аукціонів публікувалася в газетах «Відомості приватизації» , «Молодий буковинець» та «Буковинське віче» та опублікована на сайтах організаторів аукціону.

Як вбачається із матеріалів справи, перший аукціон з продажу об'єкта приватизації, призначений на 29.07.2016 р ., не відбувся через відсутність заяв на участь в аукціоні.

За погодженням регіонального відділення Фонду Держмайна України по Чернівецькій області на аукціон в електронній формі з повторного продажу об'єкта державної власності групи А - єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» , призначений на 26.08.2016р., організатором аукціону Українською універсальною біржою зареєстровано 2 заявника в системі електронних торгів, а саме: юридичну особу МПП „Кордо» (заява на участь в аукціоні від 19.08.2016 р. та фізичну особу - підприємця ОСОБА_9 (заява на участь в аукціоні від 22.08.2016 р.).

Судом встановлено, що аукціон з повторного продажу об'єкта приватизації, призначений на 26.08.2016р., не відбувся у зв'язку із тим, що учасник МПП „Кордо» в порушення п.11 розділу І Порядку проведення в електронній формі продажу об'єктів малої приватизації на аукціоні, у тому числі за методом зниження ціни, не подав на адресу організатору аукціону належним чином засвідчені копії документів, що є додатками до заяви (рішення №22 від 01.12.2008 р. про призначення директора МПП „Кордо» та рішення №70 від 15.08.2016 р. про намір взяти участь у приватизації єдиного майнового комплексу державного підприємства „Особливе конструкторське бюро „Рута» ), фотокопії яких були подані в електронному вигляді. Таким чином на участь в аукціоні було допущено лише одного учасника фізичну особу - підприємця ОСОБА_9

Наступний аукціон було заплановано на 23.09.2016 р. Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що аукціон, призначений на 23.09.2016 р. визнано таким, що не відбувся, у зв'язку з тим, що на зазначений аукціон, зареєстровано лише одного учасника та більше поданих заявок не було.

28.10.2016 р. відбувся аукціон в електронній формі з повторного продажу в електронній формі об'єкта державної власності групи А - єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» (вул. Руська, 248-Л, м. Чернівці), за результатами якого ціна продажу об'єкта з урахуванням ПДВ склала - 32 438 102,40 грн. (початкова ціна об'єкта приватизації з урахуванням ПДВ складала - 5 406 350,40 грн.).

Враховуючи лист Української універсальної біржі від 03.11.2016 №В-308/1 та акт Української універсальної біржі про відмову від підписання протоколу аукціону від 03.11.2016 р., наказом відповідача від 03.11.2016 р. № 3347-РА результати аукціону з повторного продажу в електронній формі об'єкта державної власності групи А - єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» (м.Чернівці, вул. Руська, 248-Л), що відбувся 28.10.2016 року, скасовані.

09.11.2016 р. в пресі опублікована та оприлюднена організатором аукціону - товарною біржою «Універсальна товарно-сировинна біржа» інформація про повторний продаж на аукціоні в електронній формі об'єкта групи А державної власності - єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» . Аукціон з повторного продажу зазначеного об'єкта приватизації призначено на 02.12.2016 р. о 10.00 год. Кінцевий термін прийняття заяв на участь в аукціоні - 28.11.2016 р. до 17.00 включно.

Також судом встановлено, що інформація про повторний продаж на аукціоні в електронній формі об'єкта державної власності - єдиного майнового комплексу ДП «ОКБ «Рута» (вул. Руська, 248 Л, м. Чернівці) призначеного на 03.01.2017 р. була розміщена у газеті «Відомості приватизації» від 14.12.2016 р. №100 (1016). Кінцевий термін прийняття заявок на участь в аукціоні - 30.12.2016 р. до 17:00 год. включно (Т. 2 а.с. 99).

Сторонами в судовому засіданні не заперечувалося, що призначенні аукціони на 02.12.2016 р. та 03.01.2017 р. також не відбулися.

ОСОБА_11 змісту інформацій (оголошень), стосовно призначених відповідачем аукціонів, розміщених в офіційних виданнях встановлено, що відомості опубліковані в газетах "Відомості приватизації", місцевих виданнях "Молодий буковинець", "Буковинське Віче" та оприлюднені на сайті Української універсальної біржі інформація про продаж (повторний продаж) на аукціоні в електронній формі об'єкта групи А державної власності - єдиний майновий комплекс ДП ОКБ "Рута" (м. Чернівці, вул. Руська.248-Л) містить наступні відомості, зокрема:

назву об'єкта приватизації, його місцезнаходження;

види діяльності;

основні показники підприємства, в тому числі: обсяг власного капіталу підприємства - 3843,0 тис.грн. та кредиторська заборгованість - 315,0 тис.грн., заборгованість станом на 30.04.2016 р.: дебіторська - немає, кредиторська - 315 тис.грн., баланс активів пасивів - 4158,0 тис.грн., непокритий збиток минулих років - 2249,0 тис. грн., вказано, що підприємство збиткове , не рентабельне;

чисельність працюючих;

відомості про частину будівлі та земельну ділянку загальною, на якій розташований об'єкт - площею 0,5686 га, умова користування земельною ділянкою - для виробничих потреб;

початкову ціну та умови продажу об'єкта;

суму грошових коштів, що має вноситися покупцями, у розмірі 10 відсотків початкової вартості продажу об'єкта;

назву банку, адресу та номер рахунку, відкритого для розрахунків за придбані

об'єкти приватизації;

кінцевий термін прийняття заяви на участь в аукціоні;

час та місце особистого ознайомлення з об'єктом;

час та місце проведення аукціону, адреса та час роботи регіонального відділення, номер телефону для довідок;

екологічні відомості: викидів та скидів забруднюючих речовин у навколишнє природнє середовище, утворення і розміщення відходів у підприємстві немає.

Також в оголошеннях вказано, що подальше використання об'єкта визначає покупець самостійно.

Крім того, в оголошеннях міститься інформація, стосовно часу та місця ознайомлення з об'єктом приватизації, а саме повідомлено, що ознайомитися з об'єктом можна в робочі дні за місцем його розташування, а додаткову інформацію можна отримати в регіональному відділенні Фонду Держмайна України по Чернівецькій області за адресою: 58001, м. Чернівці, вул. Л. Кобилиці, 21-а, телефон51-86-60.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач розмістив всю необхідну інформацію, яка визначена ст. 15 Закону № 2171-XII.

Суд не бере до уваги доводи позивача стосовно відсутності в інформації про продаж об'єкта приватизації відомостей про технічний стан будівлі, суміжних землекористувачів та співвласників будівлі, оскільки внесення такої інформації не передбачено ст. 15 Закону № 2171-XII.

Приписами ч. 1 ст. 20 Закону № 2171-XII визначено, що аукціон, конкурс може бути припинено і об'єкт знімається з торгів, конкурсного відбору на вимогу будь-кого з його учасників або органу приватизації у випадках, в тому числі не виконано вимог щодо змісту інформації, передбаченої ст. 15 цього Закону, та терміну її опублікування.

Таким чином, враховуючи встановлені по справі обставини, суд приходить до висновку, що підстав для припинення аукціону та зняття об'єкта з торгів не було.

Стосовно доводів позивача щодо порушення порядку створення інвентаризаційної комісії, суд враховує наступне.

Пунктом 2.10 Порядку №439 визначено, що державний орган приватизації може прийняти рішення про проведення аукціону, у тому числі аукціону за методом зниження ціни, в електронній формі. Порядок проведення в електронній формі продажу об'єктів малої приватизації на аукціоні, у тому числі аукціону за методом зниження ціни, визначається Фондом державного майна України.

Судом встановлено, що 20.04.2016 р. наказом регіонального відділення Фонду Держмайна України по Чернівецькій області №125 прийнято рішення про продаж об'єкта приватизації групи А державної власності єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» (вул.Руська,248-Л, м. Чернівці) на аукціоні в електронній формі та визначено дату оцінки 30.04.2016 р.

Пунктом 15 Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 р. №1891 передбачено, що інвентаризація майна проводиться відповідно до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 р. №158.

Відповідно до п. 5 Положення № 158 для проведення інвентаризації майна державних підприємств, що приватизуються, утворюється інвентаризаційна комісія за наказом державного органу приватизації про проведення інвентаризації. Державні підприємства, що приватизуються, подають на затвердження органу приватизації орієнтовний склад зазначеної комісії. До складу інвентаризаційної комісії включаються керівник і головний бухгалтер підприємства, що приватизується. Представник державного органу приватизації не може входити до складу інвентаризаційної комісії.

Враховуючи лист в.о. директора ДП „ОКБ „Рута» ОСОБА_6 від 25.04.2015 №38/55, в якому, з посиланням на наказ підприємства №6 від 25.04.2016, надано склад інвентаризаційної комісії - в.о. директора ОСОБА_6 матеріально-відповідальна особа та ОСОБА_12 бухгалтер, відповідно п.8 Методики оцінки майна регіональне відділення наказом від 25.04.2016 №130-ІК прийняло рішення про проведення станом на 30.04.2016 р. інвентаризації майна об'єкта приватизації групи А державної власності - єдиного майнового комплексу державного підприємства „Особливе конструкторське бюро „Рута» (вул. Руська, 248-Л, м. Чернівці) та створено інвентаризаційну комісію з проведення інвентаризації майна у складі голови комісії: ОСОБА_6 - в.о. директора підприємства та члена комісії: ОСОБА_12 - бухгалтера.

Листом від 18.05.2016 №38/71 в.о. директора підприємства ОСОБА_6 своєчасно надав матеріали інвентаризації, підписані інвентаризаційною комісією.

Зведений акт інвентаризації майна єдиного майнового комплексу ДП „ОКБ „Рута» затверджено начальником регіонального відділення 20.05.2016 р. у строк, що не перевищує 20 календарних днів після дати інвентаризації, та відповідає п.8 Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 №1891.

Отже, доводи позивача щодо порушення відповідачем порядку створення інвентаризаційної комісії є безпідставним.

Щодо позиції позивача стосовно продажу об'єкта приватизації групи А за конкурсом, суд зазначає, що згідно ч.3 ст.18-4 Закону України „Про приватизацію державного майна» такий спосіб продажу може мати місце щодо об'єктів групи Г, крім єдиних майнових комплексів, які підлягають приватизації шляхом продажу контрольного пакета акцій акціонерного товариства.

Інші доводи наведені позивачем в позовній заяві та його представником під час судового розгляду справи, суд також не бере до уваги, оскільки вони не вказують на наявність підстав для задоволення позову та спростовуються матеріалами справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час судового розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів належними засобами доказування правомірність та обґрунтованість своїх дій, а тому в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити повністю.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст. ст. 2, 11, 69 - 71, 86, 94, 158, 160 - 167 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

У відповідності до ст. ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.

Згідно ст. 254 КАС України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя В.К. Левицький

Постанова в повному обсязі складена 20 лютого 2017 р.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2017
Оприлюднено24.02.2017
Номер документу64857258
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/844/16-а

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Постанова від 20.04.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні