Постанова
від 16.02.2017 по справі 803/1444/16
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2017 року Справа № 803/1444/16

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Денисюка Р.С.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Горохівського міського споживчого товариства до державного реєстратора відділу державної реєстрації Горохівської районної державної адміністрації, Комунального підприємства Бюро державної реєстрації Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Пейсерс про зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Горохівське міське споживче товариство (далі - позивача) звернулося з позовом до державного реєстратора відділу державної реєстрації Горохівської районної державної адміністрації (далі - державний реєстратор, відповідач) про зобов'язання вчинити дії, а саме: скасувати реєстраційну дію щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань змін до відомостей про Товариство з обмеженою відповідальністю "Пейсерс" щодо зміни місцезнаходження на адресу: Волинська область, місто Горохів, вулиця Шевченка, 3.

18.10.2016 ухвалою Волинського окружного адміністративного суду в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено ТзОВ Пейсерс .

Також, ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 09.12.2016 залучено до участі у справі в якості другого відповідача Комунального підприємства Бюро державної реєстрації Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Даний позов мотивовано тим, що позивач є власником приміщення, розташованого за адресою: м. Горохів, вул. Шевченка, 3. Однак в серпні 2016 року йому стало відомо, що за зазначеною адресою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстровано ТзОВ Пейсерс . Вказує на те, що реєстрація зазначеного підприємства за вказаною адресою проведена протиправно та в порушення вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державним реєстратором.

В зв'язку з наведеним, просить суд скасувати реєстраційну дію щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань змін до відомостей про ТзОВ "Пейсерс" щодо зміни місцезнаходження на адресу: Волинська область, місто Горохів, вулиця Шевченка, 3.

Представник позивача в судове засідання не прибула, надала суду клопотання про розгляд справи за її відсутності (а.с. 196).

Відповідачі та третя особа, в судове засідання своїх представників не направили, клопотань про розгляд справи за їх відсутності на адресу суду не надіслали, не повідомили про причини неприбуття в судове засідання, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень (а.с. 191, 192, 197).

З урахуванням вимог частини першої статті 41, частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), розгляд справи здійснювався у відсутності осіб, які беруть участь у справі, в порядку письмового провадження без фіксування судового процесу технічними засобами, на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши письмові докази по справі суд вважає, що позовні вимоги є безпідставними та не підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідно до статуту ТзОВ Пейсерс , затвердженого Загальними Зборами Учасників (протокол №1 від 05.02.2016) товариство було зареєстроване за адресою м. Київ, вул. Кирилівська, 160/20, офіс 10.

Відповідно до пункту 6 протоколу Зборів Учасників ТзОВ Пейсерс № 06/06/2016 від 06.06.2016 вирішено про перехід товариства з установчих документів на діяльність модельного статуту.

03.08.2016 відбулися Загальні Збори Учасників ТзОВ Пейсерс .

Як вбачається з протоколу Загальних Зборів Учасників ТзОВ Пейсерс № 03/08/2016 від 03.08.2016 учасники зборів вирішили: на підставі договору купівлі-продажу часток в статутному капіталі передати частку ОСОБА_3, що складає 100% Статутного капіталу товариства ОСОБА_4; звільнити з посади директора товариства ОСОБА_3, призначити на цю посаду з 04.08.2016 ОСОБА_4 також вирішено змінити місцезнаходження юридичної особи на адресу: Волинська область, м. Горохів, вул. Шевченка, 3 та продовжити діяльність на підставі модельного статуту. Пунктом 7 цього протоколу уповноважено новопризначеного керівника ТзОВ Пейсерс провести державну реєстрацію змін до Єдиного державного реєстру відповідно до чинного законодавства (а.с. 179-180).

04.08.2016 керівник ТзОВ Пейсерс звернувся до державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Комунального підприємства Бюро державної реєстрації Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області із заявою про проведення реєстраційної дії Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах та надав такі документи: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; протокол Загальних Зборів Учасників від 03.08.2016 № 03/08/2016; договір купівлі-продажу часток у статутному капіталі від 03.08.2016 та квитанцію про сплату адміністративного збору (а.с. 173-183).

За результатами розгляду поданих документів, державним реєстратором встановлено відсутність підстав для зупинення розгляду документів або відмови у державній реєстрації, у зв'язку з чим, 04.08.2016 внесено до ЄДР запис № 10711070005035260 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ; зміна місцезнаходження, зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників, а саме змінено місцезнаходження юридичної адреси ТзОВ Пейсерс .

Внесення зазначених запису до ЄДР 04.08.2016 підтверджується наявним у справі витягом станом на 22.11.2016 ( а.с. 130-131).

Позивач, дізнавшись про наявність вказаної реєстраційної дії, звернувся за захистом своїх прав у судовому порядку, оскільки вважає, що реєстраційна дія є такою, що вчинена в порушення вимог Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV (чинний на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 755-IV).

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 цього Закону (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Відповідно до частини другої статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Частиною четвертою статті 17 цього Закону (в редакції Закону від 23.12.2015 № 901-VIII) визначено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.

Відповідно до частини першої статті 25 Закону № 755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Згідно з частиною другою цієї статті порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Проаналізувавши вищевказане, суд зазначає, що державний реєстратор повинен прийняти по опису документи від заявника для здійснення реєстрації змін до відомостей про юридичну особу та перевірити їх на наявність підстав для зупинення вчинення реєстраційної дії або для відмови в здійсненні реєстраційної дії.

З матеріалів справи вбачається, що в зв'язку з прийнятим рішенням 03.08.2016 учасниками ТзОВ Пейсерс про зміну місцезнаходження юридичної особи на адресу: Волинська область, м. Горохів, вул. Шевченка, 3 керівником товариства було подано державному реєстратору КП Бюро державної реєстрації було подано реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; протокол Загальних Зборів Учасників від 03.08.2016 № 03/08/2016; договір купівлі-продажу часток у статутному капіталі від 03.08.2016 та сплачено адміністративний збір.

Державний реєстратор, перевіривши подані документи, та за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру прийняв рішення про проведення реєстраційної дії щодо зміни місцезнаходження товариства та вніс до реєстру запис № 10711070005035260 від 04.08.2016 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ; зміна місцезнаходження, зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників.

Будь-яких законних підстав для не внесення такого запису у державного реєстратора не було.

При цьому, Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підтверджено, що товариство діє на підставі модельного статуту (а.с.130-131).

Так, відповідно до частин четвертої, п'ятої статті 56 Господарського кодексу України суб'єкт господарювання може створюватися та діяти на підставі модельного статуту, затвердженого Кабінетом Міністрів України, що після його прийняття учасниками стає установчим документом. Якщо суб'єкт господарювання створюється та діє на підставі модельного статуту в рішенні про його створення, яке підписується усіма засновниками, зазначаються відомості про його найменування, мету і предмет господарської діяльності, а також інформація про провадження діяльності на основі модельного статуту.

Модельний статут товариства з обмеженою відповідальністю, на підставі якого діє, в тому числі і ТзОВ Пейсерс , затверджено Постановою Кабінет Міністрів України від 16.11.2011 № 1182.

Відповідно до пункту 3 Загальних положень Модельного статуту, вид Товариства, його найменування, місцезнаходження, мета і предмет діяльності, склад учасників, розмір статутного капіталу, розмір часток кожного з учасників, порядок внесення ними вкладів зазначаються у рішенні про утворення Товариства.

Пунктом 33 Модельного статуту зазначено, що до компетенції загальних зборів віднесено, зокрема, вирішення питань щодо зміни місцезнаходження та/або найменування Товариства.

Відповідно до пункту 66 Модельного статуту зміни до Статуту вносяться Кабінетом Міністрів України.

Тобто, діяльність товариства при модельному статуті не передбачає внесення змін до нього.

Проаналізувавши вищенаведене, суд зазначає, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах товариством було подано весь пакет документів, передбачених частиною четвертою статті 17 Закону № 755-IV для проведення такої реєстраційної дії.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до вимог чинного законодавства для вчинення реєстраційної дії державний реєстратор не наділений повноваженнями перевіряти належність майна, за зміненою адресою місцезнаходження.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З аналізу зазначених вище норм Закону суд приходить до висновку, що державний реєстратор КП Бюро державної реєстрації при виконанні ним своїх посадових обов'язків діяв у відповідності до норм чинного законодавства та в межах наданих йому повноважень.

Разом з тим, внесення запису про зміну місцезнаходження юридичної особи, не може бути наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження такої юридичної особи.

При цьому, позивачем не надано будь-яких доказів, що документи подані для вчинення реєстраційної дії 04.08.2016 запис № 10711070005035260 щодо зміни місцезнаходження, зміни додаткової інформації, зміни керівника юридичної особи, зміни складу або інформації про засновників ТзОВ Пейсерс не відповідали вимогам статті 15 Закону № 755-IV.

Також для здійснення реєстраційної дії у державного реєстратора КП Бюро державної реєстрації були відсутні підстави, визначені статтями 27 та 28 Закону № 755-IV для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації та для відмови у проведенні державної реєстрації змін до відомостей, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зокрема, щодо зміни місцезнаходження ТзОВ Пейсерс .

Відтак, державним реєстратором КП Бюро державної реєстрації правомірно було прийнято рішення про проведення реєстраційної дії, зокрема, щодо зміни місцезнаходження ТзОВ Пейсерс .

Позивач просить суд зобов'язати вчинити дії, а саме: скасувати реєстраційну дію щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань змін до відомостей про ТзОВ Пейсерс щодо зміни місцезнаходження на адресу: Волинська область, місто Горохів, вулиця Шевченка, 3, чого суд не вправі робити, оскільки державним реєстратором не було допущено порушень вимог чинного законодавства. Разом з тим, рішення загальних зборів товариства про зміну місцезнаходження юридичної особи нечинним не визнане.

Крім цього, суд зазначає, що для того, щоб зобов'язати відповідача вчинити певні дії, слід констатувати перед цим наявність в його діях, бездіяльності чи прийнятих рішеннях ознак протиправності, чого на думку суду в даному випадку немає.

Протилежного судом не встановлено.

Відповідно до частини другої статті 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.

Як вбачається з матеріалів справи предметом оскарження в даній справі є саме реєстраційна дія, внесена державним реєстратором КП Бюро державної реєстрації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо зміни місцезнаходження Товариство з обмеженою відповідальністю Пейсерс і судом дано їй правову оцінку.

При цьому суд зазначає, що в межах вирішення даного спору, суд не може вирішувати питання законності прийняття рішення загальними зборами ТзОВ Пейсерс та усунення перешкод щодо користування майном Горохівського міського споживчого товариства, оскільки вказані питання повинні вирішуватися поза межами адміністративного судочинства.

Згідно з статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку суду, відповідач належними та допустимими доказами довів правомірність своїх дій, а тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.

Інші твердження представника позивача не спростовують висновків суду, зроблених в ході судового розгляду справи.

Керуючись статтями 11, 17, 128, 158, 160, 162, 163, 186 КАС України, на підставі Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Горохівського міського споживчого товариства до державного реєстратора відділу державної реєстрації Горохівської районної державної адміністрації, Комунального підприємства Бюро державної реєстрації Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Пейсерс про зобов'язання вчинити дії, відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий Р.С. Денисюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2017
Оприлюднено23.02.2017
Номер документу64886075
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1444/16

Постанова від 16.02.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 16.02.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 30.09.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 30.09.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні