Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"15" лютого 2017 р. № 820/12089/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонов М.О.
за участю секретаря судового засідання Хмелівська Н.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області, Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові про визнання протиправною бездіяльності та стягнення суми ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові, Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області, в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просить суд:
1. Визнати протиправною бездіяльність Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального Головного управління ДФС щодо невжиття передбачених статтею 43 Податкового кодексу України заходів, спрямованих на повернення Державному підприємству "Національна енергетична компанія "Укренерго" надміру сплаченого податку на прибуток в розмірі 1524421, 00 грн.
2. Зобов'язати Східну Об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області подати до Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області висновок про повернення надмірно сплаченого податку на прибуток в розмірі 1524421,00 грн. з Державного бюджету України.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Національна енергетична компанія" "Укренерго" (код ЄДРПОУ 00100227, п/р: 26008010066033, МФО банку: 322313, банк отримувача АТ "Укрексімбанк", код ЄДРПОУ банку: 00032112), надміру сплачені грошові зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 1524421, 00 грн.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Національна енергетична компанія" "Укренерго" витрати зі сплати судового збору.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що станом на момент звернення до суду з адміністративним позовом, ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" не повернуто надмірно сплаченого податку на прибуток в розмірі 1524421,00 грн. Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у м. Харкові листом від 13.07.2015 № 1135/10/28-09-41-21 повідомила позивача, що для повернення надміру сплачених коштів необхідно звертатись до відповідних органів Державної фіскальної служби України за місцем податкового обліку. Листом міжрегіонального головного управління ДФС - Центральний офіс з обслуговування великих платників від 10.08.2015 № 19668/10/28-10-20-3-20 повідомлено позивача, що на сьогоднішній день Державна фіскальна служба України здійснює регламентні роботи щодо об'єднання даних інтеграційних карток платників з податку на прибуток та авансових внесків з податку на прибуток підприємств, тому питання щодо повернення зайво сплачених сум доцільно вирішувати після закінчення регламентних робіт. Позивач вважає таку бездіяльність податкового органу протиправною, та такою що суперечить чинному законодавству України.
Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача - Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові, в судове засідання з'явився, щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що у платника податків станом на 13.07.2015 року по Відокремленому підрозділу "Харківські магістральні електричні мережі" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в картках ЕОР обліковувалася переплата у розмірі 1524421,00 грн. в тому числі: авансові внески з податку на прибуток у розмірі 1004769,00 грн. (що підтверджено платіжними дорученнями щодо перерахування коштів до бюджету) та податку на прибуток у розмірі 519652,00 грн. яка виникла за рахунок зменшення податку на прибуток (що не підтверджено платіжними дорученнями щодо перерахування коштів до бюджету). Оскільки на момент звернення ДП ПЕК "Укренерго" щодо повернення переплати у розмірі 1524421,00 грн. до СДПІ ОВП у м. Харкові МГУ ДФС не було підтверджено суму податку у розмірі 519652,00 грн., то повернення коштів з державного бюджету не є за можливим. Крім того, СДПІ ОВП у м. Харкові МГУ ДФС здійснило передачу Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ Харківській області листом від 11.01.2016 року №90/7/28-09-11-01-15, а відповідно до п.5. "Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів" №787 від 03.09.2013 року повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.
Представник відповідача - Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області, в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив.
Заслухавши пояснення представників позивача та представника відповідача Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" є державним унітарним підприємством електроенергетичної галузі і діє як державне комерційне підприємство, засноване на державній власності, підпорядковане і належить до сфери управління Міністерства енергетики і вугільної промисловості України.
Відповідно до відомостей з ЄДРПОУ, Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" зареєстроване як юридична особа (код ЄДРПОУ 00100227) одним із його відокремлених підрозділів є Відокремлений підрозділ "Харківські магістральні електричні мережі" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (код ЄДРПОУ 23336398).
Відповідно до п. 152.4 ст. 152 ПК України, в редакції, що діяла до 01.01.2015 платник податку, який має у своєму складі відокремлені підрозділи, розташовані на території іншої, ніж такий платник податку, територіальної громади може прийняти рішення щодо сплати консолідованого податку та сплачувати податок за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, а також за своїм місцезнаходженням, визначений згідно з нормами цього розділу та зменшений на суму податку, сплаченого за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.
Суд аналізуючи вище зазначені положення приходить до висновку, що законодавче чітко визначив обов'язок по сплаті податку може виконувати платник податку, який має у своєму складі відокремлені підрозділи, розташовані на території іншої, ніж такий платник податку лише за умови прийняття відповідного рішення щодо сплати консалідованого податку та сплати його за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів. Також зазначений обов'язок може виконати самостійно відокремлений підрозділ.
Суд зазначає, що позивачем Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" не було надано доказів щодо сплати відповідного консалідованого податку за відокремлений підрозділ яким є "Харківські магістральні електричні мережі
Крім цього суд зазначає, що надані позивачем до матеріалів справи акти звірок на спірну суму складені саме між відповідачем та відокремленим підрозділом "Харківські магістральні електричні мережі .
Згідно із абз. 4 п. 57.1 ст. 57 ПК України платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.
Судом встановлено, що станом на 31.05.2015 року на картці особового рахунку платника податку - Відокремленого підрозділу "Харківські магістральні електричні мережі ДП "НЕК "Укренерго" "(код ЄДРПОУ 23336398) по коду бюджетної класифікації 11020100 "Податок на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності" обліковується переплата у сумі 519625,00 грн., що підтверджено актом звірки від 15.06.2015 року № 882-20 та по коду 11023100 "Авансові внески з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності" обліковується переплата у сумі 1004769,00 грн., що підтверджено актом від 15.06.2015 № 884-20.
Статтею 43 Податкового кодексу України передбачено, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. У разі повернення надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.
Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.
Суд аналізуючи зміст вище зазначеного приходить до висновку, що законодавець визначив як обов'язкову підставу повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання це подання платником податків заяви про таке повернення.
Як було встановлено судом та не заперечувалось сторонами по справі відповідної заяви відокремлений підрозділ "Харківські магістральні електричні мережі на адресу відповідача не направляв про що було повідомлено позивача, відповідачем листом від 13.07.2015 року № 1135/10/28-09-41-21.
Також суд зазначає, що на теперішній час ВП "Харківські МЕМ" перебувають на податковому облік у Східної ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 09.12.2011 № 1588, що підтверджується поданою заявою ВП "Харківські МЕМ" від 30.10.2015 до Основ'янської ОДПІ у м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області (Форма № 1-ОПП).
З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 4, 7, 86, ч. 1 ст. 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області, Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові про визнання протиправною бездіяльності та стягнення суми - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб'єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлено 21 лютого 2017 року
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2017 |
Оприлюднено | 28.02.2017 |
Номер документу | 64915845 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні