Постанова
від 29.06.2016 по справі 804/2033/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 29 червня 2016 р. Справа № 804/2033/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого суддіБарановського Р. А. судді судді при секретаріОлійника В.М. Царікової О.В. Канівець К.В. за участю: представника позивача представника відповідача 1 Журавльова О.С. Будлянського О.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєнтоза ЛТД" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області; Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дії, визнання податкових накладних,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сєнтоза ЛТД" (далі-ТОВ Сєнтоза ЛТД , підприємство, платник, позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України із позовними вимогами щодо:

визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та Державної фіскальної служби України щодо неприйняття податкових накладних № 2907002, № 2907003, № 2907004, № 2907005, № 2907006, № 2907007, № 2907008, № 2907009 від 29.07.2010 року та розрахунків коригування до них № 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 від 18.02.2016 року, для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнання прийнятими та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 2907002, № 2907003, № 2907004, № 2907005, № 2907006, № 2907007, № 2907008, № 2907009 від 29.07.2010 року та розрахунків коригування до них № 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 від 18.02.2016 року, направлених для реєстрації Товариством з обмеженою відповідальністю "Сєнтоза ЛТД" датою їх фактичного направлення.

Представник позивача позов підтримав, просив позов задовольнити, надавши пояснення аналогічні доводам, викладеним у позовній заяві.

В обґрунтування позову представник позивача зазначив про безпідставність та протиправність відмови податкових органів у проведенні реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них в Єдином реєстрі податкових накладних, що призвело до порушення законних прав та інтересів ТОВ Сєнтоза ЛТД як платника податку на додану вартість. Так, представник позивача, посилаючись на положення п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, зауважив про законодавчу обгрунтованість проведення реєстрації відповідних податкових накладних та розрахунків коригувань до них. Окрім того, на думку позивача, ст. 102 Податкового кодексу України не регламентує питання проведення коригування податкових зобов'язань з податку на додану вартість внаслідок зміни суми компенсації товару та не регулює питання строків реєстрації податкових накладних або коригувань до них у Єдиному реєстрі податкових накладних, в той час як відповідні обмеження щодо строків відсутні у ст. 192 та ст. 201 Податкового кодексу України.

Представник відповідача 1 позов не визнав, обґрунтовуючи свою думку у поясненнях, викладених у запереченнях на позов.

Позиція відповідача аргументована тим, що правомірністю дій контролюючого органу. Так, представник відповідача 1 зауважив, що подані ТОВ Сентоза ЛТД засобами телекомунікаційного зв'язку податкові накладні для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладених не прийнято Єдиним вікном подання електронної звітності Державної фіскальної служби України, тобто дану відмову здійснено не Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, а саме відповідачем 2. Окрім того, на думку контролюючого органу, зміст корегування податкових зобов'язань по накладним, які вказані у позовній заяві підпадає під чітко визначену норму п. 102.5 ст. 102 Подактового кодексу України, у зв'язку з чим подання платником податкових накладних після прийняття яких повинно настати повернення надміру сплачених зобов'язань, відбулося поза межами строку давності згідно ст. 102 Податкового кодексу України.

Позиція відповідача 2 відображена у запереченнях на позовну заяву та мотивована правомірністю дій податкового органу. Так, на думку Державної фіскальної служби України - податкові накладні, виписані ТОВ Сєнтоза ЛТД за 2010 рік, враховуючи приписи ст.102 Податкового кодексу України, не можуть бути зареєстровані в реєстрі, зважаючи на закінчення строку давності (1095 днів), наданого для реєстрації таких податкових накладних. При цьому, відповідач 2 зауважує, що розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до вищезазначених податкових накладних від 18.02.2016р. №№1-8, виписані покупцем ТОВ Дніпродормостобуд (код ЄДРПОУ 32495478) для продавця ТОВ Сєнтоза ЛТД (код ЄДРПОУ 13421602) не зареєстровані в реєстрі у зв'язку з помилками. Враховуючи наведене, відповідач 2 вважає, що Державною фіскальною службою України правомірно відмовлено у реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них, поданих підприємством.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача 1, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають з наступних підстав.

Матеріалами справи підтверджується, що ТОВ Сєнтоза ЛТД (код ЄДРПОУ 13421602) зареєстровано як юридичну особу Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради від 19.07.1993р. згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №405675.

Підприємство зареєстровано як платник податку на додану вартість (далі-ПДВ) від 03.07.1997р. та перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі-ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська, контролюючий орган, податковий орган, відповідач 1).

25.12.2015р. між позивачем та ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська було укладено Договір №251220151 про визнання електронних документів, предметом якого є визнання податкових документів поданих ТОВ "Сєнтоза ЛТД" в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях.

З метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі-ЄРПН) розрахунків коригування до раніше складних податкових накладних позивач відправив на адресу відповідача засобами електронного зв'язку наступні податкові накладні та розрахунки коригування, а саме:

- 24.02.2016 року підприємством направлено податкову накладну № 2907002, складену ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року, а також розрахунок коригування № 1 від 18.02.2016 року до зазначеної податкової накладної;

- 21.03.2016 року підприємством направлено податкову накладну № 2907003, складену ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року, а також розрахунок коригування № 2 від 18.02.2016 року до зазначеної податкової накладної;

-21.03.2016 року підприємством направлено податкову накладну № 2907004, складену ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року, а також розрахунок коригування № 3 від 18.02.2016 року до зазначеної податкової накладної;

-21.03.2016 року підприємством направлено податкову накладну № 2907005, складену ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року, а також розрахунок коригування № 4 від 18.02.2016 року до зазначеної податкової накладної;

-21.03.2016 року підприємством направлено податкову накладну № 2907006, складену ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року, а також розрахунок коригування № 5 від 18.02.2016 року до зазначеної податкової накладної.

- 21.03.2016 року підприємством направлено податкову накладну № 2907007, складену ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року, а також розрахунок коригування № 6 від 18.02.2016 року до зазначеної податкової накладної;

-21.03.2016 року підприємством направлено податкову накладну № 2907008, складену ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року, а також розрахунок коригування № 7 від 18.02.2016 року до зазначеної податкової накладної;

-21.03.2016 року підприємством направлено податкову накладну № 2907009, складену ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року, а також розрахунок коригування № 8 від 18.02.2016 року до зазначеної податкової накладної.

21.03.2016 року позивачем в електронному вигляді було отримано квитанції відносно податкових накладних № 2907003, № 2907004, № 2907005, № 2907006, № 2907007, № 2907008, № 2907009, складених ТОВ "Сєнтоза ЛТД" 29.07.2010 року - неприйнято контролюючим органом, оскільки платником порушено вимоги п. 46.1 ст. 46 та ст. 105 Податкового кодексу України, а саме: звітність за липень 2010 року вже не приймається .

21.03.2016 року позивачем також було отримано в електронному вигляді квитанції відносно розрахунку коригування №№ 2, 3, 4., 5, 6, 7, 8 до податкових накладних №№ 2907003, № 2907004, № 2907005, № 2907006, № 2907007, № 2907008, № 2907009. Дані розрахунки коригувань у відповідності до отриманих квитнацій не прийняті податковим органом, оскльки платником порушено вимог пп. 2 п. 9 Постанови Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, а саме: відсутні податкові накладні для покупця з ІПН 324954704684 від 29.07.2010 року за № 2907003, № 2907004, № 2907005, № 2907006, № 2907007, № 2907008, № 2907009.

Не погодившись із відмовою контролюючого органу у прийнятті вищезазначених податкових накладних та розрахунків коригувань до них, ТОВ Сєнтоза ЛТД звернулось до суду із даним позовом.

Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (у редакції чинній на момент виникнення спірним правовідносин).

Відповідно до п. 46.1 Податкового кодексу України - податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п. 49.1, п. 49.15 ст. 49 Податкового кодексу України - податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв'язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 цього Кодексу та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.

Згідно із приписами п.49.17 ст. 49 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері інформатизації, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, впроваджує та утримує автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронної звітності" для надання послуг з подання за допомогою мережі Інтернет в електронному вигляді звітності, обов'язковість подання якої встановлено законодавством, до міністерств, інших органів державної влади та фондів загальнообов'язкового державного страхування.

Приписами п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Єдиний реєстр податкових накладних (далі-ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами (п.п. 14.1.60 п. 14.60 ст. 14 Податкового кодексу України).

Відповідно до положень п. 11 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні Положення Податкового кодексу України - реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в ЄРПН запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить: понад 1 мільйон гривень - з 1 січня 2011 року; понад 500 тисяч гривень - з 1 квітня 2011 року; понад 100 тисяч гривень - з 1 липня 2011 року; понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року.

До платників податку, для яких на дату виписки накладної цим підрозділом не запроваджено обов'язковість реєстрації податкової накладної в ЄРПН, не застосовуються норми абзаців восьмого і дев'ятого пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу.

З 1 лютого 2015 року реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної (пункт 198.6 статті 198 Податкового кодексу України).

Разом з цим, згідно з пунктом 198.6 стані 198 Кодексу не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними/розрахунками коригування.

При цьому якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за той звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше, ніж через 365 календарних днів з дати їх складення.

Отже, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, які не були включені до складу податкового кредиту в податковому періоді їх складання та з дати складання яких не минуло 365 днів, можуть бути включені до складу податкового кредиту в наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати їх складання шляхом відображення сум податку в розділі II "Податковий кредит" податкової декларації з податку на додану вартість.

Пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації.

Розрахунки коригування, складені платником податку до податкових накладних, що не видаються отримувачу, що складені до 1 лютого 2015 року, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації в ЄРПН таким платником податку.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Відповідно до п.п. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України, якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише після реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної.

Відповідно до п.п.192.1.2. п. 192.1 статті 192 Податкового кодексу України - якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення перерахунку.

Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної.

Механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків врегульований Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №569 від 16.10.2014р. (далі-Порядок №569).

Відповідно до п. 15 Порядку №569 - у разі якщо після постачання/надання товарів/послуг змінюється сума компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у разі повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або під час повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань і податкового кредиту постачальника та отримувача товарів/послуг підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування, зареєстрованого в Реєстрі. Розрахунок коригування складається постачальником/надавачем товарів/послуг у порядку, встановленому для податкових накладних.

Пунктом 16 Порядку №569 визначено, що розрахунки коригування, що складаються до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 р., а також розрахунки коригування до податкових накладних, які не видаються отримувачу (покупцю) - платнику податку (за наявності законодавчих підстав для складення таких розрахунків коригування), підлягають реєстрації в Реєстрі постачальником (продавцем). Зазначене не поширюється на розрахунки коригування, що передбачають зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (зменшення податкового зобов'язання постачальника та податкового кредиту отримувача), складені після 1 липня 2015 р. до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р. на покупця - платника податку, які підлягають реєстрації в Реєстрі отримувачем (покупцем) товарів/послуг.

Вимоги щодо реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Податковим кодексом України та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010р. (далі -Порядок №1246).

Внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до ЄРПН (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру (п. 2 Порядку №1246).

Згідно із приписами п.3 Порядку №1246 - реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг) та залишаються у їх постачальника (продавця); складені під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України; складені в межах виконання угод про розподіл продукції; складені за операціями з постачання товарів (послуг), які звільнені від оподаткування) незалежно від суми податку на додану вартість, зазначеної в одній податковій накладній та/або розрахунку коригування.

Розрахунок коригування, складений постачальником (продавцем) товарів (послуг) до податкової накладної, яка видана їх отримувачу (покупцю) - платникові податку, підлягає реєстрації:

постачальником (продавцем), якщо передбачається збільшення суми компенсації вартості товарів (послуг) на користь такого постачальника (продавця) або коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суми компенсації;

отримувачем (покупцем), якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів (послуг) на користь їх постачальника (продавця).

Розрахунок коригування, складений платником податку до податкових накладних, які не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг), а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації таким платником податку.

При цьому у відповідності до п. 4 Порядку №1246 - розрахунок коригування до податкової накладної, складеної до 1 лютого 2015 р. та відомості якої не підлягали внесенню до Реєстру у зв'язку з недосягненням суми, визначеної пунктом 11 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, підлягає реєстрації після реєстрації такої накладної.

Для цього постачальник (продавець) товарів (послуг) повинен протягом доби зареєструвати податкову накладну (незалежно від дати її складення з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 зазначеного Кодексу) та розрахунок коригування до неї.

Отже, вищезазначеною нормою передбачено обмеження реєстрації податкових накладних, складених до 01.02.2015р. шляхом застосування до таких накладних строків давності, встановлених ст. 102 Податкового кодексу України (1095 днів).

Судом встановлено, що розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до вищезазначених податкових накладних від 18.02.2016р. №№1-8, виписані покупцем ТОВ Дніпродормостобуд (код ЄДРПОУ 32495478) для продавця ТОВ Сєнтоза ЛТД (код ЄДРПОУ 13421602) не зареєстровані в ЄРПН у зв'язку з помилками, наведеними в додатку, а саме: порушення вимог пп.2 п.9 постанови Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010р.

Відповідно до п.п. 2 п. 9 Порядку №1246, причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є, зокрема, відсутність в ЄРПН відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується.

Зважаючи на те, що позивач 24.02.2016р. та 21.03.2016р. направив до контролюючого органу податкові накладні, які були виписані ТОВ Сєнтоза ЛТД за 2010 рік разом із розрахунками коригування до них (тобто після закінчення строків визначених ст. 102 Податкового кодексу України), суд доходить до висновку, що відповідачем правомірно не прийнято до реєстрації у ЄРПН зазначені податкові накладні та розрахунки коригувань до них з урахуванням положень п. 4 та п.п.2 п. 9 Порядку №1246.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд згідно ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд доходить до висновку про відсутність обґрунтованих правових підстав для задоволення адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєнтоза ЛТД" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дії, визнання податкових накладних.

Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 04 липня 2016 року

Головуючий суддя Суддя Суддя Р.А. Барановський В.М. Олійник О.В. Царікова

Дата ухвалення рішення29.06.2016
Оприлюднено27.02.2017
Номер документу64948009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2033/16

Постанова від 26.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 23.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 05.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 09.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 09.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Постанова від 29.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні