Ухвала
від 26.12.2016 по справі 760/21388/16-к
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 1-кс/760/17428/16

Справа №760/21388/16-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2016 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС ВРКП слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Київській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 про проведення обшуку в рамках кримінального провадження, внесеного 05.12.2016 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32016110000000073, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий з ОВС ВРКП слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Київській області ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням, в якому просив надати дозвіл на проведення обшуку адресою офісних приміщень, які використовуються комунальним підприємством Білоцерківської міської ради "Білоцерківтепломережа" (код ЄДР 4654336) для здійснення своєї діяльності, а саме: АДРЕСА_1 , (адмінбудинок, нежитлова будівля «А»), які на праві власності належать територіальній громаді м. Біла Церква в особі Білоцерківської міської ради (код ЄДР 26376300), з метою відшукання та вилучення звітних декларацій за формою «1-ДФ» та відомостей по виплаті заробітної плати за період 2013-2016 років, заяви про прийняття на роботу ОСОБА_5 , накази про прийняття на роботу ОСОБА_5 , заяви про звільнення ОСОБА_5 , накази про звільнення ОСОБА_5 , накази на відрядження ОСОБА_5 , авансові звіти, заяви на відпустку ОСОБА_5 , заяви на вступ до профкому ОСОБА_5 , табелі робочого часу ОСОБА_5 за період 2013-2016 років.

Обґрунтовував своє клопотання посиланням на те, що слідчим управлінням фінансових розслідувань головного управління ДФС у Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.02.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» (код ЄДР 4654336) вчиняють розтрату державного майна а саме державних коштів, на користь третьої особи - ОСОБА_5 , шляхом виплати заробітної плати останньому, який також входить до групи осіб, які створили юридичні особи з ознаками фіктивності ТОВ "Дента Плюс (код ЄДР 38205920), ТОВ Анвір Груп (код ЄДР 38441935), ТОВ "Альянс КОВ" (код ЄДР 38931382), ТОВ "Альфа Люкс СТ" (код ЄДР 38987964), ТОВ "Аквілон Груп" (код ЄДР 38813047), ТОВ "АВЕСТ ПЛЮС" (код за ЄДР 40108206), ТОВ "ВЕСТ ІНФОРМ ГРУП" (код за ЄДР 39467615), ТОВ "ДЕВОН ПЛЮС" (код за ЄДР 40168443), ТОВ "ЕКО КЛІН" (код за ЄДР 39278345), ТОВ "КАПЛ" (код за ЄДР 0168490), ТОВ "СІМУЛАР СТАР" (код за ЄДР 39998495), ТОВ "СТАРФОЛ" (код за ЄДР 40144911), ТОВ "СТРОЙБУДПРОМСЕРВИС" (код за ЄДР 40061252), ТОВ "ТК КОМФОРТ" (код за ЄДР 40326150), ТОВ "УКРАЇНСЬКА ВИДОБУВНА КОМПАНІЯ" (код за ЄДР 39435127),ТОВ "БРЕН СОЮЗ" (код за ЄДР 39567192), ТОВ "КСД КОМПАНІ" (код за ЄДР 39422385) та використовують реквізити даних підприємств у схемі незаконного формування податкового кредиту з податку на додану вартість та валових витрат для підприємств реального сектору економіки, при тому, що ОСОБА_5 не відвідує робоче місце і в робочий час займається незаконною діяльністю пов`язаною з ухиленням від сплати податків, тобто, не виконуючи свої повноваження та посадові обов`язки отримує державні кошти на даному комунальному підприємстві, діяльність якого, у свою чергу є незаконною та прикриває незаконну діяльність ОСОБА_5 , спрямовану на ухилення від сплати податків.

Крім цього встановлено, що вказана група осіб, що діє від імені та використовує реквізити зазначених вище юридичних та фізичних осіб в схемах незаконного формування податкового кредиту з податку на додану вартість та валових витрат для підприємств платників податку, а кошти отримані від такої діяльності, у подальшому знімаються готівкою, з банківських рахунків ФСПД та повертаються замовникам, за мінусом відсотків, які утримуються за зняття готівки, тобто вказані особи створили та прийняли активну участь у роботі так званого «конвертаційного центру».

Встановлено, що організатором та керівником даної незаконної діяльності є саме ОСОБА_5 .

Також встановлено, що зазначені вище СГД з ознаками «фіктивності» суб`єкти підприємницької діяльності з початку 2016 року незаконно формували податковий кредит підприємствам вигодонабувачам на суму на загальну суму понад 3500 тис. грн., що в 5000 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та являється особливо великим розміром, та продовжують свою незаконну діяльність і по даний час.

Окрім цього, слідчий зазначає, що ОСОБА_5 отримує заробітну плату на комунальному підприємстві Білоцерківської міської ради "Білоцерківтепломережа" (далі КП БМР "Білоцерківтепломережа"). Хоча з наявної інформації постійно перебуває та проживає в м. Києві, де займається в робочий час незаконною діяльністю пов`язаною з ухиленням від сплати податків.

Таким чином, ОСОБА_5 фактично не виконуючи свої повноваження та посадові обов`язки отримує кошти на комунальному підприємстві, тобто отримує державні кошти.

Згідно отриманої інформації встановлено, що КП БМР "Білоцерківтепломережа", використовує приміщення за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вулиця Мережна, будинок 3.

Так, адреса офісних приміщень адмінбудинок (нежитлова будівля «А») яке використовується КП БМР "Білоцерківтепломережа", знаходиться за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вулиця Мережна, будинок 3, яке на праві комунальної власності належить територіальній громаді м. Біла Церква в особі Білоцерківської міської ради, код ЄДР 26376300, що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 70645929 від 17.10.2016.

Таким чином, слідчий вважає, що діяльність КП БМР "Білоцерківтепломережа" щодо виплати заробітної плати працівнику ОСОБА_5 , який фактично не відвідує робоче місце є незаконною, та такою, що прикриває, у свою чергу його незаконну діяльність, пов`язану з ухиленням від сплати податків, тому наявні обґрунтовані підстави вважати, що за даною адресою знаходяться документи, які мають доказове значення у кримінальному провадженні та реальна загроза знищення яких існує на даний час.

Слідчий в судове засідання не з`явився, про розгляд клопотання повідомлявся налнежним чином.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що слідчим управлінням фінансових розслідувань головного управління ДФС у Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05.02.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 114 КПК України для забезпечення виконання сторонами кримінального провадження вимог розумного строку слідчий суддя, суд має право встановлювати процесуальні строки у межах граничного строку, передбаченого цим кодексом, з урахуванням обставин, встановлених під час відповідного кримінального провадження.

Чинний КПК України закріплює два порядки розгляду слідчим суддею, судом клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів і встановлює процесуальні строки їх розгляду:

а) після отримання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя здійснює судовий виклик особи, у володінні якої знаходяться речі та документи. У такому випадку доцільно призначити клопотання до розгляду у строк, необхідний для отримання особою повістки про судовий виклик;

б) якщо стороною, яка звернулася з клопотанням, доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання розглядається слідчим суддею без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться. Враховуючи реальну загрозу зміни або знищення речей і документів відповідне клопотання має бути розглянуто невідкладно.

Разом з тим, незважаючи на необхідність невідкладного розгляду клопотання, слідчий у судове засідання не з`явився.

Частина 4 статті 163 КПК України передбачає розгляд клопотання цієї категорії за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання. Також передбачено, що не є перешкодою для розгляду клопотання, лише неявка особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, за умови розгляду клопотання у випадку її судового виклику (ч. 1 ст.163 КПК України).

Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що мають місце обставини, передбачені пунктами 1, 2, 3 ч. 5 ст. 163 КПК України.

Вбачається, що неявка без поважної причини сторони кримінального провадження, якою подане клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, свідчить про фактичне не підтримання поданого клопотання та недоведення обставин викладених у клопотанні.

Крім того, як вбачається з фабули кримінального провадження вбачається, що службові особи комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» (код ЄДР 4654336) вчиняють розтрату державного майна а саме державних коштів, на користь третьої особи - ОСОБА_5 , шляхом виплати заробітної плати останньому, який також входить до групи осіб, які створили юридичні особи з ознаками фіктивності ТОВ "Дента Плюс (код ЄДР 38205920), ТОВ Анвір Груп (код ЄДР 38441935), ТОВ "Альянс КОВ" (код ЄДР 38931382), ТОВ "Альфа Люкс СТ" (код ЄДР 38987964), ТОВ "Аквілон Груп" (код ЄДР 38813047), ТОВ "АВЕСТ ПЛЮС" (код за ЄДР 40108206), ТОВ "ВЕСТ ІНФОРМ ГРУП" (код за ЄДР 39467615), ТОВ "ДЕВОН ПЛЮС" (код за ЄДР 40168443), ТОВ "ЕКО КЛІН" (код за ЄДР 39278345), ТОВ "КАПЛ" (код за ЄДР 0168490), ТОВ "СІМУЛАР СТАР" (код за ЄДР 39998495), ТОВ "СТАРФОЛ" (код за ЄДР 40144911), ТОВ "СТРОЙБУДПРОМСЕРВИС" (код за ЄДР 40061252), ТОВ "ТК КОМФОРТ" (код за ЄДР 40326150), ТОВ "УКРАЇНСЬКА ВИДОБУВНА КОМПАНІЯ" (код за ЄДР 39435127),ТОВ "БРЕН СОЮЗ" (код за ЄДР 39567192), ТОВ "КСД КОМПАНІ" (код за ЄДР 39422385) та використовують реквізити даних підприємств у схемі незаконного формування податкового кредиту з податку на додану вартість та валових витрат для підприємств реального сектору економіки, при тому, що ОСОБА_5 не відвідує робоче місце і в робочий час займається незаконною діяльністю пов`язаною з ухиленням від сплати податків, тобто, не виконуючи свої повноваження та посадові обов`язки отримує державні кошти на даному комунальному підприємстві, діяльність якого, у свою чергу є незаконною та прикриває незаконну діяльність ОСОБА_5 , спрямовану на ухилення від сплати податків.

Згідно ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно до ч. 3 ст. 234 КПК України, у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурорзвертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; підстави для обшуку; житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; речі, документи або осіб, яких планується відшукати.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

Слідчий мотивує дане клопотання тим, що відшукувані речі і документи можуть мати доказове значення у кримінальному провадженні та існує реальна загроза знищення документів.

Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Відповідно до ст. 370 КПК України, судове рішення повинно бути законним, обґрунтованим і вмотивованим.

Законним є рішення, ухвалене компетентним судом згідно з нормами матеріального права з дотриманням вимог щодо кримінального провадження, передбачених цим Кодексом.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі об`єктивно з`ясованих обставин, які підтверджені доказами, дослідженими під час судового розгляду та оціненими судом, відповідно до ст. 94 КПК України.

Вмотивованим є рішення, в якому наведені належні і достатні мотиви та підстави його ухвалення.

Згідно ч. 1 ст. 84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких, зокрема, слідчий суддя встановлює наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. При цьому, оскільки слідчий є самостійним у своїй професійній діяльності, він має всі передбачені законом можливості для отримання відповідної інформації при підготовці клопотання.

Також ухвала слідчого судді має містити посилання на конкретні матеріали кримінального провадження, дослідження яких дало слідчому судді підстави для надання дозволу на обшук.

Слідчий зазначає, що за адресою офісних приміщень, які використовуються комунальним підприємством Білоцерківської міської ради "Білоцерківтепломережа" (код ЄДР 4654336) для здійснення своєї діяльності, а саме: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Мережна, будинок 3, (адмінбудинок, нежитлова будівля «А»), які на праві власності належать територіальній громаді м. Біла Церква в особі Білоцерківської міської ради (код ЄДР 26376300) можуть знаходитись речі та документи, що мають значення для досудового розслідування в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №32016110000000073 від 05.12.2016 р.

Між тим, як зазначалось вище, фактичною підставою для проведення обшуку є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення його мети. До них, зокрема, можна віднести достатні відомості про те, що знаряддя кримінального правопорушення або майно (речі й цінності), здобуте у результаті його вчинення, а також інші предмети і документи, що мають значення для розкриття правопорушення чи забезпечення цивільного позову, відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення знаходяться у певному приміщенні або місці чи в якої-небудь особи.

Слдічим до клопотання не додано доказів про те, що офісні приміщення, які розташовані за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Мережна, будинок 3, які використовуються комунальним підприємством Білоцерківської міської ради "Білоцерківтепломережа" (код ЄДР 4654336) для здійснення своєї діяльності та які на праві власності належать територіальній громаді м. Біла Церква в особі Білоцерківської міської ради (код ЄДР 26376300), а також не зазначено, які саме приміщення використовуються комунальним підприємством Білоцерківської міської ради "Білоцерківтепломережа" (код ЄДР 4654336) для здійснення своєї діяльності, а також не надано належних доказів про власника зазначених нежитлових приміщень.

Тому, слідчим не доведено наявність достатніх підстав вважати, що відшукуванні речі та документи, що мають значення для досудового розслідування в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №№32016110000000073 від 05.12.2016 р., знаходяться у зазначеному в клопотанні приміщенні, тому підстав для надання слідчому дозволу на проведення обшуку не вбачається.

За таких обставин, клопотання про проведення обшуку не підлягає задоволенню.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 234, 235, 372 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання старшого слідчого з ОВС ВРКП слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Київській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 про проведення обшуку в рамках кримінального провадження, внесеного 05.12.2016 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32016110000000073, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.12.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу64954478
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —760/21388/16-к

Ухвала від 23.02.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 23.02.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 04.05.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 17.03.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 06.03.2017

Кримінальне

Апеляційний суд міста Києва

Лашевич Валерій Миколайович

Ухвала від 15.03.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 26.12.2016

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 06.02.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 06.02.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні