Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 лютого 2017 р. Справа № 805/4339/16-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Тарасенка І.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна - експидіційна компанія Енерготранс в особі філії Енерговантажтранс до Дзержинського відділення Артемівської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області; ОСОБА_1 об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області про скасування вимоги № Ю-157-23 від 03.08.2016 року на суму 2931316,76 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна - експидіційна компанія Енерготранс в особі філії Енерговантажтранс звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Дзержинського відділення Артемівської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області про скасування вимоги № Ю-157-23 від 03.08.2016 року на суму 2931316,76 грн.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що 10.08.2016 року на адресу філії Дзержинськвантажтранс ТОВ ТЕК Енерготранс надійшла вимога Дзержинського відділення Артемівської ОДПІ ГУ ДФС в Донецькій області № Ю-157-23 від 03.08.2016 року про сплату недоїмки з єдиного соціального внеску в розмірі 2931316,76 грн. з посиланням на виключенням із Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції підпункту 8 пункту статті 11, а саме Платники єдиного податку, визначені ст. 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у ст. 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року.
Позивач не погоджується із винесеною податковою вимогою № Ю-157-23 та вважає її безпідставною, незаконною і такою, що підлягає скасуванню.
Просили скасувати вимогу Дзержинського відділення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області № Ю-157-23 від 03.08.2016 року про сплату недоїмки з єдиного соціального внеску в розмірі 2931316,76 грн.
Представник позивача через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача до судового засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, через канцелярію суду надав заперечення на адміністративний позов. Просив розглядати справу в порядку письмового провадження.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, на підставі ст. 128 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2017 року, залучено у якості другого відповідача ОСОБА_1 об'єднану Державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області.
Відповідно до ст. 108 Цивільного Кодексу України, перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Філія Енерговантажтранс товариства з обмеженою відповідальністю Транспортно - експедиційна компанія Енерготранс зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код: 39051204, місцезнаходження: 85205, Донецька область, м. Торецьк, вул. Історична, 9, юридична адреса: 01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/7 про що зазначено у відомостях з Єдиного державного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016р. № 1657/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016р. за № 839/28969.
Філія Енерговантажтранс товариства з обмеженою відповідальністю Транспортно - експедиційна компанія Енерготранс перебуває на обліку в органі доходів і зборів, як платник єдиного соціального внеску, розташованому на території населеного пункту (м. Торецьк), визначеного переліком зазначеним у ст. 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції .
Дзержинське відділення Артемівської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області (ідентифікаційний код органу: 39884035) знаходиться за адресою: 85205, Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 2а, про що зазначено у відомостях з Єдиного державного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016р. № 1657/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016р. за № 839/28969.
ОСОБА_1 об'єднана Державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області, (ідентифікаційний код органу: 39884035) знаходиться за адресою: 85205, Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 2а, про що зазначено у відомостях з Єдиного державного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016р. № 1657/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016р. за № 839/28969.
Сертифікатом № 7214 про форс-мажорні обставини (обставини не переробної сили) від 30 січня 2017 року № 40/05.0-4 Торгово-промислова палата України відповідно до п.п. 100.4 і 100.5 ст. 100 Податкового кодексу України, на підставі наданих документів засвідчила Філія Енерговантажтранс ТОВ Транспортно - експедиційна компанія Енерготрас настання обставин непереборної сили з 01 серпня 2014 року при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються сплавлення та сплати податків та обов'язкових платежів. На момент видачі сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України обставини непереборної сили тривали та дату закінчення їх терміну встановити було неможливо.
До суду надана заява товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна - експидіційна компанія Енерготранс в особі філії Енерговантажтранс від 29.01.2015 р. № 03/41, яка адресована відповідачу, щодо звільнення від виконання обов'язків платника єдиного внеску, у тому числі нарахування, утримання, сплати єдиного внеску та подання звітності.
03 серпня 2016 року відповідачем складено вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-157-23 на суму недоїмки з єдиного внеску у розмірі 2931316,76 грн. Вимога складена станом на 31.07.2016р.
Рішенням Головного управління ДФС у Донецькій області № 5052/10/05-99-10-01-12-1 від 09.09.2016р. залишена без задоволення відповідна скарга позивача на спірну вимогу.
Рішенням Державної фіскальної служби України № 22238/6/99-99-11-02-02-25 від 13.10.2016 р. залишена без розгляду відповідна скарга позивача на спірну вимогу.
Згідно з п.1 та п.12 ч.2 ст.6 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.
Суд зазначає, що Філія Енерговантажтранс товариства з обмеженою відповідальністю Транспортно - експедиційна компанія Енерготранс є платником єдиного внеску згідно з п. 1 ч. 1 ст.4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .
За приписами абзаців першого та другого ч. 8 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 вказаного Закону визначено, що недоїмка це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Законом України №1669-VII від 02.09.2014р. Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , який набрав чинності 15.10.2014р., у Законі України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнено пунктом 9-3 (у наступному 9-4) такого змісту:
"9-3. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу .
Статтею другою Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції передбачено, що на час проведення антитерористичної операції забороняється нарахування пені та/або штрафів на основну суму заборгованості із зобов'язань за кредитними договорами та договорами позики з 14 квітня 2014 року громадянам України, які зареєстровані та постійно проживають або переселилися у період з 14 квітня 2014 року з населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, а також юридичним особам та фізичним особам - підприємцям, що провадять (провадили) свою господарську діяльність на території населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція.
Банки та інші фінансові установи, а також кредитори зобов'язані скасувати зазначеним у цій статті особам пеню та/або штрафи, нараховані на основну суму заборгованості із зобов'язань за кредитними договорами і договорами позики у період проведення антитерористичної операції.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено Торецьк Донецької області Донецької області.
Дію вказаного Розпорядження зупинено Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1079-р від 05.11.2014 р.
Вказані розпорядження втратили чинність згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України . Також цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція м. Торецьку Донецької області.
Таким чином, філія Енерговантажтранс товариства з обмеженою відповідальністю Транспортно - експедиційна компанія Енерготрас є платником єдиного внеску, визначений статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , та який перебуває на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
Пунктом 28 розділу І Закону України від 24 грудня 2015 року № 911-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України , який набрав чинності з 01.01.2016р., виключено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , але положення пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції були реалізовані шляхом внесення відповідних змін до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , а змін безпосередньо до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування щодо виключення (або викладення в новій редакції тощо) п.9 -4 розділу VIII цього Закону - не було внесено.
Тобто, положення пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції після набрання ними чинності стали невід'ємною складовою Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , а сам пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції вичерпав свою функцію. Аналогічний підхід застосовано Конституційним Судом України в ухвалі від 05.02.2008 р. справа №2-1/2008.
Оскільки на момент прийняття спірної вимоги п.9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не був скасований та зміни до нього не були внесені, він продовжував свою дію.
Аналогічного висновку дійшов Вищий адміністративний суд України в ухвалах від 18.10.2016р. №К/800/27504/16, від 17.01.2017р. №К/800/34798/16, від 11.01.2017р. №К/800/396/17.
Крім того, у листі Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Верховної Ради України №04-34/17-20(192377) від 05.08.2016р., повідомляється про чинну редакцію Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з урахуванням п.9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення .
Враховуючі те, що у вимозі про сплату боргу (недоїмки) не зазначаються періоди, за які виникла недоїмка, суд дійшов висновку про наявність підстав для повного задоволення позовних вимог щодо скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 03.08.2016 р. № Ю-157-23 на суму 2931316,76 грн.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна - експидіційна компанія Енерготранс в особі філії Енерговантажтранс до Дзержинського відділення Артемівської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області; ОСОБА_1 об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області про скасування вимоги № Ю-157-23 від 03.08.2016 року на суму 2931316,76 грн. - задовольнити.
Скасувати вимогу Дзержинського відділення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Донецькій області № Ю-157-23 від 03.08.2016 року про сплату недоїмки з єдиного соціального внеску в розмірі 2931316 (два мільйони дев'ятсот тридцять одна тисяча триста шістнадцять гривень) 76 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга на постанову може бути подана до адміністративного суду апеляційної інстанції через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Тарасенко І.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2017 |
Номер документу | 65035492 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні