Ухвала
від 02.03.2017 по справі п/811/920/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

02 березня 2017 рокусправа № П/811/920/16

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді:                    Семененка Я.В.

           суддів:                     Бишевської Н.А. Добродняк І.Ю

за участю секретаря судового засідання:          Спірічева Я.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області

на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2016 року по справі №П/811/920/16 за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" до Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и В :

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2016 року адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" задоволено та визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення №0000161302 від 11 липня 2016 року, винесене Новоукраїнською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Кіровоградській області, яким підприємству збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 98 463,66 грн., у тому числі 91 646,49 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та 6 817,17 грн. пені.

Постанова суду фактично мотивована відсутністю правових підстав для збільшення підприємству грошового зобов'язання та застосування штрафних санкції з огляду на виконання позивачем вимог податкового законодавства, в частині обов'язку податкового агенту нарахувати, утримати та своєчасно перерахувати до бюджету податок з доходів фізичних осіб.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, Новоукраїнська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову. Апеляційна скарга фактично обґрунтована доводами та висновками, які зроблені перевіряючими особами в акті перевірки та яким, за позицією заявника апеляційної скарги, судом першої інстанції не надано належної правової оцінки.

Перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи із наступного.

          Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що повноважними особами Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області проведено документальну планову виїзну перевірку Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Мир” щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб за період з 01.10.2013 р. по 31.12.2015 р., достовірності, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.10.2013 р. по 31.12.2015 р., за результатами якої складено акт №5/1701/03756904 від 01.04.2016 року.

В акті перевірки, зокрема, зроблено висновок порушення підприємством пп.168.1.2, 168.1.5

п.168.1 ст.168, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, а саме підприємством, як податковим агентом, несплачено у встановлені законом строки до бюджету суму податку з доходів фізичних осіб у розмірі 201 110,43 грн.

На підставі акта перевірки Новоукраїнською ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області винесено податкове повідомлення-рішення №0000161302 від 11.07.2016р., яким підприємству збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 98 463,66 грн., у тому числі 91 646,49 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та 6 817,17 грн. пені.

Правомірність та обґрунтованість вказаного податкового повідомлення-рішення є предметом спору, який передано на вирішення суду.

За наслідками перегляду судового рішення колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

Так, встановлені обставини справи свідчать про те, що підставою для прийняття Новоукраїнською ОДПІ оскарженого податкового повідомлення-рішення стали висновки контролюючого органу про порушення позивачем як податковим агентом встановлених строків сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб.

Згідно акту перевірки, за період з 01.10.2013 р. по 31.12.2015 р. СТОВ “Мир” виплачено орендної плати за земельні частки (паї) в сумі 4 321 782,07 грн. та нараховано податок на доходи фізичних осіб в сумі 784 338,69 грн., при цьому платником податків не сплачено податок у розмірі 201 110,43 грн.

Згідно з підпунктом 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 ПК України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Відповідно до вимог підпункту 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 ПК України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (пп. 168.1.5 п. 168.1 ст.168).

Згідно пп.14.1.180. п.14.1. ст.14 Кодексу, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або не грошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Згідно з п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані, зокрема, своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Встановлені судом першої інстанції обставини справи, які з огляду на доводи апеляційної скарги не спростовуються відповідачем, свідчать про те, що відповідно до платіжних доручень №75 від 19.03.2015 р. (а.с.70), №77 від 19.03.2015 р. (а.с.70, зі зворотного боку), №107 від 06.04.2015 р. (а.с.71), №143 від 06.05.2015 р. (а.с.71, зі зворотного боку), №184 від 05.06.2015 р. (а.с.72, зі зворотного боку), №204 від 18.06.2015 р. (а.с.73), №205 від 18.06.2015 р. (а.с.73), №251 від 16.07.2015 р. (а.с.74), №279 від 06.08.2015 р. (а.с.74, зі зворотного боку), №287 від 13.08.2015 р. (а.с.75), №294 від 20.08.2015 р. (а.с.75, зі зворотного боку), №298 від 20.08.2015 р. (а.с.75, зі зворотного боку), №311 від 03.09.2015 р. (а.с.76), №329 від 15.09.2015 р. (а.с.76, зі зворотного боку), №338 від 17.09.2015 р. (а.с.77), №352 від 24.09.2015 р. (а.с.77), №353 від 24.09.2015 р. (а.с.77, зі зворотного боку), №366 від 30.09.2015 р. (а.с.77, зі зворотного боку), №376 від 05.10.2015 р. (а.с.78), №391 від 16.10.2015 р. (а.с.78, зі зворотного боку), №407 від 29.10.2015 р. (а.с.79) СТОВ “Мир” на рахунок 33112340700338 перераховано кошти в загальному розмірі 309 340,00 грн. із призначенням “податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податків інших ніж заробітна плата”.

В той же час, внаслідок допущеної помилки у зазначенні рахунку 33112340700338, замість рахунку 33110342700338, вказані кошти в сумі 309 340,00 грн. надійшли до бюджету як податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів у вигляді заробітної плати.

При цьому, факт переплати СТОВ “Мир” по рахунку 33112340700338 (податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів у вигляді заробітної плати) встановлено перевіркою та відображено в додатку до акту перевірки №5/1701/03756904 від 01.04.2016 р. (а.с.140-141).

У подальшому на підставі висновку Новоукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області №217-07 від 29.04.2016 р. (а.с.53-55) Управлінням Державної казначейської служби України у Новоукраїнському районі кошти в сумі 309 340,00 грн. перераховані з рахунку 33112340700338 (ККД 11010100) на рахунок 33110342700338 (ККД 11010400), що підтверджується листом від 14.06.2016 р. №02-43/585 (а.с.51).

Встановивши такі обставини справи, суд першої інстанції обгрунтовано вказав на те, що у спірному випадку відсутні підстави стверджувати про порушення позивачем обов'язків податкового агенту під час виплати фізичним особам доходу.

Так, відповідно до підпункту 168.4.1. пункту 168.4 статті 168 ПК України податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України.

Згідно частини 4 статті 45 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Відповідно до частини 5 статті 45 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Відповідно до пункту 2 статті 64 Бюджетного кодексу України податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету місцевого самоврядування за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

Отже, аналіз норм Бюджетного кодексу України дає підстави для висновку, що усі податкові надходження, справляння яких передбачено законодавством України, є доходами бюджету. Податки і збори (обов'язкові платежі) визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Позивачем при виплаті орендодавцям орендної плати за земельні частики (паї) нараховано, утримано та сплачено до бюджету податок з доходів фізичних осіб, однак під час сплати податку до бюджету у платіжних дорученнях помилково вказано рахунок №33112340700338, на який надходять кошти за кодом класифікації доходів бюджету 11010100 (податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів у вигляді заробітної плати), замість рахунку №33110342700338, на який надходять кошти за кодом класифікації доходів бюджету 11010400 (податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата).

Таким чином, встановлені обставини справи свідчать про те, що позивачем своєчасно сплачено до бюджету податок з доходів фізичних осіб, хоча і з помилковим зазначенням рахунку.

Відповідно до статті 8 Бюджетного кодексу України бюджетна класифікація використовується для складання і виконання державного та місцевих бюджетів, звітування про їх виконання, здійснення контролю за фінансовою діяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших розпорядників бюджетних коштів, проведення фінансового аналізу в розрізі доходів, організаційних, функціональних та економічних категорій видатків, кредитування, фінансування і боргу, а також для забезпечення загальнодержавної і міжнародної порівнянності бюджетних показників. Бюджетна класифікація є обов'язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень.

Відповідно до ч.3 ст.8 Бюджетного кодексу України бюджетна класифікація має такі складові частини:

1) класифікація доходів бюджету;

2) класифікація видатків та кредитування бюджету;

3) класифікація фінансування бюджету;

4) класифікація боргу.

Колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що за встановлених обставин надходження коштів на рахунок за іншим кодом класифікації доходів бюджету, в межах податку на доходи фізичних осіб, не може розцінюватися як не сплата податковим агентом такого податку, оскільки це не призвело до не надходження сум податку на доходи фізичних осіб до бюджету протягом законодавчо встановленого строку. При цьому, колегія суддів враховує, що у подальшому на підставі висновку Новоукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області №217-07 від 29.04.2016р. Управлінням Державної казначейської служби України у Новоукраїнському районі кошти в сумі 309 340,00 грн. перераховані з рахунку 33112340700338 (ККД 11010100) на рахунок 33110342700338 (ККД 11010400).

За таких обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що оскаржене податкове повідомлення-рішення є необґрунтованим, тобто не відповідає критеріям правомірності, які пред'являються до суб'єктів владних повноважень та які визначено ч.3 ст.2 КАС України.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції в достатньому обсязі з'ясовано обставини справи та ухвалено законне і обґрунтоване рішення, у зв'язку з чим підстав для його скасування не існує.

На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст..ст.200, 205, 206 КАС України, суд, -

                                                            УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області залишити без задоволення, а постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2016 року по справі №П/811/920/16 – без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з часу її проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку передбаченому ст..212 КАС України.

          (Повний текст ухвали виготовлено 03.03.2017р.)

Головуючий:                                                                      Я.В. Семененко

           Суддя:                                                                      Н.А. Бишевська

           Суддя:                                                                      І.Ю. Добродняк

          

                                                                      

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2017
Оприлюднено09.03.2017
Номер документу65089312
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/920/16

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 02.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні