Cправа № 2-а-4664/08/0770
Рядок статзвітності № 2.19
Код - 03
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд під гол овуванням судді Шешеня О.М. за участю секретаря судового з асідання Сочка О.Я. та сторін, які беруть участь у справі:
позивача: ОСОБА_1 - н е з' явилася;
відповідача: Управлінн я Пенсійного фонду України в м. Ужгороді, представник - н е з' явився;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовною за явою ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м істі Ужгороді про відновленн я пропущеного строку для зве рнення до суду та нарахуванн я щомісячної державної соціа льної допомоги, -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до статті 160 ча стини 3 КАС України 05 жовтня 2009 р оку було проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Повний текст постанов и виготовлено та підписано 09 ж овтня 2009 року.
ОСОБА_1 звернулася до Зака рпатського окружного адміні стративного суду з позовною заявою до Управління Пенсійн ого фонду України в м. Ужгород і про поновлення пропущеного строку для звернення до суду за захистом порушених прав, с вобод та інтересів за період з 01.01.2006 по 31.12.2007 рр.. та нарахування недоплаченої щомісячної дер жавної соціальної допомоги з а 2006-2007 роки в сумі 2733, 30 грн..
Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що вона народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 і відповідно до статті 1 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни»від 18 листопада 2004 року за № 2195-IV (надалі Закон України № 2195-I V) належить до соціальної кат егорії «Дитина війни». Відпо відно до статті 6 Закону Украї ни № 2195-IV з 01 січня 2006 року має прав о на отримання щомісячної де ржавної соціальної допомоги в розмірі 30 відсотків мінімал ьного пенсії за віком. У 2006-2007 ро ках така допомога позивачу н е виплачувалася, в той час як Р ішенням Конституційного Суд у України № 6-рп/ 2007 від 9 липня 2007 року були визнані такими, що н е відповідають Конституції У країни окремі положення Зако ну України «Про державний бю джет України на 2007 рік», якими б уло зупинено норми Закону Ук раїни № 2195-IV, а відтак просить: по новлення пропущеного строку для звернення до суду за захи стом порушених прав, свобод т а інтересів за період з 01.01.2006 по 31.12.2007 рр.. та нарахування недопл аченої щомісячної державної соціальної допомоги за 2006-2007 ро ки в сумі 2733, 30 грн..
Позивач в судове засідання не з' явилася, надала суду за яву про розгляд справи без її участі в судовому засіданні .
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, клопотання про розгляд справи без його у часті суду не надав.
Суд вважає за можливе розгл янути справу без участі пози вача та відповідача на підст аві наявних доказів.
Вивчивши та дослідивши мат еріали справи, повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що поз ов підлягає частковому задов оленню з наступних підстав.
Судом встановлено, що позив ач є дитиною війни в розумінн і статті 1 Закону України № 2195- IV.
Відповідно до статті 6 Закон у України № 2195-IV позивач має пра во на отримання державної со ціальної підтримки, а саме пі двищення до пенсії на 30 відсот ків мінімальної пенсії за ві ком.
Статтею 71 пунктом 12 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет на 2007 рік»дію статті 6 Закону Ук раїни № 2195-IV було зупинено, як бу ло зупинено цю ж норму в 2006 році Законом України «Про внесен ня змін до Закону України «Пр о державний бюджет України н а 2006 рік».
Статтею 64 Конституції Украї ни встановлено, що конституц ійні права і свободи людини і громадянина не можуть бути о бмежені, крім випадків, перед бачених Конституцією Україн и. При прийнятті нових законі в або внесенні змін до чинних законів не допускається зву ження змісту та обсягу існую чих прав і свобод.
Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 рок у № 6-рп/2007 (справа про соціальні гарантії громадян) визнано т акими, що не відповідають Кон ституції України (є неконсти туційними) положення, зокрем а, статті 71 пункту 12 Закону Укра їни «Про Державний бюджет на 2007 рік». Відповідно до статті 1 52 частини 2 Конституції Україн и закони, інші правові акти аб о їх окремі положення, що визн ані неконституційними, втрач ають чинність з дня ухваленн я Конституційним Судом Украї ни рішення про їх неконститу ційність. Рішення Конституці йного Суду України від 09 липня 2007 року зворотної дії в часі не має, а відтак на період до 09 лип ня 2007 року не поширюється.
Що стосується вимоги позив ача за період 2006 року. Відповід но до статті 77 пункту 17 Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2006 рік»№ 3235-IV від 20 гру дня 2005 року дію статті 5 абзацу 7 та статті 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни»на 2006 рік зупинено. Закон ом України «Про внесення змі н до Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2006 рік »від 19 січня 2006 року № 3367- IV пункт 17 статті 77 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік»було виключено. А відта к відновлено дію статті 6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни». Цим же Зак оном України «Про внесення з мін до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік»від 19 січня 2006 року № 3367- IV стат тю 110 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2006 рік »було викладено в новій реда кції, відповідно до якої піль ги дітям війни, що передбачен і статтею 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни»запроваджуються у 2006 році поетапно, за результатами ви конання бюджету у першому пі вріччі, у порядку, визначеном у Кабінетом Міністрів Україн и за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з пит ань бюджету. Отже, з моменту на брання чинності Законом Укра їни «Про внесення змін до Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2006 рік»від 19 с ічня 2006 року № 3367- IV право позивач а на отримання підвищення до пенсії було пов'язано з викон анням Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік». За результатами виконан ня бюджету України на 2006 рік Ка бінет Міністрів України у 2006 р оці не визначив відповідний порядок. Таким чином, позовні вимоги в частині отримання п ідвищення до пенсії за 2006 рік д о задоволення не підлягають, а тому задоволенню підлягаю ть вимоги позивача лише за пе ріод з 09 липня 2007 року по 31 грудн я 2007 року.
Відповідно до статті 3 части ни 2 Закону України № 2195-IV, держав ні гарантії дітям війни, вста новлені цим Законом, не можут ь бути обмежені або скасован і іншими нормативно-правовим и актами.
Щодо розрахункової величи ни мінімальної пенсії за вік ом, з якої необхідно рахувати підвищення до пенсії дітям в ійни в розмірі 30%, суд приходит ь до наступних висновків.
Відповідно до статті 28 част ини 1 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування» мініма льний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового ст ажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для о сіб, які втратили працездатн ість.
При цьому, статті 28 частиною 3 цього ж Закону передбачено, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений части ною першою цієї статті, засто совується виключно для визна чення розмірів пенсій, призн ачених згідно з цим Законом.
Однак, враховуючи той факт, що Закон України «Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування»є єдиним з аконодавчим актом, який визн ачає розмір мінімальної пенс ії за віком, та, зважаючи на по зицію Європейського Суду з п рав людини, відповідно до яко ї держава не може посилатися на відсутність певного норм ативного акту, який визначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплени х у конституційних та інших а ктах, а громадяни повинні мат и змогу покладатися на зобов ' язання взяті державою, нав іть якщо такі зобов' язання містяться у законодавчому ак ті, який загалом не має автома тичної прямої дії, суд вважає за можливе застосувати саме статті 28 частину 1 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»для розрахунку зазначе ного підвищення дітям війни. Крім того, в даному випадку мі німальний розмір пенсії за в іком використовується не для визначення розміру будь-яко ї пенсії, а лише як розрахунко ва величина для визначення р озміру щомісячної доплати до пенсії, передбаченої Законо м України № 2195-IV, оскільки цей За кон передбачає в якості крит ерію визначення розміру щомі сячної доплати до пенсії сам е мінімальну пенсію за віком , що на думку суду не суперечит ь вимогам статті 28 частини 3 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування».
Пенсійний фонд України діє на підставі Положення «Про П енсійний фонд України»та зді йснює свої повноваження на п ідставі пункту 15 даного Полож ення через створені в устано вленому порядку його територ іальні управління. Відповідн о до Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування»рішенн я про призначення та перерах унок пенсії приймається упра вліннями Пенсійного фонду Ук раїни за місцем проживання п енсіонерів. Територіальним у правлінням Пенсійного фонду України за місцем проживанн я позивача є управління Пенс ійного фонду України в м. Ужго роді. Враховуючи вищевикладе не, суд вважає, що саме управлі ння Пенсійного фонду України в м. Ужгороді є належним відпо відачем по даній справі. Пере рахунок пенсії позивача слід провести з 9 липня 2007 року - з д ня ухвалення відповідного рі шення Конституційним Судом У країни, до 31 грудня 2007 року - до кінця бюджетного року.
Згідно із статтею 11 частино ю 2 КАС України, з метою повног о захисту прав та інтересів п озивача суд вважає необхідни м вийти за межі позовних вимо г.
Відповідно до статті 162 част ини 2 абз. 2 КАС України суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і з ахист прав, свобод, інтересів людини і громадянину інших с уб'єктів у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повн оважень.
Таким чином, оскільки позив ач посилається на неправомір ність нарахування та невипла т відповідачем передбаченої законом державної соціально ї допомоги, суд вважає за необ хідне з метою повного захист у прав та інтересів позивача вийти за межі позовних вимог визнавши також бездіяльніст ь управління Пенсійного фонд у України в м. Ужгороді протип равною та зобов' язати відпо відача провести відповідні н арахування.
Вимоги позивача щодо зобов 'язання відповідного управлі ння Пенсійного фонду України нарахувати недоплачену щомі сячну державну соціальну доп омогу дитині війни у визначе ній позивачем грошовій сумі не підлягають задоволенню, о скільки суд не може перебира ти на себе функцію органу, на я кого законодавством покладе но такі повноваження.
Згідно вимог частини 3 статт і 94 КАС України, якщо адмініст ративний позов задоволено ча стково, судові витрати, здійс нені позивачем, присуджуютьс я йому відповідно до задовол ених вимог.
На підставі викладеного, ві дповідно до статті 64 Конститу ції України, статей 3, 6 Закону України «Про соціальний захи ст дітей війни», Закону Украї ни «Про виконання рішень та з астосування практики Європе йського суду з прав людини», к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов ОСОБА_1 - за довольнити частково.
2. Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного фонду України в м. Ужгоро ді щодо нарахування ОСОБА_1 підвищення пенсії відпові дно до вимог статті 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни».
3. Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в м. У жгороді нарахувати ОСОБА_1 пенсію з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до статті 6 Закону України №2195-IV від 18 листопада 2004 року «Про соціальний захист дітей війни» за період з 09 лип ня 2007 року по 31 грудня 2007 року з ур ахуванням проведених виплат .
4. В іншій частині позовних в имог відмовити.
5. Стягнути з державного бюд жету України на користь пози вача судові витрати в розмір і 1 грн.70 коп.
6. Постанова суду може бути о скаржена до Львівського апел яційного адміністративного суду через Закарпатський ок ружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апел яційне оскарження постанови суду першої інстанції протя гом десяти днів з дня її прого лошення, а в разі складання по станови у повному обсязі від повідно до статті 160 КАС Украї ни - з дня складання в повном у обсязі. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя О.М. Ш ешеня
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2009 |
Оприлюднено | 18.12.2010 |
Номер документу | 6509051 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Шешеня О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні