Справа № 2-а-4664/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 листопада 2008 року м. Черн ігів
Чернігівський окружний ад міністративний суд у складі: головуючого судді - Д'якова В. І. розглянувши у письмовому п ровадженні справу за адмініс тративним
позовом ОСОБА_1 до Управ ління Пенсійного
фонду України в Бахмацьком у районі Чернігівської облас ті про зобов'язання
здійснити перерахунок пен сії,
ВСТАНОВИВ:
30.10.2008р. позивач звернувся до суду з адміністративним поз овом до Управління Пенсійног о фонду України в Бахмацьком у районі Чернігівської облас ті і просить зобов'язати відп овідача нарахувати на його к ористь недоплачену щомісячн у державну соціальну допомог у, як дитині війни за 2006-2007 роки в сумі 2733 грн. 30 коп. та поновити с трок звернення до суду з позо вом за період з 01.01.2006р. по 31.12.2007р.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що відповідно до Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» він відноситьс я до осіб, які є дітьми війни, а тому має право на державну с оціальну підтримку у вигляді щомісячної доплати до пенсі ї (щомісячного довічного утр имання чи державної соціальн ої допомоги), в розмірі 30 відсо тків мінімальної пенсії за в іком. Але, всупереч того, що д ержавні соціальні гарантії д ітям війни, встановлені цим З аконом, не можуть бути обмеже ні чи скасовані іншими норма тивно-правовими актами, розм ір пенсії в 2006-2007 p.p. щомісячно про типравно не підвищувався.
В судове засідання позивач не з'явився, про час і місце сл ухання справи належно повідо млений, через канцелярію суд у подав заяву, в якій просить розглянути справу в його від сутність.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , в письмових запереченнях по зов не визнає та просить в йог о задоволенні відмовити, а та кож просить розглядати справ у без участі представника ві дповідача.
За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спір по суті у письмовому провадж енні на підставі наявних у сп раві доказів.
Дослідивши матеріали спра ви суд вважає наступне.
Відповідно до частини 1 ста тті 71 КАС України кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На думку суду позивачем дов едено ті обставини на яких ґр унтуються його вимоги про зо бов'язання нарахувати на йог о користь недоплачену як дит ині війни щомісячну державну соціальну допомогу, а відпов ідачем не доказана правомірн ість своїх дій.
Згідно ст. 1 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» дитиною війни є особа , яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 ве ресня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.
Позивач народився ІНФОРМ АЦІЯ_1 і є дитиною війни в роз умінні Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », що підтверджується посвід ченням та не заперечується в ідповідачем.
Відповідно до Закону Украї ни «Про внесення змін до Зако ну України «Про державний бю джет України на 2006 рік» від 19.01.2006 р. до статті ПО Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2006 рік» було внесено змін и, якими установлено, що піль ги, дітям війни, передбачені абзацом сьомим статті 5 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», впроваджу ється з 1 січня 2006 року, а статте ю 6, - у 2006 році поетапно, за резул ьтатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міні стрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради У країни з питань бюджету».
Згідно п. 12 ст. 71 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 ро ку з метою приведення окреми х норм законів у відповідніс ть із цим законом, зупинено н а 2007 рік дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» з урахуванням ст. 111 ц ього закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року , було визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними), т акі положення Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік» , як п. 12 ст. 71, яким з упинено на 2007 рік дію статті 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», з урах уванням статті 111 цього закону .
Відповідно до п. п. 3 п. 7 Рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 09 липня 2007 року, положенн я статей, які визнані неконст итуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України цього р ішення - тобто з 09 липня 2007 року б уло скасовано зупинення дії ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» (щ одо підвищення дітям війни п енсії на 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком) та виплат у підвищення до пенсії (відпо відно до ст. 111 Закону України «Про Державний бюджет Україн и на 2007 рік») дітям війни, які є інвалідами, у розмірі 50 відсо тків від розміру надбавки, вс тановленої для учасників вій ни, тому суд вважає, що слід п ідвищити розмір пенсії ОСО БА_1 на 30 % мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року, дітям війни пенсії аб о щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціал ьна допомога, що виплачуютьс я замість пенсії підвищуютьс я на 30 відсотків мінімальної п енсії за віком.
Відповідно до ст. 22 Конститу ції України конституційні пр ава і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних зако нів не допускається звуження змісту або обсягу існуючих п рав і свобод.
Згідно з ч.2 ст. 3 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» державні соціал ьні гарантії дітям війни, вст ановлені цим законом, не можу ть бути обмежені або скасова ні іншими нормативно-правови ми актами.
Саме тому суд дійшов висн овку про неприпустимість при встановленні розміру держав ної соціальної підтримки діт ей війни виходити з положень Законів України про Державн ий бюджет України на 2006, 2007 роки, якими виплата державної соц іальної підтримки передбаче на у значно менших розмірах, оскільки Конституція Україн и має вищу юридичну силу порі вняно з іншими Законами Укра їни.
Безпідставними є посиланн я відповідача на відсутність коштів щодо забезпечення ви плати зазначених пенсій у та ких розмірах, оскільки орган и державної влади не можуть п осилатись на відсутність кош тів як на причину невиконанн я своїх зобов'язань, які вста новлені ст. 46 Конституції Укр аїни та ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» щодо визначення розмі ру та виплати пенсій.
Посилання відповідача на в ідсутність затвердженої вел ичини мінімальної пенсії за віком - також є безпідставним и, оскільки захист порушеног о права позивача не може зале жати від невиконання державн ими органами покладених на н их обов'язків.
Статтею 99 ч.2 КАС України вста новлено річний строк звернен ня до адміністративного суду , якщо не встановлено інше, об числюється з дня, коли особа дізналась або повинна була д ізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Дл я захисту прав, свобод та інт ересів особи цим кодексом та іншими законами можуть вста новлюватися інші строки для звернення до адміністративн ого суду, які, якщо не встанов лено інше, обчислюються з дня , коли особа дізналася або по винна була дізнатися про пор ушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Позивач не підтвердив пова жність причин пропущення стр оку, оскільки з моменту випла ти пенсії без урахування її п ідвищення він повинен був ді знатись про порушення свого права.
Відповідно до ст. 100 КАС Укра їни пропущення строку зверне ння до адміністративного суд у є підставою для відмови у за доволенні адміністративног о позову, якщо на цьому напол ягає одна із сторін.
Тому позивачу слід відмови ти в частині стягнення щоміс ячної державної соціальної д опомоги за 2006 - по 30.10.2007 роки.
Відповідно ч. 2 ст. 11 КАС Укра їни суд може вийти за межі поз овних вимог тільки в разі, як що це необхідно для повного з ахисту прав, свобод та інтере сів сторін чи третіх осіб, пр о захист яких вони просять.
Суд вважає за необхідне зоб ов'язати Управління Пенсійно го фонду України в Бахмацько му районі Чернігівської обла сті провести перерахунок пен сії ОСОБА_1 на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком , встановленої Законом Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» з 30.10.2007 р. по 31.12.2007 р. та за безпечити її виплату.
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частк ово.
Зобов'язати Управління Пе нсійного фонду України в Бах мацькому районі Чернігівськ ої області провести ОСОБА_1 перерахунок пенсії з ураху ванням її підвищення на 30 % мін імальної пенсії за віком, вст ановленої ст. 6 Законом Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» з 30.10.2007р. по 31.12.2007р. та за безпечити її виплату.
В іншій частині позовних в имог - відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2008 |
Оприлюднено | 06.07.2010 |
Номер документу | 8106626 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні