Постанова
Іменем України
Справа 712/387/17-а
Провадження № 2а/712/206/17
06 березня 2017 року м.Черкаси
Соснівський районний суд м.Черкаси в складі:
головуючого-судді - Марцішевської О.М.
при секретарі - Вдовенко О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Черкаської міської ради, Департаменту архітектури та містобудування та інспектування Черкаської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач у грудні 2016 року звернувся до суду з позовом до відповідача, посилаючись на те, що на підставі свідоцтва про право власності від 10.10.2014р. та Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 10.10.2014р. є власником садового будинку № 33 в Садовому товаристві ГО Зелена зона по вул.Одеській,6/1 в м. Черкасах, який побудований відповідно до будівельного паспорту №470-бп від 21.10.2013р. та схеми забудови земельної ділянки, виданих департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради. 26.07.2016р. позивачем отримано звіт про проведення технічного огляду Садового будинку та відповідність вказаного будинку державним будівельним нормам. Бажаючи перевести належний будинок у жилий, позивач 12 вересня 2016р. надіслав відповідачу заяву та відповідний пакет документів, передбачений Порядком переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки. Згідно інформації, наданої сервісом з пошуку відправлень Українське державне підприємство поштового зв язку Укрпошта , цінний лист №1800802700059 (заява позивача про переведення садового будинку у жилий із додатками) вручений відповідачу (адресату за довіреністю) 20 вересня 2016 року. Проте, відповідач відповіді позивачу не надав, рішення про переведення садового будинку, належного позивачу, в жилий чи відмову в цьому, не прийняв. Просить визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Черкаської міської ради щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 від 12.09.2016р. про переведення садового будинку №33 в Садовому товаристві ГО Зелена зона по вул.Одеській,6/1 в м. Черкасах, у жилий будинок та зобов'язати відповідача розглянути заяву ОСОБА_1 та прийняти відповідне рішення стосовно переведення вищевказаного будинку, у житловий будинок, із зазначенням його адреси.
У наданій суду у січні 2017 року заяві позивач змінив позовні вимоги та просив визнати протиправним і скасувати наказ Департаменту архітектури та містобудування та інспектування Черкаської міської ради від 12.01.2017р. №1-с Про відмову в переведенні садового будинку в жилий , а також зобов'язати Виконавчий комітет Черкаської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо переведення садового будинку №33, розташованого за адресою: Громадська організація Садове товариство Зелена зона по вул.Одеській,6/1 в м.Черкасах, у жилий відповідно до Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам у жилі будинки, затвердженого постановою КМУ від 29 квітня 2015р. №321 із зазначенням його адреси та стягнути судові витрати з відповідачів в рівних частинах.
В судовому засіданні позивач уточнені позовні вимоги підтримав, просив їх задоволити. Вказував, що відповідачем підставою для прийняття оскаржуваного наказу вказано про містобудівні обмеження щодо землекористування, пов"язані із розміщенням земельної ділянки в межах санітарно-захисної зони від території кладовища, що не передбачено підставою відмови у переведенні його садового будинку у житловий згідно з Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам у жилі будинки, затвердженого постановою КМУ від 29 квітня 2015р. №321.
Представник відповідачів в судовому засіданні позов не визнала та в наданих суду запереченнях обґрунтовувала правомірність відмови позивачу у переведенні садового будинку у житловий, оскільки садовий будинок побудований у межах санітарної зони кладовища 300 метрів, в якій згідно державних будівельних норм не допускається розташування житлових будинків.
Заслухавши учасників процесу, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 на підставі договорів купівлі-продажу від 25.07.2013р. та 26.07.2013р. є власником земельних ділянок на території садового товариства "Зелена зона" з кадастровими номерами 7110136700:05:002:0204 та 7110136700:05:002:0157 площею 252 кв.м кожна з цільовим призначенням - для ведення садівництва.
На підставі свідоцтва про право власності від 10.10.2014р. та Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 10.10.2014р. є власником садового будинку №33 в Садовому товаристві ГО Зелена зона по вул.Одеській,6/1 в м. Черкасах, який побудований відповідно до будівельного паспорту №470-бп від 21.10.2013р. та схеми забудови земельної ділянки, виданих департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради.
26.07.2016р. позивачем отримано звіт про проведення технічного огляду Садового будинку та відповідність вказаного будинку державним будівельним нормам. Бажаючи перевести належний будинок у жилий, позивач 12 вересня 2016р. надіслав відповідачу заяву та відповідний пакет документів, передбачений Порядком переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки. Згідно інформації, наданої сервісом з пошуку відправлень Українське державне підприємство поштового зв язку Укрпошта , цінний лист №1800802700059 (заява позивача про переведення садового будинку у жилий із додатками) вручений відповідачу (адресату за довіреністю) 20 вересня 2016 року.
12 січня 2017 року Департамент архітектури та містобудування та інспектування Черкаської міської ради прийняв наказ №1-с "Про відмову в переведенні садового будинку у жилий", яким відмовлено позивачу у переведенні садового будинку, розташованого в громадській організації "Садове товариство "Зелена зона" по вул.Одеській,6/1 в м.Черкасах у житловий будинок, у зв"язку з наявними містобудівними обмеженнями щодо землекористування, пов"язаних із розміщенням земельної ділянки в межах санітарно-захисної зони від території кладовища.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Постанови КМУ від 29 квітня 2015 року № 321 затверджено Порядок переведення дачних та садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок власник подає до виконавчого органу відповідної ради заяву за формою, згідно з додатком 1. Вказаний Порядок затверджений на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо переведення садових і дачних будинків у жилі будинки та реєстрації в них місця проживання" від 2 вересня 2014 року № 1673-VII.
Згідно з п. 4 Порядку № 321 за результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або приймає рішення про відмову в такому переведенні.
Підстави для відмови в переведенні визначені пунктом 4 цього Порядку. Так, за результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні. Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав: неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку; виявлення в поданих документах недостовірних відомостей; встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов'язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку (додаток 2).
Відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України , Цивільним , Господарським і Земельним кодексами України, законами України Про регулювання містобудівної діяльності , "Про Генеральну схему планування території України" , "Про основи містобудування" , "Про архітектурну діяльність" , "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду" , "Про землеустрій" .
Відповідно до ч.1 ст.114 ЗК України санітарно-захисні зони створюються навколо об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об'єктів від територій житлової забудови.
У межах санітарно-захисних зон забороняється будівництво житлових об'єктів, об'єктів соціальної інфраструктури та інших об'єктів, пов'язаних з постійним перебуванням людей. (ч.2 ст.114 ЗК України).
Відповідно до ст.26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.
Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19 червня 1996 р. N 173 затверджені Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів .
Відповідно до п.1.1 вказаних Правил Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів (далі - Правила) включають основні гігієнічні вимоги до планування і забудови як нових, так і існуючих міських та сільських поселень України, їх санітарного упорядкування та оздоровлення. Дотримання цих Правил повинно забезпечити найбільш сприятливі в гігієнічному відношенні умови життєдіяльності населення.
Ці Правила є обов'язковими для дотримання всіма державними, кооперативними, колективними та приватними підприємствами, організаціями та установами незалежно від
відомчого підпорядкування та форм власності, а також посадовими особами та громадянами України, інвесторами-громадянами інших держав. При вирішенні питань планування та забудови населених пунктів необхідно керуватися вимогами діючих будівельних норм і правил та інших інструктивно-методичних документів, узгоджених з Міністерством охорони здоров'я України, що використовуються для вказаних цілей.( п.1.2 Правил).
Згідно з додатком N 4 до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.96 р. N 173 санітарно-захисна зона кладовища складає 300 м.
Позивачем надана суду википіювання з плану міста з показом земельної ділянки 504 кв.м № 33 по вул.Одеська, 6/1 ( а.с.22) масштабом 1: 2000 ( 1 см : 2 000 см). Щоб визначити відстань від садового будинку позивача до міського кладовища № 1 в судовому засіданні було проведено вимірювання цієї відстані на карті, що склало 9,5 см, після цього, користуючись лінійним масштабом карти, дійсне значення цієї відстані на місцевості становить 9,5*2000 /1 = 19 000 см = 190 м.
Таким чином, даними википіювання з плану міста підтверджено, що належний позивачу садовий будинок розташований в межах 300 метрової санітарно-захисної зони кладовища, в межах якої згідно з ст.114 ЗК України заборонена житлова забудова, отже оскаржуваний наказ про відмову у переведенні садового будинку у житловий ґрунтується на нормах права, прийнятий на підставі, у межах та у спосіб передбачений чинним законодавством України, а заявлені позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.
Що стосується посилання позивача на те, що наявність містобудівних обмежень щодо розміщення земельної ділянки в межах санітарно-захисної зони не передбачено підставою відмови у переведенні його садового будинку у житловий згідно з Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам у жилі будинки, затвердженого постановою КМУ від 29 квітня 2015р. №321, вказана постанова є підзаконним нормативно-правовим актом, внаслідок чого може бути застосована виключно в частині положень, що не суперечать вимогам закону. Такий нормативний акт, на думку суду, не надає органам місцевого самоврядування повноважень при прийнятті рішення про переведення садового будинку в житловий не застосовувати інші норми законодавства - Земельний кодекс України, закони України Про регулювання містобудівної діяльності , "Про Генеральну схему планування території України" , "Про основи містобудування" , норми яких не змінені і не скасовані Законом від 2 вересня 2014 року № 1673-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо переведення садових і дачних будинків у жилі будинки та реєстрації в них місця проживання", отже є чинними, а тому підлягають застосуванню.
На підставі викладеного, керуючись 11, 71,72, 94, 99-103, 160-163, 256 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 про визнання протиправним і скасування наказу Департаменту архітектури та містобудування та інспектування Черкаської міської ради від 12.01.2017р. №1-с Про відмову в переведенні садового будинку в жилий та забов'язання до вчинення дій.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
ГОЛОВУЮЧИЙ
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2017 |
Оприлюднено | 09.03.2017 |
Номер документу | 65119727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Соснівський районний суд м.Черкас
Марцішевська О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні