Рішення
від 03.03.2017 по справі 573/1374/16-ц
БІЛОПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 573/1374/16-ц

Номер провадження 2/573/3/17

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(повний текст рішення)

03 березня 2017 року м. Білопілля

Білопільський районний суд Сумської області в складі:

головуючого судді: Кліщ О.В.

при секретарях: Сітало Ю.С., Ольховик А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Білопіллі цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до сектору культури Білопільської районної державної адміністрації, треті особи: ОСОБА_2, Комунального закладу Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа в особі директора ОСОБА_3,- про скасування незаконних наказів, зобов'язання винести наказ та стягнення моральної шкоди,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до суду з позовом, уточненим пізніше, до сектору культури Білопільської районної державної адміністрації, третіх осіб: ОСОБА_2, Комунального закладу Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа в особі директора ОСОБА_3,- про скасування незаконних наказів, зобов'язання винести наказ та стягнення моральної шкоди,- мотивуючи позовні вимоги тим, що наказом сектору культури Білопільської районної державної адміністрації Сумської області за № 4-К від 01.04.2016 року Про звільнення ОСОБА_1В. , на підставі п.5 ст.36 КЗпП України ОСОБА_1 переведено на посаду викладача по класу баяна до Комунального закладу Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа з 01 квітня 2016 року.

Наказом директора КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа за № 42-ОС від 14.04.2016 року Про призначення на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи ОСОБА_1В. ,- позивачку призначено на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи КЗБРР ПСМНЗ Білопільська музична школа з 14.04.2016 року з окладом згідно штатного розпису на 5% менше окладу директора.

Наказом сектору культури Білопільської РДА за № 50-ОД від 20.04.2016 року Про скасування наказу КЗБРР ПСМНЗ Білопільська музична школа від 14.04.2016 року за № 42-ОС Про призначення на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи ,- скасовано наказ про призначення на посаду ОСОБА_1 як незаконний.

Позивачка зазначає, що вказаний наказ порушує її трудові права, оскільки не грунтується на законних підставах та обгрунтованій мотивації відповідно до чинного законодавства.

Що у змісті наказу йдеться мова про відсутність вакансії заступника директора з навчально-виховної роботи у даному комунальному закладі, що не відповідає дійсності, оскільки відсутні накази директора ОСОБА_3 про призначення на посаду іншої особи. А ОСОБА_2 із даним підприємством у трудових відносинах на момент винесення наказу за № 42-ОС від 14.04.2016 року не перебувала. Внаслідок чого обіймати посаду заступника директора закладу, у якому не працює, - не може.

Отже, посада ця вакантна і не потребує погодження із завідувачем сектору культури як уповноваженим органом, оскільки підприємство діє на підставі Статуту, яким окреслено коло повноважень щодо управління комунальним підприємством відповідно до розділу п'ятого.

По друге, відповідно до положень Статуту, який прийнятий та затверджений законом у встановленому порядку зазначено: п.2.1 школа є окремою юридичною особою та діє на підставі Статуту, має самостійний кошторис, володіє правами, наданими юридичним особам.

П.1.3 повноваження сектору культури щодо управління школою визначаються даним Статутом; ( оскільки заклад Білопільської районної ради, то остання делегувала лише визначену частину повноважень, пов'язаних з управлінням),- яким передбачено, що заступники директора, педагогічні працівники школи призначаються на посади та звільняються директором школи ( п.5.1.2); відповідно до п.5.2 директор школи здійснює керівництво колективом, призначає на посади та звільняє з посади працівників школи, видає в межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює виконання, затверджує посадові обов'язки працівників школи, п.5.9 керівник школи зобов'язаний виконувати рішення органів громадського самоврядування, якщо вони суперечать чинному законодавству, нормативно-правовим актам України та Статуту закладу.

Пункт 1 наказу сектору культури від 20.04.2016 року виходить за межі повноважень завідувача сектору культури Білопільської районної державної адміністрації Сумської області щодо прийняття рішень відносно призначення заступників директора, суперечить Статуту школи та наданим повноваженням радою щодо управління школою, не відповідає дійсності та укладеним трудовим відносинам.

Позивачці неправомірним наказом завдано моральної шкоди, яку вона оцінює у розмірі 5000(п'ять тисяч) гривень і яка полягає у приниженні її серед колективу, спричинила душевні переживання і страждання.

Відомості, що містяться у наказі, зокрема про те, що Комунальний заклад Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа є правонаступником Білопільської музичної школи суперечать правовстановлюючим документам юридичної особи,- Статуту та відомостям внесеним до Єдиного державного реєстру юридичних осіб.

Відповідачем ОСОБА_4 культури Білопільської РДА ОСОБА_5 минулою датою винесено накази за № 35-К, № 36-К від 11.04.2016 року Про ОСОБА_2Г. , які є незаконними і виходять за межі повноважень ОСОБА_5 як завідувача сектору культури, грубо порушують трудове законодавство.

Наказами за № 35-К, № 36-К від 11.04.2016 року ОСОБА_2 звільнено з посади 11.04.2016 року із закладу Білопільської дитячої музичної школи при секторі культури Білопільської державної адміністрації та призначено на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи у КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа з 12.04.2016 року у порядку переведення на підставі п.5 ст. 36 КЗпП України.

Вказані накази прийняті з порушенням ст.ст 4, 21 КЗпП України. Трудовий договір може бути розірваний між учасникмми трудових правовідносин, тому звільнення і переведення провадить той орган, який приймав працівника на роботу.

ОСОБА_2 була звільнена 06.10.2009 року із посади викладача музично- теоретичних дисциплін Білопільської дитячої музичної школи у зв'язку із виходом на пенсію за вислугою років, наказ № 46; 08.10.2009 року прийнята на посаду викладача музично- теоретичних дисциплін до Білопільської дитячої музичної школи, наказ № 50; 01.02.2010 року її було призначено на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи, наказ № 5 директора ОСОБА_6; 11.04.2016 року ОСОБА_2 не зверталася до директора Білопільської дитячої музичної школи із заявою про звільнення в порядку переведення до іншого закладу. Відсутні законні підстави виконання повноважень директора Білопільської дитячої музичної школи ОСОБА_5 Відповідно до трудового законодавства звільняє з роботи директор підприємства, що приймав на роботу, тобто учасник трудових правовідносин.

Крім того, відсутнє клопотання директора КЗ БРР Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа про забезпечення робочим місцем ОСОБА_2 Білопільський дитячий музичний заклад при відділі культури з 2011 року припинив своє існування, без порушення процедури ліквідації, тому ОСОБА_2 не перебуває у трудових відносинах у зв'язку із вудсутністю закладу. Внаслідок чого не можна перевести в порядку п.5 ст. 36 КЗпП України працівника з не існуючого підприємства.

Накази № 35-К, 36-К від 11.04.2016 року не були пред'явлені директору ОСОБА_3, що підтверджується актом від 25.04.2016 року. Завідувач сектору культури ОСОБА_5 пред'явила винесені нею накази поза колом своїх повноважень, коли фактично ОСОБА_1 обіймала посаду з 14.04.2016 року та приступила до виконання обов'язків заступника директора з навчально-виховної роботи.

Позивачка на підставі ст.ст. 2,2-1,4,5-1, 21, п.5 ст. 36,221,222,233,235,237,237-1 КЗпП України, ст. ст. 55, 56,57,58,78,62 ч.2,8 ст. 65 Господарського кодексу України, пізніше уточнивши позовні вимоги, просить 1) скасувати пункт перший наказу сектору культури Білопільської РДА за № 50-ОД від 20.04.2016 року Про скасування наказу КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа від 14.04.2016 року за № 42-ОС Про призначення на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи ;

2) скасувати повністю накази за № 35-К від 11.04.2016 року Про ОСОБА_2, за № 36-К від 11.04.2016 року Про ОСОБА_2Г. .

3) зобов'язати ОСОБА_5 -завідувача сектору культури Білопільської районної державної адміністрації Сумської області винести наказ про призначення ОСОБА_1 заступником директора з навчально-виховної роботи КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа та 4) стягнути з відповідача ОСОБА_4 культури Білопільської РДА на її користь моральну шкоду у розмірі 5000 грн. та судові витрати за надання правової допомоги.

У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та її представник за договором про надання правової допомоги адвокат ОСОБА_7 уточнені позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві та адвокат ОСОБА_7 у письмових поясненнях вказала наступне.Наказом № 50-ОД від 20.04.2016 року завідувача сектору культури Білопільської РДА скасовано вищеназваний наказ з підстав відсутності вакансії заступника директора з навально-виховної роботи в КЗ БРР Початковому спеціалізованому навчальному закладі Білопільська музична школа внаслідок правонаступництва та переведення ОСОБА_2 на підставі п.5 ст. 36 КЗпП України. Третя особа надала лист-відмову у задоволенні подання ОСОБА_3 щодо винесення наказу про призначення на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи ОСОБА_1 з вищевказаних підстав.Вважаючи, що ОСОБА_2 не було призначено в законний спосіб на посаду заступника директора, не було подання директора ОСОБА_3 завідувачу сектору культури ОСОБА_5 про призначення її заступником директора, що передбачено ч.2 ст. 23 Закону України Про позашкільну освіту . Також мало місце порушення норм п.5 ст. 36 КЗпП України, зокрема: при переведенні гр. ОСОБА_2 з посади Білопільської дитячої музичної школи при секторі культури Білопільської РДА до КЗ БРР Початковий спеціалізований навчальний заклад Білопільська музична школа . Під час такого переведення ОСОБА_2 з одного закладу до іншого ОСОБА_5 одночасно виступає керівником двох закладів, один із яких не знаходиться в її підпорядкуванні, а відносно іншого відсутні повноваження одноособового призначення заступника. Під час переведення два заклади повинні функціонувати одночасно, тобто здійснювати свою діяльність, мати реєстрацію юридичної особи, мати керівника, печатку. Зазначене порушення вказано і в протоколі № 50 від 05.07.2016 року Управління держпраці у Сумській області, а саме: в квітні до КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа були прийняті за переведенням працівники ліквідованої Білопільської дитячої музичної школи. Ніким не оспорюється той факт, що Білопільська дитяча музична школа при відділі культури фактично припинила свою діяльність ще у 2011 році. Що підтверджується витягом з єдиного реєстру юридичних осіб від 07.02.2017 року, де вказано, що станом на 11.04.2016 року записи про реєстрацію вищевказаного закладу відсутні. Вважаючи, що ОСОБА_2 до 2016 року не привела записи у трудовій книжці у відповідність до діючого законодавства та вона звернулася із заявою до ОСОБА_5 як керівника цього закладу про переведення її на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи до іншого закладу при цьому не надавши листа-запрошення на роботу шляхом переведення на вакантну посаду від імені ОСОБА_3 Відсутнє також подання директора ОСОБА_3 про призначення на цю посаду. Що ОСОБА_2 повинна б звернутися до суду із заявою про встановлення факту припинення трудових відносин із Білопільською дитячою музичною школою із внесенням відповідних записів до трудової книжки. А лише після цього звернутися до директора із заявою про працевлаштування на посаду заступника директора. Не може йти мова про переведення. Якщо ця особа повинна бути звільнена з попереднього місця роботи у зв язку із припиненням трудових відносин з 2011 року. Ніким не заперечувався і факт перебування ОСОБА_2 у трудових відносинах з комунальним закладом Білопільської районної ради Білопільська дитяча музична школа з 2011 року по 2014 рік до моменту виключення відомостей є Єдиного державного реєстру юридичних осіб на підставі постанови Сумського окружного суду 25.07.2013 року про припинення юридичної особи. Але ОСОБА_2 теж не звернулася до суду з метою встановлення факту перебування у трудових відносинах та внесення записів до трудової книжки. Офіційно вона ніде не працює, а з 28.12.2014 року виключена норма закону про встановлення факту перебування у трудових відносинах, якщо фактично працівника допущено до роботи, але не винесено наказу про прийняття на посаду, це стосується ч.4 ст. 24 КЗпП України. Висновком є те, що ОСОБА_2 не може бути прийнята на підставі п.5 ст. 36 КЗпП України, оскільки на 11.04.2016 року вона офіційно не перебувала у трудових відносинах з жодним закладом. У такому випадку ОСОБА_2 повинна працевлаштуватися на загальних підствах ( після відображення у трудовій книжці періодів укладення і припинення трудових відносин), тому що при влаштуванні на роботу вона зобов язана надати трудову книжку, а керівник або уповноважена особа роботодавця прийняти її на вакантну посаду або як за основною роботою, або як сумісника відповідно до записів у трудовій книжці. ОСОБА_2 не зверталася із заявою про переведення до директора Білопільської дитячої музичної школи при відділі культури, не подавала вона й заяву про прийняття її на роботу, не представляла трудову книжку. Навпаки, говорила викладачам, щоб вони не писали ніяких заяв. Не зверталась до суду із позовом про встановлення факту припинення трудових відносин у зв'язку із ліквідацією установи роботодавця, внаслідок чого не внесено відповідних записів до трудової книжки. Директор ОСОБА_3 ніякої роботи їй не доручав, інструктаж не проводив, не визначав робоче місце. Вона ОСОБА_3 взагалі не поставила до відома, що працює у цьому закладі, де він здійснює керівництво. Наказ про переведення ОСОБА_2 не надавала. Накази про її переведення були вручені ОСОБА_3 25.04.2016 року, про що складено акт. ОСОБА_3, дотримуючись законодавства про працю України не має законних підстав для працевлаштування ОСОБА_2 на посаді заступника директора,а порушення закону відносно неї загрожує йому кримінальною відповідальністю. Відповідно до записів трудової книжки ОСОБА_2.: 06.10.2009 року- звільнена з посади викладача музично-теоретичних дисциплін у зв язку із виходом на пенсію; 08.10.2009 року- прийнята на посаду викладача музично-теоретичних дисциплін до Білопільської дитячої музичної школи, 01.02.2010 року- призначено на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи. Призначення робив ще директор ОСОБА_6 До директора Білопільської дитячої музичної школи при секторі культури ОСОБА_2 не зверталася, заяви про звільнення або переведення не подавала. ОСОБА_5 не є стороною трудового договору між ОСОБА_2 та Білопільською музичною школою при відділі культури. Відсутні уповноважуючі документи виступати учасником трудових відносин, у тому числі приймати або звільняти працівників. Такий заклад не зареєстрований, тому наказ нікчемний. Для припинення трудових відносин з ДМШ існує інший порядок, передбачений законодавством. Що внаслідок незаконного переведення ОСОБА_2 було порушено ряд норм КЗпП України, а саме:

1)ст. 21 КЗпП, в котрій передбачено, що трудовий договір- є угода між працівником і власником або уповноваженим органом. З чого слідує, що звільняє працівника уповноважена особа того закладу, до якого її приймали на роботу і укладали трудовий договір при наявності право дієздатності юридичної особи. Відповідно до ч.4 ст. 91 ЦК України вказано, що цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до Єдиного Державного реєстру запису про її припинення;

2)ст. 24 КЗпП України щодо укладення трудового договору у письмовій формі, з обов язковою подачею громадянином відповідних документів; не допущення працівника до роботи без укалденя трудового договору оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженного ним органу та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

3)пунктом 15 Положення про сектор культури Білопільської РДА вказано, які заклади перебувають у функціональному підпорядкуванні сектору, серед яких відсутній навчальний заклад як Білопільська дитяча музична школа при відділі культури ( який записаний у трудовій книжці ОСОБА_2Г.);

4)вказаний наказ було надано директору школи ОСОБА_3 25.04.2016 року, тобто на момент винесення наказу за № 42-ОС ніхто не виконував обов язки заступника директора з навчально-виховної роботи у цьому закладі. В період з 11.04.2016 року по 25.04.2016 року ОСОБА_2 не приступила до виконання обов язків заступника директора з навчально-виховної роботи, наказ про своє призначення не надавала, трудової книжки із відповідними записами теж;

5)правонаступництво спростовується рішенням та статутом даного навчального закладу, відповідно до якого це новостворений навчальний заклад. Внаслідок чого новий заклад не має жодних обов язків перед ОСОБА_2 та установами й організаціями щодо виконання обов язків навчальних закладів, які припинили свою діяльність. Статут навчального закладу є основним документом, де вказано повноваження щодо керівництвом школою;

6)до матеріалів справи додані посадові інструкції від 01.09.2015 року, підписані ОСОБА_3, вказаний документ не може бути доказом роботи у навчальному закладі КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа , хоча і містить її назву, оскільки тільки з 14 вересня 2015 року ОСОБА_3 призначили директором цього закладу, а також з врахуванням того, що ч.4 ст. 24 КЗпП України втратила чинність з 28.12.2014 року і була виключена. Враховуючи наведене він на 01.09.2015 року не мав повноважень директора КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа , не був уповноваженою особою, у такому випадку документи видані без відповідного об єму повноважень не мають ніякої юридичної сили. Внаслідок чого не можуть бути доказом по справі;

7)рішення Білопільського районного суду Сумської області від 01.03.2017 року не набрало законної сили, буде оскаржено з підстав застосування норми закону, що втратила чинність;

8)заява ОСОБА_2 від 11.04.2016 року вказує на те, що вона визнає свою роботу у Білопільській музичній школі при секторі культури Білопільської РДА, з якої просить її звільнити з підстав переведення. Хоча до суду зверталася із позовом про визнання факту перебування у трудових відносинах з іншим закладом;

9)інформація про те, що штатні розписи не були затверджені по спеціалізованому мистецькому навчальному закладі спростовується актом ревізії (абз.4 а.с.111), тарифікаційні списки були затверджені на 01.12.2015 року і 01.01.2016 року на 01.05.2016 року.

18.11.2016 року у виконання вимог ст. 23 ЗУ Про позашкільну освіту директор звернувся із поданням до ОСОБА_5 про призначення заступником з навчально-виховної роботи ОСОБА_1 29.11.2016 року остання надала відмову. Посилаючись на зайняття цієї посади ОСОБА_2 на підставі наказу № 35 від 11.04.2016 року. Позивач вважає відмову незаконною, оскільки відсутні законні об єктиві причини для відмови.До матеріалів справи було приєднано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб відповідно до якого комунальний заклад Білопільської районної ради Білопільська дитяча музична школа було створено 13.09.2011 року, 25.07.2013 року припинено юридичну особу на підставі рішення Сумського окружного адміністративного суду, 28.11.2014 року виключено було із записів в Єдиному державному реєстрі. Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру вказано, що станом на 11.04.2016 року відомостей немає про реєстрацію навчального закладу Білопільська дитяча музична школа при секторі культури Білопільської РДА. Як пояснив представник третьої особи, то ОСОБА_2 працювала в Білопільській дитячій музичній школі при секторі культури до 2011 року, з вересня 2011 року працювала у КЗ БРР Білопільська музична школа , яка припинила своє існування 28.11.2014 року. Відомості щодо припинення родового договору у 2011 році із Білопільською музичною школою при відділі культури у трудовій книжці не вказані, факт припинення трудових відносин ОСОБА_2 не встановлювався. Також не були внесені у трудову книжку останньої і трудові відносини з КЗ БРР Білопільська дитяча музична школа , яка припинила своє існування з 28.11.2014 року. З цього часу відсутнє діюче підприємство з яким ОСОБА_2 перебуває у трудових відносинах. Таке ж становище діє і на момент 11.04.2016 року. Підсумовуючи вищенаведене, ОСОБА_7 вказує, що видання наказів про переведення за № 35-К, № 36-К від 11.04.2016 року- незаконні внаслідок припинення діяльності навчального закладу як Білопільської музичної школи при відділі культури, не дотримання процедури ліквідації, не відображення припинення трудових відносин із фактично ліквідованим навчальним закладом, відсутності правоприємства й подання зі сторони КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа . Позивач вважає, що такий наказ порушує її трудові права в частині відсутності можливості реалізувати своє право на працю шляхом укладення трудового договору, при цьому порушуються принципи рівності і можливостей між кандидатами на посаду, що є на її думку дискримінацією, бо обмежує права; порушення гарантій забезпечення права на працю, що має свій прояв у необґрунтованій відмові у прийнятті на роботу. Що у судовому засіданні завідувач сектору культури Білопільської РДА ОСОБА_5 не надала переконливих доказів для відмови у призначенні позивача на цю посаду. Надаючи відмову керувалася власними емоціями і негативним ставленням до ОСОБА_1, бо вона зверталася до суду з позовом про скасування незаконного наказу про дисциплінарне стягнення та виграла суд. Судовим рішенням були відновлені права позивача та стягнуто моральну шкоду. Що ОСОБА_5 дратує те, що учні ОСОБА_1 приймають участь у Всеукраїнських конкурсах на виграють призові місця, що вона займається самоосвітою та вдосконалює свою майстерність, внаслідок чого має значні показники успішності та дитячі нагороди. Вона докладає масу зусиль для втілення свого хисту та розвитку здібностей у дітей. Сумлінно та відповідально ставиться до роботи. Показує високий професійний рівень за межами міста та області.Законом не передбачені будь-які обмеження щодо зайняття посади заступника директора з навчально-виховної роботи як наявність вищої категорії чи звання. Ці мотиви не зазначені у листі- відповіді на подання директора навчального закладу. Наявна категорія ОСОБА_1 не позбавляє її права претендувати на вакансію.Коли директор дізнався, що викладачі отримують заробітну плату не перебуваючи у трудових відносинах, не підписував жодних документів на оплату праці та вимагав у ОСОБА_5 перевести колектив. Оскільки дане правопорушення сталося з її вини, а загрожувало йому кримінальною відповідальністю. При цьому частина викладачів була згодна на переведення, даючи гарантію не писати заяв про порушення кримінального провадження на його дії. Такі працівники були переведені. В цей час ОСОБА_2 підмовляла людей не писати заяви про переведення, таким чином створювала собі групу підтримки, звернулася до поліції із заявами про порушення відносно нього кримінального провадження щодо переведення працівників. Вилучалися трудові книжки працівників, внаслідок чого досі записи не внесені. Перешкоджала своїми скаргами працевлаштуванню колективу. Потім за її скаргами та відкритим кримінальним провадженням була призначена перевірка управлінням праці, де були виявлені порушення при переведенні працівників, виписаний протокол про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності. Так як ОСОБА_2 всюди скаржилася і погрожувала йому кримінальними справами, директор не брав на себе обов'язків порушувати закон при її переведенні, тому ОСОБА_5 вчинила правопорушення своїми діями, коли всі були переведені. Якби директор не поставив питання про працевлаштування викладачів, то досі б були безробітними. Моральну шкоду у сумі 5000 грн. ОСОБА_1 обґрунтовує тим, що ОСОБА_5 перебільшуючи свої повноваження не дає змоги працевлаштуватися на посаді заступника директора у зв'язку із чим тривають душевні переживання, незаконна мотивація принижує позивача, в суді завідувачка явно дає зрозуміти, що у неї неприязнь до ОСОБА_1

Представник відповідача - ОСОБА_4 культури Білопільської районної державної адміністрації ОСОБА_5 уточнений позов не визнала повністю. Подала письмові заперечення, в яких зазначила, що рішенням сесії Білопільської районної ради від 09 вересня 2015 року створено Комунальний заклад Білопільської районної ради Початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Білопільська музична школа та затверджено статут закладу. Незважаючи на те, що фактично даний навчальний заклад створювався на базі КЗ БРР Білопільська дитяча музична школа , ні в рішенні сесії про створення закладу, ні в його статуті не були прописані ці питання. Не прописано на базі якого майна створюється навчальний заклад. Також не було затверджено штатно-посадовий розпис КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа , фонд заробітної плати та не вирішене питання про долю КЗ БРР Білопільська дитяча музична школа ( ліквідація, реорганізація, тощо) та не вирішене питання подальшого звільнення і працевлаштування працівників цього закладу.

28 листопада 2014 року внесено запис № 16091390002000621 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Комунального закладу Білопільської районної ради Білопільська дитяча музична школа , але сектор культури Білопільської районної державної адміністрації не було проінформовано про ці дії. Не було створено ліквідаційної комісії, не вирішено питання майна, приміщення, кадрові питання. З працівниками не розривалися трудові угоди. КЗ БРР Білопільська дитяча музична школа була в функціональному підпорядкуванні відділу культури Білопільської районної державної адміністрації, обслуговувалась централізованою бухгалтерією при відділі культури, не мала окремого балансу, не була окремим платником податків. На сьогодні спільно із засновником Білопільською районною радою вирішуються питання щодо приведення у відповідність до чинного законодавства подальше функціонування музичної школи.

ОСОБА_4 культури на чергову сесію районної ради подані матеріали щодо внесення змін в рішення сесії від 09 вересня 2016 року Про створення Комунального закладу Білопільської районної ради Початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Білопільська музична школа та внесення змін до статуту закладу. В таких умовах що склалися директор КЗ БРР Білопільська музична школа ОСОБА_3 повинен привести у відповідність до чинного законодавства питання подальшого функціонування новоствореного закладу. Здійснювати в кінці навчального року кадрові перестановки взагалі не доцільно. Належно виконували свої посадові обов'язки завідувачі відділів, які були відсторонені від виконання обов'язків і призначені нові працівники.

Відповідно штатного розпису всі посади керівного персоналу були зайняті. Посада заступника директора з навчально-виховної роботи була зайнята, на ній працювала і працює ОСОБА_2, яка добросовісно справляється зі своїми посадовими обов'язками. Нового штатного розпису та штатної чисельності не було затверджено і не виділено фінансування. Призначення ще одного заступника директора з навчально-виховної роботи, а саме ОСОБА_1, яка працює викладачем в КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа є невірним кроком, воно спричинило низку конфліктів у закладі, невдоволення батьків, численні звернення до різних інстанцій.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівників та заступників керівника комунального позашкільного навчального закладу здійснюють місцеві органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади. Тому керуючись Законом України Про позашкільну освіту на основі власної заяви по сектору культури видано наказ щодо звільнення у порядку переведення ОСОБА_2 з посади заступника директора з навчально-виховної роботи Білопільської музичної школи на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа . Директор школи ОСОБА_3 всіляко намагається звільнити зі школи ОСОБА_2, і вишукує для цього різні методи. Грубо порушуючи ст. 36, ст. 40 КЗпП України щодо припинення трудового договору ОСОБА_3 свідомо йде на ці порушення, щоб звільнити йому неугодних заступника директора з навчально-виховної роботи КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа ОСОБА_2 та викладача по класу фортепіано ОСОБА_8 Підтвердженням цьому є накази, які директор ОСОБА_3 видав по школі від 01.09.2016 року. Такими діями він травмує учнів, які по 5-6 років навчалися в одного викладача і тепер він пропонує батькам перевести дітей до інших викладачів. Це є порушенням як прав викладачів так і учнів.

Відповідно до нині діючого статуту школи сектор культури є уповноваженим органом, який здійснює безпосереднє управління школою. Тому по сектору культури Білопільської РДА представник відповідача ОСОБА_5 вважає, що єдино правильним рішенням було скасування наказу директора КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа від 14.04.16 р. № 42-ОС Про призначення на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи ОСОБА_1В. , так як затверджено штатний розпис і згідно нього є працівник, який працює на цій посаді. Штатним розписом не передбачено утримання 2-х заступників директора школи і не виділено відповідне фінансування. ОСОБА_1 працює викладачем по класу баяна, має відповідне навантаження, заробітну плату і ніякої моральної шкоди викладачу ОСОБА_9 не було завдано. Тим більше, її кандидатура не погоджувалась не із Уповноваженим органом, не із Засновником і, взагалі, не є такою, що може бути рекомендована на цю посаду. Посилаючись на вищезазначене, ОСОБА_5 просить відмовити в задоволення позову за безпідставністю позовних вимог.

Третя особа по справі - ОСОБА_2 подала до суду письмове заперечення, в котрому вказала, що позивачка не зазначила, в чому саме полягає порушення її права і підстави для звернення в зв'язку з таким правом до суду з цим позовом. Що відповідно до п.5.1.2 статуту КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа заступники директора призначаються на посади та звільняються з посад директором школи відповідно до чинного законодавства. Згідно ч.2 ст.23 Закону України Про позашкільну освіту встановлено, що призначення на посаду та звільнення з посади керівника комунального позашкільного навчального закладу здійснює відповідно місцевий орган виконавчої влади, у сфері управління якого перебуває позашкільний навчальний заклад. Призначення на посаду та звільнення з посади заступників керівника комунального позашкільного навчального закладу здійснює відповідно місцевий орган виконавчої влади, у сфері управління якого перебуває позашкільний навчальний заклад.

Що в новому закладі вона працювала з самого початку, доказом чого є її посадові інструкції викладача та заступника директора з навчально-виховної роботи, затверджені директором школи ОСОБА_3 особисто 01.09.2015 року. Крім того, доказами її перебування на вищезазначених посадах в школі є табелі обліку робочого часу та табелі для нарахування заробітної плати педагогічним працівникам за формою Ф-15, які підписувались та затверджувались директором школи ОСОБА_3 починаючи з вересня 2015 року. За таких обставин вона вважає, що між нею та музичною школою не припинялись та існують трудові відносини, згідно яких вона обіймає посаду заступника директора з навчально-виховної роботи та викладача, що повністю відповідає положенням ч.4 ст. 36 КЗпП. Що оскаржувані накази не зачіпають прав і законних інтересів ОСОБА_1, оскільки один виданий раніше (№36) її призначення на посаду третьої особи, інший (№ 50) скасовує незаконний наказ про її призначення. Тому просила відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник Комунального закладу Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа ОСОБА_3 позовні вимоги ОСОБА_1 просив задовольнити, пояснивши, що він за рік роботи на посаді директора намагався зрозуміти що відбувається у колективі і зрозумів, що створена імперія, в котрій діє сірий кардинал ОСОБА_2, яка сидить за спиною ОСОБА_5 та керує. І коли він сказав, що буде чітко контролювати години- його розтоптали . ОСОБА_5 дивиться на усіх очима ОСОБА_2 ОСОБА_5 перевищує повноваження, так як не присвоєння ОСОБА_1 вищої категорії - це нонсенс. Бо він сам був п'ятнадцять років членом атестаційної комісії другого рівня та ним напрацьовані програми, по яких працюють всі діти України і він вважає, що позивачка як фахівець заслуговує присвоєння вищої категорії. Просив задовольнити позовні вимоги ОСОБА_1

Суд, заслухавши пояснення позивачки та її представника ОСОБА_7, пояснення представника відповідача ОСОБА_5, пояснення представника третьої особи ОСОБА_2- ОСОБА_10, пояснення представника КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа ОСОБА_3, повно, всебічно і об'єктивно дослідивши зібрані по справі докази та оцінивши їх у сукупності з точки зору належності, допустимості і взаємозв'язку, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що позивачка ОСОБА_1 працює в КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа на посаді викладача по класу баяна в порядку переведення з 02.04.2016 року на підстві її ж заяви та листа-запита директора КЗБРР ПСМНЗ Білопільська музична школа від 01.04.2016 року № 7. Зазначений наказ до суду ОСОБА_1 не оскаржувала ( а.с.12).

Наказом директора КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа ОСОБА_3 за № 42-ОС від 14.04.2016 року ОСОБА_1 призначено на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи з 14.04.2016 року. Підстава: заява ОСОБА_1 від 14.04.2016 року ( а.с.11).

Наказом № 35-К від 11.04.2016 року Про ОСОБА_2. ОСОБА_2, заступника директора з навчально-виховної роботи Білопільської дитячої музичної школи при сектору культури Білопільської РДА звільнено з роботи 11 квітня 2016 року за пунктом 5 статті 36 КЗпП в порядку переведення за її згодою на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа з 12.04.2016 року. Підстава : заява ОСОБА_2, Ст.23 Закону України Про позашкільну освіту від 22.06.2000 № 1841-111 ( а.с.8).

Наказом № 36-К від 11.04.2016 року Про ОСОБА_2. ОСОБА_2, заступника директора з навчально-виховної роботи Білопільської дитячої музичної школи при сектору культури Білопільської РДА призначено на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи КЗ БРР Початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Білопільська музична школа з 12.04.2016 року за пунктом 5 статті 36 КЗпП в порядку переведення за її згодою з посади заступника директора з навчально-вихавної роботи Білопільської дитячої музичної школи. Підстава: заява ОСОБА_2, Ст.23 Закону України Про позашкільну освіту від 22.06.2000 № 1841-111 ( а.с.7).

Наказом № 50-ОД від 20.04.2016 року завідувача сектору культури Білопільської РДА скасовано наказ № 42-ОС від 14.04.2016 року Про призначення на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи , як такий що виданий у незаконний спосіб (а.с.5,6).

Відповідно до ст. 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Використання примусової праці забороняється.

Розглядаючи справи, пов'язані із застосуванням даної норми, Конституційний Суд України у рішеннях від 07.07.2004 року № 14-рп/2004, від 16.10.2007 року № 8-рп/2007 та від 29.01.2008 року № 2-рп/2008 зазначав, що визначене статтею 43 Конституції України право на працю Конституційний Суд України розглядає як природну потребу людини своїми фізичними і розумовими здібностями забезпечувати своє життя. Це право передбачає як можливість самостійно займатися трудовою діяльністю, так і можливість працювати за трудовим договором чи контрактом.

Свобода праці передбачає можливість особи займатися чи не займатися працею, а якщо займатися, то вільної обирати, забезпечення кожному без дискримінації вступати у трудові відносини для реалізації своїх здібностей. За своєю природою право на працю є невідчужуваним і по суті означає забезпечення саме рівних можливостей кожному для його реалізації.

За змістом ст. 22 КЗпП України, відповідно до Конституції України будь-яке пряме або непряме обмеження прав чи встановлення прямих або непрямих переваг при укладенні, зміні та припиненні трудового договору залежно від походження, соціального і майнового стану, расової та національної приналежності, статі, мови, політичних поглядів, релігійних переконань, членства у професійній спілці чи іншому об'єднанні громадян, роду і характеру занять, місця проживання не допускається.

Відповідно до ч.1 ст. 233 КЗпП України працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права. А у справах про звільнення- в місячний строк з дня вручення копії наказу про звільнення або з дня видачі трудової книжки.

Згідно ч.2 ст.23 Закону України Про позашкільну освіту : Призначення на посаду та звільнення з посади заступників керівника державного і комунального позашкільного навчального закладу здійснює відповідно спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі освіти, інші центральні органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, та місцеві органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, та місцеві органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, за поданням керівника позашкільного навчального закладу.

Відповідно до п.5.1.2 статуту КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа заступники директора, педагогічні та інші працівники школи призначаються на посади та звільняються з посад директором школи відповідно до чинного законодавства(а.с. 11-23).

Відповідно до положень ст. 1167 ЦК України компенсація моральної шкоди здійснюється за наявності всіх загальних умов відповідальності за завдання шкоди, а саме: протиправної поведінки, моральної шкоди, причинного зв язку між протиправною поведінкою та завданою моральною шкодою та вини заподіювача.

На підставі ст. 237-1 КЗпП України позивач має право на відшкодування власником або уповноваженим ним органом моральної шкоди у разі, якщо порушення його законних прав призвели до моральних страждань, втрати нормальних життєвих зв'язків і вимогають від нього додаткових зусиль для організації свого життя.

Згідно п.3 постанови ПВС України Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди від 31.03.1995 року (з подальшими змінами) під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.

Заподіяна моральна шкода відшкодовується тій фізичній особі, права якої були безпосередньо порушені протиправними діями (бездіяльністю) особи, та за умови, що вказана шкода є безпосереднім наслідком певної протиправної дії ( п.7 постанови).

Розглянувши дану цивільну справу у рамках заявлених вимог, на основі дотримання принципів диспозитивності, змагальності і справедливості судочинства, всебічного та повного дослідження обставин справи, перевірки їх наданими сторонами доказами, оцінивши їх у сукупності, виконавши вимоги процесуального закону, суд дійшов висновку, що уточнені вимоги позивачки про скасування незаконних наказів та зобов'язання винести наказ про призначення ОСОБА_1 заступником директора з навчально-виховної роботи КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа задоволенню не підлягають за їх безпідставністю. Так як позивачка працює в КЗ БРР ПСМНЗ Білопільська музична школа на посаді викладача по класу баяна в порядку переведення з 02.04.2016 року на підстві її ж заяви та листа-запита директора КЗБРР ПСМНЗ Білопільська музична школа від 01.04.2016 року № 7. На момент подачі позовної заяви до суду зазначений наказ був чинним і його в судовому порядку ОСОБА_1 не оскаржувала.

Оскаржувані ОСОБА_1 накази регулюють відносини між завідувачем сектору культури Білопільської РДА та директором Комунального закладу Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа ОСОБА_3, та заступником директора КЗ БРР ПСМНЗ ОСОБА_2, які не зверталися до суду з позовними вимогами про їх скасування чи зобов язання прийняти наказ.

З урахуванням вищевикладеного суд вважає, що позивачкою не доведено належними та допустимими доказами, наявними в матеріалах справи, що дії відповідача спричинили позивачці негативні наслідки у вигляді моральних страждань чи іншу шкоду здоров'ю позивача, втрати нормальних життєвих зв'язків та необхідності додаткових зусиль для організації свого життя тощо, окрім того, дана вимога є похідною від вищевказаних вимог про скасування наказів, а оскільки позовні вимоги про скасування наказів та про зобов язання винести наказ про призначення заступником директора не підлягають задоволенню за безпідставністю позовних вимог, то в частині стягнення моральної шкоди також необхідно відмовити.

Таким чином, в задоволенні позову слід відмовити в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 4,10,11,212-215 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні уточнених позовних вимог ОСОБА_1 до сектору культури Білопільської районної державної адміністрації, третіх осіб: ОСОБА_2,Комунального закладу Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа в особі директора ОСОБА_3,- про скасування незаконних наказів, зобов'язання винести наказ та стягнення моральної шкоди,- відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя :

Справа № 573/1374/16-ц

Номер провадження 2/573/3/17

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(вступна і резолютивна частина)

03 березня 2017 року м. Білопілля

Білопільський районний суд Сумської області в складі:

головуючого судді: Кліщ О.В.

при секретарях: Сітало Ю.С., Ольховик А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Білопіллі цивільну справу за уточненим позовом ОСОБА_1 до сектору культури Білопільської районної державної адміністрації, третіх осіб: ОСОБА_2, Комунального закладу Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа в особі директора ОСОБА_3, - про скасування незаконних наказів, зобов'язання винести наказ та стягнення моральної шкоди,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні уточнених позовних вимог ОСОБА_1 до сектору культури Білопільської районної державної адміністрації, третіх осіб: ОСОБА_2,Комунального закладу Білопільської районної ради Початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу Білопільська музична школа в особі директора ОСОБА_3,- про скасування незаконних наказів, зобов'язання винести наказ та стягнення моральної шкоди,- відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя :

Повний текст рішення буде виготовлено 07 березня 2017 року.

СудБілопільський районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення03.03.2017
Оприлюднено10.03.2017
Номер документу65140619
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —573/1374/16-ц

Рішення від 13.05.2017

Цивільне

Апеляційний суд Сумської області

Собина О. І.

Рішення від 13.05.2017

Цивільне

Апеляційний суд Сумської області

Собина О. І.

Ухвала від 16.03.2017

Цивільне

Апеляційний суд Сумської області

Собина О. І.

Ухвала від 16.03.2017

Цивільне

Апеляційний суд Сумської області

Собина О. І.

Рішення від 03.03.2017

Цивільне

Білопільський районний суд Сумської області

Кліщ О. В.

Ухвала від 06.02.2017

Цивільне

Білопільський районний суд Сумської області

Кліщ О. В.

Ухвала від 06.02.2017

Цивільне

Білопільський районний суд Сумської області

Кліщ О. В.

Ухвала від 17.11.2016

Цивільне

Білопільський районний суд Сумської області

Кліщ О. В.

Ухвала від 21.10.2016

Цивільне

Білопільський районний суд Сумської області

Кліщ О. В.

Ухвала від 25.07.2016

Цивільне

Білопільський районний суд Сумської області

Кліщ О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні