Постанова
від 03.03.2017 по справі 809/963/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" березня 2017 р. Справа № 809/963/16

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.,

за участю секретаря Котик Д.М.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

представника третьої особи ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом виконувача обов'язків керівника Івано-Франківської місцевої прокуратури до Івано-Франківської міської ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» про визнання протиправним та скасування рішення за №135-5 від 26.04.2016 в частині, -

ВСТАНОВИВ :

Виконувач обов'язків керівника Івано-Франківської місцевої прокуратури (далі - позивач) звернувся з адміністративним позовом до Івано-Франківської міської ради (надалі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення за №135-5 від 26.04.2016 в частині пункту (графи) 15 Додатку №1 щодо надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у м. Івано-Франківську по вул. Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об'єктами громадського призначення.

04.01.2017 ухвалою суду залучено до адміністративної справи за №809/963/16 Товариство з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача (далі - третя особа).

Заявлені позовні вимоги мотивовано тим, що оскаржувана частина рішення відповідача є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки суперечить вимогам земельного законодавства.

Представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав з підстав, зазначених в позовній заяві.

Відповідач позову не визнав, його представником суду подані письмові заперечення проти заявлених вимог, мотивовані тим, що рішення відповідача в оскаржувані частині прийнято в межах власних повноважень, згідно вимог чинного законодавства. Вказує, що надання дозволу на розробку проекту землеустрою є одним із етапів встановленої процедури відведення земельної ділянки, однак не є фактом надання її у користування або передання у власність. Дозвіл є виключно підставою для звернення замовника до відповідної ліцензованої землевпорядної організації з метою укладення договору для розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та отримання необхідних висновків уповноважених органів, чим і вичерпує свою дію.

Представник відповідача проти позову заперечив з мотивів, викладених в письмовому заперечені.

Представник третьої особи проти заявлених позовних вимог заперечив, суду пояснив, що рішення відповідача в оскаржувані частині прийнято в межах владних повноважень, згідно вимог чинного законодавства, є рішенням ненормативного характеру, вичерпує свою дію з моменту укладення Товариством з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» договору про виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши докази, суд встановив наступне.

Пунктом 21 рішення 56 сесії 6 скликання Івано-Франківської міської ради Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань за №1842-56 від 30.07.2015 затверджено Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,7527 га (в тому числі частина земельної ділянки загальною площею 0,2194 га, на якій діє обмеження, обтяження (сервітут) на вулиці Макогона, 23-а) та передано її в оренду, терміном на десять років, для розміщення і експлуатації виробничих будівель і споруд (згідно КВЦПЗ - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості), кадастровий номер земельної ділянки - 2610100000:03:002:0578.

30.07.2015, на підставі вказаного рішення, між Івано-Франківською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба укладено договір оренди землі в строкове платне користування для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02 згідно КВЦПЗ), яка знаходиться на вул. Макогона, 23-а у м. Івано-Франківську кадастровий номер земельної ділянки - 2610100000:03:002:0578. Загальна площа земельної ділянки 0,7527 (гектарів), у тому числі: під забудову 0,1371 га, інших угідь - 0, 6156 га.

26.04.2016 пунктом 15 додатку №1 рішення п'ятої сесії 7 демократичного скликання Івано-Франківської міської ради Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань № 135-5 від 26.04.2016 Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба надано дозвіл на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га (до якої входить орендована земельна ділянка площею 0,7527 га) на вул. Макогона, 23-а у м. Івано-Франківську для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об'єктами громадського призначення.

Відповідно до частини першої статті третьої Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно статті 12 Земельного кодексу України до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить, зокрема, розпорядження землями територіальної громади міста; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Статтею 122 Земельного кодексу України визначені повноваження органів виконавчої влади, Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування, відповідно до частини 1 якої сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлений статтею 123 Земельного кодексу України.

Зокрема, як передбачено частинами 1-3 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр» , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу. Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

Виходячи з аналізу зазначених норм права, суд вказує, що рішення Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 в оскаржуваній частині є рішенням суб'єкта владних повноважень, спрямоване на реалізацію таких повноважень цього суб'єкта, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, регулює правовідносини щодо передачі земельних ділянок у користування у відповідності до статті 123 Земельного кодексу України, породжує та змінює права і обов'язки учасників цих публічно-правових правовідносин, а тому є рішенням суб'єкта владних повноважень в розумінні статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України та повинно відповідати вимогам, встановленим частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Статтями 38, 39 Земельного кодексу України передбачено, що до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування. Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Особливості регулювання земельних відносин при здійсненні містобудівної діяльності визначає стаття 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , який встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Так, у відповідності до частини 2 та 3 статті 24 вказаного Закону забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства. Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Судом встановлено, що у відповідності до відомостей Відділу Держгеокадастру у місті Івано-Франківську, згідно даних Державного земельного кадастру земельної загальною площею 0.7527 га кадастровий номер 2610100000:03:002:0578, яка розташована в місті Івано-Франківську на вулиці Макогона, 23-а, належить позивачу на підставі зареєстрованого Реєстраційною службою Івано-Франківського міського управління юстиції Івано-Франківської області речового права оренди землі від 10.09.2015 терміном до 30.07.2025. Вказана земельна ділянка відноситься до категорії земель - Землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення , цільове призначення - 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості , вид використання - Для розміщення і експлуатації виробничих будівель і споруд . Інформація про земельну ділянку загальною площею 1,5395 га ТзОВ Івано-Франківська дорожня служба відсутня. Згідно генерального плану міста Івано-Франківська дана земельна ділянка відноситься до території складів та баз.

Відповідно частини 1 статті 65 Земельного кодексу України землями промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності.

Згідно частини 1 статті 66 даного Кодексу до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд.

Як наслідок, надання пунктом 15 додатку №1 рішення Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 Товариству з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об'єктами громадського призначення, є таким, що вчинено всупереч вимогам статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» .

Згідно статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З врахуванням вищевикладеного, суд зазначає, що в порушення вимог діючого законодавства України відповідачем пунктом 15 додатку №1 рішення Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 надано Товариству з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об'єктами громадського призначення.

За таких обставин слід вважати, що рішення п'ятої сесії сьомого демократичного скликання Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 в частині пункту 15 додатку №1 щодо надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об'єктами громадського призначення, є протиправним та підлягає скасуванню.

Враховуючи вищевикладене, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню рішення п'ятої сесії сьомого демократичного скликання Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 в частині пункту 15 додатку №1 щодо надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об'єктами громадського призначення, а позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення п'ятої сесії сьомого демократичного скликання Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 в частині пункту 15 додатку №1 щодо надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об'єктами громадського призначення.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 09.03.2017.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2017
Оприлюднено12.03.2017
Номер документу65225874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/963/16

Постанова від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 07.04.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Постанова від 03.03.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 03.03.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні