Ухвала
від 30.05.2017 по справі 809/963/16
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2017 рокуЛьвів№ 876/4419/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Федак С.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги Івано-Франківської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03 березня 2017 року у справі за адміністративним позовом виконувача обов язків керівника Івано-Франківської місцевої прокуратури до Івано-Франківської міської ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба , про визнання протиправним та скасування рішення в частині,-

В С Т А Н О В И В:

В серпні 2016 року позивач - виконувач обов язків керівника Івано-Франківської місцевої прокуратури звернувся в суд з позовом до Івано-Франківської міської ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба , в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення за №135-5 від 26.04.2016 року в частині пункту (графи) 15 Додатку №1 щодо надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у м. Івано-Франківську по вул. Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об єктами громадського призначення.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилався на те, що оскаржувана частина рішення відповідача є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки суперечить вимогам земельного законодавства.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03 березня 2017 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправним та скасовано рішення п ятої сесії сьомого демократичного скликання Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 року в частині пункту 15 додатку №1 щодо надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об єктами громадського призначення.

Не погоджуючись з вищезазначеною постановою суду першої інстанції, Івано-Франківська міська рада та Товариство з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба оскаржили її в апеляційному порядку, які, покликаючись на неповне з ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просять суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, з підстав, викладених у своїх апеляційних скаргах.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подані апеляційні скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступних мотивів.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, пунктом 21 рішення 56 сесії 6 скликання Івано-Франківської міської ради Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань за №1842-56 від 30.07.2015 затверджено Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,7527 га (в тому числі частина земельної ділянки загальною площею 0,2194 га, на якій діє обмеження, обтяження (сервітут) на вулиці Макогона, 23-а) та передано її в оренду, терміном на десять років, для розміщення і експлуатації виробничих будівель і споруд (згідно КВЦПЗ - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості), кадастровий номер земельної ділянки - 2610100000:03:002:0578.

30.07.2015 року, на підставі вказаного рішення, між Івано-Франківською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба укладено договір оренди землі в строкове платне користування для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02 згідно КВЦПЗ), яка знаходиться на вул. Макогона, 23-а у м. Івано-Франківську кадастровий номер земельної ділянки - 2610100000:03:002:0578. Загальна площа земельної ділянки 0,7527 (гектарів), у тому числі: під забудову 0,1371 га, інших угідь - 0, 6156 га.

26.04.2016 року пунктом 15 додатку №1 рішення п ятої сесії 7 демократичного скликання Івано-Франківської міської ради Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань №135-5 від 26.04.2016 року Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба надано дозвіл на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га (до якої входить орендована земельна ділянка площею 0,7527 га) на вул. Макогона, 23-а у м. Івано-Франківську для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об єктами громадського призначення.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що надання пунктом 15 додатку №1 рішення Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 року Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об єктами громадського призначення, є таким, що вчинено всупереч вимогам статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Такі висновки суду першої інстанції відповідають фактичним обставинам справи та є правильними, виходячи з наступних підстав.

Регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель є завданням Земельного законодавства та регулюється Земельним кодексом України (далі - ЗК України).

Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності передбачені статтею 116 ЗК України

У відповідності до ч. 1, 2 цієї статті громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно із статтею 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Статтею 19 ЗК України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

З матеріалів справи видно, що у відповідності до відомостей Відділу Держгеокадастру у місті Івано-Франківську, згідно даних Державного земельного кадастру земельної загальною площею 0,7527 га кадастровий номер 2610100000:03:002:0578, яка розташована в місті Івано-Франківську на вулиці Макогона, 23-а, належить позивачу на підставі зареєстрованого Реєстраційною службою Івано-Франківського міського управління юстиції Івано-Франківської області речового права оренди землі від 10.09.2015 року терміном до 30.07.2025 року. Вказана земельна ділянка відноситься до категорії земель - Землі промисловості, транспорту, зв язку, енергетики, оборони та іншого призначення , цільове призначення - 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості , вид використання - Для розміщення і експлуатації виробничих будівель і споруд .

Згідно генерального плану міста Івано-Франківська зазначена земельна ділянка відноситься до території складів та баз.

Відповідно до частин 2 та 3 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Однак, як видно з оскарженого пункту 15 додатку №1 рішення Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 року Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об єктами громадського призначення, таким чином одночасно змінено цільове призначення земельної ділянки, що є порушенням вимог чинного законодавства.

Відтак, рішення п ятої сесії сьомого демократичного скликання Івано-Франківської міської ради за №135-5 від 26.04.2016 року в частині пункту 15 додатку №1 щодо надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5395 га у місті Івано-Франківську по вулиці Макогона, 23-а для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими об єктами громадського призначення є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційні скарги на неї слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційні скарги Івано-Франківської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю Івано-Франківська дорожня служба залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03 березня 2017 року у справі № 809/963/16 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя : Л.Я. Гудим

Судді: О.М. Довгополов

В.В. Святецький

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 01.06.2017 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2017
Оприлюднено07.06.2017
Номер документу66900841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/963/16

Постанова від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 07.04.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Постанова від 03.03.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 03.03.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні