Ухвала
від 14.03.2017 по справі 559/1336/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Юзьвяк Б.Г.

Суддя-доповідач:Франовська К.С.

УХВАЛА

"14" березня 2017 р. Справа № 559/1336/13

Суддя Житомирського апеляційного адміністративного суду Франовська К.С. , вирішуючи питання відповідно до ст.189 Кодексу адміністративного судочинства України про відкриття апеляційного провадження за скаргою Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області на постанову Дубенського міськрайонного суду Рівненської області від "14" квітня 2016 р. у справі за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про визнання рішення неправомірним та зобов'язання виплатити пенсію ,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Дубенського міськрайонного суду Рівненської області від 14.04.2016 року позов ОСОБА_2 задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подана після закінчення визначених законом строків. Одночасно, управлінням заявлено клопотання про поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, яке мотивовано тим, що пенсійний орган є бюджетною установою та не мав можливості своєчасно оскаржити судове рішення у зв'язку з відсутністю фінансування витрат зі сплати судового збору.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 30 січня 2017 року визнано неповажними вказані відповідачем причини пропуску строку звернення з апеляційною скаргою та залишено останню без руху з наданням 30-денного строку з моменту отримання ухвали для подання заяви про поновлення строку з обґрунтуванням інших причин поважності його пропуску.

Згідно повідомлення про вручення поштового відправлення ухвала суду від 30 січня 2017 року була отримана скаржником 02 лютого 2017 року.

На виконання вимог зазначеної ухвали відповідачем 13 лютого 2017 року подано копії звітності управління по юридичній роботі, інформації про стягнення з органів Пенсійного фонду України в Рівненській області судових витрат, проекту кошторису видатків на 2016 рік з додатками.

Дослідивши подані документи, вважаю, що вони не є належними доказами, які б підтверджували звернення відповідача до відповідних органів щодо вирішення питання про виділення додаткових асигнувань для оплати судового збору в 2016 році, оскільки стосуються лише звітності відповідача по юридичній роботі та стягненню судових витрат.

Відповідачем не подано додаткових доказів про використання всіх інших можливостей для сплати судового збору у справі, що розглядається (перерозподіл коштів, виділення додаткових коштів, оплата готівкою).

Суд за необхідне зазначити, що законодавче обмеження строку оскарження судового рішення, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.

Практика Європейського суду з прав людини також свідчить про те, що право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав (справа Стаббігс на інші проти Великобританії , справа Девеер проти Бельгії ).

Отже, встановлення процесуальних строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених КАС України певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов'язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

Водночас, суд зазначає, що невмотивоване задоволення клопотання відповідача про поновлення пропущеного строку звернення з апеляційною скаргою до суду суб'єкта владних повноважень утворить дискримінаційне становище по відношенню до інших суб'єктів звернення до судового захисту в тому числі фізичних та юридичних осіб.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про необґрунтованість твердження скаржника про наявність достатніх правових підстав для поновлення строку на апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції. Інших причин поновлення строку звернення до суду відповідачем не зазначено.

Відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 189 КАС України якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку апеляційного оскарження будуть визнані неповажними, суддя-доповідач відмовляє у відкритті апеляційного провадження.

Керуючись ч. 4 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області у справі за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про визнання рішення неправомірним та зобов'язання виплатити пенсію .

Направити особі, яка подала апеляційну скаргу, копію даної ухвали разом із доданими до скарги матеріалами, іншим особам, які беруть участь у справі - копію цієї ухвали.

Ухвала може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Суддя К.С. Франовська

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу ОСОБА_2 АДРЕСА_1,35600

3- відповідачу Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області вул. Короленка, 7,м. Рівне,33028

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2017
Оприлюднено20.03.2017
Номер документу65314703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —559/1336/13-а

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 14.03.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 30.01.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Постанова від 14.04.2016

Адміністративне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Юзьвяк Б. Г.

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Тростянчук Г. Г.

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Тростянчук Г. Г.

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Тростянчук Г. Г.

Ухвала від 31.07.2013

Адміністративне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Тростянчук Г. Г.

Ухвала від 31.07.2013

Адміністративне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Тростянчук Г. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні