Постанова
від 20.03.2017 по справі 335/3158/17
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИСправа № 335/3158/17 2-а/335/149/2017

(в порядку скороченого провадження)

20 березня 2017 року м. Запоріжжя

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя, який діє як адміністративний суд, у складі судді Апаллонової Ю.В. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративний ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у Вознесенівському районі м. Запоріжжя про внесення зміни до системи персоніфікованого обліку, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до управління Пенсійного фонду України у Вознесенівському районі м. Запоріжжя про внесення зміни до системи персоніфікованого обліку. В обґрунтування позову зазначила, що у жовтні 2016 року, отримавши довідку (форма ОК-5) індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1, номер облікової картки: НОМЕР_1, позивач з'ясувала, що відсутні відомості про суми внеску страхового збору про неї, як застраховану особу за період з 01.01.2005 по 31.12.2005. Весь 2005 рік ОСОБА_1 працювала в управлінні праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради на посаді спеціаліста 1 категорії - бухгалтера. Продовжувала працювати до 2011 року. Рішенням Запорізької міської ради від 18.02.2011 № 6 Про структуру виконавчих органів Запорізької міської ради, загальну чисельність апарату Запорізької міської ради та її виконавчих органів та розпорядженням голови Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради від 22.02.2011 № 108р Про ліквідацію самостійних структурних підрозділів Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради управління було ліквідовано без правонаступництва з 10.05.2011 року. 21.04.2011 року ОСОБА_1, була призначена на посаду провідного спеціаліста - бухгалтера відділу бухгалтерського обліку та звітності управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Орджонікідзевському району, де працює по теперішній час. Пунктом 4.11 та 5.13 рішення Запорізької міської ради від 27.04.2016 №36 Про структуру виконавчих органів запорізької міської ради, загальну чисельність апарату Запорізької міської ради та її виконавчих органів управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Орджонікідзевському району перейменовано на управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Вознесенівському району. Вказану зміну зареєстровано 05 травня 2016. На особисте звернення, листом від 19.01.2017 № 03-05/К-97 архівним відділом Запорізької міської ради було надано архівну довідку про нарахування заробітної плати у 2005 році управлінням праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації.

08.02.2017 ОСОБА_1 звернулася до Пенсійного фонду України у Вознесенівському районі м.Запоріжжя з заявою, в якій пояснювала, що можливо в 2005 році посадовими особами управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради було помилково здано до управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя недостовірну звітність щодо страхових коштів. Персоніфіковані дані ОСОБА_1, ід. н. НОМЕР_1 не були внесені до даного звіту. Просила внести відомості про застраховану особу - ОСОБА_1 до персоніфікованого обліку на підставі наданої архівним відділом Запорізької міської ради довідки про нарахування заробітної плати у 2005 році управлінням праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації від 19.01.2017 № 03-05/К-97.

21.02.2017 ОСОБА_1 отримано відповідь ПФУ у Вознесенівському районі м.Запоріжжя вих. № 30/К-9. Цим листом будо роз'яснено, що відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 року № 25-2 Про визнання такою, що втратила чинність, постанови правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2010 року № 22-2 , відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.

Оскільки, управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради, у зв'язку з ліквідацією знято з обліку в ПФУ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя, здійснити перевірку достовірності відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування в частині відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за 2005 рік не є можливим.

Остаточно ПФУ у Вознесенівському районі м.Запоріжжя зазначив, що не має підстав внести до системи персоніфікованого обліку Індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 за 2005 рік.

На даний час у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування відомості про суми нарахованої заробітної плати (доходу) за період з 01.01.2005 по 31.12.2005 недостовірні, мають розбіжності з даними форми 6 (індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), крім того внаслідок використання зазначених недостовірних даних для обчислення пенсійної виплати буде істотно знижений розмір такої виплати.

Просить суд зобов'язати Пенсійний фонд України у Вознесенівському районі м.Запоріжжя внести відомості про застраховану особу ОСОБА_1, ід.н. НОМЕР_1 за період з 01.01.2005 по 31.12.2005 по підприємству управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 03193264 до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за формою ІНДАНІ згідно з Порядком формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6.

Ухвалою суду від 06.03.2017 року відкрито скорочене провадження по справі.

У відповідності до ст. 183-2 КАС України відповідач надав суду заперечення проти позову, зазначаючи, що у зв'язку з ліквідацією та зняттям з обліку в органах Пенсійного фонду України юридичної особи - страхувальника, управління не має правових підстав провести перевірку відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 та внести відповідні зміни до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за 2005 рік. У зв'язку з чим просить відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Розгляд справи здійснювався суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі ч. 4 ст. 183-2 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, встановивши обставини і перевіривши їх доказами, суд вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що у жовтні 2016 року, отримавши довідку (форма ОК-5) індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1, номер облікової картки: НОМЕР_1, позивач з'ясувала, що відсутні відомості про суми внеску страхового збору про неї, як застраховану особу за період з 01.01.2005 по 31.12.2005. Весь 2005 рік ОСОБА_1 працювала в управлінні праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради на посаді спеціаліста 1 категорії - бухгалтера. Продовжувала працювати до 2011 року. Рішенням Запорізької міської ради від 18.02.2011 № 6 Про структуру виконавчих органів Запорізької міської ради, загальну чисельність апарату Запорізької міської ради та її виконавчих органів та розпорядженням голови Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради від 22.02.2011 № 108р Про ліквідацію самостійних структурних підрозділів Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради управління було ліквідовано без правонаступництва з 10.05.2011 року.

21.04.2011 року ОСОБА_1, була призначена на посаду провідного спеціаліста - бухгалтера відділу бухгалтерського обліку та звітності управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Орджонікідзевському району, де працює по теперішній час. Пунктом 4.11 та 5.13 рішення Запорізької міської ради від 27.04.2016 №36 Про структуру виконавчих органів запорізької міської ради, загальну чисельність апарату Запорізької міської ради та її виконавчих органів управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Орджонікідзевському району перейменовано на управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Вознесенівському району. Вказану зміну зареєстровано 05 травня 2016. На особисте звернення, листом від 19.01.2017 № 03-05/К-97 архівним відділом Запорізької міської ради було надано архівну довідку про нарахування заробітної плати у 2005 році управлінням праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації.

08.02.2017 ОСОБА_1 звернулася до Пенсійного фонду України у Вознесенівському районі м.Запоріжжя з заявою, в якій пояснювала, що можливо в 2005 році посадовими особами управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради було помилково здано до управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя недостовірну звітність щодо страхових коштів. Персоніфіковані дані ОСОБА_1, ід. н. НОМЕР_1 не були внесені до даного звіту. Просила внести відомості про застраховану особу - ОСОБА_1 до персоніфікованого обліку на підставі наданої архівним відділом Запорізької міської ради довідки про нарахування заробітної плати у 2005 році управлінням праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації від 19.01.2017 № 03-05/К-97.

21.02.2017 ОСОБА_1 отримано відповідь ПФУ у Вознесенівському районі м.Запоріжжя вих. № 30/К-9. Цим листом будо роз'яснено, що відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 року № 25-2 Про визнання такою, що втратила чинність, постанови правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2010 року № 22-2 , відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.

Оскільки, управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради, у зв'язку з ліквідацією знято з обліку в ПФУ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя, здійснити перевірку достовірності відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування в частині відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за 2005 рік не є можливим.

Остаточно ПФУ у Вознесенівському районі м.Запоріжжя зазначив, що не має підстав внести до системи персоніфікованого обліку Індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 за 2005 рік.

На даний час у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування відомості про суми нарахованої заробітної плати (доходу) за період з 01.01.2005 по 31.12.2005 недостовірні, мають розбіжності з даними форми 6 (індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), крім того внаслідок використання зазначених недостовірних даних для обчислення пенсійної виплати буде істотно знижений розмір такої виплати.

Згідно з ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними . Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

У відповідності до ст. 22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

Органи державної влади за законом повинні вживати заходів щодо усунення недостовірності персоніфікованого обліку, однак відповідач таких заходів не вживає.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно ст. 4 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ,законодавство про пенсійне забезпечення базується на Конституції України, складається з основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зазначеного Закону, закону про недержавне пенсійне забезпечення, законів, якими встановлюються умови пенсійного забезпечення, відмінні від загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та недержавного пенсійного забезпечення, міжнародних договорів з пенсійного забезпечення, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до законів про пенсійне забезпечення, що регулюють відносини у сфері пенсійного забезпечення в Україні.

Згідно положень ч.1 ст. 21 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також персоніфікований облік коштів накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюються в порядку, визначеному Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування . Для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовуються відомості, що надходять в тому числі від роботодавців.

Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку, використовуються виконавчими органами Пенсійного фонду для визначення розміру, перерахунку та індексації пенсійних виплат, передбачених цим Законом.

Тобто, аналізуючи зазначені правові норми, суд приходить до висновку, що в разі внесення роботодавцем під час заповнення та надання до системи персоніфікованого обліку індивідуальних відомостей про застраховану особу у відповідному звітному періоді помилкових даних щодо працівника-застрахованої особи, тягне за собою порушення прав останнього під час оформлення пенсії та має суттєвий вплив при визначенні розміру пенсії під час її нарахування, оскільки застрахованою особою за відповідний період здійснювалися страхові внески із заробітку (доходу) за конкретний період роботи.

Відповідно до п.9 ч.2 ст. 64 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", виконавча дирекція Пенсійного фонду зобов'язана здійснювати відповідно до закону контроль за достовірністю поданих страхувальниками і застрахованими особами відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку.

Згідно з п.11 Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 1998 р. № 794 фізична особа має право у разі незгоди з відомостями, внесеними до системи персоніфікованого обліку, звертатися до уповноваженого органу із заявою про їх виправлення, а відповідно до п.15 Положення спори, що виникають з питань правовідносин, пов'язаних з персоніфікованим обліком, розв'язуються за згодою сторін, а у разі недосягнення згоди - у судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому суд звертає увагу, що відповідно до ч.2 ст.71 КАС України обов'язок доказування правомірності своїх рішень, дій чи бездіяльності покладається на суб'єкта владних повноважень.

Таким чином, з огляду на зазначене вище, суд приходить до висновку, що при внесенні індивідуальних відомостей про застраховану особа позивача у справі - ОСОБА_1 помилково персоніфіковані дані ОСОБА_1, ід. н. НОМЕР_1 не були внесені до даного звіту, позивач має право на зарахування страхових внесків до індивідуальних відомостей про нарахування заробітку застрахованої особи на підтвердження страхового стажу за період з 01.01.2005р по 31.12.2005 р. помісячно, вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню шляхом зобов'язання вчинити певні дії.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158, 160, 163, ч. 4 ст.183-2 КАС України, Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , суд,-

ПОСТАНОВИВ :

Позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у Вознесенівському районі м. Запоріжжя про внесення зміни до системи персоніфікованого обліку - задовольнити.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України у Вознесенівському районі м. Запоріжжя внести відомості про застраховану особу ОСОБА_1, ід.н. НОМЕР_1 за період з 01.01.2005 по 31.12.2005 року по підприємству управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 03193264 до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за формою ІНДАНІ згідно з Порядком формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя протягом 10 днів з дня отримання її копії.

Суддя Ю.В. Апаллонова

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення20.03.2017
Оприлюднено22.03.2017
Номер документу65403791
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —335/3158/17

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Постанова від 20.03.2017

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Апаллонова Ю. В.

Ухвала від 20.03.2017

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Апаллонова Ю. В.

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Апаллонова Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні