Постанова
від 17.03.2017 по справі 760/4512/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 3-2317/17 (760/4512/17)

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 березня 2017 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Кізюн Л.І., при секретарі Рахімовій Н.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Келеберденка В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40045340, 04080, м. Київ, вул. Олексія Терьохіна 8А, оф.41), ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України , -

в с т а н о в и в:

До Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0101/100000015/17 від 14.02.2017 року, складений відносно гр. ОСОБА_3, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

З зазначеного протоколу вбачається, що 02.03.2016 року на митну територію України з Польщі через п/п Ягодин-Дорогуск м/п Ягодин Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_2/НОМЕР_3 на адресу ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40045340, 04080, м. Київ, вул. Олексія Терьохіна 8А, оф.41) ввезено товари профілі алюмінієві, планка пластикова, з'єднання металеві, герметик загальною вагою брутто - 22648 кг, кількість місць - 85.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП від 01.03.2016 року № 100000000/2016/810366, а також товаросупровідні документи: СMR від 01.03.2016 року № 094715, книжка МДП XH.77033707, інвойс від 01.03.2016 року № IM-1601 з зазначенням вартості товарів - 35053,89 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ БЛОК БАГ СІСТЕМ гр. ОСОБА_7 для вільного обігу на митній території України на митному посту Столичний за МД від 03.03.2016 року № 100270001/2016/250463.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.12.2015 року № 01/12/2015, укладений між компанією EAST SHIPPING (HONG KONG) LIMITED (3/F, Jonsim Place, 228, Queen's Road East, Wanchai, Гонконг) та ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП , СMR від 01.03.2016 року № 094715, книжка МДП XH.77033707, інвойс від 01.03.2016 року № IM-1601 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

05.09.2016 року було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 15292/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів профілі алюмінієві, планка пластикова, з'єднання металеві, герметик , одержувачем яких виступало ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .

26.12.2016 року до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 20.12.2016 року № 40235/7/99-99-20-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копії таких документів: додаток № 1 з відомостями щодо номерів книжок МДП та відповідних їм транзитних супровідних документів і експортних декларацій, транзитний супровідний документ № TIR MRN 16PL30204016F6AF97, експортні декларації №№ MRN 16PL302010E0026247, MRN 16PL302010E0026255, витяг з митної системи транзиту NCTS № TIR XH77033707.

Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR XH77033707, а також транзитному супровідному документі № TIR MRN 16PL30204016F6AF97, товари профілі алюмінієві, планка пластикова, з'єднання металеві, герметик загальною вагою брутто 22648 кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_2/НОМЕР_3, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № XH.77033707 та відправлено в Україну. Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені в Республіці Польща відповідно до експортних декларацій №№ MRN 16PL302010E0026247, MRN 16PL302010E0026255, посилання на які містяться в транзитному супровідному документі № TIR MRN 16PL30204016F6AF97.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польща, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100270001/2016/250463, встановлено відповідність щодо опису, ваги, кількості, одержувача товарів, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо вартості товарів.

Згідно з експортними деклараціями №№ MRN 16PL302010E0026247, MRN 16PL302010E0026255 загальна вартість вказаних товарів становить 66287,42 євро.

Таким чином, товари профілі алюмінієві, планка пластикова, з'єднання металеві, герметик загальною вагою брутто 22648 кг, та загальною вартістю 66287,42 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (02.03.2016) складає 1951969,7 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до листа Головного управління регіональної статистики від 01.02.2017 № 12/2-22/20 на момент переміщення (02.03.2016 року) вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_3 був керівником ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП .

Таким чином, дії директора ТОВ ОУШЕН ТРЕЙДІНГ ГРУП ОСОБА_3, на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме: дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

По даному факту 14 лютого 2017 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянина ОСОБА_3 складено протокол про порушення митних правил №0101/100000015/17, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_3 в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Крім того, оголошення про день, час та місце розгляду справи було розміщено на офіційному веб-сайті Солом'янського районного суду м. Києва.

Представник митних органів підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Суд, заслухавши представника митних органів, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про те, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки з наступних підстав.

Статтею 527 МК України передбачено, що у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

У постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до ст.494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити, в тому числі, такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

У разі складання протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу.

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою (місце проживання або фактичного перебування). Протокол вважається врученим навіть у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею адресою або місце проживання чи фактичного перебування, назване нею, є недостовірним.

З протоколу про порушення митних правил 0101/100000015/17 вбачається, що в ньому відсутні необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, а саме в протоколі про порушення митних правил не зазначено місце проживання чи фактичного перебування, дати народження особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Також, з протоколу про порушення митних правил вбачається, що даний протокол був складений митними органами за відсутності особи, яка притягалася до адміністративної відповідальності - ОСОБА_3, а примірник направлено поштою.

Водночас в матеріалах справи відсутні докази щодо вручення протоколу про порушення митних правил ОСОБА_3

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Даним вимогам закону не відповідають документи, які додані до протоколу про порушення митних правил та на які посилається митний орган, оскільки викладені іноземною мовою.

Разом з цим, в матеріалах справи міститься довідка про переклад основних граф експортних декларацій, наданих митними органами Республіки Польща, видана головним державним інспектором сектору взаємодії з митними органами іноземних держав управління протидії митними правопорушеннями Толкачовим М.В. Однак повноваження особи, яка здійснила переклад ніякими документами не підтверджено.

З огляду на наведене, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Керуючись ст.ст. 483 ч. 1, 486, 489, 494, 495, 522, 527 МК України, -

п о с т а н о в и в:

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 по факту порушення митних правил, передбачених частиною 1 статтею 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки один місяць.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.І.Кізюн

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.03.2017
Оприлюднено23.03.2017
Номер документу65418153
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/4512/17

Постанова від 13.07.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кізюн Л. І.

Постанова від 13.02.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Журавель Олександр Олександрович

Постанова від 16.08.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Юденко Тамара Миколаївна

Постанова від 16.06.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кізюн Л. І.

Постанова від 17.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кізюн Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні