ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 березня 2017 року № 813/935/17
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Хоми О.П.,
з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,
з участю представника позивача Ворошилової Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Прикарпаття-центр-сервіс про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі,
в с т а н о в и в :
Дрогобицька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області (далі - Дрогобицька ОДПІ) звернулася до суду з позовом про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю Прикарпаття-центр-сервіс (далі - ТзОВ Прикарпаття-центр-сервіс ) за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач не вживає заходів до погашення податкового боргу, який станом на 16.02.2017 становить 78 297,36 грн. З метою забезпечення виконання відповідачем своїх обов'язків, на виконання рішення №56 від 04.12.2012 року податковим керуючим проведено опис майна товариства, який оформлений актом №3/19-0 від 25.01.2013, на підставі якого таке майно передано у податкову заставу з внесенням відповідних записів до Державного реєстру обтяжень рухомого майна. На виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 15.11.2016 у справі №813/3161/16 контролюючим органом скеровано інкасові доручення про стягнення коштів з рахунків відповідача, однак такі повернуто без виконання. Для прийняття податковим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, просить надати відповідний дозвіл.
Представник позивача Ворошилова Н.В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених позовній заяві. Просив позов задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до положень статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа вирішена на підставі наявних у ній доказів.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши обставини, на які він посилається як на підставу своїх вимог, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідач - ТзОВ Прикарпаття-центр-сервіс , зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності з присвоєнням коду ЄДРПОУ 33678462, перебуває на обліку як платник податків в Дрогобицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області.
Відповідно до довідки Дрогобицької ОДПІ від 16.02.2017 № 980/1700 заборгованість станом на 16.02.2017 становить 78 297,36 грн, та складається з орендної плати з юридичних осіб.
На підставі рішення начальника ДПІ у Дрогобицькому районі м. Львова №56 від 04.12.2012 податковим керуючим здійснено опис майна товариства, який оформлено актом №3/19-0 від 25.01.2013 та 28.01.2013 зареєстровано податкову заставу у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.11.2016 у справі №813/3161/16, яка набрала законної сили, стягнуто з рахунків ТзОВ Прикарпаття-центр-сервіс податковий борг в розмірі 78 297,36 грн.
На виконання судового рішення Дрогобицькою ОДПІ направлено в банки інкасові доручення від 19.01.2017 за №№1, 2 про стягнення з рахунків підприємства в користь Державного бюджету України коштів в розмірі 78 297,36 грн в рахунок погашення податкового боргу.
Інкасові доручення повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках платника податків.
При вирішенні спору суд керувався наступним.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі Податковий кодекс).
Відповідно до пункту 14.1.156. статті 14 Податкового кодексу податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно пункту 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Матеріалами справи підтверджується наявність у ТзОВ Прикарпаття-центр-сервіс податкового боргу станом на 16.02.2017 на загальну суму 78 297,36 грн.
Згідно з підпунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до пункту 88.1 статті 88 Податкового кодексу з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення (пункт 88.2 статті 88).
Право виникнення податкової застави відповідно до пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу виникає у разі:
89.1.1. несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
89.1.2. несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
З урахуванням положень цієї статті, право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Згідно пункту 89.3. статті 89 Податкового кодексу майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Як встановлено судом, на підставі рішення начальника Дрогобицької ОДПІ №56 від 2012 року податковим керуючим здійснено опис майна товариства, який оформлено актом №3/19-0 від 25.01.2013.
28.01.2013 у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна зареєстровано податкову заставу, що підтверджується витягом № 39804053 з відповідного Державного реєстру.
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Як передбачено пунктом 95.2. цієї ж статті, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
На адресу ТзОВ Прикарпаття-центр-сервіс Дрогобицькою ОДПІ надіслано податкову вимогу №120 від 12.03.2012.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.11.2016 року у справі №813/3161/16 задоволено позов Дрогобицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області до ТзОВ Прикарпаття-центр-сервіс та стягнуто з рахунків підприємства в користь Державного бюджету України кошти в розмірі 78 297,36 грн в рахунок погашення податкового боргу.
На виконання судового рішення податковий орган направляв в банки, які обслуговують ТзОВ Прикарпаття-центр-сервіс інкасові доручення від 19.01.2017 за №№1, 2, однак вони були повернуті без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках платника податків, що підтверджується відповідними відмітками банку на звороті платіжних вимог.
Відповідно до абзацу другого пункту 95.3. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Судом встановлено, що Дрогобицькою ОДПІ здійснено опис майна відповідача, на яке поширюється право податкової застави та за рахунок якого може бути погашено податковий борг підприємства.
Оцінюючи зібрані по справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому Дрогобицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області слід надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу у розмірі 78 297 грн 36 к. за рахунок майна ТзОВ Прикарпаття-центр-сервіс , що перебуває у податковій заставі.
Відповідно до положень статті 94 КАС України не підлягають стягненню з відповідача понесені позивачем судові витрати.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити повністю.
Надати Дрогобицькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Львівській області дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу у розмірі 78 297 (сімдесят вісім тисяч двісті дев'яносто сім) грн 36 к. за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю Прикарпаття-центр-сервіс , що перебуває у податковій заставі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови відповідно до частини другої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Хома О.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2017 |
Оприлюднено | 24.03.2017 |
Номер документу | 65435928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні