Ухвала
від 17.03.2017 по справі 524/1650/17
АВТОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРЕМЕНЧУКА

Справа № 524/1650/17

Провадження № 2-а/524/287/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.03.2017 року Суддя Автозаводського районного суду м. Кременчука Андрієць Д.Д., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Кременчуцької міської ради Полтавської області, Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, Управління фонду міського майна Кременчуцької міської ради, Кременчуцької першої міської лікарні ім. О.Т. Богаєвського в особі ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Автозаводського районного суду м. Кременчука з позовом до Кременчуцької міської ради Полтавської області, Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, Управління фонду міського майна Кременчуцької міської ради, Кременчуцької першої міської лікарні ім. О.Т. Богаєвського в особі ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії та скасування рішення.

Згідно ст.106 КАС України у позовній заяві зазначаються:

1) найменування адміністративного суду, до якого подається позовна заява;

2) ім'я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є;

3) ім'я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі;

4) зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

5) у разі необхідності - клопотання про звільнення від сплати судового збору; про звільнення від оплати правової допомоги і забезпечення надання правової допомоги, якщо відповідний орган відмовив особі у забезпеченні правової допомоги; про призначення судової експертизи; про витребування доказів; про виклик свідків тощо;

6) перелік документів та інших матеріалів, що додаються.

Відповідно до ч.5 ст.106 КАС України якщо позовна заява подається представником, то у ній зазначаються ім'я представника, його поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є. Одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника.

Звертаючись до суду з відповідним позовом ОСОБА_1 зазначає, що вона є уповноваженою у справах територіальної громади міста Кременчук. До позовної заяви додано документи, які на думку позивача підтверджують її повноваження. Так, до позовної заяви позивачем додано договір №01-08-16 з Уповноваженим у справах територіальної громади міста Кременчук, довіреність №002 від 20.01.2017р. завірена членами територіальної громади міста Кременчук, копія довіреності Кременчуцького відділення Полтавського обласного патологоанатомічного бюро від 01.01.2017р..

Згідно ст.ст. 56, 58 КАС України представником може бути фізична особа, яка відповідно до частини другої статті 48 цього Кодексу має адміністративну процесуальну дієздатність. Повноваження представників, які беруть участь в адміністративному процесі на основі договору, на здійснення представництва в суді повинні бути підтверджені довіреністю. Довіреності від імені органу, підприємства, установи, організації видаються за підписом керівника або іншої уповноваженої на те законом, положенням, статутом особи і засвідчуються печаткою цього органу, підприємства, установи, організації (за наявності). Довіреність фізичної особи на ведення справи в адміністративному суді посвідчується нотаріусом або посадовою особою, якій відповідно до закону надано право посвідчувати довіреності.

Подана до суду копія довіреності від 01.01.2017р.видана Кременчуцьким відділенням Полтавського обласного патологоанатомічного бюро, в порушення вимог ст.58 КАС України, підписана працівниками Кременчуцького відділення Полтавського обласного патологоанатомічного бюро та не засвідчена печаткою установи.

Крім того, суддя вважає за необхідне звернути увагу позивача на те, що Кременчуцьке відділення Полтавського обласного патологоанатомічного бюро не є самостійною юридичною особою, а виступає лише як територіально відокремлений структурний підрозділ Полтавського обласного патологоанатомічного бюро(ідентифікаційний код юридичної особи - 13962611).

Відповідно до ст.36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

В ЗУ Про громадські об'єднання зазначено, що громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Враховуючи зазначені положення, а також те, що до позову не долучено документів, які б свідчили, що довіреність №002 від 20.01.2017р. видана громадською організацією чи громадською спілкою, членами якої є ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, суддя вважає, що довіреність №002 від 20.01.2017р. не відповідає вимогам ст.58 КАС України і ОСОБА_1 необхідно надати нотаріально посвідчену довіреність на представництво інтересів ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та вірно визначити коло позивачів.

Конституція України, зокрема ч.3 ст.140, наголошує на тому, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

В ч.1 ст.10 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно ч.11 ст.49 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні повноваження депутатів, порядок організації і гарантії депутатської діяльності визначаються Конституцією України, цим Законом, законом про статус депутата, іншими законами.

За ч.2 ст.2 ЗУ Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов'язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

В ЗУ Про статус депутатів місцевих рад зазначено, що у виборчому окрузі депутат місцевої ради має право: 1) офіційно представляти виборців свого виборчого округу та інтереси територіальної громади в місцевих органах виконавчої влади, відповідних органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах і організаціях незалежно від форми власності з питань, що належать до відання органів місцевого самоврядування відповідного рівня; 2) брати участь з правом дорадчого голосу у засіданнях інших місцевих рад та їх органів, загальних зборах громадян за місцем проживання, засіданнях органів самоорганізації населення, що проводяться в межах території його виборчого округу; 3) порушувати перед органами і організаціями, передбаченими пунктом 1 частини першої цієї статті, та їх посадовими особами, а також керівниками правоохоронних та контролюючих органів питання, що зачіпають інтереси виборців, та вимагати їх вирішення; 4) доступу до засобів масової інформації комунальної форми власності з метою оприлюднення результатів власної депутатської діяльності та інформування про роботу ради в порядку, встановленому відповідною радою; 5) вносити на розгляд органів і організацій, передбачених пунктом 1 частини першої цієї статті, та їх посадових осіб пропозиції з питань, пов'язаних з його депутатськими повноваженнями у виборчому окрузі відповідно до закону, брати участь у їх розгляді.

Відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно ч.1 ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Отже, враховуючи положення Конституції України, ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , ЗУ Про статус депутатів місцевих рад , КАС України, позивачу необхідно обґрунтувати чиї саме права, свободи або інтереси були порушені діями кожного з відповідачів і не можливість цих осіб самостійно звернутись до суду за їх захистом.

Згідно ч.1 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

З огляду на вказане, позивачу необхідно обґрунтувати можливість розгляду її вимог до Кременчуцької першої міської лікарні ім. О.Т. Богаєвського в особі ОСОБА_2 та вимог про визнання не чинними та скасування договорів №10 від 23.03.2015р., №53 від 16.03.2015р., №647 від 29.08.2016р., №88 від 31.12.2017р. в порядку адміністративного судочинства.

Також, однією з вимог належного оформлення позовної заяви є наявність документу про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

Відповідно до ч.1 ст.88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Звертаючись до суду із позовом ОСОБА_1 вказує на те, що є пенсіонером, отримує невелику пенсію та не має змоги сплатити судовий збір.

При вирішенні клопотання позивача, суддею враховано майновий стан позивача, її статус та підстави звернення. Однак, суддя вважає, що доводи, викладені в клопотанні, зокрема те, що вона є пенсіонером, не є достатніми підставами для звільнення позивач від сплати судового збору.

Отже, клопотання ОСОБА_1 про звільнення її від сплати судового збору задоволенню не підлягає.

Таким чином, позивачу необхідно сплатити судовий збір, відповідно до кількості заявлених позовних вимог.

Зважаючи на кількість позовних вимог(фактично їх викладено 24) та форму в якій позовні вимоги викладені, їх сприйняття учасниками процесу буде ускладнено, тому позивачу необхідно здійснити нумерацію позовних вимог та викласти їх у доступній формі.

Крім того, позовні вимоги фактично заявлені до чотирьох суб'єктів, хоча у вступній частині позовної заяви вказано лише двох відповідачів. Тому, позивачу, відповідно до п.3 ч.1 ст.106 КАС України, необхідно у вступній частині позовної заяви зазначити кожного відповідача окремо із зазначенням їх поштової адреси, номерів засобу зв'язку, адреси електронної пошти, якщо такі відомі.

Згідно ч.1 ст.108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надсилається особі, що звернулася із позовною заявою.

За таких обставин, позовну заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії та скасування рішення необхідно залишити без руху та надати позивачу строк для усунення недоліків, терміном п'ять днів з дня отримання копії ухвали.

Керуючись ст.ст.36,140 Конституції України, ЗУ Про громадські об'єднання , ст.ст.10, 49 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , ЗУ Про статус депутатів місцевих рад , ст.ст. 2, 6, 17, 56, 58, 88, 106, 165 КАС України,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Кременчуцької міської ради Полтавської області, Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, Управління фонду міського майна Кременчуцької міської ради, Кременчуцької першої міської лікарні ім. О.Т. Богаєвського в особі ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії та скасування рішення - залишити без руху.

Надати позивачу строк для усунення недоліків терміном п'ять днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Роз'яснити позивачу, що у разі невиконання вимог, зазначених в ухвалі, позовна заява буде повернута позивачеві.

Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду протягом п'яти днів з дня отримання стороною за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Д.Д.Андрієць

СудАвтозаводський районний суд м.Кременчука
Дата ухвалення рішення17.03.2017
Оприлюднено24.03.2017
Номер документу65444517
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —524/1650/17

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Андрієць Д. Д.

Ухвала від 11.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 26.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 26.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 07.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 17.03.2017

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Андрієць Д. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні