ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 березня 2017 року Справа № 803/97/17
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ксензюка А.Я.,
при секретарі судового засідання - Шаблій Л.П.,
за участю позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача Мурахевич Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Управління Держгеокадастру у Луцькому районі про визнання незаконним та скасування витягу, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до Управління Держгеокадастру у Луцькому районі дій про визнання незаконним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №5149/86-16 від 19.10.2016, зобов'язання Управління Держгеокадастру у Луцькому районі провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 1, 8825 га, яка розташована за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області із застосуванням коефіцієнта функціонального використання землі - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення із застосуванням коефіцієнта Кф-1, зобов'язання Управління Держгеокадастру у Луцькому районі надати Витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки під кадастровим номером НОМЕР_2, що розташована в с. Гірка Полонка з застосуванням Кф-1 згідно цільового призначення земельної ділянки (код КВПЦЗ) J12.04.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 19.10.2016 Управлінням Держгеокадастру у Луцькому районі видано позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №5149/86-16, згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що належить позивачу, площею 1, 8825 га, яка розташована за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області становить 3 522 345, 75 грн. при цьому визначено цільове призначення земельної ділянки - для будівництва автостоянки та використано коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки - 2, 5, тобто коефіцієнт комерційного використання.
Позивач вважає застосування коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки - 2, 5 протиправним, виходячи з наступного.
Згідно розділу 3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності за функцією використання, зокрема, такі коефіцієнти: землі комерційного використання - Кф 2, 5; землі транспорту, зв'язку Кф 1, 0.
Оскільки земельна ділянка, що належить позивачу, не входить до складу категорій земель комерційного використання згідно переліку, тому нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки повинна бути проведена із розрахунку застосування коефіцієнту функціонального використання 1, 0.
Відповідач в поданому письмовому запереченні від 28 лютого 2017 року №5555-304-0.1-405/2-17 позовні вимоги заперечив, посилається на правомірність витягу №5149/86-16 від 19.10.2016 з технічної документації про нормативну грошову оцінку, виконаного у відповідності до вимог земельного законодавства та Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11, та вважає, що підстав для його скасування немає. Просив в задоволенні позову відмовити повністю.
В судовому засіданні позивач та представник позивача адміністративний позов підтримали з підстав, викладених в позовній заяві та просили суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримала доводи, наведені у запереченнях, просила в задоволені позову відмовити.
Заслухавши пояснення, доводи та заперечення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення з таких підстав.
Судом встановлено, що згідно Протоколу №87/03 земельних торгів у формі аукціону з продажу земельної ділянки від 27.09.2016, фізична особа-підприємець ОСОБА_1 став переможцем земельних торгів, назва лоту - земельна ділянка несільськогосподарського призначення за адресою: Волинська область, Луцький район, с. Гірка Полонка, ( в межах населеного пункту), кадастровий номер НОМЕР_2, площа 1, 8825 га, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код класифікації видів цільового призначення земель - J12.04, цільове призначення - для будівництва автостоянки.
Згідно договору купівлі-продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення від 27.09.2016 земельна ділянка загальною площею 1, 8825 га, кадастровий номер НОМЕР_2, цільове призначення - для будівництва автостоянки, яка розташована за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області, була передана у власність громадянину ОСОБА_1, як переможцю земельних торгів, згідно з Протоколом №87/03 земельних торгів у формі аукціону з продажу земельної ділянки від 27.09.2016.
19.10.2016 Управлінням Держгеокадастру у Луцькому районі Волинської області, на підставі заяви фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, видано Витяг №5149/86-16 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_2, площею 1, 8825 га, що знаходиться за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області, згідно якого коефіцієнт функціонального використання даної земельної ділянки - 2, 5, нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 3 522 345, 75 грн.
02.11.2016 позивач звернувся до Управління Держгеокадастру у Луцькому районі з заявою про зміну витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, яка розташована за адресою: с. Гірка Полонка Луцького району Волинської області.
У відповіді Управління Держгеокадастру у Луцькому районі №29-304-0.3-3476/2-16 від 29.11.2016 зазначено, що у проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1, 8825 га підприємцю ОСОБА_1 для будівництва автостоянки в с. Гірка Полонка Гіркополонківської сільської ради, було виявлено не відповідність даних цільового призначення землі, а саме - у проекті землеустрою, який розроблявся у 2006 році вказано цільове призначення землі та її код з УКЦВЗ - землі комерційного використання.
03.12.2016 позивач звернувся до голови Гіркополонківської сільської ради з метою приведення документації, що стосується придбаної ним земельної ділянки, у відповідності до умов цільового призначення земельної ділянки, зазначених при проведенні торгів, про що отримав відповідь за №1031 від 14.12.2016, що відомостей у виданих сільською радою документах про цільове призначення земельної ділянки J12.04 немає.
Спір між сторонами виник з приводу правомірності застосування коефіцієнту 2, 5 функціонального використання земельної ділянки, з цільовим призначенням - будівництво автостоянки, яка розташована за адресою: с. Гірка Полонка Луцького району Волинської області.
З наявного в матеріалах справи проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1 для будівництва автостоянки в с. Гірка Полонка Гіркополонківської сільської ради Луцького району Волинської області вбачається, що земельна ділянка за кадастровим номером НОМЕР_2, площею 1, 8825 га, що знаходиться за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області, цільове призначення - для будівництва автостоянки, відповідно до Українського класифікатора цільового використання земель віднесена до земель комерційного використання. Код цільового використання - 1.11.1.
Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:
а) землі сільськогосподарського призначення;
б) землі житлової та громадської забудови;
в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;
г) землі оздоровчого призначення;
ґ) землі рекреаційного призначення;
д) землі історико-культурного призначення;
е) землі лісогосподарського призначення;
є) землі водного фонду;
ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно із частиною першою статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Частиною п'ятою статті 20 Земельного кодексу України встановлено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Судом встановлено, що земельна ділянка за кадастровим номером НОМЕР_2, площею 1, 8825 га, що знаходиться за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області відноситься до категорії земель: промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільовим призначенням якої є будівництво автостоянки, що підтверджується наявним в матеріалах справи витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-0702146032016 від 13.06.2016. (а.с.38)
Статтею 65 Земельного кодексу України встановлено, що землями промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності.
З матеріалів справи вбачається, що земельна ділянка за кадастровим номером НОМЕР_2, площею 1, 8825 га, що знаходиться за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області, з цільовим призначенням - будівництво автостоянки, перебуває в постійному користуванні позивача з 2006 року.
Зміна цільового призначення земельної ділянки протягом усього часу користування не проводилася.
Відповідно до статті 201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення, грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Закону України "Про оцінку земель" №1378-IV від 11.12.2003 нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (стаття 5 цього Закону).
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється на підставі Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом №18/15/21/11 від 27.01.2006 Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та ЖКГ України, Української академії аграрних наук, Державного комітету України по водному господарству, Державному комітету лісового господарства, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за №388/12262.
Розділом 3 цього Порядку закріплена нормативна грошова оцінка земель населених пунктів. В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності за функцією використання, зокрема, такі коефіцієнти: землі комерційного використання - 2,5; землі транспорту, зв'язку - 1, 0.
До складу категорії земель комерційного використання відносять:
- землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту;
- землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі;
- землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт;
- землі готелів та ресторанів;
- землі підприємств фінансового посередництва;
- землі підприємств страхування;
- землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування;
- землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найом та послуги юридичним особам;
- землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації;
- землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам;
- землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги;
- землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).
З вищевказаного переліку вбачається, що землі, зокрема для будівництва автостоянки, не відносяться до категорії земель комерційного використання.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що земельна ділянка за кадастровим номером НОМЕР_2, площею 1, 8825 га, що знаходиться за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області, згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-0702146032016 від 13.06.2016, відноситься до категорії земель: промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільовим призначенням якої є будівництво автостоянки, суд вважає, що в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1 для будівництва автостоянки в с. Гірка Полонка Гіркополонківської сільської ради Луцького району Волинської області вищевказана земельна ділянка повинна бути віднесена до земель транспорту, зв'язку, а відтак грошова оцінка вищевказаної земельної ділянки повинна бути проведена із розрахунку застосування коефіцієнту функціонального використання 1, 0.
У зв'язку з чим, суд дійшов висновку, про необхідність визнання протиправним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №5149/86-16 від 19.10.2016.
Не підлягають задоволенню вимоги позивача про зобов'язання Управління Держгеокадастру у Луцькому районі провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 1, 8825 га, яка розташована за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області із застосуванням коефіцієнта функціонального використання землі - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення із застосуванням коефіцієнта Кф-1 та зобов'язання Управління Держгеокадастру у Луцькому районі надати Витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки під кадастровим номером НОМЕР_2, що розташована в с. Гірка Полонка з застосуванням Кф-1 згідно цільового призначення земельної ділянки (код КВПЦЗ) J12.04, оскільки суд не може перебирати повноваження органу, який наділений компетенцією приймати відповідні рішення у встановленому законом порядку.
Прийняття такого рішення належить до повноважень Управління Держгеокадастру у Луцькому районі, з огляду на що у задоволенні позову в цій частині слід відмовити.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, усі рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.
Відповідно до частини першої, другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Судом також приймається до уваги, що відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Управління Держгеокадастру у Луцькому районі про визнання незаконним та скасування витягу, зобов'язання вчинити дії, підлягає частковому задоволенню, шляхом визнання протиправним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19 жовтня 2016 року за №5149/86-16.
Відповідно до частини третьої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись частиною третьою статті 160, статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про оцінку земель , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19 жовтня 2016 року за №5149/86-16.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (45607, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у Луцькому районі Волинської області (45630, Волинська область, Луцький район, село Княгининок, вулиця 17 Вересня, будинок 77, ідентифікаційний код юридичної особи 39875979) 1 600 гривень понесених витрат по сплаті судового збору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя А.Я. Ксензюк
Постанова в повному обсязі складена 21 березня 2017 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2017 |
Оприлюднено | 27.03.2017 |
Номер документу | 65455538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні