Постанова
від 25.05.2017 по справі 803/97/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2017 рокуЛьвів№ 876/4948/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Большакової О.О. Гуляка В.В.

за участю секретаря судового засідання - Омеляновської Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Держгекокадастру у Волинській області (Управління Держгеокадастру у Луцькому районі Волинської області) на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року у справі № 803/97/17 за адміністративним позовом Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання незаконним та скасування витягу, зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до Управління Держгеокадастру у Луцькому районі про визнання незаконним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №5149/86-16 від 19.10.2016, зобов'язання Управління Держгеокадастру у Луцькому районі провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 1, 8825 га, яка розташована за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області із застосуванням коефіцієнта функціонального використання землі - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення із застосуванням коефіцієнта Кф-1, зобов'язання Управління Держгеокадастру у Луцькому районі надати Витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки під кадастровим номером НОМЕР_1, що розташована в с. Гірка Полонка з застосуванням Кф-1 згідно цільового призначення земельної ділянки (код КВПЦЗ) J12.04.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19 жовтня 2016 року за №5149/86-16.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Стягнуто на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у Луцькому районі Волинської області 1 600 гривень понесених витрат по сплаті судового збору.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач Головне управління Держгекокадастру у Волинській області (Управління Держгеокадастру у Луцькому районі Волинської області) оскаржило її в апеляційному порядку та просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог. Апелянт свої вимоги мотивує тим, що судом 1 інстанції неповно з'ясовано обставини справи, висновки суду не відповідають обставинам справи, висновки суду вважає необґрунтованими з підстав викладених в апеляційній скарзі, та порушено норми матеріального та процесуального права. Зокрема апелянт посилається на правомірність витягу №5149/86-16 від 19.10.2016 з технічної документації про нормативну грошову оцінку, виконаного у відповідності до вимог земельного законодавства та Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11, та вважає, що підстав для його скасування немає.

Головним управлінням Дергеокадастром у Волинській області заявлено клопотання про заміну неналежної сторони на належну сторону.

Відповідно до ст. 52 КАС України суд апеляційної інстанції вважає прийшов до висновку задовольнити клопотання Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, а саме замінити неналежну сторону Управління Держгеокадастру у Луцькому районі на належну сторону Головне управління Держгеокадастру у Волинській області.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана апеляційна скарга підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Як видно з матеріалів справи, що суд першої інстанції задовольняючи позов виходив з того, що земельна ділянка за кадастровим номером НОМЕР_1, площею 1, 8825 га, що знаходиться за адресою: с. Гірка Полонка Волинської області, згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-0702146032016 від 13.06.2016, відноситься до категорії земель: промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільовим призначенням якої є будівництво автостоянки, а тому суд першої інстанції вважав, що в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1 для будівництва автостоянки в с. Гірка Полонка Гіркополонківської сільської ради Луцького району Волинської області вищевказана земельна ділянка повинна бути віднесена до земель транспорту, зв'язку, а відтак грошова оцінка вищевказаної земельної ділянки повинна бути проведена із розрахунку застосування коефіцієнту функціонального використання 1, 0.

Однак колегія суддів Львівського апеляційного суду з таким висновком суду першої інстанції не погоджується виходячи з наступного.

Відповідно до статті 13 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно підпункту 1.4 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів , затвердженого Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 №18/15/21/11 (далі - Порядок), чинного на момент видачі витягу інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів, проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

За результатами проведення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту складається технічна документація, яка підлягає обов'язковій (згідно ст. 11 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації ) державній експертизі з подальшим затвердженням сільською, селищною, міською радою.

Відповідно до ст. 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, право на формування якого належить виключно територіальним органам Держгеокадастру.

З врахуванням вище наведених вимог 13.05.2011 року рішенням №4/27 Гіркополонківської сільської ради затверджено технічну документацію з землеустрою щодо нормативної грошової оцінки населеного пункту села Гірка Полонка .

На момент затвердження технічна документація з нормативної грошової оцінки с. Гірка Полонка (13.05.2011 р.) цільове (функціональне) використання оспорюваної в суді земельної ділянки площею 1,8825 га було визначене проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1 для будівництва автостоянки в с. Гірка Полонка Гіркополонківської сільської ради Луцького району Волинської області (2006р.).

Відповідно до статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чин іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

За проектом землеустрою земельна ділянка площею 1,8825 га в с. Гірка Полонка Луцького району Волинської області була відведена та передана згідно рішення Гіркополонківської сільської ради № 1/14 від 13.04.2006 року підприємцю ОСОБА_1 в оренду строком на 5 років для будівництва автостоянки. Відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ) дана земельна ділянка віднесена до земель, які використовуються в комерційних цілях. Код цільового використання - 1.11.1 - автотехобслуговування (стор. 4,6-8,12,14,25 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1.).

В договорі оренди землі від 22.05.2006 року, укладеному між Гіркополонківською сільською радою та підприємцем ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 1.8825 га для будівництва автостоянки , що був зареєстрований Луцьким районним відділом ДП Центр ДЗК 07.09.2006 року за № 040607600006, в пункті 5 зазначено грошову оцінку, яка зазначалась в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки підприємцю ОСОБА_1 (ст.7-8), як земельну ділянку, що використовується в комерційних цілях (Кф=2.5).

Відповідно до вимог пункту 3.5. Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням до 01.01.2017 року проводилось згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, ба-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики. Згідно з додатком 3 до даної Інструкції землі автотехобслуговування (технічне обслуговування та ремонт автомобілів (код розділу КВЕД - 50.2)) класифікуються як землі, що використовуються в комерційних цілях (графа 42) та до яких згідно додатку 1 до пункту 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку повинен застосовуватись коефіцієнт функціонального призначення Кф=2,5.

Цільове використання земельної ділянки площею 1,8825 га в с. Гірка Полонка Луцького району Волинської області, наданої на умовах оренди ОСОБА_1, також підтверджується Додатком А1 Склад земель в межах села Гірка Полонка Гіркополонківської сільської ради Луцького району Волинської області, станом на 01.01.2011р. технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Гірка Полонка Гіркополонківської сільської ради Луцького району Волинської області.

Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 №548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за №1011/18306 землі, які використовуються згідно коду розділу КВЕД - 50 (в тому числі 50.2) відносяться до земель секції В землі житлової та громадської забудови розділу 03 землі громадської забудови підрозділу 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі .

Згідно з ст.. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

В Державному фонді документації, наявному в управлінні Держгеокадастру в Луцькому районі, відсутні проекти зміни цільового призначення земельної ділянки площею 1,8825 за адресою : с. Гірка Полонка, Гіркополонківської сільської ради Луцького району.

Про те, що цільове використання земельної ділянки площею 1,8825 га, кадастровий номер НОМЕР_1, за адресою : с. Гірка Полонка, Луцького району не змінювалось за період з 2006 по 2016 роки також засвідчує пункт 1 рішення №8/2 від 07.06.2016 року Гіркополонківської сільської ради, а саме :

1 .Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), Гіркополонківській сільській раді для виставлення на земельні торги з метою передачі у власність шляхом викупу з аукціону для розміщення автостоянки (код цільового використання згідно КВЦПЗ-Секція В 03.07) площею 1,8825 га згідно форми №6-зем графа 42.5 - землі, які використовуються в комерційних цілях під проїздами, проходами, площадками), кадастровий номер НОМЕР_1, що розташована в с. Гірка Полонка .

Згідно вищезазначеного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, ба-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, зареєстрованої в Мін'юсті України 14.12.98 за N788/3228, а також згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 р. за № 1011/18306 земельна ділянка площею 1,8825 га за адресою : Волинська область, Луцький район, с. Гірка Полонка, кадастровий номер - НОМЕР_1 віднесена до забудованих земель (34), які використовуються в комерційних цілях (42), код цільового використання згідно КВЦПЗ-Секція В 03.07, а отже при виконанні витягу про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки потрібно застосовувати коефіцієнт функціонального використання (Кф) -2,5, як для земель комерційного використання.

Однак зазначені вище норми судом першої інстанції не взято до уваги.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

А тому колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду вважає, що оскаржувані дії та рішення управління Держгеокадастру у Луцькому районі Волинської області відповідали критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, відповідно до статті 2 КАС України.

З врахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції вважає рішення суду першої інстанції незаконним, прийнятим з порушенням норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи в зв'язку з чим його слід скасувати та постановити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, ст. 198, ст. 202, ст. 205, ст. 207, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгекокадастру у Волинській області - задовольнити.

Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року у справі № 803/97/17 за адміністративним позовом Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання незаконним та скасування витягу, зобов'язання вчинити дії - скасувати та ухвалити нову постанову, якою в позові відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: В.Я. Макарик

Судді: О.О. Большакова

В.В. Гуляк

Повний текст постанови складено 29 травня 2017 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2017
Оприлюднено01.06.2017
Номер документу66789158
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/97/17

Постанова від 14.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 30.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Постанова від 25.05.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 04.05.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 04.05.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Постанова від 16.03.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні